خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماری هتل آکوا aqua در شیکاگو

   تعدادبرگ: 41 اسلاید بهمراه نقشه ها و تصاویر.   قیمت: 15000 تومان   حجم فایل: 648 b  تعدادمشاهده  6


پاورپوینت بررسی معماری هتل آکوا aqua 

بخشی از مطلب
اين سازه 82 طبقه دارد و در نگاه نخست اين گونه به نظر مي رسد كه تمامي طبقات آن با سرعتهاي مختلفي در حال تكان خوردن هستند .
گرچه ظاهر امر نشان از يك سازه زيبا دارد، با اين حال محققان طرح به اين نكته اعتراف مي كنند كه با چالش هاي متعددي در فرآيند ساخت پروژه روبه رو بوده اند .محلي كه براي ساخت آسمانخراش در نظر گرفته شده به درياچه ميشيگان و رودخانه شيكاگو نزديك است و اين يعني يك خطر بزرگ ناشي از بستر مرطوب براي پي و كل سازه. از همان ابتداي پروژه ضروري بود تا بستر آبي زير محل در نظر گرفته شده براي ساخت سازه از آب تخليه شود . براي اين منظور و فراهم آوردن شالوده اي مطمئن محققان گزينه هاي مختلفي را مورد بررسي قرار دادند و در نهايت انتقال آب موجود در بسترهاي آبي زير سازه به نقاط ديگر و پر كردن كانال هاي آبي با تركيباتي مشابه بتون به عنوان بهترين انتخاب در نظر گرفته شد.

ايوان هايي كه چالش برانگيز مي شوند
زماني كه طراحان به دنبال ارائه سازه اي متفاوت هستند بايد روي يك سري فاكتورهاي مشخص پافشاري كرده و آنها را مبناي كار خود قرار دهند. در آسمانخراش  Aqua اصلي ترين وجه متمايزكننده سازه، ايوان هاي موجي شكل آن هستند . طراحان پروژه به آنها به عنوان چالشي بزرگ نگاه مي كرده اند.
 
اما چرا چالش؟ در حالي كه هر يك از اين ايوان ها شكل خاص خود را دارد محدوديت زماني اصلي ترين مانع براي سازندگان سازه بوده است. بر اساس برنامه ريزي هايي كه از پيش صورت گرفته بود هر ايوان بايد تنها در مدت 4 روز بتون ريزي مي شده است . قالب هايي كه براي اين ايوان ها در نظر گرفته شده بود از جنس فولاد سبك و البته مستحكمي بوده است كه به همراه صفحات فلزي انعطاف پذير در مجموع قالبي قابل انعطاف با لبه هاي قابل تغيير را در اختيار سازندگان آسمانخراش قرار داده است . اين ايوان ها از حيث ارتفاع نيز متفاوت از هم هستند كه بيشترين آنها نزديك به 5/2متر است. ظاهر موجي شكل اين ايوان ها تأثير قابل توجهي نيز در كاهش مصرف انرژي دارد به طوري كه با ايجاد سايه در قسمت هاي زيادي از واحدهاي مسكوني سازه نياز به استفاده از سيستم هاي تهويه هواي مطبوع كاهش پيدا مي كند و بدين ترتيب استفاده از انرژي و سوخت مورد نياز كاهش قابل توجهي مي يابد.
آسمانخراش Aqua از سوي سازمان دفاع حيوانات موسوم به PETA نيز جايزه اي دريافت كرده است. اين جايزه صرفا به دليل ظاهر بي نظم و قائده سازه اعطا شده است.


اما چه نكته اي در پشت ماجراي اعطاي اين جايزه وجود داشته است؟
 تحقيقات نشان مي دهد ظاهر نامنظم سازه موجب مي شود پرندگان مهاجر تمايلي به سكنا گزيدن در آن نداشته و به نوعي از چنين سازه هايي هراس داشته باشند و در نتيجه حيات آنها حداقل از سوي فاكتوري به نام انسان و سازه هاي شهري چندان در معرض خطر قرار نمي گيرد.
البته در اين سازه ردپاي ساير ايده هاي فناوري سبز نيز ديده مي شود. به عنوان نمونه بخش هاي مختلفي از اين آسمانخراش از مصالح ساختماني دوستدار محيط زيست ساخته شده و در عين حال ايستگاه هاي مخصوصي نيز براي شارژ باتري خودروهاي الكتريكي در آن احداث شده است. رانندگان در اين ايستگاه ها مي توانند خودروهاي الكتريكي خود را در اندك زماني شارژ كنند. از آن گذشته ايوان طبقه هشتم سازه نيز متحرك بوده و در نقش يك سقف سبز عمل مي كند . كارشناساني كه اين آسمانخراش را بدقت مورد بررسي قرار داده اند، مي گويند مي توان درس هاي زيادي از اين پروژه گرفت. اين ابتكار عمل كه بتوان با جريان بتون مايع بازي كرد و آن را به شيوه هاي مختلفي در سطح پهن كرد نشان از آن دارد كه مي توان از مصالح ساختماني فعلي مطابق با گرايش هاي حامي محيط زيست و صرفه جويي در مصرف انرژي استفاده كرد. اين آسمانخراش 265 متر ارتفاع دارد و نكته جالب توجه اين است كه بخش قابل توجهي از آن در حقيقت يك هتل بزرگ با 334 اتاق كوچك و بزرگ و مجهز به تازه ترين فناوري هاي الكترونيكي و تصويري است. بيش از 11 كيلومتر نرده كشي در سراسر ايوان هاي سازه نيز نشان از استفاده از حجم قابل توجهي از انواع فلزات و البته نوع سبك آنها دارد.
آسمانخراش Aqua گرچه در زمره مرتفع ترين سازه هاي جهان قرار نمي گيرد و حتي مقايسه ها نشان مي دهند چهلمين آسمانخراش مرتفع در آمريكاست اما مرتفع ترين سازه جهان به شمار مي آيد كه طراح آن يك زن بوده است.
و.....

 

 


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری هتل آکوا aqua ,پاورپوینت بررسی ,سازه 82 طبقه ,نمونه موردی هتل آکوا ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری مرکز تفریحی Het Steen در آنتورپ توسط noAarchitecten
پاورپوینت بررسی معماری مرکز توریستی استراحتگاه ملی گردشگری Qionghai
پاورپوینت بررسی معماری هتل ویلا BAN در روستای جیجیادون
پاورپوینت بررسی دسته‌بندي هتلها از نظر كيفيت و طرح
پاورپوینت بررسی پارک عمومی ملنیوم در منطقه شیکاگو آمریکا
پاورپوینت بررسی هتل چهارستاره بین‌المللی لاله سرعین
پاورپوینت بررسی پارک تفریحی دیزنی لند آناهایم - آمریکا
پاورپوینت بررسی معماری آکواریوم سیاره آبی توسط 3XN
پاورپوینت بررسی معماری بندرگاه تفریحی و استخر حمام های زمستانی در جزایر بریژ ، کپنهاگ ، دانمارک
پاورپوینت بررسی معماری کمپ اقامتی گوادالوپه
پاورپوینت بررسی معماری پناهگاه های اسکی وینیپگ وینی پگ ، مانیتوبا ، کانادا
پاورپوینت بررسی معماری هتل EME Fusion سویل ، اسپانیا اثر ساندرا تاررولا
پاورپوینت بررسی معماری هتل زیارتی سلام مشهد
پاورپوینت بررسی معماری مهمانسرای دانشجویی Backstay Hostel Ghent
پاورپوینت بررسی معماری پارک آبی وایلد وادی دبی
پاورپوینت بررسی معماری نمونه موردی ایرانی و خارجی خانه و سرای سالمندان
پاورپوینت بررسی معماری هتل Club Med Cefalù در سیسیل ایتالیا
پاورپوینت بررسی معماری هتل کوهستانی Brenas Doucerain Architectes
پاورپوینت بررسی معماری هتل گورنی سنت پترزبورگ
پاورپوینت بررسی معماری هتل د آنام ناترانگ ویتنام ، هتل آنام نوترانگ

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد