خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی ایمنی ، امنیت و ضوابط کلی طراحی بناهای مسکونی

   تعدادبرگ: 65 اسلاید   قیمت: 9500 تومان     تعدادمشاهده  8



پاورپوینت بررسی ایمنی ، امنیت و ضوابط کلی طراحی بناهای مسکونی
منظور از اماکن عمومی در این آیین نامه، آن دسته از ساختمانهایی هستند که یکی از انواع خدمات عمومی را در اختیار افراد جامعه قرار م یدهند.

-وروديها
- ورودي اصلی باید براي استفاده معلولان نیز درنظر گرفته شود، و به سوار هرو یا پارکینگ ساختمان دسترسی مناسب داشته باشد.
- ورودي ساختمان حت یالامکان همسطح پیاد هرو باشد.
- پیاد هرو منتهی به ورودي معلولان باید با علایم حس یمشخص شود.
- حداقل عمق فضاي جلو ورودي 140 سانتیمتر است.
- وجود سایه بان به عرض حداقل 140 سانتیمتر بر روي فضاي جلو ورودي الزامی است.
- حداقل عرض بازشوها در ورودي ساختمان 160 سانتیمتر باشد.
-راهرو
- حداقل عرض راهرو 140 سانتیمتر باشد.
- کف راهروها باید غیرلغزنده باشد و از نصب کفپوشها با پرز بلند نیز خودداري شود.
- در صورت وجود اختلاف سطح در کف راهرو باید ارتباط با سطح شیبدار به صورت مناسبی تأمین گردد.
بازشوها (در و پنجره)
- حداقل عرض مفید هرلنگه در براي عبور صندلی چرخدار 80 سانتیمتر باشد.
- در مورد درهایی که به خارج باز می شوند تأمین دید کافی الزامی است.
- حداکثر ارتفاع دید از کف تمام شده 100 سانتیمتر باشد.
- درها باید داراي پاخور به ارتفاع 20 سانتیمتر باشند.
- در صورت استفاده از درهاي چرخان، گردشی، کشویی، پیش بینی یک در معمولی به عرض مفید حداقل 80 سانتیمتر در جوار آنها براي استفاده معلولان الزامی است.
- کلیه درها باید به سهولت باز و بسته شوند.
3 تا 7 سانتیمتر باشد. / - دستگیره درها باید از نوع اهرمی بوده و فاصله داخلی بین آن وسطح در 5 - حداقل فاصله بین دو در متوالی چنانچه هر در به یک جهت باز شوند 200 سانتیمتر، چنانچه هر دو به سمت خارج باز شوند 120 سانتیمتر و چنانچه هر دو به داخل باز شوند 280 سانتیمتر باشد.
- درها باید حتی المقدور بدون آستانه باشند. در صورت اجبار حداکثر ارتفاع آستانه 2 سانتیمتر باشد.
- به منظور تسهیل در حرکت، پیش بینی حداقل 150 سانتیمتر سطح هموار در هر دو سوي در و 30سانتیمتر در طرفین آن الزامی است.
- ارتفاع دستگیره پنجره از کف حداکثر 120 سانتیمتر باشد.
- کلیه درها و پنجر ههایی که تا کف داراي شیشه هستند در مقابل ضربه صندلی چرخدار محافظت و از شیشه مقاوم ساخته شوند.
پله
- وجود علایم حسی در کف، قبل از ورود به قفسه پله براي هشدار به نابینایان الزامی است.
- عر ضک فپله 30 سانتیمتروحداکثر ارتفا عآن 17 سانتیمتر باشد.
- حداقل عرض پله 120 سانتیمتر باشد.
- نصب دس تانداز در طرفین پله الزامی است.
- ارتفاع دس تانداز از کف پله براي کودکان 60 سانتیمتر و براي بزرگسالان 85 سانتیمتر باشد.
3 سانتیمتر و حداقل فاصله آن از دیوار 4 / - حداکثر قطر میله دس تانداز اعم از گرد یا صاف 5 سانتیمتر باشد.
- لبه پله کاملاً غیرلغزنده بوده و به وسیله اختلاف رنگ قابل تشخیص باشد.
- نصب هرگونه لبه پله غیر همسطح و گرد کردن لبه پله ممنوع است.
- در کناره هاي عرضی پله، تعبیه لبه مخصوص براي جلوگیري از لغزش عصا الزامی است.
- پاخور پله باید بسته باشد و پیشامدگی لبه پله از پاخور نباید بیش از 3 سانتیمتر باشد.
- حداکثر تعداد پله بین دو پاگرد باید 12 پله باشد.
- حداقل عمق پاگرد پله 120 سانتیمتر و در پل ههاي دو جهته هم عرض پله باشد.

سطح شیبدار
- حداقل عرض سطح شیبدار 120 سانتیمتر باشد.
- براي سطوح شیبدار تا 3 متر طول حداکثر شیب 8 درصد با عرض 120 سانتیمتر باشد.
- در سطوح شیبدار بیش از سه متر طول (تا حدمجاز 9 متر) در ازاي هرمتر افزایش طول 5
0 درصد از شیب آن کاسته شود. / سانتیمتر به عرض مفید آن اضافه و 5
- پیش بینی یک پاگرد به عمق حداقل 120 سانتیمتر و در هر 9 مترطول الزامی است. در سطوح شیبدار دو جهته، عرض پاگرد برابر عرض سطح شیبدار خواهد بود.
- کف سطح شیبدار باید غیرلغزنده باشد.
- سطوح شیبدار و ورودي ساختمان باید مسقف باشد.
- نصب میله دستگرد در طرفین سطح شیبدار الزامی است.
- ارتفاع میله دستگرد از کف سطح شیبدار براي شخص نشسته 75 سانتیمتر، براي شخص ایستاده 85 سانتیمتر و براي کودکان 60 سانتیمتر باشد.
3 سانتیمتر و حداقل فاصله بین آن و دیوار 4 سانتیمتر باشد. / - حداکثر قطر میله دستگرد 5
آسانسور
- در ساختمانهاي عمومی که براي دسترسی به طبقات از آسانسور استفاده می شود وجود حداقل یک آسانسور قابل استفاده براي معلولان روي صندلی چرخدار الزامی است.
- آسانسور باید همسطح ورودي و یا در دسترس بلامانع صندلی چرخدار قرار گیرد.
حداقل فضاي انتظار در جلو آسانسور در هر طبقه 15*15 سانتیمتر مربع باشد.
آسانسورقابل استفاده برا يمعلولان بایدمشخصات زیرراداشته باشد:
عرض مفید 80 سانتیمتر، مجهز به دو در کشویی با چشم الکترونیکی، 140 سانتیمتر، × ابعاد مفید اتاقک آسانسور 110، نصب دستگیر ههاي کمکی در دیواره هاي آسانسور در ارتفاع 75 سانتیمتر از کف اتاقک الزامی است.
درمحلهاي پرتردد معلولان ارتفاع دکم ههاي کنترل کننده آسانسور حداکثر 130 سانتیمتر، حداقل 1 سانتیمتر و حداقل قطر آن 2 سانتیمتر و نیز براي استفاده نابینایان قابل تشخیص / برجستگی آن 5باشد.
- لازم است توقف آسانسور با صوت مشخص شود.
مقیاس انسانی
تعیین درجه و مرتبه انسانی بودن هر پدیده را در دو قلمرو اصلی معنوي (روحانی) و مادي (فیزیکی) انسان می تواند مورد تجزه و تحلیل قرار داد در مورد قلمرو مادي به ویژه در معماري و شهر سازي معاصر بسیار سخن رفته است و آنچه که مورد غفلت قرار گرفته توجه به قلمرو حیات معنوي و روحانی است. با این حال به پیروي از تعالیمی که انسان را متشکل از دو حیات معنوي و مادي معرفی می نماید و آز آن فراتر، براي بعد معنوي وي ارجحیت قائل است. ساخته ها و عناصر محیطی نیز باید از این اصل تبعیت نموده و در خدمت انسان قرار گیرند. در این معقوله تناسب و هماهنگی ابعاد ابنیه و فض اها با توان روانی انسان از اهمیت ویژ هاي برخوردار است ضمن آنکه اطلاعات واصله از محیط به انسان باید وي را در جهت تعالی و رشد هدایت و همراهی نماید. به عبارت دیگر توجه توام به نیازهاي مادي و معنوي انسان موضوع بنیادي است که مرئی داشتن آن بر تفسیري که در مورد غالب میانی طراحی به عمل م یآید تاثیر خواهد داشت.
مقیاس انسانی مورد نظر در معماري مسکن را در معقولاتی همچون تناسب ابعاد فضاها با ویژگیهاي روانی و فیزیولوژیکی انسان، درجه نفود پذیري اصوات مزاحم در مقایسه با توان تحمل انسان، درجه نفوذ آلودگی هوا در مقایسه با وضعیت مجاز و... بررسی می کنند.
ابعاد ورودي :
ابعاد ورودي به رابطه این قسمت با فضاهاي دیگر و عملکرد هاي مختلف که می خواهیم در قسمت ورودي صورت بگیرد بستگی دارد. پیشنهاد می شود که قسمس ورودي را کوچک انتخاب نکنند زیرا در این صورت یک راهرو بیشتر نیست.
حداقل فضا در قسمت ورودي بستگی به کارهایی دارد که در این محل انجام می گردد. به موارد زیر توجه کنید. اگر در راهرو تلفن داریم، محلی براي میز و دفتر تلفن در نظر بگیریم و براي تماسهاي طولانی محلی براي نشستن تعبیه نماییم. اگر در قسمت ورودي استقبال از میهمان صورت می گیرد، لازم است به اندازه کافی فضا براي کندن بالاپوش و آماده کردن میهمان جهت داخل شدن به قسمت دیگر در نظر داشته باشیم. در قسمت ورودي هاي بزرگ می توان براي گردهمایی خانواده و محل غذا خوري محلی را در نظر بگیریم. در قسمت ورودي حتما باید سهولت رفت و آمد را در نظر داشت. اگر دو نفر بخواهند در آن واحد مجاور یکدیگر لباس بپوشند، به 150 سانتیمتر فضا نیاز است. اگر یک نفر بخواهد کفش بپوشد و نفر دیگري عبور کند باز همین فاصله مورد نیاز است. اگر دو نفر که با هم راه می روند و یا ایستاده اند به 120 سانتیمتر فضا نیاز است.
شخصی که کیف یا بسته اي را حمل می کند در 80 سانتیمتر می تواند حرکت کند.
رعایت کلیه اصول در طراحی مطابق با سیستمهاي تناسباتی تنها پیشنهاد است و جز در مواردي که نیاز انسان لحاظ می گردد، در مواردي که جنبه هاي روانشناسی مد نظر قرار می گیرد، تمام این اصول بصورت سلیقه اي در اختیار طراح قرار می گیرد.
تعداد بلوك ها و واحدهاي هر بلوك 4 طبقه است و تعداد واحدها در - بنا بر نظرسنجی از مردم، ارتفاع مطلوب از نظر آنها حداکثر تا 54 واحد می باشد که بیشتر آنها 2 واحد در هر نیم طبقه را پیشنهاد می کنند که به - هر طبقه 2اعتقاد آنها این امر آسایش پیشنهادي را بر ایشان همراه دارد. بنابر این پیشنهاد ما این است که بلوکهایی با ارتفاع هاي مختلف در نظر گرفته شود، و گزینه 3 بلوك، یکی 3 طبقه، یکی 4 طبقه و دیگري 5 طبقه را پیشنهاد می دهیم تا از یکنواختی پرهیز و تنوع بیشتري به وجود آید. که در هر طبقه 4 واحد و در طبقات آخر هر بلوك به صورت تک واحده یا دو واحده طوري که 40-50 واحد طراحی گردد.
البته ارتفاع ساختمان مورد نظر براي طراحی بیشتر متأثر از سایت و ساختمان هاي مجاور آن می باشد و ضوابط مربوط به آن.
نسبت واحدهاي 2 خوابه، 3خوابه به تک خوابه از دید فرهنگی با توجه به نظرسنجی از ساکنین آپارتمان هاي واقع در بافت قدیم این چنین به نظر می رسد که مردم به داشتن خانه هایی با 2یا 3 خواب تمایل بیشتري نشان می دهند و این به علت راحتی بیشتراعضاي خانواده وحفظ حرمت ها، فرهنگ بومی منطقه می باشد، چنانچه عقیده عمومی مردم این گونه است که از سنینی خوابگاه دختران وپسران خانواده از یکدیگر جداشود و همچنین کودکان باید اتاق خوابی مجزا از والدین داشته باشند.
قابل ذکر است که اگر تنها مسئله فرهنگ بر این موضوع تأثیر گذار باشدتمایل مردم به داشتن خانه اي با مساحت زیاد براي داشتن آرامش بیشتر و مهمان نوازي بهتر می باشد اما مشکلات اقتصادي تمایل مردم را به داشتن خانه هاي دوخوابه بیشتر می کند.
پیشنهاد ما :
7-10 واحد سه خوابه
25-30 واحد دو خوابه
7-10 واحد یک خوابه
که در مجموع 40-50 واحد مسکونی می باشد.
ایمنی و امنیت در ساختمان ها
امنیت در ساختمان
واژه تکنولوژي ایمنی شامل همه ابزارهائی می شود که به دفاع در برابر خطرهاي جنائی و انسانی، زندگی و چیزهاي ارزشمند می پردازد وجو امکانات و تجهیزات امنیتی براي درهاي ورودي، پنجر ه ها، ورودي هاي زیر زمین در بلوك هاي چند طبقه، نور گیرها و... ضروري می باشد. ابزار حفاظیتی مکانیکی شامل نرده ها با میله هاي فلزي، حفا ظهاي ثابت یا متحرك، حفا ظهاي رولی امنیتی، قفل هاي ایمنی و زنجیرها م یباشند. شیشه هاي تقویت شده توسط سیم نیز داراي تاثیر دفاعی بوده و صفحات پنجر ههاي آکریلیک و پلی کربنات نیز می توانند نقش حفاظتی داشته باشند. ابزار حفاظتی الکترونیکی، اگر کسی بدون اجازه به محدوده حفاظت شده وارد گردد به صورت اتوماتیک آژیر اعلام خطر را به کار می اندازد. گودال ها دیوارها، سدها، دروازه ها، کنترل دسترسی ها و نور پردازي نیز جزء سیستم هاي امنیتی و حفاظتی مکانیکی می باشند. وجود نگهبانی براي کنترل عبور و مرورو به داخل مجتم عهاي مسکونی لازم و ضروري می باشد.
سیستمهاي قفل کننده
قفل هاي استوانه اي معمولاً بالاترین درجه امنیت را بالا می آروند زیرا باز کرده آنها با ابزار غیر ممکن است.
سه نوع سیستم قفل کننده وجود دارد:
1) سیستم هاي کلیدي ترکیبی:
در این سیستم، کلید هاي مربوط به در ورودي هر آپارتمان و سایر درهاي مرتبط با بخ شهاي دیگر مانند درهاي ورودي، در حیاط، در زیر زمین و یا در جلوئی اصلی باز می شود.
این سیستم براي خانه هاي ایالتی یا خانه هایی که چند خانوار در آن زندگی میکنند مناسب است.
2) سیستم کلید اصلی:
در سیستم کلید اصلی، یک کلید اصلی تمام قفل ها را که مرتبط با یک سیستم کامل است، باز می کند.این سیستم براي خانه هاي تک خانواري و مدارس و رستوران ها مناسب است.
سیستم هاي کلید مرکزي:
با سیستم کلید مرکزي،تعداد بسیاري از سیستم هاي کلیدي با هم ترکیب می شوند. این سیستم براي بلو كهاي آپارتمان ها مناسب بوده و کلید هاي جداگانه اي درهاي جلوئی را که به هر آپارتمان وارد م یشود (در تمام امکانات مشترك) باز می کنند، در ضمن یک کلید اصلی نیز وجو دارد که درهاي مشترك در بلوك را باز خواهد کرد.
ایمنی در مجتمعهاي مسکونی
بحث ایمنی در برابر آتشسوزي در واحد هاي آپارتمانی و مجتمعهاي مسکونی یکی از موارد خطیر در بحث ایمنی در ساختمان بشمار می آید. در ایران امکانات آتشنشانی تنها قادر است پاسخگوي مهار آتش حد اکثر تا ارتفاع 13 متر باشد. از انجا که امکانات مهار آتش از طریق آسمان در کشور وجود ندارد لذا اولا توصیه می گردد بخصوص در مجتمعهاي مسکونی که تراکم جمعیت و رنج سنی بالاتري را در خود جاي می دهد، از احداث ساختمانهاي بالاي 13 متر خودداري گردد. و در غیر این صورت، باشد. با توجه به این استاندارد B چنین بنا هایی باید از حیث امکانات مهار حریق حائز استاندارد مصالح مورد استفاده در سطوح داخلی باید حداقل 90 دقیقه در برابر آتش بدون اینکه دچار حریق شوند مقاومت نمایند. پوشش سقف و کف از جمله مهمترین سطوح در بحث آتشسوزي است. این سطوح اگر از مواد آتشگیر ساخته شده با شند باید با استفاده از مواد گلوکسی در برابر خطر آتشسوزي ایمن شده باشند. از دیگر عوامل در بحش ایمنی در برابر آتشسوزي، سازه ساختمان است. توصیه می گردد به جهت ایمنی بیشتر بتن نسبت به فولاد در مجتمع هاي مسکونی از سازه هاي بتنی استفاده گردد. بخصوص استفاده از مصالح بتنی در ساختار سقف توصیه می گردد. در صورت استفاده از سازه هاي فلزي، استفاده از استفاده از ایزولاتور هاي پوششی ضروري است. در این میان لزوما مجهز به پله فرار B توجه بیشتر به سازه پلکان حائز اهمیت است. گروه بناهاي داراي استاندارد است. پلکان فرار، تنها راه نجات ساکنان طبقات بالاي ساختمان در مواقع اضطراري و وقوع حریق است. راهی که به دلیل نبود بسترهاي مناسب فرهنگی و اقتصادي، یا در ساختما نها پیش بینی نشده و یا بدون رعایت استانداردهاي لازم، طراحی و ساخته می شود. با این همه بر اساس شرایط موجود، شهروندان ساکن بر جهاي بلند و ساختما نهاي چندین طبقه، فرهنگ استفاده از پل ههاي اضطراري را فرا نگرفت هاند. پلکان فرار در ایران به اشتباه، به پله فرار، راه خروج اضطراري اطلاق م یشود. در حالی که راه خروجی معمولی و راه خروجی اضطراري تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و هر دو راه، تابع ضوابط خروج مدیرعامل شرکت مهندسان مشاور پنام، معتقد است پله فرار که ،« کامران رهگذار » هستند.مهندس است، تنها شامل پلکان نمی شود بلکه نردبان، طناب و یا حتی راهی از «scaperout» ترجمه کلمه پنجره ساختمان که در شرایط خاص و اضطراري موجب خروج ساکنان ساختمان و نجات جان آنها
شود، نوعی راه فرار است.
شیشه هاي مقاوم در برابر آتش :
در جاهائی که آتش سوزي اتفاق می افتد، شیشه هاي شناور در مدت زمان بسیار کوتاهی می شکنند، در این صورت پراکندگی بیشتر آتش صورت می گیرد. استفاده روز افزون از شیشه در نماي ساختمان هاي چند طبقه، در دیوارهاي جدا کننده و پارتیش نها، مقدار خطر در آتش سوزي را افزایش داده است.
شیشه هاي مقاوم در برابرآتش به چهار شکل دیده می شوند:
الف) شیشه هاي سیم دار با شبکه میلگرد جوش خورده به هم با مقاومت حداکثر 90 تا 60 دقیقه ب) شیشه هاي خاص آرماتور دار با ترکیب متورق با بخش هاي شیشه اي دو جداره ج) شیشه هاي پیشتنیده و بروسیلیکات به عنوان مثال پیرن ( صفحات چند لایه متورق از شیشه هاي شناور با لایه هاي داخلی شفاف هواردار که در برابر آتش به صورت کدر در می آیند مثل پیروستاپ شیه هاي متورق ایمنی، معمولا شامل دو لایه شیشه اي است که به وسلیه یک لایه پلی وینیل بوتیرل پر م یشوند.

زنگ هاي خطر دود:
این وسایل باید طراحی و ساخته شوند و در مکان جریان دار نزدیک منابع بالقوه آتش (مثل آشپزخانه و...) عموما" واحد هاي مسکونی 3 یا 4 طبقه به پله هاي حفاظت شده با سازه مقاوم در برابر آتش به مدت 30 دقیقه احتیاج دارند که با درهاي بسته شونده خودکار مجهز شده باشند.واحدهاي مسکونی باید راهروهاي دسترسی حفاظت شده اي به سمت پله هاي فرار داشته باشند.مقررات داشتن دو ردیف پلکان براي ایجاد دو مسیر فرار جایگزین به جز در ساختمان هاي خیلی کوچک ضروري است.فراهم کردن تهویه براي راهرو فرار و پلکان ها براي از بین بردن دود ضروري است.
درها باید حداقل به صورت 90 درجه در جهت حرکت و به آسانی باز شوند.درها نباید هنگام باز شدن براي راهروها یا پاگردها مانعی ایجاد نمایند و در برابر دود و آتش مقاوم باشند.
امکان دید از درون در نیز هنگامی که از هر دو طرف به در نزدیک شوند و یا درها به هردو طرف بازشو باشند لازم هستند.
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,ایمنی مسکونی، امنیت مسکونی , ضوابط کلی طراحی مسکونی ,ضوابط طراحی مسکونی ,استاندارد مسکونی , بناهای مسکونی ,پاورپوینت بررسی ,-وروديها ,ورودي اصلی ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری برج چند منظوره 23 طبقه The Canyon سانفرانسیسکو
پاورپوینت بررسی خانه شوایزر اشمید در آردز اثر سوئیس توسط Bearth & Deplazes
پاورپوینت بررسی معماری خانه سیکس برکشایر در ماساچوست
پاورپوینت بررسی معماری خانه جنگلی Vuissensدر سوئیس اثر Deschenaux
پاورپوینت بررسی خانه های مقرون به صرفه ای لویشم لندن
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری ویلای برادر کوچکتر اثر علیرضا تغابنی
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری خانه آبان اصفهان محمد عرب
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان مسکونی 23 طبقه خیابان 90 وست منهتن
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان آپارتمان لوکس وال استریت 37
پاورپوینت بررسی معماری ویلا مسطح در برزیل Studio MK27 مارسیو کوگان
پاورپوینت بررسی معماری مجتمع مسکونی نیاوران
پاورپوینت بررسی معماری خانه عروسک در استانبول ترکیه
پاورپوینت تحلیل معماری خانه گرمسیری بروتالیست در بالی اثر پاتیساندیکا دن میچل
پاورپوینت بررسی معماری خانه تراساکی اثر ریو نیشیزاوا
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری ویلای ولتا اثر Ambrosi
پاورپوینت بررسی معماری تالار بولشوی در مسكو
پاورپوینت بررسی خانه اس ام اثر معماران و هان تومرتکین
پاورپوینت بررسی ویلای سابلیم یا خانه هزارتو اثر خاویر کوربرو در اسپانیا
پاورپوینت بررسی خانه دیوار 2 اثر جان هیدوک
پاورپوینت تحلیل معماری ویلا شمس در ساوه و ویلای حیاط ARCHSTUDIO

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد