خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود بررسی و معرفی گیاهان مقاوم به خشکی مناسب فضای سبز

   تعدادبرگ: 35 برگ ورد   قیمت: 5900 تومان   حجم فایل: 168 kb  تعدادمشاهده  1


نازخرفه ای:یکی از مقاوم ترین گلها به شرایط خشکی و گرما و شوری خاک است و برای مکانهایی با خاک  شور و نامناسب  که هیچ گلی کاشته نمیشود پیشنهاد میشود.در ضمن به دلیل ریتن بذر در کنار آن ،سال بعد نیز دوباره رشد میکند و هر روز با دادن گلهای رنگارنگ و زیبا شما را غافلگیر میکند.

 

 

 



دانلود تحقیق معرفی گیاهان مقاوم به خشکی مناسب فضای سبز

در این بخش تحقیق مطالعاتی با عنوان *معرفی گیاهان مقاوم به خشکی مناسب
فضای سبز* برای دانلود قرار داده شده است. این تحقیق به فرمت WORD) و در 35 صفحه می‌باشد. لازم به ذکر است این تحقیق
مطالعاتی با توجه شرایط فضای سبز شهری اصفهان تدوین شده و نتایج آن بیشتر
قابل بهره‌برداری در پروژه های مناطق خشک و نیمه خشک کشور(تهران، یزد،
کرمان و ...)  می‌باشد.  در ذیل فهرست مطالب آن آورده شده است.

 

فهرست مطالب:

  * مقدمه
  * چمن‌های مقاوم به کم آبی
  * ليست درختان زينتي مقاوم يا نسبتاً مقاوم به خشكي مناسب فضاي سبز درون
    شهري يا برون شهري
  * نام برخي گونه‌هاي درختي و درختچه اي مقاوم به خشكي به همراه پيشنهاد
    محل كاشت آنها
  * انواع درختچه ها و پيچ هاي زينتي مقاوم يا نسبتا مقاوم به خشكي مناسب
    فضاي سبز شهر
  * گلها و گياهان زينتي مقاوم يا نسبتا مقاوم به خشكي مناسب فضاي سبز شهر
    اصفهان


مسلماً براي تعيين گونه هاي گياهي براي كشت در فضاي سبز هر منطقه متناسب با تمام شرايط ميكروكليمائي و زراعي آن منطقه و با توجه به مقاومت گياهان نسبت به عوامل نامساعد تصميم گيري مي شود و با توجه به تنوع شرايط زراعي و به خصوص كيفيت و كميت آب و خاك در مناطق مختلف شهر و استان اصفهان اين مقوله بايد لحاظ شود در سال هاي گذشته توسط مراكز تحقيقاتي وابسته به وزارت كشاورزي و منابع طبيعي و همچنين دانشگاههاي كشور در خصوص گونه هاي گياهي زينتي تحقيقات منسجم و كافي نشده است و سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري اصفهان از اواخر دهه هفتاد تاكنون نسبت به اجراي مهمترين طرح هاي تحقيقاتي مرتبط با مسائل فضاي سبز اقدام نموده است و نتايج قابل قبولي كسب نموده است ولي درختان با توجه به سن آنها احتياج به تحقيقات در زمان هاي بيشتري دارند.
عليهذا با توجه به تجارب كارشناسان و نتايج مطالعات و تحقيقاتي كه تاكنون به دست آمده است در خصوص معرفي گياهان مقاوم و يا نسبتاً مقاوم به خشكي طبق ليست ذيل تقسيم بندي مي شود.
-1 چمن هاي مقاوم به خشكي
-2 درختان مقاوم يا نسبتاً مقاوم به خشكي
-3 درختچه ها و پيچ هاي زينتي مقاوم يا نسبتا مقاوم به خشكي
-4 گلها و گياهان زينتي مقاوم به خشكي
شايان ذكر است از كشت چمن هاي با نياز آبي زياد تحت عناوين چمن لوليوم، اسپرت، چهارتخم و تمام بذور چمن هاي وارداتي از اروپا و همچنين كشت غالب درختان انواع بيد، صنوبر، سپيدار بايد جدا جلوگيري نمود.
چمن هاي مقاوم به كم آبي
از ديرباز بذور چمن هاي مورد نياز فضاهاي سبز كشور و به تبع فضاهاي سبز شهر اصفهان توسط شركت هاي وارد كننده از كشورهاي اروپائي تأمين مي شده و ارقام چمن هاي تعيين شده و محل توليد بذور اينگونه چمن ها مناسب شرايط مناطق مركزي ايران نبوده و اكثرا نياز آبي آنها زياد بوده است و در فصول زراعي يك روز در ميان و در فصول گرم هر روز نياز به آبياري دارند و به طور متوسط در هر دور آبياري براي هر متر مربع چمن 15 ليتر آب مورد احتياج است بنابراين در هر هكتار براي هر بار آبياري 150 متر مكعب آب نياز داريم لذا سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري اصفهان از چند سال پيش در پي مطالعات و تحقيقات گسترده ارقامي از چمن هاي سردسيري و گرمسيري را شناسائي، اصلاح و به توليد انبوه رسانده كه نياز آبي آنها نسبت به چمن هاي رايج (تحت عناوين چهارتخم، سه تخم، اسپرت و...) 4 تا 10 برابر كمتر مي باشد.
از چمن هاي سردسيري ارقام فستوكا آرانديناسه براي مكان هاي آفتابي و فستوكاروبرا براي مكان هاي سايه آفتاب و از چمن هاي گرمسيري ارقامي از چمن هاي ژاپني و چمن هاي آفريقايي توصيه مي شوند كه هم اكنون در ايستگاه شماره يك تحقيقات ي سازما ن پاركها به توليد انبوه رسيده ان دو آماده فروش مي باشند بنابراين دستورالعمل اكيد عدم استفاده از بذور چمن هاي وارداتي و به جاي آن طبق يك طراحي صحيح استفاده از چمن هاي مقاوم سردسيري و گرمسيري و تلفيقي از بوته ها و درختان و درختچه هاي مقاوم به كم آبي در عرصه هاي فضاهاي سبز به كار روند.
در طي سال هاي گذشته با توجه به تجارب كارشناسان و نتايج بعضي از طرح هاي تحقيقاتي بعضي از گونه هاي درختان و درختچه ها و گل هاي زينتي نسبت به موارد مشابه نياز آبي آنها كمتر و به خشكي مقاوم تر  مي باشند .البته با توجه به اينكه شرايط بسترهاي كشت در نقاط مختلف شهر واستان اصفهان متفاوت است با توجه به كيفيت و كميت آب و خاك هر منطقه نوع گونه گياهي انتخاب شده براي مناطق مختلف شهر اصفهان نيز متفاوت مي باشد.
ولي به طور كلي با توجه به ,....
 


کلمات کلیدی مرتبط:
چمن‌های مقاوم ,کم آبی , * ليست درختان , زينتي مقاوم ,نسبتاً مقاوم به خشكي , مناسب فضاي سبز درون , شهري يا برون شهري , * نام برخي , گونه‌هاي درختي ,درختچه اي مقاوم ,خشكي به همراه پيشنهاد , محل كاشت آنها , * انواع درختچه ها ,پيچ ,زينتي مقاوم يا نسبتا , مقاوم به خشكي مناسب , فضاي سبز,
مقالات مرتبط در این دسته

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد