خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود بررسی مجتمع های مسکونی پاورپوینت آماده و کامل

   تعدادبرگ: 56 اسلاید پاورپوینت   قیمت: 6500 تومان   حجم فایل: 697 b  تعدادمشاهده  3


 
پاورپوینت آماده و کامل بررسی مجتمع های مسکونی
 
 
بخشی از مطالب:
 
مجتمع هاي مسکوني به عنوان پيچيده ترين و اساسي عملکرد، در عرصه معماري قرن بيستم به حساب آمده و مي توانند تاثيرات بسيار زيادي بر رفتار ساکنين و روابط آنها در پي داشته باشند، 
زمانی که به علت جنگ صنایع در خدمت جنگ قرار گرفت میلیونها کارگر از روستاها به شهرها مهاجرت کردند و جمعیت شهرهای بزرگ خیلی زود افزایش یافت.اتفاق مهم بعد از جنگ توسعه مناطق مسکونی و پخش آن در سطح کل شهر بود.
در محله های کثیف خانه های مدرن ساخته شدند و در حالیکه جنبه های فیزیکی و  بهداشتی این خانه های جدید بسیار بهنر شده بودند شرایط اجتماعی به هیچ عنوان پیشرفت نکرده بود.
بعد از جنگ حومه شهرها به طور چشمگیری توسعه یافتند اما به دلیل جدایی اجتماعی و کاهش ارتباط گروه های مختلف مردم در این امر تردید بوجود آمد.
 
از دهه سوم قرن 20 میلادی به بعد معماری ایرانی و همراه با آن کیفیت منازل مسکونی با بازگشت معماران تحصیلکرده خارج متحول شد.در این زمان ایران هنوز کشوری بود با معماری سنتی که در آن حرفه و هنر معماری در طول سالیان متمادی بر اساس آموزش سینه به سینه از استاد به شاگرد منتقل شده استو به صورت سبکی جامع رشد کرده بود.
با توجه به غنی بودن هنر معماری سنتی در ایران کیفیت در اکثر منازل مشابه هم بوده است. در این دهه برای اولین بار معماران جوان تحصیلکرده کیفیت منازل عامه مردم را موردنقد قرار دادند.ابن کیفیت در ایران فقط مختص طبقه بی بضاعت نبود. در اروپا نیز وضعیت مسکن در دهه 20 کم و بیش به همین صورت بود.
با پایان جنگ جهانی اول نه تنها نقشه سیاسی اروپا تغییر کرد بلکه زندگی اکثر مردم متاثر از نابسامانی اجتماعی و اقتصادی بدتر شده بود.همین امر باعث شد تا معماران اروپایی در فکر راه حلهای نوین و اقتصادی برای بهبود مسکن عامه مردم باشند.
در مانیفست اولین کنفرانس سیام در سال 1928 معماران مدرن اعلام کردند : ” نیازهای اکثر مردم بر نیازهای فردی برتری دارد. معماران باید برای حل مشکل مسکن باید فضای مسکونی را تغییر داد و فضاسازی نوین ایجاد کرد.“ 
 
لودویک هیلبر سایمر در این مورد می نویسد“مسکنی باید ایحاد می شد که توقعات بشر را که تا آن زمان تعریف نشده بود و حتی خود او نیز از داشتن آن بی اطلاع بود ،برآورد.“ 
معماران از دهه 20 میلادی در اروپا و دهه 30 در ایران به بخشی از زندگی خصوصی و اجتماعی انسان در ارتباط با علم پزشکی و بهداشت عمومی توجه کردند. از همین رو بهداشت به یکی از عوامل اصلی در طراحی معماران تبدیل شد.و عنوان ”حداقل نیاز بهداشتی مسکن“ را به خود اختصاص داد.
در این طراحی حمام که تا این زمان در طراحی نقشی نداشت و دستشویی که به گوشه ای از خانه تبعید میشد مورد توجه گرفت و در جاهایی مثل بعضی طرحهای لکوربوزیه محور طراحی   در سال 1924 ) بخش دیگری که در این طراحی مورد توجه canale چانل (منزل قرار میگرفت آشپزخانه بود. در خانه های قدیمی آشپزخانه ها به صورت مطبخی بودند که توجه زیادی به آنها نمیشد. در اروپا با کاهش سطح اتاقها ایده های نوین و کاربردی در طراحی آشپزخانه ایجاد شده بود.در این دوران معماران ایرانی هم آشپزخانه ها ره به اشکوب اول منتقل کردند و در این دوره اهمیت بیشتری به آشپزخانه داده شد.
زیگفرید گیدیون در کتابی با عنوان سکونت آزادانه میگوید: ” خانه ای زیباست که نیازهای زندگی ما را براورد.مانند: نور، هوا،فضای حرکت و گشایش“ 
همچنین در این دوره معماران سعی در ادغام طبیعت و ساختمان  کردند. این امر در معماری سنتی ایران کاملا قابل درک و مشاهده است. همانطور که تراس در خانه های سنتی ایرانی بوده است و باغچه ها و حوض در فضاسازی خانه نقش اساسی بر عهده داشته اند.  
 


فهرست مطالب
تاریخچه مجتمع های زیستی در غرب
تاریخچه مجتمع های زیستی در ایران
عوامل رشد مجتمع های مسکونی
روند تحولات مسکن در جهان
مجتمع‌ مسكوني (Clusters)
بررسی انواع مجتمع های‌ مسكوني (Clusters)
مجموعه مسکونی اشتراکی
آپارتمان های بلند
آپارتمان ها با دسترسی مرکزی
مجتمع های مسکونی با ارتفاع متوسط
مجتمع های مسکونی جمعی
تعریف و معیارهای گونه شناسی
دیدگاههای متفاوت واحد های مسکونی در ابتدای قرن 20
بررسی طبقه بندی با معیار شکل بلوک ها
بررسی چیدمان منفرد+(مزایا و معایب)
تحلیل نمونه: مجتمع شماره 1-1
تحلیل نمونه: مجموعه بران نادرن
بررسی چیدمان ردیفی+(مزایا و معایب)
تحلیل نمونه: مجتمع شماره 3-1
تحلیل نمونه: مجموعه مسکونی تارا
بررسی چیدمان محیطی+(مزایا و معایب)
تحلیل نمونه: مجتمع شماره 107
بررسی چیدمان ترکیبی یا مختلط+(مزایا و معایب)
تحلیل نمونه: مجتمع شماره 1-1
تحلیل نمونه: 8 House
طبقه بندی بر اساس مقیاس مجتمع
منابع

 


کلمات کلیدی مرتبط:
,پاورپوینت ,آماده و , کامل ,بررسی , مجتمع های ,مسکونی , , , , ,مجتمع هاي مسکوني , معماري , ,روند تحولات مسکن در ایران و جهان ,عرضه و تقاضا ,افزایش عرضه مسکن ,تعريف مسكن و انواع آن در ایران ,گونه شناسی مسکن شهری ,خانه های مجزا ,خانه های با حیاط مرکزی ,خانه های ردیفی(خانه های شهری) ,آپارتمان های ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه براون هیل در استرالیا ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه J در آرژانتین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه بدون مرز در مالزی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه آرانیا در هند ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه گاتهام در کلمبیا ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی اقامتگاه دیوار رواقی در هند ,pptx
پاورپوینت تحلیل معماری ساختمان مسکونی بهشت شیراز
پاورپوینت تحلیل معماری ساختمان مسکونی باغ مشهد استودیو براکت
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه نام در ویتنام ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه نورکوس در اسپانیا ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی اقامتگاه مانور آجری در هند ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مزرعه نورث سلم در ایالات متحده ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه بولدر در هند ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه اومونگ در تایلند ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه pb در آرژانتین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه بومرنگ در برزیل ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه موبایل MO.CA در اسپانیا ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی اقامتگاه چز لئون در کانادا ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی اقامتگاه اسلیت در کانادا ,pptx
بررسی کانسپت طراحی ویلا کودکانه با سبک کلاسیک معاصر

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد