خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
عمران - پاورپوينت
 
فهرست مطالب: دانلود,بررسی پاورپوینت كاربرد پلیمرها در صنعت راهسازی,pptx

   تعدادبرگ: 84   قیمت: 8000 تومان   حجم فایل: 1362 kb  تعدادمشاهده  1


دانلود,بررسی پاورپوینت كاربرد پلیمرها در صنعت راهسازی,pptx
 
بخشی از مطلب  
 
مشكلات استفاده از قير پليمري 
چسبندگي PMB ها از قير معمولي بسيار بيشتر است. اين ماده به هر سطحي كه با آن تماس پيدا كند مانند مخزن ذخيره قير، كاميون حمل مواد و … مي‌چسبد به طوري كه تميز كردن اين سطوح پس از استفاده كاري بس دشوار است. ولي اگر خوشبينانه نگاه كنيم مي‌بينيم همين چسبندگي زياد مواد پليمري، منشا ايجاد خواص مطلوب در قير مي‌باشد.
هنگامي‌كه پليمر و قير باهم مخلوط مي‌شوند و براي استفاده بعدي نگهداري مي‌شوند، مخلوط قير و پليمر گرايش دارند از يكديگر جدا شوند. بنابراين يكي از مشكلات واقعي نگهداري و ذخيره PMB به صورت يك مخلوط هموژن است. برخي پليمرها گرايش به ته نشين شدن دارند ولي در بيشتر موارد قير ته نشين مي‌شود و مواد پليمري روي آن قرار مي‌گيرند.
اخيرا در صنعت تانكرهايي عمومي‌ساخته شده اند كه به مخلوط كنهاي مخصوصي مجهزند و براي نگهداري PMB به كار مي‌روند.
قابليت پمپ شدن مواد نيز مي‌تواند به يك معضل تبديل شود. زيرا غير از موارد استثنائي كه از قير نر متر استفاده مي‌كنيم با استفاده از پليمر در قير معمولي نقطه نرمي‌قير افزايش مي‌يابد و در نتيجه قير در دماي معمولي سخت مي‌گردد. بنابراين يك پيمانكار ماهر بايد بتواند مخلوط را داغ نگهدارد و به موقع به مكان مورد نظر رسانده. پخش كند و قبل از سرد شدن مواد، آسفالت را متراكم و هموار سازد.
استفاده از پليمرها در تسليح آسفالت
از ديگر موارد استفاده مواد پليمري در آسفالت به كار گيري مشهاي مسلح كننده آسفالت است مي‌دانيم يكي از مشكلات متداول آسفالت پديد آمدن تركهاي عميق در لايه هاي زيرين و انعكاس آن به لايه هاي رويي مي‌باشد. 
تركهاي انعكاسي به دو علت به وجود مي‌آيند.
بر اثر حركات افقي صفحات بتني زيرين به خاطر تنشهاي حرارتي و  انبساط و انقباض صفحات كه به دليل تغييرات دماي روزانه و فصلي به وقوع مي‌پيوندد، روكش آسفالت در محل درز اين صفحات بر اثر حركات آنها ترك خورده و اين ترك گسترش مي‌يابد (شكل 3)
بر اثر حركت چرخ ماشينها از روي درز بين دو صفحه بتني تنش برشي شديدي در آسفالت به وجود مي‌آيد كه باعث ترك خوردن آن مي‌شود (شكل 4)  
 
علت اصلي ترك خوردن آسفالت، مقاومت كششي ناچيز آن مي‌باشد. به همين خاطر مقاومت آسفالت در برابر كرنشهاي زياد نيز كم است و زود ترك مي‌خورد. بهترين راه جلوگيري از ترك خوردن مسلح كردن آسفالت توسط مشهاي انعطاف پذير مي‌باشد. 
چگونه مشهاي انعطاف پذير از ترك خوردن آسفالت جلوگيري مي‌كنند؟
اين شبكه هاي مسلح كننده يا دو عملكرد مهم از ترك خوردن آسفالت جلوگيري مي‌كنند.
مقاومت كشي آسفالت را افزايش مي‌دهند.
قسمت مهمي‌از تنش وارد بر آسفالت را جذب كرده، آن را در محيط وسيعي پراكنده مي‌سازند. به همين خاطر با استفاده از اين شبكه ها به جاي يك ترك طولاني باز، تعداد زيادي ترك ريز و پراكنده خواهيم داشت.
آزمايشها نشان مي‌دهند كه تنش و كرنش كسيختگي در نمونه هاي مسلح شده توسط شبكه هاي تسليح تا حدود 50% افزايش مي‌يابند (شكل 5)
علاوه بر جلوگيري از ترك خوردن، اين شبكه ها از ايجاد شيار بر روي آسفالت بر اثر بار ترافيكي زياد جلوگيري كرده مقاومت در برابر  خستگي را نيز افزايش مي‌دهند.
اثر ديگر اين شبكه ها كاهش نرخ ايجاد ترك مي‌باشد. زيرا يكي از عوامل موثر بر سرعت ايجاد ترك، بزرگي تنش موجود مي‌باشد و اين شبكه ها با كاستن تنش سرعت ايجاد ترك را نيز كاهش مي‌دهند.
مشخصات فيزيكي مشهاي تسيلح
شبكه هاي تسليح عمدتا از رشته هاي الاستيك پلي استر ساخته مي‌شوند كه طي فرآيند بخصوصي به صورت يك مش عريض به هم متصل مي‌گردند. براي چسبندگي بهتر مش به آسفالت، آن را با لايه اي از قير مي‌پوشانند.
انتخاب پلي استر در ساختن مشا به خاط هماهنگي خوب بين مدول الاستيسيته و ساير خواص مكانيكي آسفالت و پلي استر مي‌باشد.
اندازه چشمه اين شبكه ها متغير است و در جاهاي مختلف بنا به اندازه  بزرگترين دانه مش مناسب انتخاب مي‌شود (اندازه چشمه بايد از قطر بزرگترين دانه بزرگتر باشد) مقاومت كششي اين شبكه ها عموما KN/m 50 مي‌باشد ولي برخي از آنها تا KN/m 90 نيز در مقابل كشش مقاومت مي‌كنند.
موارد استفاده 
در فرودگاهها به خاطر حجم ترافيكي بالا و تردد زياد فرصت تعمير تاكسي روها (Taxi Way) و باند پرواز (Run Way) بسيار كم است . در بيشتر موارد، استفاده از مشهاي تسليح باعث به تعويق افتادن خرابيها و نياز به تعمير، همچنين در صورت لزوم تعمير راحت آنها مي‌باشد.
اكثر جاده ها پس از سالها استفاده به خاطر افزايش بار ترافيكي و بار محوري ناشي از آن نياز به تعمير وتقويت پيدا مي‌كنند براي تعمير اين جاده ها به يك روش ساده و ارزان قيمت نياز داريم.
همچنين استفاده از شبكه هاي تسليح بعد از تعمير، احتياج به تعمير مجدد را تا 3 برابر به تعويض مي‌اندازد. همچنين با استفاده از آنها مي‌توان   ضخامت آسفالت را كاهش داد.
  استفاده از آسفالت سرد دو لايه هاي نازكي شيوه متداولي براي تعمير راهها و نگهداري آنها محسوب مي‌شود. آسفالت سرد معمولا براي تعمير چاله ها، پاره شدگيها، شيارها، و ... به كار مي‌رود. عمر لايه هاي نازك آسفالت از اين شبكه ها مي‌تواند تا حدود زيادي افزايش يابد.
نحوه استفاده از مشهاي تسليح 
براي مسلح كردن جاده ها ابتدا سطح جاده را كاملا تميز و خشك مي‌نمايند سپس كف جاده را با اسپري كردن امولسيون قير مي‌پوشانند. مش پليمري را پهن كرده و با كشيدن، از چند طرف تا خوردگيهاي آن را بر طرف مي‌سازند. سپس آسفالت گرم را روي آن پخش و متراكم مي‌كنند. ضخامت آسفالت روكش حداقل بايد 5 سانتيمتر باشد كه پس از تراكم به حدود 4 سانتيمتر مي‌رسد.
استفاده از پليمر در اصلاح خواص قير، همچنين تسليح آسفالت نه تنها كيفيت جاده ها و خيابانها را بهبود مي‌بخشد بلكه با به تاخير انداختن دوره تعمير، كم كردن ضخامت لايه آسفالت و ... كاري مقرون به صرفه واقتصادي مي‌باشد. در ايران به خاطر وجود مناطق مختلف آب و هوايي همچنين تنوع شرايط جوي در يك مكان ثابت در طول سال جاده ها و خيابانهاي آسفالته با مشكلات متعددي مثل ترك خوردن، ايجاد شيار و ... روبرو هستند.  مثلا مشاهده مي‌شود آسفالت سر چهار راهها بر اثر ايستادن ماشينها در پشت چراغ قرمز در تابستانها شيار شيار مي‌شود يا پستي و بلنديهايي كه بر اثر تعميرات در خيابانها پديد مي‌آيند و باعث كاهش ايمني راهها مي‌شوند. با توجه به مطالب گفته شده استفاده از پليمر در ساخت جاده هاي ايران بسيار مناسب و اقتصادي به نظر مي‌رسد كه اميد است اين مساله بيشتر مورد توجه قرار گيرد.
 
  و......


کلمات کلیدی مرتبط:
كاربرد پلیمرها در صنعت راهسازی ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت كاربرد پلیمرها در صنعت راهسازی,pptx ,بخشی از مطلب , ,مشكلات استفاده از قير پليمري ,2-3-1 چسبندگي PMB ها از قير معمولي بسيار بيشتر است. اين ماده به هر سطحي كه با آن تماس پيدا كند مانند مخزن ذخيره قير، كاميون حمل مواد و … مي‌چسبد به طوري ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی نیروگاه های بادی
پاورپوینت تحلیل بررسی سازه های چادری ، سازه پارچه ای ، سازه های غشایی
پاورپوینت تحلیل بررسی سیستم ساختمانی ترونکو
پاورپوینت تحلیل بررسی انواع شمع های ساختمانی و شمع های درجا
پاورپوینت بررسی روش پایدار سازی گود
پاورپوینت بررسی آب و هوا و روسازی در جاده های قیری با پوشش گرم
پاورپوینت بررسی تاثیر فرآیندهای پخت حرارتی بر خواص خمیر ژئوپلیمر
پاورپوینت بررسی تاثیر سن پخت بر خواص مکانیکی و فیزیکی (بعد از دمای بالا) بتن
پاورپوینت بررسی بتن پیش تنیده
پاورپوینت بررسی نظری بتن های پیش تنیده و خواص آنها
پاورپوینت بررسی شعارهای ایمنی در محل کار
پاورپوینت بررسی افسر موفق HSE - چگونه یک افسر HSE شویم
پاورپوینت مهندس HSE موفق - چگونه یک مهندس HSE شویم
پاورپوینت مدیر HSE موفق و چگونه مدیر HSE شویم
پاورپوینت بررسی ناظر موفق HSE و نحوه تبدیل شدن به سرپرست HSE
پاورپوینت بررسی چگونه یک افسر ایمنی شویم
پاورپوینت چگونه یک مهندس ایمنی شویم
پاورپوینت چگونه ناظر ایمنی شویم
پاورپوینت چگونه مدیر ایمنی شویم
پاورپوینت بررسی خطرات و اقدامات احتیاطی دقیق حفاری جدید

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد