خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود بررسی مجتمع مسکونی های پوینت,پاورپوینت

   تعدادبرگ: 22   قیمت: 4800 تومان     تعدادمشاهده  1


مجتمع مسکونی های پوینت

پس از انتشار طرح ساختمان، های پوینت (Highpoint) در کتاب فِردریک گیبِرد به نام (آپارتمان مدرن) سریعاً در سال 1937 در انگلستان ساخته شد و تبدیل به یکی از معروف ترین پروژه های مسکونی مدرنیست در آن زمان گردید که به طور گسترده ای به عنوان اولین نمونه از (5 نکته ی معماری جدید) لوکوربوزیه در انگلستان از آن یاد می شود............

همان گونه که مایلز گِلندِنینگ و استفان ماتِسیوس در کتابی که سال ها بعد با نام (بلوک برجی) در سال 1994 منتشر شد؛ این طرح بدون این که از قالب شمالی-جنوبی منفرد به نام (زیلِن باو) استفاده کند، دارای پیلوت، پلان باز، پنجره های افقی کشیده و تراس های سقفی می باشد. به منظور جداسازی از ساختمان های مجاور، به جای آرایش خطی از پلان صلیبی شکل، استفاده شده است که منتج از روش عقلانی لوبِتکین در طراحی بوده است. در این مجتمع مسکونی، 8 واحد آپارتمانی در هر طبقه و 4 واحد در هر هسته ی دسترسی وجود دارد؛ همچنین قسمت مرکزی پلان صلیبی شکل، به اندازه ی نیم طبقه اختلاف ارتفاع یافته تا دید از پنجره های واحدهای مجاور به حداقل کاهش یابد. اکثر واحدها دارای دیوارهای بیرونی در سه سمت خود هستند که تهویه ی مناسب و نور خورشید را از هر دو سمت تأمین کرده و چشم انداز گسترده ای به شهر لندن ایجاد کرده است. قسمت های متقاطع پلان صلیبی شکل به صورت مفصلی طراحی شده اند و دارای تراس های باز و داکت های عمودی برای سرویس های بهداشتی و آسانسورهای حمل ظروف می باشند.

در مقایسه با خانه های تراسی سرد و بدون گرمایش مرکزی لندن، زندگی روزانه در آپارتمانی مدرن، مانند: های پوینت، مزایای بسیاری برای کسانی که قدرت خرید و یا اجاره ی آن را داشتند در بر داشت. استفاده از تکنولوژی جدید که درصد بسیاری از آن بر پایه ی زندگی زنان و خانه داری راحت تر شکل گرفته بود (به عنوان نمونه امکانات و تسهیلاتی برای رختشوی خانه در داخل ساختمان و طراحی که نگهداری و نظافت راحت تری را ایجاد می کرد) نیاز به خدمه را کمتر می کرد. آشپزخانه ها دارای یخچال مرکزی، سینک هایی از جنس فولاد ضد زنگ و قفسه هایی در بالای آن؛ گرمایش مرکزی توسط کوئل های گرمایشی در سقف و نیز گرمایش الکتریکی در تمامی قسمت های مسکونی به عنوان گرمایش محلی در این ساختمان به کار رفته است. توجه به جزئیات اجرایی تا آن جا بوده که از درهای ضخیم به عرض 50 میلی متر در گنجه های توکار و صندوق خانه ها استفاده شده تا از تاب برداشتن آن ها جلوگیری شود. همچنین از چراغ های توکاری استفاده شده که به طور اتوماتیک با باز شدن درها روشن می شوند. یک روشویی و واحد شستشوی اضافه، در قسمت تو رفته ی پشت پرده ها، در اتاق خواب دوم آپارتمان های بزرگ تر وجود دارد..

 

 

 

مطالب مرتبط در این زمینه




استاندارد‌های پروژه
توضیح: طبق استاندارهای فوق برای یک خانوار ۴ نفره حدود ۱۵۰ متر زیربنا احتیاج است.
□ ۵-۲- استانداردهای طراحی مسکونی
۱٫ احداث واحد های تک فامیلی (یک واحد مسکونی) و چند فامیلی (چند واحد مسکونی) به شرطی که حداقل ساخت قطعات به ترتیب ۱۲۰ تا ۱۵۰ متر مربع و ۵۰۰ متر مربع باشد، مجاز باشد.
۲٫ رعایت حداقل مساحت قطعه به ۵۰۰ متر مربع مشروط به احداث حداقل ۴ واحد مسکونی است.
۳٫ حداکثر سطح زیر بنا در طبقه همکف (سطح زیر بنای اینگونه بناها نباید از ۶۵% سطح کل زمین در طبقه همکف تجاوز نماید.)
۴٫ حداکثر زیر بنا در طبقات – سطح زیر بنا اینگونه بناها نباید در کلیه طبقات به جزءطبقه ی همکف از ۸۰% سطح کل زمین تجاوز نماید.
۵٫ ضریب سطح طبقات به کل سطح طبقات اینگونه بناها تا ۱۲۰% برای تراکم متوسط، ۲۲۰% برای تراکم زیاد و ۵۰% برای تراکم کم سطح کل زمین مجاز است مشروط براینکه فضای باز برابر با حداکثر ۳۰% مساحت کل زمین باشد.
۶٫ در صورتیکه در این قطعات آپارتمان بنا شود، حداکثر تعداد طبقات ۳ طبقه خواهد بود و احتیاج به آسانسور نیز نخواهد داشت.
۷٫ برای‌هرواحدمسکونی‌حداقل بایستی یک پارکینگ در نظر گرفته شود.
۸٫ مساحت حیاط خلوت جهت نورگیری :
۱-۸ اتاق های اصلی حداقل شش متر مربع و نسبت عرض آن به طول برابر رقم یک سوم مجاز است.
۲-۸ آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی حداقل ۵/۴ متر مربع.
۹- در صورتیکه اینگونه ساختمان ها روی ستون (پیلوت) بنا شود و در طبقه همکف فقط برای پارکینگ و پله نیز، استفاده شود وارتفاع طبقه همکف از ۲۰/۲ متر تجاوز ننماید، طبقه همکف جز تعداد طبقات و سطح طبقات و سطح طبقات مجاز محسوب نخواهد شد.
۱۰- احداث زیر زمین در صورتیکه ارتفاع آن از در ورودی ساختمان به طور متوسط بیشتر از ۱۲۰ سانتی متر نباشد، جزء تعداد و سطح طبقات محسوب نخواهد شد


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود ,تجزیه تحلیل و بررسی ,مجتمع مسکونی ,پوینت , , دانلود , تجزیه , تحلیل مجتمع ,مسکونی ,مجتمع مسکونی ,پوینت , , تجزیه تحلیل ,بررسی مجتمع مسکونی,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل معماری ساختمان مسکونی بهشت شیراز
پاورپوینت تحلیل معماری ساختمان مسکونی باغ مشهد استودیو براکت
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه نام در ویتنام ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه نورکوس در اسپانیا ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی اقامتگاه مانور آجری در هند ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مزرعه نورث سلم در ایالات متحده ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه بولدر در هند ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه اومونگ در تایلند ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه pb در آرژانتین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه بومرنگ در برزیل ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه موبایل MO.CA در اسپانیا ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی اقامتگاه چز لئون در کانادا ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی اقامتگاه اسلیت در کانادا ,pptx
بررسی کانسپت طراحی ویلا کودکانه با سبک کلاسیک معاصر
بررسی کانسپت طراحی ویلا با سبک باروک معاصر
بررسی خانه های کوچک به عنوان یک نوع مسکن متحرک و ویژگی های ساختاری آنها
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی میدان ماتسوموتو سانومارو در ژاپن ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه درختی در کاستاریکا ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه ای در کنار خانه در آرژانتین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه D در اندونزی ,pptx

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد