خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود بررسی زیگورات چغازنبیل پاورپوینت

   تعدادبرگ: 43   قیمت: 15000 تومان     تعدادمشاهده  1


دانلود پاورپوینت زیگورات چغازنبیل
زیگورات چغازنبیل
 
دانلود پاورپوینت زیگورات چغازنبیل
 
 
بخشی از مطالب:
به ایلامی زیگورات دوراونتاش (Ziggurat Dūr Untash) یا با نام امروزی چُغازَنبیل نیایشگاهی باستانی است که در زمان ایلام (ایلامی‌ها) و در حدود ۱۲۵۰ پیش از میلاد ساخته شده‌ است. چغازنبیل بخش به‌جا مانده از شهر دوراونتاش است و در نزدیکی شوش (شهر باستانی) در استان خوزستان قرار دارد. 
چغازنبیل در جنوب غربی ایران و در استان خوزستان بنا شده‌است. این سازه در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر باستانی شوش در طول جغرافیایی ۴۸ دقیقه و ۳۰ ثانیه و پهنای جغرافیایی ۳۲ دقیقه است.
 
زیگورات چغازنبیل کهن ترین اثر ایرانی است که دارای ابعادو خصوصیات خیره کننده بوده وبا اهرام مصر برابری میکند.  این بنای عظیم به صورت هرم طبقه طبقه یا پله پله ساخته شده است. طبقه اول یا زیرزمین،شامل بزرگترین طبقه است وبه شکل مربع ساخته شده است. این معبد یکی از نمونه های بسیار برجسته ی مهارت معماری ایلامی هاست.
 
چغازنبیل نیایشگاهی است باستانی که در زمان ایلامی ها ساخته شده است.چغازنبیل بخش باقی مانده ای از شهر دوراونتاش است. این نیایشگاه توسط اونتاش گال،پادشاه بزرگ ایلام،برای ستایش ایزد اینشوشیناک،الهه نگهبان شهر شوش ساخته شده است.مکان جغرافیایی چغازنبیل در ۴۵ کیلومتری جنوب شهرشوش درنزدیکی منطقه باستانی هفت تپه می باشد.بلندی آغازین آن ۵۲ متر و ۵ طبقه دانلود پاورپوینت زیگورات چغازنبیل
فلسفه بیدایش زیگورات
 
در میان معابد و بنا های دنیای باستان، زیگورات ها یکی از شگفت انگیزترین آثار بر جای مانده هستند که در منطقه میان رودان یا بین النهرین و همچنین در داخل ایران امروزی قرار گرفته اند. عظمت این ساختمان ها و ساختار معماری آن ها، همیشه برای انسان امروزی عجیب و رمز آلود بوده است. فلسفه پیدایش زیگور ریشه واژه زیگورات به واژه ی «زیقوره» در زبان الکدی، یکی از زبان های بین النهرین باز می گردد و به معنای بلند و بر افراشته ساختن است. زیگوراتما ساختمان ها و معابد پلکانی شکل هستند که مانند هرم، هر طبقه ی بالایی نسبت به طبقه پایین تر خود مساحت کمتری دارد.
چگونگی بنای شهر دور انتاش یا چغارنبیل
 
حدود اواسط قرن ۱۳ ق.م پشته وسیعی پیش از ۳۰ متر از رودخانه آب «دز» یکی از شعبات رود کارون را از مسیر مستقیم خارج و به آن قوس می داد توسط شاه عیلام اونتاش – گال انتخاب شد تا در آن شهر مذهبی بنیان نهاده شود. این شهر دور انتاشی نامیده شد که چنین نامی برگرفته از نام بنیانگذار آن بود. پشته ای که انتخاب شده بود قبلاً خالی از سکنه و ناحیه بکری بود و فقط در دوره کوتاهی از هزاره چهارم قبل از میلاد مسکونی بوده است. انتاش – گال شاه مهمترین بنای شهر دور انتاش یعنی معبد یا زیگورات چغازنبیل را برای خدای اینشوشیناک بنا نهاد ابن یرج مقدس برای آن ها نمایش از خط ارتباطی بین زمین و آسمان را ارائه می کرد. اگر فرضیه سلطنت ۲۰ ساله (۱۲۴۵-۱۲۶۵) که به انتاش – گال نسبت داده می شود صحیح باشد، عملیات ساختمانی دور انتاش دقیقاً بلافاصله پس از به قدرت رسیدن این شاهزاده بوده و قطعاً در طول تمام این دوره ۲۰ ساله روی این شهر کار شده، ولی عملیات ساختمانی ایـن بـنا و شـهرک هـرگز به پـایـان نـرسیده است.


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود ,پاورپوینت , زیگورات ,چغازنبیل ,زیگورات چغازنبیل , , ,زیگورات دوراونتاش , نیایشگاهی باستانی ,بنای شهر دور انتاش یا چغارنبیل , , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری دوران قاجار و پهلوی
پاورپوینت تحلیل و بررسی انواع گنبد در معماری اسلامی
بررسی معماری قاجار پهلوی
پاورپوینت بررسی و تحلیل هنر و معماري دوره سلجوقيان
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری ایران در دوره ایلخانی
پاورپوینت بررسی مبانی فرم و کانسپت در معماری
پاورپوینت بررسی مبانی فرهنگ و معماري ايران
پاورپوینت بررسی معماری پیش از تاریخ ، عناصر و بناهای شاخص در معماری پیش از تاریخ
پاورپوینت بررسی معماری روم باستان ، عناصر و بناهای شاخص در معماری روم باستان
دانلود بررسی پاورپوینت بیستون و آثار تاریخی ارزشمند آن
دانلود بررسی پاورپوینت معماری یونان باستان
دانلود بررسی پاورپوینت ارگ بم و فضاهای فرهنگی استان کرمان
دانلود بررسی معماری حمام های ایرانی اسلامی
دانلود بررسی پاورپوینت بادگیرها
دانلود بررسی پاورپوینت میدان نقش جهان
دانلود بررسی معماری روم
دانلود بررسی پاورپوینت معماری پارسی
دانلود بررسی پاورپوینت تاریخ مصرباستان
دانلود بررسی پاورپوینت تخت جمشید
دانلود بررسی پاورپوینت حمام گنجعلی خان

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد