خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی مبانی طراحی هتل و ریز فضاها ، برنامه فیزیکی هتل

   تعدادبرگ: 106 اسلاید زیبا .   قیمت: 15000 تومان   حجم فایل: 2788 kb  تعدادمشاهده  7


پاورپوینت بررسی مبانی طراحی هتل و ریز فضاها ، برنامه فیزیکی هتل
 
فهرست مطالب
اتاق خواب
اهمیت طراحی اتاق خواب
سوئیت
فضاهای عمومی
درب‌های ورودی
لابی
اهداف برنامه‌ریزی در طراحی لابی
رستوران
فضاهای لازم برای هر یک از طبقه‌ها
فضاهای برگزاری مراسم و فعالیت‌ها
سالن کنفرانس
فضاهای ورزشی
پارکینگ
بخش اداری
بخش پذیرش و دفاتر اداری
بخش حسابداری و امور مالی
بخش اجرایی
دفاتر و کادر اداری
فرانت آفیس
اتاق کنترل مرکزی
آشپز خانه
قسمت‌های مختلف یک آشپزخانه
تاسیسات آشپزخانه
روم سرویس
فضاهای بارانداز
فضاهای لازم برای کارکنان
رختشوی خانه و خانه داری
بخش مهندسی و تاسیسات 
 
بخشی از مطلب
اتاق يك نفره، دو نفره، سوئيت، آپارتمان، استرديو، كنكت روم، ابانا فيستا سوئيت، اتاق يك نفره كه سينگل ناميده مي شود و داراي يك تخت خواب مي باشد. اتاق دو نفره كه دبل تا توئين مي‌نامند.
ـ دبل : يعني اتاقي كه تخت دو نفره به هم چسبيده دارد و تئوئين اتاقي است كه دو تخت مجزا دارد.
ـ اتاق هاي سه تختي كه تريپلمي نامند و داراي سه تخت يك نفره مي باشند.
ـ سوئيت: به اتاقي گفته مي‌شود كه قسمت جلوي آن مختص پذيرايي و پشت آن اتاق خواب قرار گرفته و در بعضي هتلهاي قسمت پذيرايي در پايين و چند پله بالاتر اتاق خواب و حمام قرار دارد. البته مي توان در سوئيت يك آشپزخانه كوچك نيز داير نمود. اين فضا ممكن است كه بالكن به عرض 5/1 متر را نيز دارا باشد.
ـ آپارتمان: عبارت است از يك هال پذيرايي با دو سه اتاق كه هر كدام داراي دو تخت است. در صورتي كه دو اتاقه باشد معمولاً يك اتاق دبل يك تخت خواب دو نفره و يك اتاق ديگر توئين، دو تخت يك نفره، خواهد داشت. هر آپارتمان يك حمام مشترك دارد و يك آشپزخانه كوچك، در قسمت پذيرايي به اندازه كافي صندلي يا مبل راحتي قرار مي دهند.
ـ استوديو: به اتاق‌هايي گفته مي شود كه در بدو ورود به شكل اتاق پذيرايي ديده مي شود در صورتي كه مبلها يا كانابه‌ها را به صورت تخت خواب درآورده اند حكم اتاق خواب را خواهد يافت. از اين رو روزها اتاق پذيرايي و شبها اتاق خواب است. البته كاناپه‌ها طوري ساخته شده است كه مي توان بالش و پتو و ملحفه‌ها را در داخل آن جاي داد. استوديو هم مي‌تواند آشپزخانه كوچك داشته باشد.
ـ كانكت‌ روم: دو اتاق تو در تو را مي گويند هر دو اتاق به راهروي اصلي هتل راه دارد و هر كدام به تنهايي يك اتاق كامل است و حمام جداگانه‌اي هم دارد. اين دو اتاق به وسيله يك درب از وسط به هم متصل است. چنانچه يك خانوار چهارنفره يك اتاق كانكت روم بگيرند، بچه ها در اتاقي و پدر و مادر در اتاقي ديگر اقامت خواهند نمود و بدون اينكه درب راهروي اصلي را باز كنند از درب وسط دو اتاق مي توانند با هم در ارتباط باشند.
ـ كانابا: اتاقي است همكف كه پنجره آن به محوطه‌اي باز مي شود كه متصل به استخر شنا است. ساكن چنين اتاقي مي تواند براي تعويض لباس از اتاق مخصوص خود استفاده نمايد.
ـ فيستا سوئيت: اتاقي است كه در هتلهائي كه سالن عروس دارند، پس از پايان مجلس، براي استراحت و خواب شب عروسي در اختيار عروس و داماد قرار مي‌گيرد. 
 
اتاق خواب 
هر اتاقي شامل بخش هاي زير است:
1ـ فيلتر ورودي : كه معمولاً رختكن و سرويس بهداشتي و حمام نيز در كنار آن واقع شده اند.
2ـ سرويس بهداشتي و حمام: حمام ها شامل يك وان، توالت و يك دستشويي مي باشند. از ديگر وسايل ضروري در حمام مي توان از ميله مخصوص آويختن حوله، گيره جهت لباس هاي شسته و آينه نام برد.
3ـ فضا براي تعويض لباس: كه شامل كمد يا قفسه‌اي مي باشد كه معمولاً بسته به شرايط مختلف و افراد استفاده كننده متفاوت بوده ولي معمولاً در كنار ورودي قرار دارند تا از كارآيي بيشتري برخوردار باشند.
4ـ فضاي خواب: اين فضا در مركز اتاق مي باشد و شامل تخت خواب و دو عدد پاتختي در كنار آن مي باشد.
5ـ فضاي سرگرمي: اين فضا در حقيقت اختصاص به تلويزيون و ميز زير آن كه معمولاً ميز آرايش و ميز جهت گذاشتن چمدان است، مي باشد.
7ـ بالكنها و تراسها: مطبوعيت فضا به شكل بالكنها و تراسها مخارج عديده‌اي را اضافه مي نمايند (امتداد و توسعه سازه ساختمان، از دست دادن فضاي اتاق) همچنين ممكن است مشكلاتي نيز در رابطه با امنيت (دسترسي) ، مكس شاد، عايق بندي در مقابل آب و اتصالات، تخليه آب، قوانين تهويه مطبوع در اتاقها و ايمني (كناره‌هاي مرتفع، ديوار كوتاه و يا ضميمه‌هاي ريل دار را به وجود مي‌آورد).
بالكنها و تراسها معمولاً محدود به مناطقي مي شوند كه منظره‌هاي زيبا را عرضه مي كنند يك بالكن ممكن است خارج از ساختمان جلوه كند و يا ممكن است در مساحت اتاق فرو رفته باشد. ممكن است زاويه دار و يا دندانه باشد تا منظره جانبي را گسترش دهد و يا از نسيم دريا استفاده كند. وجود بالكن امكان نظافت بهتر شيشه پنجره را فراهم مي كند و مي تواند راه گريز اضطراري كمكي دومي را پديد آورد و همچنين بالكنها مي توانند به وسيله سازه هاي عقب نشسته شكل داده شوند. اين امر ممكن است در يك سايت با سطح شيب دار يا براي تخفيف دادن يكنواختي نماي يك ساختمان بزرگ مورد استفاده قرار گيرد.
8ـ نحوه چيدن اتاق ها در پلان طبقات: شكل و تركيب يك طبقه، يعني پلان افقي كه شامل كريدورهاي يك وجهي و دو وجهي مي باشد كه اين تركيب  نحوه قرارگيري اتاق ها خوب نيست . كريدورها با توجه به شرايط و موقعيت سايت، چشم اندازها و همچنين محدوديت هاي مربوط به ساخت تغيير مي كند.
 
اهمیت طراحی اتاق خواب 
 طرح ریزی یک طبقه تیپ از اتاقهای خواب نمونه ای است از یکی از بزرگترین مبارزات و رقابتها در طراحی هتل، از آنجا که اتاق های خواب سطحی بین 65 تا 85 درصد از کل مساحت هتل را اشغال می کنند لذا هر گونه صرفه جویی در طراحی یک طبقه اتاق خواب چندین مرتبه در طبقات مختلف تکرار می شود. بنابراین هدف اصلی در طراحی باید به حداکثر رساندن فضای قابل  واگذاری و به حداقل رساندن فضای مربوط به سیرکولاسیون و فضای پشتیبان باشد. علاوه بر این اهداف دیگری نیز در طرح ریزی وجود دارد. ساختمان باید دارای شکل مناسب بوده و ترکیب شکل پلان آن باید به صورتی باشد که نه تنها دید آن نسبت به مناظر خارج بهتر گردد، بلکه هزینه های آتی انرژی مصرفی برای گرمایش و تهویه مطبوع را کاهش دهد.
یکی از اولیه ترین مطالعات طراحی برای یک هتل تجزیه و تحلیل شکل های مختلف پلان برای ساختار اتاقهای خواب می باشد. این پلانها از نظر شکل در دامنه ی وسیع از پلان کریدورهای طویلی که در دو طرف آن اتاقهای خواب واقع هستند (دو وجهی) گرفته تا برجهای عمودی متراکم تا پلان هتل های آتریوی، همه و همه در شکل های متعدد طراحی می شوند.
و...
 


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,بررسی مبانی ,مبانی طراحی هتل ,ریز فضاها ، برنامه فیزیکی هتل ,اتاق خواب ,اهمیت طراحی , اتاق خواب ,سوئیت ,فضاهای عمومی ,درب‌های ورودی ,لابی ,اهداف برنامه‌ریزی ,در طراحی لابی ,رستوران ,فضاهای لازم برای ,هر یک از طبقه‌ها ,فضاهای برگزاری , مراسم و فعالیت‌ها ,سالن کنفرانس ,فضاهای ورزشی , , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری مرکز تفریحی Het Steen در آنتورپ توسط noAarchitecten
پاورپوینت بررسی معماری هتل مجلل Hyatt Regency سانفرانسیسکو آمریکا
پاورپوینت بررسی معماری هتل مجلل شراتون در شنزن چین
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز بازدیدکنندگان پرینسنپارک در بلژیک ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مدرسه اتحادیه کارگری مرکز بازدیدکنندگان برنائو در آلمان ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز بازدیدکنندگان پارک سافاری مونارتو در استرالیا ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز اجتماعی ال روزر در اسپانیا ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی دروازه گابلا در ایتالیا ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز بازدیدکنندگان راپونزل در آلمان ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز بازدیدکنندگان Mindszentyneum در مجارستان ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز بازدیدکنندگان بومارسوند در جزایر آلاند ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی ورودی شیکوکو مورا "Oyane-San" در ژاپن ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز بازدیدکنندگان کویر X AlUla 2024 در عربستان سعودی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز بازدیدکنندگان پارک هایکو شیکسیو در چین ,pptx
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری هتل پلازا در میدتاون منهتن نیویورک
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری هتل فیلیپاس در اکروپلیس یونان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری هتل گاو سیاه Black bull در انگلستان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری هتل نارنجستان
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز اجتماعی دریاچه معطر در چین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فضای عمومی کنار رودخانه هانگژو-ایستگاه -فنگیوان در چین ,pptx

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد