خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی ضوابط و استاندارد های معماری ساختمان های مسکونی

   تعدادبرگ: 85 اسلاید   قیمت: 8500 تومان     تعدادمشاهده  5


پاورپوینت بررسی ضوابط و استاندارد های معماری ساختمان های مسکونی 
 
بخشی از مطلب
مسکن به عنوان پدیده ای ساده و همزمان پیچیده به عنوان فضایی فیزیکی(با توجه به کلیه عوامل تاثیرگذار بر آن) ونیز فضایی،فرهنگی،¬ اجتماعی، دفاعی و...؛
مسکن، فضایی چند ساحتی، حاصل کنش عوامل مختلف و اساسا پدیده ای فرهنگی است(فرهنگ در معنای وسیع آن). مسکن نه تنها پدیده ای است فرهنگی بلکه فضایی است که عامل فرهنگ در ایجاد و شکل دادن به آن تاثیر دارد. از میان عوامل مختلفی که هر یکبه طریقی در چگونگی شکل 
دادن به آن نقش دارند، بعضی از عوامل دارای تاثیر شاخص تری هستند، به دلیل گفته میشود؛ دو گروه عامل در تعیین شکل مسکن موثر می باشند؛ عوامل تعیین کننده و عوامل تاثیر گذار.
 
عوامل فرهنگی و شکل خانه
برای بیان و توضیح شکلهای مختلفی که مسکن پیدا کرده و پدیده ای پیچیده می باشد، ارائه یک دلیل واحد کافی نیست. با وجود این کلیه توضیحات ممکن یا ارائه شده،وجوهی از یک اندیشه واحد میباشند؛ اقوام دارای رفتار و آرمان های بسیار متفاوت،محیط های متنوعی را به وجود می آورند. این پاسخ ها از نقطه ای به نقطه دیگر تغییر میکنند و علت این تغییر، دگرگونی ایجاد شده و نقش عوامل مختلف در بازی فاکتورهای اجتماعی،فرهنگی،آئینی،اقتصادی و فیزیکی می باشد.
مسکن نهادی است که در راستای یک رشته مقاصد پیچیده به وجود آمده و صرفا یک ساختار نمی باشد. از آنجا که ساختن یک مسکن،پدیده ای فرهنگی است،شکل مسکن و سازمان و نظم فضایی آن،شدیدا متاثر از محیط فرهنگی که مسکن به آن تعلق دارد است.
آنچه که در یک فرهنگ،دارای معنا و مفهوم می باشد غالبا چیزهایی هستند که فرهنگ فوق با ممنوع کردن صریح یا ضمنی آنها،انجام یا پرداختن به آنها را غیر ممکن می کند تا آنچه که آن فرهنگ تحقق آن را غیرقابل اجتناب می نماید.
در یک اقلیم معین با امکان دسترسی و تهیه بعضی مصالح ساختمانی وجود تنگناها و موانع و برخورداری از درجه ای از قابلیت فنی،آنچه که سرانجام شکل خانه را تعیین میکند و به فضا و روابط آنها شکل می دهد، بینشی است که یک قوم از زندگی آرمانی دارد. پس محیط مورد نظر(محیطی که در جستجوی آن هستیم) ترجمان نیروهای اجتماعی_فرهنگی می باشند؛نیروهایی که شامل اعتقادات مذهبی،ساختار خانواده و قبیله(قوم)،نظام اجتماعی،شیوه معیشت و روابط اجتماعی میان افراد می باشند. به این دلیل راه حل های موجود بسیار متنوع تر از نیازهای بیولوژیک و امکانات فنی و شرایط اقلیمی می باشند و نیز به این علت در یک فرهنگ یک عامل یا یک جنبه می تواند نسبت به فرهنگ های دیگر غالب گردد.
شکل بناهای ابتدایی و بومی بیشتر حاصل اهداف و خواسته های گروهی هستند تا اهداف و خواسته های فردی؛خواسته ها و اهداف گروهی وحدت یافته منسجمی که برای ایجاد محیطی آرمانی از آن استفاده می گردد. به این دلیل بناهای ابتدایی و بومی دارای ارزش نمادین هستند؛زیرا سمبول ها به یک فرهنگ امکان می دهند تا احساس ها و اندیشه های خود را ملموس،روشن و قابل دریافت بنماید.
فرهنگ؛عبارت است از مجموعه اندیشه ها،نهادها و فعالیت هایی که برای یک ملت یا قوم به شکل یا عنوان قدرتی قراردادی در آمده است.
هنگامی که در جستجوی علل شکل خانه و مجموعه های زیستی هستیم یا به بیانی دیگر زمانی که می خواهیم به دلایل وجودی شکل خانه و مجموعه های زیستی پی ببریم،بی فایده نخواهد بود اگر تصور کنیم که این شکل ها تحقق مادی محیطی آرمانی می باشند. این موضوع از یک سو به وسیله تاریخ طولانی ارمان شهر و از سوی دیگر از طریق این موضوع که به عنوان مثال اقوام ایروکوائی که از((خانه های دراز)) به عنوان سمبول استفاده می کرده اند خود را قوم((خانه های دراز))
می نامند.
وضعیت فرهنگ ما
به دنیای غرب بازگردیم و ببینیم آیا طرح پایه(الگوی)پیشنهادی به نوعی در درک شکل خانه مردمی به ما کمک می کند.
روش و معیار کلی در برنامه ریزی و معماری در آمریکا، به عنوان نٌرم یا معیار،خانواده سفیدپوست را در نظر گرفته است- خانواده مرکب از والدین و دو فرزند- یعنی الگوی خانواده که از طریق اگهی های تجارتی تبلیغ می شود. این نگاه و شیوه برخورد،میلیون ها انسان دیگر را که ارزش های متفاوتی از سفیدپوستان دارند و با این الگوی تیپ هماهنگی ندارند،حتی اگر تفاوت فرهنگی میان آنها زیاد نباشد را نادیده می گیرد. به عنوان مثال طبقات زحمتکشی را در نظر بگیریم که از بخشی از بافت یا مجتمع زیستی- مانند واحد همسایگی- استفاده می کنند و نحوه استفاده آنها- یعنی شیوه زندگی شان- بسیار به سنت مدیترانه ای نزدیک تر است تا سنت و شیوه زندگی انگلیسی- آمریکایی. این موضوع اثرات عمیقی به نحوه ارائه و بیان خانه و شکل آن و مجتمع زیستی خواهد داشت و خود وجه تمایزی است که قبلا درباره انگلستان از آن صحبت کردم.
در ایالات متحده نوع رفتار و شیوه برخورد نسبت به حمام تا حدودی متاثر از فرهنگ می باشد.
یک مطالعه جدید  و مهم که به این موضوع می پردازد، به وضوح نشان می دهد که شکل و طرح حمام تابع بینش هایی است که افراد از بدن خود،محرومیت،رفع خستگی و... دارند. غالبا خارجی ها دقتو مشاهده کرده اند که آگهی های تجارتی در مورد خانه های آمریکایی در رابطه با تعداد حمام هایی که خانه دارد انجام می گیرد، تعداد حمام هایی که غالبا از تعداد اتاق های خواب زیادتر می باشند. این موضوع ما را به مسئله نیاز های اساسی باز می گرداند. مسائل اساسی بهداشتی همیشه وجود داشته اند ولی اهمیتی که به آنها داده می شود و شکل ها و طرح های مختلفی که در حمام ها مورد استفاده قرار گرفته اند بسیار متفاوت بوده و بیشتر به اعتقادات،نگرانی ها و ارزش ها بستگی دارند تا ملاحظات یا جنبه های کاربردی مثلا برای عده زیادی، انتخاب میان وان و دوش یک مسئله بینشی و انیشه ای است تا مسئله شکل ظاهری و یا نمایشی.
مفهوم محرمیت همیشه بیشتر یا کاملا به وسیله فرهنگ تعیین می شود و اثر زیادی بر شکل خانه دارد.
این مفاهیم نه تنها در آلمان و ایالات متحده و حتی در انگلستان و ایالات متحده با یکدیگر و از یکدیگر متفاوت هستند؛ بلکه در ایالات متحده نیز از یک زیر فرهنگ یا شبه فرهنگ زیر فرهنگ دیگر تفاوت دارند. شاید دلیل آنکه ((طرح باز)) که از نظر آرشیتکت ها دارای اهمیت زیادی است واقعا هرگز از سوی عموم مردم پذیرفته نشده است،همین موضوع باشد.
و........


کلمات کلیدی مرتبط:
ضوابط و استاندارد ,معماری ساختمان های مسکونی ,پاورپوینت بررسی ,وضعیت فرهنگ ما ,عوامل فرهنگی و شکل خانه ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان مسکونی 23 طبقه خیابان 90 وست منهتن
پاورپوینت بررسی معماری خانه تعطیلات پاسیو هاوس در جزیره یونانی کارپاتوس
پاورپوینت بررسی راهکارهای نوین تامین مسکن اقشار کم درآمد در شهر های امروز
پاورپوینت بررسی معماری خانه مسکونی BAAN RORB اثر Integrated Field
پاورپوینت بررسی معماری خانه Vista در آفریقای جنوبی
پاورپوینت بررسی معماری مجموعه مسکونی اجتماعی در رنکا در سانتیاگو شیلی
پاورپوینت بررسی مرمت و بازسازی یک واحد مسکونی در هبیتات 67 اثر موشه صفدی
پاورپوینت بررسی معماری برج مسکونی 11 Hoyt اثر استودیو Gang
پاورپوینت بررسی سیزده سبک برای معماری ویلاهای معاصر
پاورپوینت بررسی معماری ویلا لاکچری G01 در پورتو روتوندو ، ایتالیا
پاورپوینت بررسی معماری خانه مدرن واقع در مسقط عمان و طراحی شده توسط CAS
پاورپوینت بررسی معماری خانه Montblanc اثر Studio Velocity
پاورپوینت بررسی طرح مسکن ارزان قیمت لندن
پاورپوینت بررسی عجیب‌ترین ساختمان‌های جهان
پاورپوینت بررسی معماری ویلای دایره چوبی اثر موبیوس
پاورپوینت بررسی معماری دو خانه رویایی پرتغالی اثر رائولینو سیلوا آرکیتکتو
پاورپوینت بررسی مجموعه مسکونی آپارتمانی کناراب در تهران، نمونه موفق ایرانی
پاورپوینت بررسی طراحی داخلی مدرن خانه در هند اثر گروه معماری خوسلا
پاورپوینت بررسی الگوی سکونت
پاورپوینت بررسی معماری خانه نور خورشید معماران جوری تروی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد