خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
عمران - پاورپوينت
 
فهرست مطالب: دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمان با اسکلت فلزی ,pptx

   تعدادبرگ: 30   قیمت: 15000 تومان     تعدادمشاهده  1


دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمان با اسکلت فلزی ,pptx
 
بخشی از مطلب
 
 
پي:
در ساختمانهاي اسكلت فلزي از دو نوع پي استفاده مي شود كه عبارتند از : پي هاي نقطه اي و پي هاي نواري
پي هاي نقطه اي به اين دليل ساخته مي شوند كه ستونهاي فلزي روي انها قرار گيرند و بايد از استحكام كافي برخوردار باشند زيرا در ساختمانهاي اسكلت فلزي نيروها به وسيله تير ها به شاه تير ها از شاه تيرها به ستونها و از ستونها به وسيله پي هاي نقطه اي به زمين منتقل مي گردد.
پي هاي نواري نيز براي اتصال پي هاي نقطه اي به يكديگر و يكپارچگي ساختمان مي باشند . در شكل فوق قسمتهاي خاكبرداري شده كه درون آنها آرماتورهاي شناژ افقي قرار دارند و به پي نقطه اي ختم مي شوند پي نواري مي باشند .
دليل اينكه ما تمايل به يكپارچه بودن ساختمان داريم اين است كه ساختمان در مقابل نيروهاي جانبي و ناخواسته غير طبيعي و حتي نشست واكنش يكسان از خود نشان بدهد و اگر نيرو در ساختمان يكسان پخش شود هنگا م كندن پي ها و خاكبرداري با اينكه حداكثر سعي خود را مي كنيم كه سطح زيرين پي صاف و مسطح باشد اين كار به طور كامل انجام نمي گيرد . بنابراين براي حل اين مشكل كف فونداسيون را به وسيله بتن مگر  مي پوشانيم .
بتن مگر براي رگلاژ كف پي و ايجاد سطحي صاف براي بقا كردن ساختمان بر روي آن مي باشد .
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آرماتورهاي پي:
همزمان با انجام مراحل بالا در كارگاه آرماتوربندي و بوسيله كارگر ماهر آرماتوربند ، آرماتورهاي شناژ و مش بافي هاي كف پي هاي نقطه اي آماده مي شود و بلافاصله بعداز خشك شدن بتن مگر در محل مورد نظر كار گذاشته مي شوند مانند شكل. آرماتورهاي بافته شده بايد مقداركمي كوچكتر از ابعاد پي باشند تا هنگام جايگذاري آنها براحتي در محل مورد نظر قرار گيرند .
نكته مهم در مورد بستن آرماتورها كه بايد حتماً رعايت شود اين است كه حتماً بايد انتهاي خاموتها كه به هم متصل مي شوند تحت زاويه غير 90 درجه قرار گيرند . همچنين در قسمتي كه آرماتورهاي شــناژ به پي هاي نقطه اي مي رسند مي توان آنها را كمي جلوتر ادامه داد و يا مي توان به طور كامل آنها را از روي نقطه اي عبور داد كه اين كار با توجه به نقشه هاي ساختمان و نظر مهندس محاسب انجام مي گيرد .
يك نكته ديگر كه بايد هنگام اجرا و بتن ريزي به آن دقت شود اين است كه زير آرماتورها يك تكه سنگ كوچك يا يك تكه بتن كوچك قرار داد تا هنگام بتن ريزي كاملاً كف آن پوشيده شود و آرماتورها كاملاً در ميان بتن محبوس شوند . معمولاً آرماتورهاي كف بايد 5 سانتيمتر بالاتر از پايين ترين سطح بتن و در صورت وجود آرماتورهاي بالا 5 سانتيمتر زير بالاترين سطح بتن قرار گيرند .در محاسبات آرماتورهاي پي هاي نقطه اي هنگامي كه روي يك پي بيش از يك ستون قرار گيرد و يا نيروي زيادي به آن وارد شود از يك شبكه مش بافي در پايين و يك شبكه مش بافي در بالا استفاده مي شود . براي مثال درآن قسمت كه در انبساط ساختمان قرار دارد ، دو ستون در كنار هم قرارميگيرند و نيروي زيادي به پي وارد مي شود .
 
انواع قالبها و قالب بندي:
قبل از بتن ريزي پي بايد قالبهاي بتن آماده شود تا بتن به شكل مورد نظر ما در بيايد .
قالبها انواع مختلف دارند كه عبارتند از :
1) قالبهاي چوبي
2)قالبهاي فلزي
3)قالبهاي اجري
قالبهاي نام برده شده هرسه يك كار را انجام ميدهند اما به دليل اينكه استفاده از هركدام هزينه هاي خاص خود را در بر دارد بنابراين استفاده از هر كدام در بعضي جاها مقرون به صرفه است چون اين موارد از بحث ما خارج است به طور اجمالي به آنها اشاره اي كوتاه و گذرا مي كنيم :
از قالبهاي چوبي هنگامي استفاده مي شود كه چند ساختمان به يك شكل كنار هم ساخته شوند و شكل پي هاي آنها يكي باشد ، تخته و چوب قالب بايد كاملاً خشك و مقاوم و در برابر رطوبت تغيير شكل ندهد . زيرا در صورت تغير شكل قالب بتن حاصل تغيير شكل خواهد داد و در نتيجه بتن حاصل مقاومت مورد نظر را نخواهد داشت .
قبل از بتن ريزي بايد داخل چوبها را به روغن يا نفت سياه آغشته كرد و دليل آن اين است كه هنگام باز كردن قالبها بتن خشك شده به چوبهاي قالب نچسبد و براحتي جدا شوند . همچنين هنگام روغن كاري بايد دقت كرد كه آرماتورهاي پي به روغن آغشته نشوند زيرا اين كار باعث عدم به وجود آمدن پيوند مناسب بين بتن و آرماتورها مي شود .
قالبهاي فلزي معمولاً در مواقعي استفاده مي شوند كه سطح بيروني بتن در معرض ديد باشد ، زيرا هنگام استفاده از قالبهاي بتني سطح بيروني بتن صاف و صيقلي باشد اما استفاده از اين نوع قالبها بجز مواقع ضروري به علت گران بودن مقرون به صرفه نيست. 
يكي ديگر از موارد استفاده از قالبهاي فلزي براي ساختن تيرهاي بتني در ساختمانهاي اسكلت بتني است .
نوع سوم قالبها ، قالبهاي آجري است . اين نوع قالبها ارزانترين ، در دسترسترين و به صرفه ترين نوع قالب مي باشند كه به علت فراواني آجر در بيشتر ساختمانها از قالبهاي آجري استفاده مي شود .
هنگام استفاده از قالبهاي آجري بايد حتماً قبل از بتن ريزي روي اجرهاي قالب را بوسيله پلاستيك پوشانيد تا هنگام بتن ريزي آب بتن را نكشد و بتن نسوزد .
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
ساختمان با اسکلت فلزی ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمان با اسکلت فلزی ,pptx ,بخشی از مطلب , , ,پي: ,در ساختمانهاي اسكلت فلزي از دو نوع پي استفاده مي شود كه عبارتند از : پي هاي نقطه اي و پي هاي نواري ,پي هاي نقطه اي به اين دليل ساخته مي شوند كه ستونهاي فلزي روي انها قرار گيرند و بايد از استحكام ك,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی نیروگاه های بادی
پاورپوینت تحلیل بررسی سازه های چادری ، سازه پارچه ای ، سازه های غشایی
پاورپوینت تحلیل بررسی سیستم ساختمانی ترونکو
پاورپوینت تحلیل بررسی انواع شمع های ساختمانی و شمع های درجا
پاورپوینت بررسی روش پایدار سازی گود
پاورپوینت بررسی آب و هوا و روسازی در جاده های قیری با پوشش گرم
پاورپوینت بررسی تاثیر فرآیندهای پخت حرارتی بر خواص خمیر ژئوپلیمر
پاورپوینت بررسی تاثیر سن پخت بر خواص مکانیکی و فیزیکی (بعد از دمای بالا) بتن
پاورپوینت بررسی بتن پیش تنیده
پاورپوینت بررسی نظری بتن های پیش تنیده و خواص آنها
پاورپوینت بررسی شعارهای ایمنی در محل کار
پاورپوینت بررسی افسر موفق HSE - چگونه یک افسر HSE شویم
پاورپوینت مهندس HSE موفق - چگونه یک مهندس HSE شویم
پاورپوینت مدیر HSE موفق و چگونه مدیر HSE شویم
پاورپوینت بررسی ناظر موفق HSE و نحوه تبدیل شدن به سرپرست HSE
پاورپوینت بررسی چگونه یک افسر ایمنی شویم
پاورپوینت چگونه یک مهندس ایمنی شویم
پاورپوینت چگونه ناظر ایمنی شویم
پاورپوینت چگونه مدیر ایمنی شویم
پاورپوینت بررسی خطرات و اقدامات احتیاطی دقیق حفاری جدید

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد