خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی اصول طراحی سایت هتل و بررسی نمونه موردی

   تعدادبرگ: 34 اسلاید   قیمت: 15000 تومان     تعدادمشاهده  5


پاورپوینت بررسی اصول طراحی سایت هتل و بررسی نمونه موردی.

بخشی از مطلب
اصل اول: هرچيزي در سايت بايد به منظوري مورد استفاده باشد.
تمام عوامل و عناصر سايت بايد درجهت هدف مناسب طرح سايت مورد نظر باشد كه در كنار هم داراي رابطه مناسبي باشند . تمام عوامل طبيعي از جمله زمين هاي ورزش، فضاي بازي ، راه ها ، و عوامل معماري از جمله ديوارها و بناها و عوامل فرعي از جمله نرده ها و ... تمام آن ها بايد در نظام منطقي شكل گيرند .
- ارتباط بين فضاهاي مورد استفاده : تمام فضاي داخل سايت باتوجه به نوع و شرايط مناسب و امكانات و محدوديت ها ارزيابي مي شوند و به مناسبت هاي مختلف كاربري مناسب خود پيدا مي كند. اين استفاده با توجه به عواملي از جمله بعد مسافت ، مساحت مورد نياز عملكرد ، شيب زمين ، نوع خاك ، پوشش گياهي ، عوامل اقليمي ، ديد و منظر ، دسترسي هاي عمده سواره و پياده و از همه مهمتر نوع عملكرد فعاليت پيشنهادي و افراد استفاده كننده و نگهداري كنترل آن ها و عوامل متفاوت ديگر.
- ارتباط بين ساختمان هاي اصلي  و عواملي فرعي : ارتباط نزديك سریع و ساده بين ورودي ها و زمين هاي بازي و فضاهاي استراحت و بناهاي اصلي در استفاده مناسب و عملي بسيار مهم است و همين ارتباط مناسب در ميان عوامل فرعي هم بسيار مهم است .
اصل دوم : توجه به اينكه براي مردم طرح شود .
به همين علت بايد تمام علايق مردم مورد نظر باشد و براي تمام گروههاي اجتماعي و سنتي طرح شود ، شرایط فرهنگي و حتي تاريخي سنتي و عقيدتي مردم استفاده كننده مورد نظر است روحيات مردم و نيازهاي عمده مردم و كمبودهاي شهر در اين رابطه بايد مورد توجه باشد و نهايت اينكه مردم بايد آن را انتخاب و استفاده كنند و سليقه و شرايط تمام مردم مورد توجه باشد .
- توجه به استانداردها و ضوابط در طرح سايت و رعایت ايمني و اصول در آن : در طرح سايت علاوه بر مسائل زيبايي و ظرافت ها بايد به استانداردها و اصول ايمني هم توجه شود؛ درجه راههاي دسترسی، تعداد پاركينگ ها ، تعداد نيمكت ها ، سرويس هاي لازم، آب رساني ، حتي سطل آشغال و تابلوها و غيره همه بايد براساس اصول مناسبي طرح و انتخاب گردد . فاصله ميان عناصر اصلي در سايت ، نحوه درخت كاري ، گل كاري و پوشش فضاي سبز قرار گرفتن و چيدن نيمكت ها ، مسیرهاي پياده، سايه گيري از فضاي استراحت آرامش و سكون اين فضاها و نظاير آنها همه  بر اساس اصول و شرایط مناسبي بايد باشد .
اصل سوم : عملكرد و  زيبايي بايد در كنار هم مورد توجه باشند .
تفكيك و جدا كردن اين دو عامل از هم در طراحي در واقع باعث خواهد شد سايت طرح شده به دليل نبودن يكي از اين دو امر مهم موفق نباشد؛ چه طراحي هنري است زيبا كه بايد استفاده مفيد از آن عملی شود و در واقع هنر كاربردي به شمار مي رود، در نظر گرفتن تنوع ، تركيب ، تناسبات ، رنگ ها و عوامل رواني مؤثر در مردم و گروههاي سني مختلف و نيازهاي عملي آنها و توجه به عملكرهاي واقعي و لطيف و زيبا ساختن اين نيازها و عملي كردن آنها مورد نظر است .
در همين رابطه توجه به اثرات رو انی رنگ ها ، نوع خطوط ، جنس مصالح، پوشش هاي گياهي ، گل ها و كيفيت هاي مناسب استفاده هر كدام به طراحي مناسب و ظريف و زيبايي پارك كمك مي كند . نظام گياه ، نظم آب ، نظم عمومي ساختماني و نظام هاي ديگر بايد در هماهنگي و در جهت زيبايي و مفيد ساختن سايت باشند، توجه به عوامل اقليمي در استفاده مناسب بسيار اهميت پيدا مي كند ، توجه به باد ، تابش ، رطوبت ، بارندگي و عوامل ديگر در انتخاب درست گلكاري و درخت كاري و پارك سازي مهم است .
اصل چهارم : توجه به شخصت فضاها و عملكرد آنها
هر فضا به نسبت نياز و عملكرد مورد نظر طرح مي شود . مثلاً فضاي بازي بايد برای بازي و تفريح مناسب باشد اين مناسبت در نوع پلان ، تنوع فضاهاي آن ، رنگ ها ، باید بعد و مقياس و آرامش داشته باشد ، نمي توان از عناصري كه ايجاد هيجان و تحرك مي كند استفاده نمود، نوع رنگ و كف سازي و جريان آب و اختلاف سطح ها و تمام اینها به اين شخصيت كمك مي كند .
در رابطه با نوع سليقه ، سن و علاقه گروه هاي مختلف سني و اجتماعي و حتي اقتصادي اين فضاها شخصيت مختلفي پيدا مي كنند و دقيقاً بايد به آنها توجه شود . ميزان توان جسمي و راحتي بدني و خصوصيات رواني اين گروهها در طرح عوامل اصلي و فرعي و حتي جزئيات كار تأثیر خواهد گذاشت ، از جمله در نيمكت ها ، پله ها ، راهها ، آب خوري ، كف سازي ، شيب ها و ساير المانها .
 اصل پنجم : توجه به جزئيات در طراحي سايت
جزئيات در طراحي اهميت كمتري از طرح كلي ندارد و بعضي موارد واقعاً‌ بسيار مهم جلوه مي كند و اين در زيباسازي سايت اهميت پيدا مي كند و اين طرح جزئيات خود تخصصي بسيار عميق مي خواهد كه شامل زمينه هاي هنري ، شناخت هاي فرهنگي ، اجتماعي ، بومي هر محل و تكنيكي و استانداردها مي باشد . در واقع آرامش ، راحتي و عواملي از اين قبيل در بسياري از موراد به طرح مناسب و درست جزئيات بستگي دارد از نيمكت تا آبخوري و كف سازي و عواملي از اين دست مربوط به جزئيات است
- پرسپكتيو فضاها : اين روند و حركت يك نمود كلي است ، اغلب در يك طرح خوب مرحله مطالعات ،شناخت عوامل و برنامه ريزي از اهميت بسياري برخوردار است و در واقع صحت و سلامت كار در گروه از اين برنامه ريزي نتیجه می شود. انتخاب عناصر مناسب بسيار مهم مي باشد . در واقع اين انتخاب در مرحله برنامه ريزي اهميت پيدا مي كند . انتخاب عناصر مناسب با توجه به نيازها و كمبودها و شرايط واقعي و آينده خواهد بود.
اصل ششم : عملكرد كل سايت به عنوان يك پارك
با توسعه روز افزون تمدن و گرايش قهري اجتماع به ماشينيزم ، مسئله توازن زندگي و يا به عبارتي تلفيق ماشينيزم و ناتوراليسم به ميان مي آيد شكي نیست كه گرايش افراد به طبيعت امري غريزي بوده و ماشينيزم تاحدودي جداكننده اجتماع از عوامل طبيعي ست ولي نمي تواند لااقل در زمان ما باعث از ميان رفتن اين گرايش موجه گردد .
زندگي فعال و پر از جنب و جوش مردم ، كه زمان ما به وجود آوردنده آن است ، در عين اين كه از نظر اصول اجتماعي امروز قابل توجه است ، نمي تواند اثرات رواني نامطلوب خود را پنهان نمايد . در این شرایط يادآوري طبيعت و جايگزين كردن عوامل ناتوراليستي در انديشه افراد عامل انبساط فكري و آرامش روحي است .

و......


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری هتل ,اصول طراحی سایت هتل ,بررسی نمونه موردی ,پاورپوینت بررسی , , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری مرکز تفریحی Het Steen در آنتورپ توسط noAarchitecten
پاورپوینت بررسی معماری هتل مجلل Hyatt Regency سانفرانسیسکو آمریکا
پاورپوینت بررسی معماری هتل مجلل شراتون در شنزن چین
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز بازدیدکنندگان پرینسنپارک در بلژیک ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مدرسه اتحادیه کارگری مرکز بازدیدکنندگان برنائو در آلمان ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز بازدیدکنندگان پارک سافاری مونارتو در استرالیا ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز اجتماعی ال روزر در اسپانیا ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی دروازه گابلا در ایتالیا ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز بازدیدکنندگان راپونزل در آلمان ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز بازدیدکنندگان Mindszentyneum در مجارستان ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز بازدیدکنندگان بومارسوند در جزایر آلاند ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی ورودی شیکوکو مورا "Oyane-San" در ژاپن ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز بازدیدکنندگان کویر X AlUla 2024 در عربستان سعودی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز بازدیدکنندگان پارک هایکو شیکسیو در چین ,pptx
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری هتل پلازا در میدتاون منهتن نیویورک
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری هتل فیلیپاس در اکروپلیس یونان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری هتل گاو سیاه Black bull در انگلستان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری هتل نارنجستان
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز اجتماعی دریاچه معطر در چین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فضای عمومی کنار رودخانه هانگژو-ایستگاه -فنگیوان در چین ,pptx

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد