خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
عمران - پاورپوينت
 
فهرست مطالب: دانلود,بررسی پاورپوینت مراحل ساخت ساختمانهاي اسكلت فلزي ,pptx

   تعدادبرگ: 30   قیمت: 15000 تومان     تعدادمشاهده  6


دانلود,بررسی پاورپوینت مراحل ساخت ساختمانهاي اسكلت فلزي ,pptx
 
 
بخشی از مطلب   
 
گچ و خاك 
خاك رس را الك كرده و با گچ مخلوط مينمايند. نسبت اين مخلوط در اصطلاح بنائي به قدرت گچ و يا زودگيري آن بستگي دارد. هر قدر گچ زودگيرتر باشد به خاك بيشتري نياز دارد و معمولا نسبت تقريبي اين مخلوط پنجاه درصد ميباشد. 
پس از مخلوط نمودن گچ و خاك، در ظرفهاي كوچكي كه به آن استانبولي ميگويند قدري آب ريخته و آنگاه اين مخلوط را روي آب ميپاشند تا بدينوسيله كلية دانه‌هاي گچ در تماس با آب باشد.. آنگاه آنرا مخلوط كرده تا بصورت خميري يكنواخت درآيد و بعد فاصلة بين شمشه‌گيري را كه قبلا توضيح داده شد بوسيلة آن پر مينمايند. علت مصرف خاك در گچ خاك اينست كه هم ملات ارزانتر تمام ميشود و هم ملات ديرگيرتري بدست ميدهد و پلاستيك‌تر از ملات گچ ميباشد. 
سفيدكاري 
بعد از اتمام كاه‌گل و يا گچ و خاك و خشك شدن آن اقدام به سفيدكاري ميكنند به علت زودگير بودن ملات گچ آنرا مانند گچ و خاك به مقدار كم در استانبولي ميسازند. در موقع ساختن ملات گچ بايد پودر گچ را توي آبي كه در استانبولي ميريزند بپاشند تا تمام ذرات گچ در مجاورت آب قرار گرفته و تر بشود. آنگاه آنرا با مالة روي كاه‌گل و يا گچ و خاك ميمالند بطوريكه سطح كاملاً صاف و يكنواختي ايجاد شود. 
كُشته‌كشي 
بعلت زودگير بودن گچ نميتوان سطح آنرا كاملاً پرداختي و صاف نمود. بدين علت بعد از سفيدكاري و قبل از آنكه ملات گچ خشك شود روي آنرا يك ورقه كشته به ضخامت چند دهم ميليمتر ميكشند و با ماله خوب پرداخت ميكنند تا سطحي كاملاً صاف و آمادة نقاشي بدست آيد. 
كشته ملات گچي است كه ديگر سخت نميشود(خشك شدن با سخت شدن اشتباه نشود) و آنرا بدين طريق تهيه مينمايند كه ابتدا پودر گچ را از الك بسيار ريزي گذرانيده و آنگاه آن را مانند تهية ملات گچ معمولي توي آب ميباشند و بوسيلة هم زدن ملات با دست مانع سخت شدن آن ميشوند و عمل هم زدن را تا 10 الي 15 دقيقه ادامه داده تا گچ حداكثر ازدياد حجم خود را بدست آورد. اين ملات كاملاً يكنواخت بوده و هرگز سخت نميگردد بلكه در اثر تبخير سطحي خشك ميشود. گچ ساختماني به رنگ سفيد بوده و روي آنرا ميتوان نقاشي نمود. بوسيلة گچ روي ديوار و سقف ساختمان گل و بته و نقش‌هاي زيباي ديگري ميسازند كه باين هنر بطوركلي گچ‌بري ميگويند. 
 
 
 
 
سنگ قرنيز  
با توجه باينكه گچ در مقابل رطوبت مقاوم نبوده و بسرعت فاسد ميشود. براي جلوگيري از رسيدن رطوبت به ديوار گچ‌كاري شده در موقع شستن كف، دور اطاقها را به ارتفاع 10 سانتيمتر يك رگ سنگ پلاك كار ميگذارند كه بآن اصطلاحاً قرنيز ميگويند. 
براي قرنيز ميتوان از سنگهاي مختلفي مانند سنگ تراورتن، باغ ابريشم و يا سنگ مرمر و غيره استفاده نمود. اگر در موقع كار گذاشتن اين سنگ دقت شود كه هم سطح گچ ديوار نصب گردد بهتر است زيرا اگر جلوتر از گچ‌كاري ديوار نصب شود بعلت پيش آمدگي آن هميشه جاي گردوخاك خواهد بود. و اگر عقب‌تر از گچ‌كاري نصب شود در نتيجه گچ لبه‌ تيزي پيدا خواهد كرد كه در اثر مرور زمان لب پريده شده و منظرة زشتي پيدا خواهد نمود. بهتر است از نظر زيبائي در محل برخورد سنگ قرنيز و گچ فرورفتگي كوچكي كه بآن چفت ميگويند در گچ ايجاد نمود. براي آنكه سنگ قرنيز هم باد گچ و خاك نصب شود بايد اولاً دقت نمود كه گچ و خاك ديوارها به 10ـ 15 سانتيمتري كف ختم گردد در ثاني در صورت لزوم بايد چند سانتيمتر از ديوار را در محل برخورد با كف تراشيد تا جا براي كلفتي سنگ قرنيز و ملات پشت آن ايجاد گردد. كلفتي سنگ قرنيز معمولاً يك سانتيمتر است. 
سنگ قرنيز را با سيمان كار ميگذارند. در اين مورد در مبحث نماسازي توضيح داده خواهد شد. 
 
 
 
كف‌سازي 
كف‌سازي در آن قسمت از ساختمان اجراء ميشود كه سطح مفيد اطاقها ـ سالنها ـ سرويسها ـ انبارها و غيره را تشكيل ميدهد با توجه به محل استفاده، كف‌سازي انواع مختلف دارد مخصوصاُ براي آخرين قشر كف‌سازي واحدهاي مسكوني انواع مصالح لوكس و تزئيني موجود ميباشد از قبيل انواع موزائيك و انواع سنگ و يا كاشيهاي لعابي و يا انواع پاركت و كفپوشهاي ديگر. لايه‌هاي كف‌سازي در طبقه همكف و طبقات بالا بشرح زير است :
الف ـ لايه‌هاي مختلف كف‌سازي از پائين به بالا در طبقه هم‌كف؛
1ـ زمين كوبيده 
2ـ بلوكاژ
3ـ بتن مگر 
4ـ ملات 
5 ـ موزائيك و يا سنگ و يا سراميك 
6 ـ كف‌پوش در صورت لزوم 
ب ـ لايه‌هاي مختلف كف‌سازي از پائين به بالا در طبقات بالا
1ـ طاق ضربي و يا انواع طاقهاي ديگر 
2ـ بتن سبك در صورت لزوم 
3ـ عايق صوتي در صورت لزوم 
4ـ ملات 
5 ـ موزائيك و يا سنگ و يا سراميك 
6 ـ كف‌پوش در صورت لزوم 
سرويسها 
حمام ـ توالت ـ روشوئي ـ آشپزخانه.
قسمتهاي فوق كه از مهمترين مكانهاي ساختمان است از لحاظ اجراي ساختماني مخصوصاً در مورد قير و گوني داراي يك نوع ديتيل مي‌باشد فق ممكن است از لحاظ معماري(ابعاد محلها) و يا تاسيسات و نوع لوله‌كشي با هم متفاوت باشند. كف و ديوارهاي سرويسها داراي دتيل‌هاي جداگانه ميباشند لايه‌هاي كف سرويسها از پائين به بالا بعد از طاق ضربي به شرح زير است : 
1ـ بتن سبك براي شيب‌بندي 
2ـ يك لايه ماسه سيمان 
3ـ قير و گوني 
4ـ فرش 
1ـ بتن سبك براي شيب‌بندي 
چنانچه در كف سرويسها كف شور كار گذاشته شود حتماً بايد تمام قسمتهاي كف شيب ملايمي بطرف كف شور داشته باشد نصب كف شور در حمامها لازم است ولي در آشپزخانه‌ها كه يا قفسه‌هاي لوكس و مدرن قفسه‌بندي ميشود چندان آبريزي در كف نداريم احتياج به كف شور نمي‌باشد و همچنين در كف محل دستشوئي‌ها قطرات آبي را كه در كف ريخته ميشود ميتوان با آزمين شور خشك نمود. 
2ـ ماسه سيمان براي زير قير و گوني 
چنانچه قبلا نيز توضيح داده شد هميشه يك قشر ماسه سيمان براي زير قير و گوني انجام ميشود اين لايه و لايه قير و گوني افقي و عمودي براي تمام سرويسها لازم است. 
3ـ قير و گوني 
قير و گوني سرويسها بهتر است در دو مرحله انجام شود :
مرحله اول ديوارها و مرحله دوم كف است.
نظر باينكه معمولاً كاشي‌كاري سرويسها را قبل از فرش كف انجام مي‌دهند چنانچه قير و گوني كف نيز همزمان با قير و گوني ديوارها انجام شود در موقع كاشي‌كاري و عبور و مرور كارگران از روي كف ناچاراً قير و گوني آسيب ديده و سوراخ ميشود و در نتيجه در موقع فرش كف دوباره بايد اين قير و گوني با دو لايه قير و يك لايه گوني تجديد شود. 
براي جلوگيري از اين دوباره‌كاري بهتر است ابتدا ديوارها را قير و گوني نموده و حداكثر اين قير و گوني را تا 10 سانتيمتر روي كف ادامه دهيم و بعد از اجراي كاشي‌كاري و بلافاصله قبل از فرش كف نسبت به قير و گوني كف اقدام نموده و فوراً فرش كف را شروع نمائيم بهتر است قير و گوني كف سرويسها در دو لايه گوني و سه لايه قير انجام شود پس از اجراء حتماً بوسيله آب بستن در محل از غير قابل نفوذ بودن آن مطمئن شويم. 
اگر قير و گوني كف را همانطوريكه در بالا اشاره شد بعد از كاشي‌كاري ديوار انجام ميدهيم بايد حتماً قير و گوني كف زير قير و گوني قبلي كه از ديوار روي كف آورده‌ايم قرار گيرد و بايد حتماً بوسيله قير داغ اين دو لايه بهمديگر بچسبد.
در موقع قير و گوني كف بايد دقت شود تا محل كف شور كاملاً آب‌بندي شده و در صورت امكان اين قير و گوني داخل لوله كف شور قرار گيرد كه در اين صورت مي‌بايد لوله كف شور به اندازه كافي بزرگ باشد تا هم قير و گوني و هم كف شور را در خود جا دهد. 
4ـ فرش كف 
چنانچه كف داراي شيب باشد يعني اگر در كف سرويس كف‌شور كار گذاشته باشند محل سرويس را بايد با كف‌پوشهائي كه ابعاد آن كوچكتر باشد فرش نمائيم. اين ابعاد بستگي به بزرگي و كوچكي سرويس دارد زيرا با قطعات بزرگ مثلاً 30×30 نميتوان شيبهاي لازم را در مكانهاي كوچك اجراء نمود ولي چنانچه كف سرويس داراي شيب نباشد ميتوان براي فرش آن از هر اندازه كف‌پوش استفاده نمود مانند سراميك‌، موزائيك، سنگ، كاشي‌هاي مخصوص كف، اين نوع كاشيها بايد اولا مقاوم بوده و در ثاني ليز نباشند. 
لايه‌هاي ديوارهاي سرويسها از خارج بداخل 
1ـ ديوار 
2ـ قشر ماسه سيمان زير قير و گوني 
3ـ قير و گوني 
4ـ توري سيمي 
5 ـ كاشي لعابي و ملات آن 
قير و گوني 
ارتفاع قير و گوني حمامها بايد در حدود 30 سانتيمتر بالاتر از دوش و براي آشپزخانه‌ها و توالت‌ها و روشوئي‌ها نيز 30 سانتيمتر بالاتر از روشوئي و ظرفشويي باشد. در اين مرحله اگر يك لاگوني و دو لايه قير هم اجراء شود كافي است. در بعضي مواقع ارتفاع قير و گوني را در سرويسها بيشتر از 10 سانتيمتر ادامه نميدهند و بهمين دليل از اجراء لايه توري سيمي نيز خودداري مي‌نمايند. اگرچه اين طريق از لحاظ عملي مجاز نيست ولي نگارنده تاكنون در هيچ ساختماني نديده است كه ديوار حمامي كه از داخل كاشي‌كاري شده است بعلت عدم اجراء قير و گوني تا ارتفاع لازم نم پس دهد فقط گاهي اوقات ممكن است بعلت بدكار گذاشتن وان حمام از محل درز وان و ديوار مجاور كه داراي شيب خوب نباشد آب بخارج نفوذ كند
 


کلمات کلیدی مرتبط:
مراحل ساخت ساختمانهاي اسكلت فلزي ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت مراحل ساخت ساختمانهاي اسكلت فلزي ,pptx , ,بخشی از مطلب , ,گچ و خاك ,خاك رس را الك كرده و با گچ مخلوط مينمايند. نسبت اين مخلوط در اصطلاح بنائي به قدرت گچ و يا زودگيري آن بستگي دارد. هر قدر گچ زودگيرتر باشد به خاك بيشتري نياز دارد و م,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی نیروگاه های بادی
پاورپوینت تحلیل بررسی سازه های چادری ، سازه پارچه ای ، سازه های غشایی
پاورپوینت تحلیل بررسی سیستم ساختمانی ترونکو
پاورپوینت تحلیل بررسی انواع شمع های ساختمانی و شمع های درجا
پاورپوینت بررسی روش پایدار سازی گود
پاورپوینت بررسی آب و هوا و روسازی در جاده های قیری با پوشش گرم
پاورپوینت بررسی تاثیر فرآیندهای پخت حرارتی بر خواص خمیر ژئوپلیمر
پاورپوینت بررسی تاثیر سن پخت بر خواص مکانیکی و فیزیکی (بعد از دمای بالا) بتن
پاورپوینت بررسی بتن پیش تنیده
پاورپوینت بررسی نظری بتن های پیش تنیده و خواص آنها
پاورپوینت بررسی شعارهای ایمنی در محل کار
پاورپوینت بررسی افسر موفق HSE - چگونه یک افسر HSE شویم
پاورپوینت مهندس HSE موفق - چگونه یک مهندس HSE شویم
پاورپوینت مدیر HSE موفق و چگونه مدیر HSE شویم
پاورپوینت بررسی ناظر موفق HSE و نحوه تبدیل شدن به سرپرست HSE
پاورپوینت بررسی چگونه یک افسر ایمنی شویم
پاورپوینت چگونه یک مهندس ایمنی شویم
پاورپوینت چگونه ناظر ایمنی شویم
پاورپوینت چگونه مدیر ایمنی شویم
پاورپوینت بررسی خطرات و اقدامات احتیاطی دقیق حفاری جدید

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد