خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلودبررسی آشنايي با معماري جهان دوره بيزانس ,پاورپوينت

   تعدادبرگ: 42 اسلاید   قیمت: 15000 تومان     تعدادمشاهده  8


معماری روم شرقی یا بیزانس به معماری‌ای گفته می‌شود که از سال ۳۳۰ تا ۴۵۳ میلادی در محدوده امپراتوری روم شرقی ساخته شده‌اند گفته می‌شود.

بناهای دوره بیزانس به علت وجود ملت‌های مختلف که تابع امپراتوری روم شرقی بودند و طولانی بودن دوران حاکمیت بیزانس، از تنوع و تعدد فراوانی برخوردارند و بناها به نسبت امکانات محلی دارای مصالحی متفاوت می‌باشند. به عنوان مثال در شمال غربی ایتالیا از آجر در شهرهای ساحلی روی زمین‌های صخره‌ای، در سوریه و فلسطین و ترکیه از سنگ بیشتر استفاده شد

 

 

 

 

 

 

قلمرو وسيع امپراطوري روم به دو بخش شرقي و غربي تقسيم شده ، که امپراطوري روم شرقي را بيزانس تعريف کردند. بيزانس شهري بود با ويژگي هاي اقتصادي، سياسي و فرهنگي خاص که ابزارهاي لازم را فراهم آورد تا با فرهنگ و ارزش هاي فرهنگي و اجتماعي سرزمين هاي مجاور آشنا شود. اين شهر با اينکه قبلاً مرکز حکومتي به بزرگي امپراتوري روم نبود، وليکن به تمدن هاي روم و يونان در غرب ، بابل ، ايلام، هيتي و ايران از شرق دسترسي داشت.
در پديد آمدن هنر بيزانس  و شکل گيري آن سه عنصر عمده نقش داشته:
1- ضرورت اداري  2- تأثيرات هلنيستي و سوم فرآيند تأثير گذاري معاصر از پادشاهي ساساني در ايران. معماري در روم شرقي (بيزانس تا قرون ششم ميلادي تحت تأثير مسيحيت آغازين بود، که با حکومت) {زوستي نيانوس} به وجود آمد، که اين دوره نخستين به (عصر   طلايي) معروف شده.
. مهمترين بنايي که در آن شهر در الها ي 47-526 ميلادي ساخته شده کليساي "سان ويتاله" که در روم غربي ساخته شده، که معروف به معماري بيزانس است . نقشه ي آن يک هشت ضلعي است که گنبدي روي اين هشت ضلعي قرار گرفته.
در کليساي سان ويتاله بر اثر اصول ساختماني تازه اي که در طاق بندي به کار گرفته شده اين امکان به وجود آمده است که در هر منطقه پنجره اي وسيع در بنا تعبيه گردد که داخل ساختمان را غرق در نور کند.
در اين ساختمان ها ساده ترين عناصر محور طولي کليساي مستطيل شکل يعني محوطه اي که با سقف متقاطع براي محراب در نظر گرفته شده و همچنين يک دهليز طولي در مقابل ساختمان ها به چشم مي خورد
در شهر راونا " کليساي سان آپوليناره" با پلان مستطيل شکل بنا شده است که کليسا ها با پلان مرکزي به ويژه سان ويتاله تا چه حد در قلمرو روم غريب مي نمايد. در نتيجه کليسا هاي گنبد دار با نقشه اي متمرکز در قسمت اصلي بنا رواج يافت مصالح ساختماني تابع امکانات محلي است مثلاً در شمال غربي ايتاليا، آجر، در شهرهاي ساحلي و روي زمين هاي صخره اي در سوريه و فلسطين و بخشي از آسياي صغير (ترکيه) از سنگ استفاده شده است. کليسا هاي بيزانس از نظر پلان پيش از دوره ي  بيزانس سين به سه گروه تقسيم مي شود.
نقشه ي باسيليکايي : اين ساختمان ها شباهت هاي آشکاري با پلان باسيليکاهاي رومي داشته . محورهاي طولي آن که مدخل ورودي را به محراب اصلي متصل مي کند، در هر سه سمت خود با يک يا دو دالان سر پوشيده ي فرعي فراگرفته شده است، و معمولاً قسمت فوقاني همين محور، به دهليز ها يا اتاق هاي حفاظت شده منتهي  مي گردد.   در اين گونه بناها، محور طولي تعيين کننده ي شالوده ي کليسا محسوب مي گردد
کليساي اياصوفيه: ابعاد آن91×72 متر، و قطر گنبدش 31 متر و ارتفاع گنبد از سطح زمين نزديک به 56 متر است. اين بنا با "پانتئون" حامام هاي کاراکالا و باسيليکاي کنستانتين رقابت مي کند. اين بنا با ورود اسلام به شدت تغيير يافت که با افزودن يک پشت بند عظيم بر طرح اصلي و چهار مناره ي رفيع که طرح آن ترکي است به اين بنا اضافه شده است.
در قلمرو امپراطوري  بيزانس در جنوب ترکيه ي امروزي به قلعه ي جالبي از نظر معماري بر مي خوريم که درست براساس همان وسعت جزيره ، قلعه اي با برج هاي ديدباني ساخته شده است و وسعت آن به حالتي است که تصور مي شود که قلعه از درون آب سر در آورده است. اين قلعه به قلعه ي دختر معروف است که احتمالاً نام آن را از ايران الهام گرفته است، زيرا در دوره ي ساسانيان در فيروز آباد فارس و ساير نقاط ايران نيز قلعه اي به همين نام و مشخصات موجود است .
يکي ديگر از برجسته ترين کليسا هاي دوره ي بيزانس پسين "کليساي سان مارکو" در شهر ونيز است. بناي اصلي کليسا در سده ي يازدهم ميلادي ساخته شده


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود ,بررسی ,آشنايي ,معماري , جهان , دوره ,بيزانس , ,پاورپوينت ,pptx,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری شیوه و سبک پارسی در معماری
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری دوران قاجار و پهلوی
پاورپوینت تحلیل و بررسی انواع گنبد در معماری اسلامی
بررسی معماری قاجار پهلوی
پاورپوینت بررسی و تحلیل هنر و معماري دوره سلجوقيان
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری ایران در دوره ایلخانی
پاورپوینت بررسی مبانی فرم و کانسپت در معماری
پاورپوینت بررسی مبانی فرهنگ و معماري ايران
پاورپوینت بررسی معماری پیش از تاریخ ، عناصر و بناهای شاخص در معماری پیش از تاریخ
پاورپوینت بررسی معماری روم باستان ، عناصر و بناهای شاخص در معماری روم باستان
دانلود بررسی پاورپوینت بیستون و آثار تاریخی ارزشمند آن
دانلود بررسی پاورپوینت معماری یونان باستان
دانلود بررسی پاورپوینت ارگ بم و فضاهای فرهنگی استان کرمان
دانلود بررسی معماری حمام های ایرانی اسلامی
دانلود بررسی پاورپوینت بادگیرها
دانلود بررسی پاورپوینت میدان نقش جهان
دانلود بررسی معماری روم
دانلود بررسی پاورپوینت معماری پارسی
دانلود بررسی پاورپوینت تاریخ مصرباستان
دانلود بررسی پاورپوینت تخت جمشید

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد