خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی انواع و اقسام واحدهاي اقامتي و معرفی مهمترین فضاهای آنها

   تعدادبرگ: 54 اسلاید   قیمت: 15000 تومان     تعدادمشاهده  5


بخشی از مطلب
هتلهای یک ستاره
- ساختمانهای جداگانه و بخشهای مستقل از ساختمانها
- تعداد اتاقها کمیته 15 اتاق
- بخاری، تهویه در هر اتاق بر پایه شرایط محلی
- حمامها و دستشویی ها : 25% اتاقها با دستشویی و حمام ویژه یک حمام مشترک و عمومی و همچنین یک توالت عمومی برای هر 5 اتاق و رویهم رفته برای هر طبقه 2عدد یکی برای خانم ها و یکی برای آقایان
- باجه تلفن در راهروها در دسترس با دست کم یک تلفن در هر طبقه
- جای اتاقهای خواب 11 متر مربع برای هر اتاق دو نفره 8 متر مربع برای یک نفره که یک مسافت تمیز از جای لازم برای حمام مدخل و ایوان است.
- کمیته اثاثیه اتاقها : تخت خوابهای با طول 195 سانتی متر میز و صندلی آیینه ها و قفسه
پنجره با کرکره یا پرده دو لایه ضخیم

هتلهای دو ستاره
- ساختمانهای جداگانه و بخش مستقل از ساختمان
- تعداد اتاقها حداقل 15 اتاق
- جای اتاقها (به جز ورودی، حمام و ایوان) برای اتاق دو نفره 9 مترمربع و برای اتاق یک نفره 8 مترمربع.
- وسایل هر اتاق حداکثر باید تخت خواب با دست کم 195 طول، صندلیهای میز کار، تخت خواب، آیینه، قفسه و قالیچه های کنار تخت باشد
- پنجره ها با پرده های دو لایه ضخیم
- تاسیسات الکتریکی چراغهای مستقل برای سقف دستشویی و چراغ خواب برای هر نفر
بالابر در هر طبقه بیش از دو طبقه داشته باشد
- صبحانه در اتاقها
- اتاق نشین عمومی با رادیو و تلویزیون در جاییکه که حداقل یک سوم گنجایش اقامتی و تعداد تختها را داشته باشد.
- رختشویخانه های منظم
- کارکنان واحد پذیرش باید حداقل با یک زبان خارجی آشنا باشند.
- رستوران
- وسایل باربری

هتلهای سه ستاره 
- ساختمانهای جداگانه و یا بخش مستقل از ساختمان با ورودی جداگانه.
- تعداد اتاقها، دست کم 5 اتاق در هتلهای موجود 30 اتاق  در هتل های تازه کار.
- گرمایش در اتاقها (15 تا 18 درجه سیلسیوس).
- حمام و دستشویی : حداقل 75% اتاقهای خواب با حمام شخصی و حداقل 2 عدد در هر طبقه (یکی برای خانمها و دیگری برای اقایان).
- مرکز تلفن با یک دستگاه تلفن در هر اتاق، 55% آن با امکان شماره گیری مستقیم تلفنهای درونی در هر اتاق و امکانات تلفنی برای مهمانان .
- جای اتاقهای خواب (به جز گرمابه، داخل ایوانها) 13 مترمربع برای اتاق دو نفره و 10 مترمربع برای اتاقهای دو نفره .
- وسایل هر اتاق بیشتر دارای تختخوابهای با حداقل 190 سانتی متر طول و میز آرایش که از آن به عنوان میز نوشتن نیز بهره برد، آینه قفسه باز برای جا دادن وسایل در آن قفسه ها، صندلیها و قالیچه‌ها کنار تختخواب.
- پنجره ها و پرده های دو لایه ضخیم.
- تاسیسات برقی : چراغهای مستقل برای سقف دستشویی و یک چراغ مطالعه کنار تخت.
- آسانسور : در جاییکه بیش از دو طبقه داشته باشد.
- صبحها در اتاقها.
- ظاهرآرامشگاههای عمومی و راهروها به خوبی آراسته دارای فرش ها و یا کفشوهای ویژه
- رخشویخانه و خشک شو خانه آماده
- کارکنان اصلی (مدیریت، واحد پذیرش، سرپیش خدمت و خانه دار) باید به زبانه بیگانه آشنا بوده و دیگر کارکنان دارای لباس یک دست و یک شکل باشند.
- رستوران
- وسایل باربری و خدمات پستی
- موسیقی در اتاقها و دیگر اتاقهای آرامش و محل استراحت
- دستگاه تلویزیون در یکی از آرامشگاههای عمومی و دسترسی به ان به هنگام آسایش
- خدمات اتاق 24 ساعته
- خدمات پذیرایی در زمان 24 ساعته
- اتاق نشین یا قهوه خانه
- بار جداگانه مورد نیاز
- جای پارک کافی برای اتومبیل ها
- خدمات کتاب و مجله (گاهنامه)
- خدمات مبلغ و اطلاع رسانی
- اتاقهای آسایش برای کارکنان

هتلهای چهار  ستاره
- ساختمانهای جداگانه
- تعداد اتاقها : دست کم 25 اتاق در هتلها 50 اتاق در هتلهای جدید
- تصفیه هوای مرکزی : با تضمین گرمای مطلوب (15-18 درجه سیلیسوس) در همه اتاقها و محیط های همگانی
- حمام و دستشویی ها : حمام ها کاملاً شخصی در هر اتاق (وان با حداقل 160 طول) رختکنها و دستشویی ها با معیارهای مناسب در اتاقهایی که آرامشگاههای همگانی است.
- تلفن : مرکز تلفن با امکان شماره گیری مسقتیم در هر اتاق، وسایل تلفن برای میهمانان در اتاقهای استراحت
- جای اتاقها : (به جز حمام ها، مدخل وایوان) 14 مترمربع برای اتاقهای دو نفره 16 متر مربع برای اتاقهای یک نفره
- وسایلهای هر اتاق : بیشتر دارای تختخوابها دست کم 1در2 متر میزهای کنار تخت، میز آرایش به عنوان میز نوشتن از آن می توان بهره برد، آیینه قفسه باربنده گنجه ها، صندلیهای دسته دار و میز قهوه، فرش، نوشت افزار آماده در اتاقها، یخچال کوچک درون اتاقها، تعداد کافی اتاقهایی که بتواند به آپارتمان های مربوط تبدیل شوند (اتاق خواب، تالار، حمام های کامل)
- پنجره هایی با پرده های دو لایه ضخیم
- تاسیسات برقی : چراغهای مستقل برای سقف دستشویی و یک چراغ مطالعه کنار هر تخت و دیگری کنار صندلی دسته دار یا میز نوشتن
- آسانسور : جایی که بیشتر از یک طبقه دارد آسانسورهای جداگانه برای باربری و خدمات
صبحانه در اتاقها
- لابی، آرامشگاههای همگانی و راهروها : جادار و آراسته دارای فرش یا کفپوش ویژه هم طبقه (موزاییک، پارکت، موکت و ...)
- رختشویخانه و خشکشویخانه در هتل
- کارکنان اصلی (مدیر، واحد پذیرش، سرپیشخدمت و خانه دار) آشنا به یک زبان بیگانه و دیگر کارکنان در ارتباط با معیارها باید به طور کامل یک زبان بیگانه را بدانند. (افزون بر زبان عربی) و دارای لباس یک شکل باشند.
- اتاق نهارخوری
- وسایل باربری

 
هتلهای پنج  ستاره
- ساختمانهای جداگانه
- تعداد اتاقها : هتل لوکس و مجلل با دست کم 150 اتاق در هتلهای موجود و 155 اتاق در هتلهای جدید
- تصفیه های مرکزی : با ضمانت گرمای مطلوب (18-25 درجه سیلسوس) با یک تر موسسات که با آن بتوان گرمای اتاق را در همه اتاقها و جاهای همگانی تنظیم نمود.
- گرمابه ها و دستشویی ها : حمام های کاملاً شخصی در هر اتاق (حداقل دارای وان با 160 سانتی متر طول) رختکن و دستشویی ها برای مهمانان در طبقاتی که محل استراحت همگانی است.
- تلفن با ارتباط بیرونی در هر اتاق، سیستم درونی تلفن در همه اتاقها و محلهای آسایش عمومی امکانات تلفن در آرامشگاهها تلفن در حمام های شخصی
- جای اتاقها : (به جز حمام ها، مدخل و ایوان)، 12 برای اتاقهای دو نفره و 14 برای یکنفره
- وسایل و اثاثیه اتاق ها : بیشترشامل تختها و دست کم به ابعاد 2 در1 متر، میز کنار تخت، میز تحریر، میز آرایش، آیینه، قفسه ویژه با وسائل میهمانان، صندلیها و ایوان برای هر اتاق و آپارتمانهای شخصی گوناگون
- پنجره ها با پرده های دو لایه ضخیم
- تاسیسات الکتریکی : چراغهای مستقل برای سقف، دستشویی و یک چراغ کنار تخت برای هر میهمان و چراغ مطالعه کنار صندلی دسته دار و میز تحریر
- بالابر : هر جا که بیش از یک طبقه دارد و آسانسورهایی جداگانه برای خدمات باربری
- صبحانه : سرویس درون اتاق
- سرسرا ها، تالارها، محلهای استراحت همگانی نسبت به گنجایش هتل، طبقه ها با کفپوش مناسب
- وسایل رختشویی و خشکشویی در هتل
- کارکنان : کارکنان پایه ای (مدیر، واحد پذیرش، سرپیشخدمت و خانه دار) باید به دو زبان آشنا باشند. سایر کارکنان در ارتباط مشتری باید دست کم چیزهایی از یک ربان بدانند. (به جز ربان عربی) و دارای لباس یک شکل و یک دست باشند.
- اتاقهای نهارخوری، رستوران و اتاقهای نهارخوری شخصی
- وسایل باربری
- رادیو، دستگاه مرکزی پخش موسیقی در هر اتاق
- تلویزیون در هر اتاق
- خدمات اتاقها در 24 ساعت
- استاندارد برتر برای تمرین و درجه بندی هتل
- خدمات پذیرایی : تالار پذیرایی با خدمات 24 ساعته
- کافه تریا با خدمات 24 ساعته
- بار جداگانه
- جای پارک ماشین و گاراژ متناسب به نیاز مشتری
- باجه کتاب
- خدمات اطلاع رسانی و مبلغ همگانی
- نهارخوری و آسایشگاه کارکنان
- یک دستگاه آژیر و شماری از دستگاههای آتش نشانی در جاهای همگانی و خدماتی و پلکان گریز در برابر آتش با ماکزیمم فاصله 30 متر تا هر اتاق
- دسترسی به خوردنی و نوشیدنی در اتاقها : خدمات 24 ساعته
- دسترسی به خدمات ضروری پزشکی
- نمایندگی مسافرتی و خدمات تاکسی و خودروی کرایه
- خدمات پست و تلگراف و تلکس و خدمات صرافی از بیگانه
- دستیابی به تالار زیبایی و موآرایی و فروشگاههای کالای سوغاتی
- باشگاه شبانه و تالار موسیقی
- تالار میهمانی نشست (کنفرانس)
- باغ یا باغچه یا مهتابی عمومی ـ(جای باز)
- استخر شنا
- دست کم دارای سونا، ژیمناستیک، ورزشگاه
- صندوقهای جداگانه سپرده گذاری ایمن برای میهمانان در صورت نیاز

مهمان پذیرها
این نوع مراکز اقامتی بیشتر در انگلستان، اتریش، ایرلند، پرتغال، ایتالیا و یونان پیشرفت داشته‌اند. مهمانپذیرها اکثراً فضایی شبیه فضای خانگی دارند و تنوع خدمات و کیفیت آنهاکمتر و محدودتر از هتل‌ است( تختخواب با صبحانه) و قیمت آنها نیز ارزان تر می‌باشد. معمولاً این مجموعه‌ها از 6 اتاق بیشتر دارند و تا درجه 3 ( درجه بندی‌هتل ها) امکان ارتقاء دارند.

مهمانسراهای دولتی
 مهمانسراها شامل خانه های جانبی ( کلبه‌ و کومه)، آپارتمان های مبله، مراکز اردویی (اردوگاه)، دهکده های رفاهی و... هستند. درواقع مهمانسراها در ایران مکانهایی هستند که از نظر امکانات بین هتل ها و متل ها قرار گرفته‌اند و این اصطلاح در سال 1342 هـ . ش با راه‌اندازی و احداث مجموعه های زنجیره‌ای تحت پوشش سازمان ایرانگردی (امروز) تحت عنوان مهمانسرای جهانگردی در اغلب شهرهای ایران، رایج گشت. مهمانسراها تقریباً در بهترین نقطه شهرها ساخته شدند و درجه‌بندی آنها مانند هتل ها صورت می‌گیرد

منازل شخصی
تمام يا قسمتي از  خانه هاي شخصي است كه در قبال پرداخت وجه به صاحب خانه امكان زندگي موقت را براي زائرين را فراهم ميكند و صاحب خانه وسايل و تجهيزاتي را كه زائرين نياز دارند در خدمت آنها قرار مي دهد.

درجه‌بندي و نرخ‌گذاري در هتلها
مسأله مسافرت بي ارتباط با هزينه و قدرت مالي نيست. بايد قبلاً مخارج احتمالي را تأمين كرد و سپس مسافرت کرد. يعني، قبلا هزينه هاي مسافرت كه شامل اياب و ذهاب و اقامت  چند روزه در هتل مي باشد را به طور تقريب برآورد كرد و آنگاه عازم سفر شد.
دربعضي ازكشورها، نرخ هتل را تحت عناوين و اصطلاحات خاص بين المللي اعلام مي كنند، به طور مثال:
(فقط كرايه اتاق )؛                                              European Plan
اتاق با صبحانه                                         American  Plan
(كرايه اتاق با دو وعده غذا كه يكي صبحانه است و ديگري نهار يا شام)؛
                                    Modified American Plan
(كرايه اتاق و هزينه صبحانه و نهار و شام (سه وعده غذا)؛              Full American Plan
هريك از اين عناوين با علامت اختصاري ناميده مي شود كه شرح لازم در واژه نامه داده شده است . مسافري كه قصد اقامت در هتلها را داشته باشد مي تواند به وسيله تلكس، با دادن علامت يا حروف اختصاري، نرخ هتل را سؤال كند و با توجه به امكانات مالي خود، يكي از آنها را براي هر چند روز كه بخواهد انتخاب و رزرو نمايد.
نرخ درهتلهاي كشورما، به وسيله دولت و مقامات ذيربط تعيين و اعلام مي گردد .البته تعيين نرخ در هتلها و رستورانها بر اساس درجه بندي و با توجه به اهمّيّت و موقعيّت و تجهيزات و نوع پذيرايي و كيفيت غذاها و عوامل مؤثر ديگر صورت مي گيرد.
علاوه بر كرايه قطعي هر اتاق ، در صورتي كه مسافر نياز به تخت اضافي داشته باشد ، طبق نرخ مرسوم  درتمام نقاط دنيا ، يك چهارم كرايه هر اتاق براي هر تخت اضافي در نظر گرفته مي شود، و براي هر تخت اضافي بچه ها،20% كمتر از كرايه تخت اضافي بزرگسالان وصول مي كنند .
بعضي ازهتلها با علم به اين كه تخت اضافي بچه ها، نرخ مشخصي دارد با این وجود از نظر خدمت و تبليغات از دريافت وجه اضافي جهت تخت بچه هاي زير 12 سال صرفنظر مي نمايند ، ولي برخي ازهتلها به حساب منظور مي كنند .
لازم به يادآوري است كه هتلها به دلخواه خود نرخهايي، نازل تر از نرخهاي رسمي نيز براي مسافران قائل مي شوند و اين تنزل تخفيف قيمت به موقعيت و فصل كار هتل و ميل و اراده مدير هتل بستگي دارد .
هتلها را از نظر كميّت كار به دو زمان مختلف تقسيم مي كنند و هر موقعيت زماني را با اصطلاحي مخصوص به خود نام مي برند :
1-فصل شلوغي                     High Season
2-فصل خلوتي                       Low Season         
ضمناً تعيين كرايه اتاقها و ساير امكانات هتل در بين اين دو موقعيت زماني ، تا آنجا كه از نرخ رسمي تجاوز نكند ، در اختيارهتلداران است. مسلماً وقتي كه هتل به مناسبت در حالت ركود و خلوت و كم كاري است، سعي مي كنند با پایين آوردن قيمت ،عده اي را تشويق كنند كه به هتل مراجعه و با استفاده از نرخ كمتر، چند روزي را در آنجا بگذرانند و تعدادي از اتاقها پر شود و به درآمد هتل كمكي شود.
اين  تخفيف را براي مسافران گروهي نيز قائل مي شوند. بخصوص براي آژانسهاي مسافرتي كه سعي كنند در فصلهاي خلوت براي هتل، مسافران جمعي يا توريستي جلب نمايند .
به همين ترتيب در متلها بخصوص هتلهاي كنار دريا مسأله تخفيف نرخ،اهميّت خاصي دارد زيرا در فصل زمستان كه هتلهاي كنار دريا خلوت است شايد بدين وسيله مشترياني را بطرف خود متمايل سازند.
در بعضي از كشورها، براي استراحت يا تفريح مسافران و جهانگردان، هتلهايي وجود دارد، در اين هتلها معمولاً اتاق را براي سه شب اجاره مي دهند . يعني اگر مسافر يك يا دو شب هم در هتل بگذراند كرايه سه شب را بايد بپردازد.
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,انواع و اقسام واحدهاي ,اقامتي و معرفی ,مهمترین فضاهای آنها ,هتلهای یک ستاره ,پاورپوینت بررسی ,هتلهای دو ستاره ,هتلهای یک ستاره , , , , , , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری مرکز تفریحی Het Steen در آنتورپ توسط noAarchitecten
پاورپوینت بررسی معماری هتل مجلل Hyatt Regency سانفرانسیسکو آمریکا
پاورپوینت بررسی معماری هتل مجلل شراتون در شنزن چین
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز بازدیدکنندگان پرینسنپارک در بلژیک ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مدرسه اتحادیه کارگری مرکز بازدیدکنندگان برنائو در آلمان ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز بازدیدکنندگان پارک سافاری مونارتو در استرالیا ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز اجتماعی ال روزر در اسپانیا ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی دروازه گابلا در ایتالیا ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز بازدیدکنندگان راپونزل در آلمان ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز بازدیدکنندگان Mindszentyneum در مجارستان ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز بازدیدکنندگان بومارسوند در جزایر آلاند ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی ورودی شیکوکو مورا "Oyane-San" در ژاپن ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز بازدیدکنندگان کویر X AlUla 2024 در عربستان سعودی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز بازدیدکنندگان پارک هایکو شیکسیو در چین ,pptx
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری هتل پلازا در میدتاون منهتن نیویورک
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری هتل فیلیپاس در اکروپلیس یونان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری هتل گاو سیاه Black bull در انگلستان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری هتل نارنجستان
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز اجتماعی دریاچه معطر در چین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فضای عمومی کنار رودخانه هانگژو-ایستگاه -فنگیوان در چین ,pptx

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد