خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی مبانی طراحی و ضوابط و استانداردهای هتل

   تعدادبرگ: 144 اسلاید زیبا   قیمت: 8000 تومان     تعدادمشاهده  14


پاورپوینت بررسی  مبانی طراحی و ضوابط و استانداردهای هتل

فهرست مطالب
 
بخش اول : کلیات و انواع هتل
 
    مقدمه
    فهرست
    هتل hotel
    متل motel
    هتل پانسیون hotel pension
    رسورت هتل Resort hotel
    انواع هتل
    درجه بندی هتل ها از نظر کیفیت هتل
    تقسیم بندی هتلها از لحاظ موقعیت مکانی
    فضای هتل
 
بخش دوم : فضای اقامتی
 
    طبقات اقامتی خواب
    طرح اتاق خواب
    مبلمان
    انواع تخت خوابهای اتاقها
    افزایش عرض اتاق خواب برای مبلمان ؟
    عرض اتاق
    ارتفاع اتاق
    انواع اتاق در در هتلها (14 مورد )
    اتاق کینگ
    اتاق کینگ با کاناپه قابل تبدیل به تخت
    اتاق کینگ لوکس
    ضوابط و استانداردهای طراحی اتاق خواب
    سوئیتها
    پلان سوئیت ها
    الف)مینی سوئیت
    ب ) سوئیت معمولی
    اتاق معلولین
    اتاق جانباز
    ضوابط و استانداردهای طراحی اتاق معلولین
    حمام
    بالکن یا سایه بان
 
بخش سوم : فضاهای عمومی
 
    طراحی فضاهای عمومی
    جدول ماتریسی از فضاهای عمومی براساس نوع هتل
    فضای نشیمن لابی
    درب‌های ورودی و دسترسی از خارج به هتل
    کافی شاپ
    راهروها
    لابی
    سیرکولاسیون (ارتباطات)
    طراحی لابی
    اندازه پیشخوان
    ضوابط طراحی لابی و راهرو
    فضاهای عرضه غذا و نوشیدنی
    اهداف طراحی رستوران
    ضوابط طراحی رستوران
    فضاهای برگزاری مراسم و فعالیت‌ها
    سالن جشن
    سالن جلسات
    تقسیم بندی سالن ها
    معیارهای طراحی برای فضای جلسات
 
بخش چهارم : فضاهای اداری
 
    دفاتر اداری
    تقسیم بندی دفاتر اداری
    پیشخوان ودفتر لابی
 
    نمونه ای ازمطالب قرارگرفته درداخل این پاورپوینت:
 
هتل پانسیون hotel pension
 
در شهر واقع شده و تعدادی اتاق ، سالن غذاخوری به اندازه ای که بتواند غذای ساکنین اتاقها را تامین نماید ، کتابخانه و سالن مطالعه و اتاق تلویزیون در آن پیش بینی و آماده شده است .
 
پانسیون معمولاً اتاق را به صورت ماهانه و سالانه اجاره می دهد و مشتریان دیگری را از خارج هتل برای صرف غذا نمی‌پذیرد وروی این اصل است که سالن غذاخوری پانسیون فقط به اندازه احتیاج اتاقها در نظر گرفته می شود .
 
در پانسیون مقررات خاصی وجود دارد و در ساعت معینی باید برای صرف صبحانه و شام سر میز حاضر شوند و تا ساعت مشخصی نیز درب پانسیون باز است.
 
 
 
درجه بندی هتل ها از نظر کیفیت هتل :
 
1 ستاره:
 
هتلها با تسهیلات پایه ای مناسب و مبله ، مکانهای راحتی را فراهم می کنند. سرویس دهی غذا ممکن است محدود باشد. مانند هتلهای شخصی کوچک
 
2 ستاره:
 
هتلها بادارا بودن درجه بندی بالاتری از استاندارد و ایجاد آسایش ، رفاه و مطلوبیت بیشتر ، شامل هتلهای خصوصی و مکانهای شخصی مشرق زمین .
 
3 ستاره:
 
هتلهای با برنامه ریزی خوب و جادار و وسیع ، مکانهای خیلی راحت اغلب با حمام و سرویسهای داخل سوئیت و امکانات کامل غذا با ارائه در حد خوب و مطلوب
 
4 ستاره:
 
هتلها باکیفیت بالا ، با تجهیزات و امکانات خوب و استاندارد بالای آسایش و دادن امکانات وسیعی از سرویس دهی برای میهمانان و ملاقات کنندگان
 
5 ستاره:
 
هتلهای برجسته با کیفیت استثنایی امکان ومبلمان در بالاترین حد استاندارد جهانی از نظر زیبایی و سرویس دهی و فراهم کردن مطلوبیت وسیع و گسترده
 
 
 
انواع اتاق در در هتلها :
 
1 ـSingle Room :اتاقی است که شامل یک تخت یک نفره است وجهت سرویس‌دهی به یک نفردرنظرگرفته می‌شود
 
2ـ Twin Room : اتاقی است دارای دو تخت سینگل بوده و برای سرویس‌دهی به 2 نفر در نظر گرفته شده است
 
3ـ Double Room : اتاقی است که دارای یک تخت دو نفره می‌باشد .
 
4ـTwin/Double Room :شامل دو تخت دبل می‌باشد وجهت سرویس‌دهی به چهارنفر و یا دو خانواده 2 نفره در نظر گرفته شده است .
 
5ـTriple Room:اتاق است شامل یک تخت دبل ویک سینگل ویا 3تخت سینگل جهت سرویس‌دهی به 3 نفر می‌باشد
 
6ـ Suite : اتاقی است که فضای نشیمن ،سرویس بهداشتی و فضای خواب بصورت مجزا در نظر گرفته می‌شود .
 
7 ـ Parlour:به اتاقی گفته می‌شودکه جهت گفتگوهای اختصاصی میهمانان مثلاً افراد تاجر در نظر گرفته می‌شود . این اتاق دارای سرویس ،فضای نشیمن و تعدادی میز و صندلی می‌باشد .
 
8ـ Single Suite : به سوئیت دارای یک تخت یک نفره گفته می‌شود .
 
9ـ Double Suite : سوئیتی که دارای یک تخت 2 نفره است .
 
10 ـ : Cabana اتاقی است در کنار و نزدیک استخر و معمولاً هتل دور از ساختمان اصلی واقع است و افراد چنین اتاقی می‌توانند از آن به عنوان رختکن برای رفتن به استخر استفاده نمایند
 
11 ـ Connected Room  : اتاق تو در تو می‌باشد که هر کدام به تنهایی یک اتاق کامل و دارای حمام و سرویس جداگانه می‌باشد . این اتاقها با یک یا دو درب از یکدیگر جدا شده و هر کدام یک درب به راهروی اصلی دارند .
 
12 ـ Hospitally Room  : اتاقهایی هستند که جهت پذیرایی از همراهان و یا میهمانان مسافران در نظر گرفته می‌شوند .
 
13 ـ Feista Suite : سوئیتی است مخصوص عروس و داماد می‌باشد که مجلس خود را در هتل برگزار نموده‌اند و معمولاً هزینه آن جزء هزینه‌های عروسی منظور می‌گردد .
 
14 ـ Apartment  : واحدی است با یک یا چند اتاق مجزا که دارای سرویس ، فضای پذیرایی و نشیمن ، خواب و فضای آشپزخانه می‌باشد .
 
 
 
    راهروها :
 
راهرودرفضای عمومی،بیشترین قسمت فضا را اشغال می کند.راهروهای دسترسی به اتاقهای مهمان فضاهای انتقالی بین قسمتهای عمومی و اتاقهای مهمان می باشد.اولین مسئله ای که دراین مورد مطرح می باشدعرض وطول راهروهاست.عرض راهروهامعمولا درحدود 180سانتیمترکافی است.
 
طول راهروها درصورت امکان نباید بیش از حدود 30 متر باشد.دربعضی هتل ها طول راهرو حتی بیشتر از 60 متر است،در چنین مواردی با ایجاد نقاط عطفی درطول راهرواحساس طولانی بودن آن از بین برده می شود.ارتفاع راهروها تا حداقل 2/25 متر بوده وسقف کاذب باید برای مصارفی همچون ردیابی آتش و آتش خاموش کن پاششی استفاده شود.
 
 
 
معیارهای طراحی برای فضای جلسات :
 
قابلیت بخش‌بندی: تعداد زیر مجموعه‌ها و ابعاد هر یک، انبار نگهداری دیوارهای تقسیم کننده، میزان آکوستیک این دیوارها
 
ابعاد: موقعیت قرار گیری هر یک و قابلیت مشاهده صحنه یا میز مسئول
 
سازه: بدون ستون، دارای دهانه کامل 
 
بار کف: کار برد ویترین و بخش‌های نمایشگاهی
 
دسترسی برای ورود: دسترسی عموم و خدمه به هر یک از تقسیم‌بندیها، و خروج انبارها، خروجی‌های اورژانس
 
پنجره‌ها: زیبا و دارای قابلیت تاریک شدن کامل
 
سالن اجتماعات و جشن های مجزای زنانه و مردانه با ورودی مستقل (از خیابان یا محوطه هتل) و با سرویس های به تعداد لازم باید در محل مناسب (مجاور سالن) پیش بینی شود . مساحت سالن باید متناسب با نیاز درنظر گرفته شود.
 
تبصره 1 : در صورت پیش بینی برگزاری همزمان سمینارها ، جلسات و اجتماعات متعدد ، سالن را باید طوری طراحی نمود که به سالن های کوچکتری (مجزا) تقسیم شود .
 
تبصره 2: در صورت پیش بینی برگزاری همزمان جشن ها و اجتماعات متعدد باید چندین سالن مجزا را با سرویس های مجزای زنانه و مردانه به تعداد لازم در نظر گرفت .
 
نماز خانه مردانه و زنانه مجزا با پیش ورودی ( کفش کن ) باید در محل مناسب مهمانخانه ( ساکت و آرام ) در نظر گرفته شود .
 
تبصره 1 : نماز خانه باید در نیم طبقه اول ( در صورت وجود ) و یا در محلی دور از سر و صدا و رفت و آمد ( لابی ) در نظر گرفته شود
 
تبصره 2 : پیش ورودی یا کفش کن کوچک باید طوری در نظر گرفته شود که در موقع باز کردن در آن فضای داخل نماز خانه در معرض دید مستقیم قرار نگیرد
 
تبصره 3 : نماز خانه باید دارای مکانی جهت وضو گرفتن باید این محل باید در خارج از فضای نماز خانه و در مجاورت آن پیش بینی شده ودارای دستشویی با کف شور فاضلاب باشد
 
بدیهی است در صورتی که سرویس بهداشتی زنانه عمومی و مردانه در فاصله ندزکی نمازخانه پیش بینی شده باشد ، دیگر نیازی به محل وضو نخواهد بود .


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت , بررسی مبانی ,طراحی و ضوابط و ,استانداردهای هتل , هتل hotel , متل motel , هتل پانسیون , hotel pension , رسورت هتل ,Resort hotel , انواع هتل , درجه بندی هتل ها از نظر کیفیت هتل , تقسیم بندی هتلها از لحاظ موقعیت مکانی , فضای هتل , ,بخش دوم : فضای اقامتی , , طب,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری مرکز تفریحی Het Steen در آنتورپ توسط noAarchitecten
پاورپوینت بررسی معماری هتل مجلل Hyatt Regency سانفرانسیسکو آمریکا
پاورپوینت بررسی معماری هتل مجلل شراتون در شنزن چین
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز بازدیدکنندگان پرینسنپارک در بلژیک ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مدرسه اتحادیه کارگری مرکز بازدیدکنندگان برنائو در آلمان ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز بازدیدکنندگان پارک سافاری مونارتو در استرالیا ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز اجتماعی ال روزر در اسپانیا ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی دروازه گابلا در ایتالیا ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز بازدیدکنندگان راپونزل در آلمان ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز بازدیدکنندگان Mindszentyneum در مجارستان ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز بازدیدکنندگان بومارسوند در جزایر آلاند ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی ورودی شیکوکو مورا "Oyane-San" در ژاپن ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز بازدیدکنندگان کویر X AlUla 2024 در عربستان سعودی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز بازدیدکنندگان پارک هایکو شیکسیو در چین ,pptx
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری هتل پلازا در میدتاون منهتن نیویورک
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری هتل فیلیپاس در اکروپلیس یونان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری هتل گاو سیاه Black bull در انگلستان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری هتل نارنجستان
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز اجتماعی دریاچه معطر در چین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فضای عمومی کنار رودخانه هانگژو-ایستگاه -فنگیوان در چین ,pptx

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد