خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماری طراحی خانه مسکونی روی شیب Tugendhat House

   تعدادبرگ: 40 اسلاید بهمراه نقشه و تصاویر   قیمت: 12000 تومان   حجم فایل: 9374 kb  تعدادمشاهده  1


پاورپوینت بررسی معماری طراحی خانه مسکونی روی شیب Tugendhat House

نام پروژه: Tugendhat House
معمار: Ludwig Mies van der Rohe
موقعیت بنا: Brno- Czech Republic
زمان ساخت: 1928
در اواخر دهه سی میلادی، «میس وندرروهه»‌به لحاظ کاری در اروپا در اوج دوران حرفه ای خودبود. وی به تازگی طراحی مجتمع مسکونی در کوی معروف «وایسنهوف»‌  در اشتوتگارت را به پایان برده بود و مشغول کار بر روی پاویون مشهور آلمان جهت نمایشگاه بین المللی در بارسلونا بود. در سال 1927 «فریتیز تاگندات»، برای طراحی ویلای شخصی خود و همسرش در جمهوری چک به میس وندرروهه مراجعه نمود. سایت مورد نظر در کنار تپه‌ای با شیب ملایم و چشم اندازی فوق‌العاده بر فراز شهر قرار داشت.
میس ون دروهه در مورد پیدا کردن نیروی کار مناسب در آن منطقه که بتوانند خواسته‌های وی را برآورده سازند بسیار مردد بود ولی پس از سفر و بازدید از سایت نه تنها نگرانی اش مرتفع گردید بلکه از موقعیت سایت بسیار خوشش آمد. بدین ترتیب در دسامبر 1937 طراحی بنا آغاز و در پایان سال 1930 عملیات اجرای اسعمان به اتمام رسیده و خانه به مشتریان تحویل داده شد.
 
 
خانه بر روی شیب تپه ساخته شده است و از دسترسی سواره بالای تپه فقط بخش بالایی بنا قابل مشاهده است. ساختمان به دو حجم تقسیم می شود که سطوح آنها با هم موازی هستند. یکی از آنها شامل فضایی خدماتی وگاراژ است. دیگری درب جلویی و سطحی که اتاق های خواب در آن قرار دارند را شامل می شود و در بین این دو قسمت فضای بازی طراحی شده است که به شهر دید دارد. پانل شیشه‌ای نیمه استوانه‌ای شکل که از جمله شاخصه های این بنا محسوب می شود در بیرون بنا ورودی را تعریف می‌کند و در داخل نیز راهرو و هال ورودی را روشن می‌سازد. امتداد راهرو و نحوه جانمایی اتاق‌ها از الگوی سنتی واضحی پیروی می ‌کند که در آن اتاق‌ها رو به جنوب داشته و به تراسی که به باغ دید دارد، دسترسی دارند. در پایین‌ترین سطح خانه فضایی به وسعت 700 متر مربع با ابعاد 15 در 24 طراحی شده است.
 
مکان‌یابی و ابعاد پنجره ها به نحوی است که هیچ انقطاعی میان فضای درون و بیرون محسوس نبوده و بدین ترتیب حداکثر استفاده از دید و منظر باغ و پیرامون سایت ممکن گردیده است. چگونگی تفکیک فضای درون و بیرون یکی از دغدغه‌های همیشگی میس وندر روهه بوده و در اغلب آثار او جزییات فرم پنجره‌ها و درهای کشویی با دقت بسیار و توسط خود او طراحی شده‌اند. در طبقه همکف پارتیشن نیم دایره‌ای فضاهای نشیمن مهمان، آشپزخانه، محدوده غذاخوری، دفترکار و فضاهای نشیمن از یکدیگر جدا ساخته است. مصالح به کار رفته در داخل بنا بسیار ساده و عالی انتخاب شده اند. چوب، سنگ، پرده‌های ابریشم و قالیچه‌های پشمی همگی در هماهنگی کامل با یکدیگر سازماندهی شده اند.
 
از آنجا که میس وندر روهه فارغ التحصیل رشته طراحی صنعتی است در آثار او همواره طراحی مبلمان و دکوراسیون همانقدر حائز اهمیت بوده است که طراحی خود بنا تمامی جزئیات لوکس این خانه نظیر دستگره‌های در، اتصالات فلزی، میزها، صندلی‌های راحتی، همه و همه رامیس وندر روهه شخصاً و با دقت و وسواس بسیار طراحی کرده است. طبقه پایین شامل فضاهای انبار و پیشرفته ترین تجهیزات آن زمان نظیر گرمایش مرکزی، هواساز و سیستم الکترونیکی کنترل پنجره‌ها می‌باشد.
در سال 1933 مدرسه معماری باوهاس که تحت مدیریت میس ون دروهه بود بوسیله نازی‌ها تعطیل شد. وی تا سال 1950 به آلمان باز نگشت. خانواده تاگندهات یهودی بودند و کشورشان را که تحت اشغال هیتلر در آمده بود به مقصد ونزوئلا ترک کردند. این خانه ابتدا توسط گشتاپو اشغال و غارت شد، سپس مدتی از آن به عنوان مدرسه رقص استفاده شد و پس از آن به بیمارستان کودکان تغییر کاربری داده شد و سرانجام در سال 1944 انفجار بمبی در حیاط آن آسیب زیادی به خانه وارد کرد. در سال 1930 گریت تاگندهات برای پس گرفتن املاک همسرش به آلمان بازگشت. به وی پیشنهاد داده شد که خانه را به دولت هدیه کند تا به بهترین شکل تعمیر و بازسازی شود. هم اکنون این بنا با اهمیت‌ترین بنای میس وندر روهه در اروپا محسوب می‌شود و از آن به عنوان موزه و گالری استفاده می‌شود.
اوایل سال 1938 میلادی، زمانی که خانه آبشار اثر فرانک لوید رایت تازه شهرت یافته بودع آلوار آلتو برای ساخت مجدد «ویلا مایرا»‌از آن الهام گرفت. حتی گفته می‌شود آلتوپس از آشنایی با پروژه رایت از مشتریان خود خواست که ویلا را بر روی نهری که در اراضی آنها واقع بود بنا کنند. تاثیر خانه آبشار بر پروژه آلتو در اجزایی مانند تراس‌های بیرون زده جسورانه و طبقه زیرزمین که در معماری آن از فرم مواج نهر و صخره‌ها الهام گرفته شده کاملاً آشکار است.
در سال 1877 پدر بزرگ مایرا خانه‌ای چوبی در آن منطقه ساخت، بعدها پدر مایرا خانه دیگری به سبک آرت نوو در آن ارضی ساخت که هر دو خانه نمونه‌هایی ارزشمندی در زمان خود بودند. ویلای جدید نیز که به عنوان خانه تابستانی مورد استفاده قرار می‌گرفت، نگاه جدید مالکان اش را به زندگی مدرن نشان می‌داد. آلتو در اواخر سال 1937 با هدف گسترش و بازسازی بناهای موجود شروع به کار کرد و کار فرمایانش به وی آزادی کامل دادند. پیشنهاد اولیه آلتو خانه‌ای روستایی به سبک و سیاق خانه‌های بومی آن منطقه بود اما مالکین بنای مدرن تری می‌خواستند که با زندگی آن دوره همخوانی داشته باشد.

و......


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری خانه مسکونی , طراحی خانه روی شیب , Tugendhat House ,پاورپوینت خانه روی شیب ,نام پروژه ویلا تاگندهت ,Tugendhat House ,معمار ویلا تاگندهت ,Ludwig Mies van der Rohe ,تحلیل ویلا تاگندهت ,پلانهای ویلا تاگندهت ,نقشه های ویلا تاگندهت ,Brno- Czech Republic ,میس وندرروهه ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی خانه مسکونی قروه نمونه موفق ایرانی ،pptx
پاورپوینت بررسی معماری خانه مسکونی ba٢ ماهشهر، نمونه موفق ایرانی
دانلود , پاورپوینت,بررسی خانه مسکونی امیری اثر فرامرز شریفی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد