خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی شناخت بخشها و فضاهای هتل ، استاندارد و Layouts هتل

   تعدادبرگ: 44 اسلاید   قیمت: 7500 تومان     تعدادمشاهده  5


پاورپوینت بررسی شناخت بخشها و فضاهای هتل ، استاندارد و Layouts هتل

سازمان تشکیلاتی یک هتل تا حدودی به طبقه بندی و برنامه های تدوین شده هدف های قابل پیش بینی به آن وابسته است . در تعریف سازمان تشکیلات هتل ، کافی است آن را شامل دو دایره کلی بزرگ بدانیم :

الف _ قسمت جلوی هتل یا Front Office
ب _  قسمت پشت هتل یا  Catring

واحد خدماتی جلوی هتل را می توان به عنوان یک دسته خدمات به میهمانان تلقی نمود که حتی بدون اینکه در یک منطقه ثابت مستقر باشد ، دارای رابطه منطقی با سایر دوایر خواهد بود .
- تقسیمات جلوی هتل ( Front Office )
الف) واحد منشیان اتاقها :
وظیفه اصلی این شغل عبارت است از هماهنگ ساختن فعالیت های واحد خانه داری و سرویس یونیفورم پوش و واحد های مستقر در تشکیلات Front Office منشیان اتاقها ، تعداد زیادی از کارهای نوشتن اداره Front Office را انجام می دهند . آنها مسائل جزیی را منظم می سارند و روسای بالاتر را از هجوم شکایات محفوظ می دارند .
ب) واحد مکاتبات ، نامه ها ، کلید ها و اطلاعات ( Reception ) :
این قسمت ، کلید تمامی اتاق ها را در قفسه های مخصوص که به نام « رک » نامیده می شود ، نگهداری می نمایند . این بخش مسئولیت ارایه اطلاعات لازم را نیز بر عهده دارد و معمولاً دو نوع اطلاعات از این قسمت صادر می شود . مراجعه کنندگان شماره اتاق مسافرین مورد نظر خود را که در هتل اقامت دارند از این قسمت دریافت می دارند و همچنین مسافرین ، اطلاعات مختلفی مانند استفاده از سرویس هتل ، تئاتر و اطلاعات عمومی درباره شهر را از این قسمت کسب می نمایند .
پ) واحد رزرواسیون یا رزرو اتاق ( Rservation ) :
تخصیص و ذخیره اتاق از وظایف اصلی این قسمت می باشد . حفظ و نگهداری اطلاعات و مشخصات مربوط به اینکه چه کسی وارد شده ، چه مدت و تا چه زمان اقامت خواهد داشت ، وظیفه مدیر واحد رزرو اتاقها می باشد . نگهداری آمار و اطلاعات مربوط به اتاق های اجاره رفته و تعداد آماده برای اجاره ، جهت ارائه به مدیر هتل از مشخصات اصلی این واحد بوده و معمولاً آمار این واحد بر مبنای روزمره را می توان برای مدت یکسال و با جزئیات کمتر برای سه تا پنج سال نگه داشت .
ت)واحد صندوق مستقر در Front Office :
صندوق داران ، عضو واحد امور مالی هستند . موقعیت استقرار آنها در واحد Front Office به دلیل اجرای  وظیفه خاص دریافت اجاره اتاقهای فروخته شده ، محاسبه خدمات و سرویس های انجام گرفته ، تهیه صورتحساب مشتری ، گزارش مربوط به آن و ارسال به واجد حسابداری بوده و این امر سبب می گردد ، رابطه مستقیم با مدیر Front Office داشته و جرء این واحد محسوب می گردد .
ث)واحد پست و تلفن
واحد پست و تلفن در گذشته یکی از ارکان ضروری دایره Front Office محسوب می گردید . لیکن امروزه بدلیل پیشرفت علوم و تکنیک سیستم ارتباطات مانند تلکس و پست تصویری ، ارتباطات تجاری یا هر نوع ارتباط خاص دیگر ، از طریق نامه بسیار کم شده است . همچنین پیام های تلفنی مربوط به ارتباطات داخل هتل ، امروزه به علت وجود سیستم های مدرن ، تلقین یافته است . نصب تلفن های اتوماتیک در اتاقها  باعث کاهش نیاز به تلفن وهمچنین کم شدن ارتباط از طریق مخابرات و نهایت کم شدن نیاز به واحد فوق گردیده است .

- تقسیمات پشت هتل ( Catring ) :
این قسمت زیر نظر یک مدیر غذا و نوشابه ( مدیرB F & ) که او هم مستقیماً زیر نظر معاونت هتل ( مدیر موسسه ) انجام وظیفه می کند ، اداره می شود . واحد های منشعب از Catring عبارتند از :
الف) واحد تهیه غذا ( آشپزخانه ) :
این واحد تحت مسئولیت سرآشپز ( Chef ) اداره می شود .
ب) واحد سرویس غذا جهت اتاقها ( Room Service ) :
این واحد تحت اختیار سر پیشخدمت اداره می شود . وظیفه این واحد ، سرویس غذا و نوشابه در اتاقهای آن دسته از میهمانی است که علاقه دارند در اتاقشان غذا میل نمایند .
پ) واحد خانه داری ( Hojuse keeping ) :
این واحد یکی از بزرگترین دوایر هتل از نظر پرسنل به شمار می رود . هر قدر هتل بزرگتر و تعداد اتاق های موجود در آن بیشتر باشد ، وسعت و تعداد پرسنل این واحد نیز بیشتر است . وظیفه واحد خانه داری عبارت است از تمیز نمودن اتاق های میهمانان و فضاهای عمومی مشترک ( در هتل های ایران ، کلیه سرویس های بهداشتی و توالت های عمومی هتل و فضای داخلی هتل را نیز شامل می شود . )
در بسیاری از هتل ها مدیر این قسمت ممکن است متصدی نظارت بر قسمت های حفاظت ، تعمیرات و حتی رختشویخانه هتل نیز باشد ولی در اکثر هتل های بزرگ ایران ، واحد های حفاظت ، تعمیرات و لباسشویی دارای سرپرستان مجزا بوده که با هماهنگی مدیر واحد خانه داری تحت نظارت معاونت اجرایی مدیر هتل ، انجام وظیفه می نمایند .
هماهنگی و پیوند بین قسمت Front Office و واحد خانه داری یکی از موارد کاملاً مشخص می باشد . زیرا صد ها نفر همه روزه به هتل وارد شده یا از آن خارج می شوند . تمامی اتاقهای استفاده شده توسط آنان باید سرویس شود .
در هر صورت تعداد پارکینگ پیش بینی شده نباید از 20 واحد کمتر باشد . حداقل عرض رامپ جهت دسترسی به پارکینگ برای حداکثر 20 واحد 5/3 متر و از 20 واحد بالا حداقل 5 متر است . ضمناً می توان دو راه ورودی و خروجی هر یک به عرض 5/3 متر پیش بینی کرد .
فضای لازم برای هر پارک 5×3 می باشد و چنانکه پارک دو ماشین در کنار یکدیگر پیش بینی شود ، فضایی معادل 5×5 متر مربع ( آکس به آکس ستون ) مورد نیاز است . ضمناً عرض مسیر مانور اتومبیل بایستی 5 متر ( آکس به آکس ) پیش بینی شود . ( اتومبیل ها نباید  به هنگام ورود و خروج مزاحم یکدیگر باشند )در مواقعیکه پارکینگ در فضای باز پیش بینی شود سطح لازم برای هر اتومبیل حداقل 15 متر یعنی 5×3 باید در نظر گرفته شود .
ت)واحد سرویس ها و خدمات :
واحد سرویس ، انجام دهنده و ناظر کلیه امور است که هنگام ورود و خروج مشتری جهت رفاه مشتری اعمال می گردد . این امور از مراحل تماس اولیه مشتری با کارمند ، پیشخدمت ، مامور پارکینگ ، مامور سرویس اتومبیل تا ارتباط ثانویه او با مامور حمل چمدان ، مامور آسانسور ،مامور زنگ یا مامور لباسشویی را شامل می گردد  . البته امروزه با توجه به پیشرفت سیستم ارتباطات و استفاده از پیجینگ یا سایر سیستم های مدرن پیام رسانی ، قسمت عمده ای از وظایف این واحد کاهش یافته یا اصلاً اجرا نمی شود .
ث) واحد تلفن
ناظر و متصدی این واحد ، سراپراتور  یا رئیس تلفن خانه نامیده می شود . کارمند دیگر این واحد ، مسئول پست و اپراتور پیام اتاقها می باشد . کارمند دیگر این واحد ، مسئول شیفت یا نوبت کاری کارکنان این واحد و سرانجام کارمند دیگر این واحد ، متصدی اپراتور مخابرات راه دور می باشد .
به طور کلی واحد تلفن مسئول انجام خدمات پیام رسانی در داخل هتل و ارتباط داخل هتل با خارج و همچنین مسئول بیدار کردن بامدادی مسافران و مسئول راهنمای آدرس و نشانی های سرویس عمومی هتل می باشد .
ج)  واحد امنیت :
حفظ نظم ، مراقبت و امنیت در هتل یکی از وظایف مهم دیگر می باشد که معاونت اجرایی هتل ، ناظر اصلی و مسئول اجرایی این واحد است . در هتل های بزرگ ایران به این واحد ، انتظامات یا حراست می گویند . واحد امنیت از واحد های حساس موجود در هتل است که زیر نظر معاونت اجرایی انجام وظیفه می نماید .

شناخت بخشهای هتل ، استاندارد و Layouts
ظوابط ساختمانی هتل های کشور
حداقل تعداد اتاق برای هتل های احداثی برابر است با : 50 اتاق
پارگینک : در صورتیکه شهر ، دارای طرح جامع و تفضیلی باشد تعداد پارکینگ جهت اتومبیل سواری سواری باید برابر تعداد معین شده در طرح مربوط باشد در غیر این صورت بازاء هر 5 اتاق مهمان یک واحد پارک باید در نظر گرفته باشد .
-    فضای لازم (فیلتر ) بین رستوران و آشپزخانه متناسب با سطح آشپزخانه برای جلوگیری از پخش بو و سر و صدا با پیش بینی تهویه هوا .
-    سرویس های بهداشتی مجزای مجزای زنانه و مردانه جهت میهمانان با پیش ورودی ( فیلتر) مناسب در مجاورت سالن رستوران .
-    سالن چایخانه ( کافی شاپ ) و آبدارخانه مخصوص آن متناسب موقعیت و ظرفیت آشپزخانه
کافه تریا 
-    دفتر خدماتی تاکسی برای میهمانان هتل
-    غرفه عرضه شیرینی ، شکلات و امثال آن
-    سوئیت شامل اتاق خواب ، سرویس بهداشتی ، اتاق نشیمن با تلوزیون ، میز کار ، آبدارخانه کوچک با کابینت در گوشه مناسب اتاق بصورت باز یا بسته و مجهز به هود و یخچال باید طراحی شود .
-    سوئیت یا آپارتمان مدیر ، در صورت پیش بینی باید مستقل از ساختمان اصلی و به صورت مجزا در محوطه (دور از دید مستقیم مسافران و کارکنان ) و یا در ساختمان هتل به صورت مستقل  با در ورودی جداگانه در نظر گرفته شود . 
-    در صورتیکه بالکن یا تراس برای اتاق مسافرین پیش بینی شود ، باید مجزا از بالکن های دیگر باشد و نسبت به بالکنهای دیگر اشراف نداشته باشد .
-    پله و آسانسور سرویس باید ارتباط غیر مستقیم با آشپزخانه ( از طریق آبدارخانه یا فضاهای مجاور ) داشته باشد تا اینکه بوی پخت و پز آشپزخانه از طریق آنها در طبقات پخش نشود .
-    در هتل های بیش از دو طبقه بروی همکف باید آسانسور های مسافربری به تعداد مورد نیاز و به ظرفیت مناسب پیش بینی شود . فضای واقع در مقابل پله و آسانسور باید متناسب و وسیع در نظر گرفته شود .
-    پله فرار باید به صورت آزاد ( در هوای آزاد ) و یا به صورت بسته با دو در ایمنی باشد . حداکثر فاصله پله فرار از دورترین اتاق نباید بیش از 30متر باشد .
-    اتاق مسافرین عموماً از طبقه اول ( بالای همکف ) شروع می شود و حتی المقدور در طبقه همکف نباید اتاق مسافرین در نظر گرفته شود . در صورت در نظر گرقتن اتاق مسافرین در دو طرف راهرو ، در ورودی اتاق ها حتی الامکان نباید در مقابل همدیگر قرار گیرد . اتاق های مسافرین نباید مشرف به یکدیگر باشند .
-    در انتهای راهرو حتی الامکان پنجره به فضای آزاد پیش بینی شود تا راهرو ها روشن بوده و در فصول معتدل ، هوای آنها تهویه شود .
-    امکانات سرگرمی فکری و تفریحی سالم برای کودکان و نوجوانان ( سرپوشیده یا سر باز ) از قبیل تماشای فیلم و یا بازی با سطح متناسب باید پیش بینی شود .
-    ورودی مجزا و مخصوص برای کارگران با انضمام رختکن با قفسه بندی لباس انفرادی و سرویس های بهداشتی ( دوش با رختکن مجزا ، توالت ودست شویی ) باید در محل مناسبی ( خارج از طبقات منحصر به اتاق مسافرین ) پیش بینی شود
-    اتاق استراحت کارکنان باید در محل مناسب ( خارج از طبقات منحصر به اتاق مسافرین ) پیش بینی شود .
-    ورودی مجزا جهت حمل مواد غذایی و نیازمندیهای هتل لازم می باشد که باید دور از دید مسافرین هتل باشد . در صورت لزوم ، این ورودی می تواند با ورودی مجزای  کارگران که قبلاً ذکر شده ادغام گردد .
-    اتاق تحویلداری و توزیع بار با بارانداز مقابل آن .
-    اتاق مسئول تدارکات و انبارداری .
-    انبار مواد غذایی خشک و حجیم متناسب با نیاز رستوران .
-    انبار مواد غذایی فاسد شدنی متناسب با نیاز رستوران .
-    انبار مرکزی خانه داری و محل نگه داری پتو ،ملخفه و غیره متناسب با تعداد اتاق ها .
-    انبار وسایل فنی و تاسیساتی متناسب با ظرفیت هتل .
-    Room service  مجهز به تلفن ، میز و صندلی برای مسئول ان که باید در محل مناسب (مجاور آبدارخانه و یا داخل آبدارخانه یا آشپزخانه اصلی ) پیش بینی شود .
-    سرد خانه نگهداری انواع گوشتها ( بالای صفر )
-    سرد خانه نگهداری انواع سبزیجات ( بالای صفر )
-    لباسشویی ( لاندری ) شامل آب شویی، خشک شویی ، خیاطی ، اتو کشی و ... مناسب با ظرفیت هتل  .
-    بخش فنی جهت نگهداری و تعمیرات شامل نقاشی ، نجاری ، الکتریکی ، تاسیسات ، بنایی و غیره .
-    موتور خانه با سطح کافی باید  در طبقه زیرین ساختمان قرار گرفته و دور از راههای تردد مسافرین بوده و حتماً پنجره به فضای آزاد داشته باشد .
-    اتاق برق نصب دستگاه ژنراتور ( اضطراری ) باید پیش بینی شود به طوریکه دور از  دید مسافرین بوده و در مواقع روشن شده دستگاه ، صدای آن مزاحم افراد نشود .
-    اتاق ها و فضاهای مختلف باید از طریق سیستم فن کوئل بوسیله رادیاتور با درجه تنظیم یا مشابه آن گرم شوند .
 -برای هتل های سه ستاره و به بالا در مناطق اقلیمی که مثلا ً دارای رطوبت زیاد یعنی شرجی غیر متعارف و یا بالعکس خشکی دائم هوا هستند ، جهت گرما یا ایجاد خنکی و همچنین جهت کنترل مقدار رطوبت و یا خشکی هوا باید از دستگاههای هواساز یا مشابه استفاده کرد .
- فضاهای عمومی و سالنهای بزرگ باید بوسیله دستگاههای هوا ساز یا مشابه آن گرم یا خنک شود .
 -برای خنک کردن اتاق از فن کوئل یا کولر گازی باید استفاده کرد .
- استخر سر پوشیده یا سرباز ، سونا
و......


کلمات کلیدی مرتبط:
شناخت بخشها و فضاهای هتل ، استاندارد و Layouts هتل ,شناخت بخشها ,پاورپوینت بررسی ,فضاهای هتل ، استاندارد و Layouts هتل ,پاورپوینت بررسی , قسمت جلوی هتل یا Front Office ,قسمت پشت هتل یا Catring ,تقسیمات جلوی هتل ( Front Office ) ,واحد منشیان اتاقها : ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری مرکز تفریحی Het Steen در آنتورپ توسط noAarchitecten
پاورپوینت بررسی معماری مرکز توریستی استراحتگاه ملی گردشگری Qionghai
پاورپوینت بررسی معماری هتل ویلا BAN در روستای جیجیادون
پاورپوینت بررسی دسته‌بندي هتلها از نظر كيفيت و طرح
پاورپوینت بررسی پارک عمومی ملنیوم در منطقه شیکاگو آمریکا
پاورپوینت بررسی هتل چهارستاره بین‌المللی لاله سرعین
پاورپوینت بررسی پارک تفریحی دیزنی لند آناهایم - آمریکا
پاورپوینت بررسی معماری آکواریوم سیاره آبی توسط 3XN
پاورپوینت بررسی معماری بندرگاه تفریحی و استخر حمام های زمستانی در جزایر بریژ ، کپنهاگ ، دانمارک
پاورپوینت بررسی معماری کمپ اقامتی گوادالوپه
پاورپوینت بررسی معماری پناهگاه های اسکی وینیپگ وینی پگ ، مانیتوبا ، کانادا
پاورپوینت بررسی معماری هتل EME Fusion سویل ، اسپانیا اثر ساندرا تاررولا
پاورپوینت بررسی معماری هتل زیارتی سلام مشهد
پاورپوینت بررسی معماری مهمانسرای دانشجویی Backstay Hostel Ghent
پاورپوینت بررسی معماری پارک آبی وایلد وادی دبی
پاورپوینت بررسی معماری نمونه موردی ایرانی و خارجی خانه و سرای سالمندان
پاورپوینت بررسی معماری هتل Club Med Cefalù در سیسیل ایتالیا
پاورپوینت بررسی معماری هتل کوهستانی Brenas Doucerain Architectes
پاورپوینت بررسی معماری هتل گورنی سنت پترزبورگ
پاورپوینت بررسی معماری هتل د آنام ناترانگ ویتنام ، هتل آنام نوترانگ

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد