خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی و تحلیل اصول هندسی بناهای اسلامی ، بهمراه تصاویر و نقشه

   تعدادبرگ: 66 اسلاید بهمراه تصاویر و نقشه .   قیمت: 12000 تومان   حجم فایل: 6962 kb  تعدادمشاهده  1


پاورپوینت بررسی و تحلیل اصول هندسی بناهای اسلامی ، بهمراه تصاویر و نقشه

احتمالاً بابليان و مصريان کهن نخستين کساني بودند که اصول هندسه را کشف کردند. در مصر هر سال رودخانه نيل طغيان مي‌کرد و نواحي اطراف رودخانه را سيل فرا مي‌گرفت. اين رويداد تمام علايم مرزي ميان املاک را از بين مي‌‌برد و لازم مي‌‌شد دوباره هر کس زمين خود را اندازه‌گيري و مرزبندي کند. مصريان روش علامت‌گذاري زمين‌ها با تيرک و طناب را ابداع کردند. آنها تيرکي را در نقطه‌اي مناسب در زمين فرو مي‌‌کردند و تيرک ديگري در جايي ديگر نصب مي‌شد و دو تيرک با طنابي که مرز را مشخص مي‌‌ساخت به يکديگر متصل مي‌شدند. با دو تيرک ديگر زمين محصور شده و محلي براي کشت يا ساختمان سازي مشخص مي‌شد.
در آغاز هندسه برپايه دانسته‌هاي تجربي پراکنده‌اي در مورد طول و زاويه و مساحت و حجم قرار داشت که براي مساحي و ساختمان و نجوم و برخي صنايع دستي لازم مي‌شد. بعضي از اين دانسته‌ها بسيار پيشرفته بودند مثلاً هم مصريان و هم بابليان قضيه فيثاغورث را ۱۵۰۰ سال قبل از فيثاغورث مي‌شناختند.
يونانيان دانسته‌هاي هندسي را مدون کردند و بر پايه‌اي استدلالي قراردادند. براي آنان هندسه مهم‌ترين دانش‌ها بود و موضوع آن را مفاهيم مجردي مي‌دانستند که اشکال مادي فقط تقريبي از آن مفاهيم مجرد بود. در سال ۶۰۰ قبل از ميلاد مسيح، يک آموزگار اهل ايونيا (که در روزگار ما بخشي از ترکيه به‌شمار مي‌رود) به نام طالس، چند گزاره يا قضيه هندسي را به صورت استدلالي ثابت کرد. او آغازگر هندسه ترسيمي بود. فيثاغورث که او نيز اهل ايونيا و احتمالاً از شاگردان طالس بود توانست قضيه‌اي را که به‌نام او مشهور است اثبات (رياضي) کند. البته او واضع اين قضيه نبود.
اما دانشمندي به نام اقليدس که در اسکندريه زندگي مي‌‌کرد، هندسه را به صورت يک علم بيان نمود. وي حدود سال ۳۰۰ پيش از ميلاد مسيح، تمام نتايج هندسي را که تا آن زمان شناخته بود، گرد آورد و آنها را به طور منظم، در يک مجموعه ۱۳ جلدي قرار داد. اين کتابها که اصول هندسه نام داشتند، به مدت ۲ هزار سال در سراسر دنيا براي مطالعه هندسه به کار مي‌‌رفتند.
براساس اين قوانين، هندسه اقليدسي تکامل يافت. هر چه زمان مي‌‌گذشت، شاخه‌هاي ديگري از هندسه توسط رياضيدانان مختلف، توسعه مي‌‌يافت. امروزه در بررسي علم هندسه انواع مختلف اين علم را نظير هندسه تحليلي و مثلثات، هندسه غير اقليدسي و هندسه فضايي مطالعه مي‌‌کنيم.
خدمت بزرگي که يونانيان در پيشرفت رياضيات انجام دادند اين بود که آنان احکام رياضي را به جاي تجربه بر استدلال منطقي استوار کردند. قبل از اقليدس، فيثاغورث (572-500 ق.م) و زنون (490 ق.م.) نيز به پيشرفت علم رياضي خدمت بسيار کرده بودند.
در قرن دوم قبل از ميلاد رياضيداني به نام هيپارک، مثلثات را اختراع کرد. وي نخستين کسي بود که تقسيم بندي بابلي‌ها را براي پيرامون دايره پذيرفت. به اين معني که دايره را به ۳۶۰ درجه و درجه را به ۶۰ دقيقه و دقيقه را به ۶۰ قسمت برابر تقسيم نمود و جدولي براساس شعاع دايره به دست آورد که وترهاي بعضي قوسها را به دست مي‌‌داد و اين قديمي‌ترين جدول مثلثاتي است که تاکنون شناخته شده است.
بعد از آن دانشمندان هندي موجب پيشرفت علم رياضي شدند. در سده پنجم ميلادي آپاستامبا، در سده ششم، آريابهاتا، در سده هفتم، براهماگوپتا و در سده نهم، بهاسکارا در پيشرفت علم رياضي بسيار مؤثر بودند.
 تقسيم بندي هندسه
هنـدسه مقـدماتي به دو قسمت تقسيـم مي‌گردد:
هنـدسه مسطحه
هندسه فضائي.
هندسه خطي.
در هندسه مسطح، اشکالي مورد مطالعه قرار مي‌‌گيرند که فقط دو بعد دارند، هندسه فضايي، مطالعه اشکال هندسي سه بعدي است. اين بخش از هندسه در مورد اشکال سه بعدي چون مکعبها ،استوانه ها، مخروط ها، کره‌ها و غيره است.


کلمات کلیدی مرتبط:
بررسی و تحلیل اصول ,هندسی بناهای اسلامی ، بهمراه تصاویر و نقشه ,پاورپوینت , تقسيم بندي هندسه ,هنـدسه مقـدماتي به دو قسمت تقسيـم مي‌گردد: ,هنـدسه مسطحه ,هندسه فضائي. ,هندسه خطي. ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل و بررسی انواع گنبد و معماری گنبد در ایران
دانلود بررسی پاورپوینت مسجد و معماری اسلامی
دانلود بررسی پاورپوینت معماری اسلامی ترکیه
دانلود بررسی پاورپوینت گنبد در معماری ایران
دانلود بررسی پاورپوینت مقرنس در معماری ایرانی و اسلامی
دانلود بررسی پاورپوینت مسجد برای درس معماری اسلامی
دانلود بررسی پاورپوینت آشنایی با معماری اسلامی ( مدرسه )
دانلود بررسی پاورپوینت مسجد و معماری اسلامی
دانلود بررسی پاورپوینت مسجد و معماری اسلامی
دانلود بررسی پاورپوینت معماری اسلامی ترکیه
دانلود بررسی پاورپوینت مسجد کبود تبریز
دانلود بررسی فایل پاورپوینت معماری اسلامی
دانلود بررسی مناره در معماری اسلامی پاورپوینت
دانلود بررسی محراب در معماری پاورپوینت
دانلود بررسی مرقد شاه چراغ پاورپوینت
دانلود بررسی معماری اسلامی ترکیه پاورپوینت
دانلود بررسی مسجد و معماری اسلامی پاورپوینت
دانلود بررسی معماری در اسلام پاورپوینت
دانلود بررسی معماری اسلامی قرن هفتم تا دهم سبك آذری پاورپوینت
دانلود بررسی مناره پاورپوینت

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد