خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود تحقیق قالب فلزی روفیکس,پاورپوینت

   تعدادبرگ: 58   قیمت: 20000 تومان     تعدادمشاهده  1


تاريخچه:

بيش از چهل و پنج سال است که در کشورهای صنعتی جهان از اين محصول استفاده می شود در ابتدا روفيکس برای ساختن سقفهای کاذب (بدون نياز به بستن شبکه ميلگرد)مورد استفاده قرار گرفت.مقاومت خمشی قابل توجه روفيکس مهندسين را بر آن داشت که با قراردادن روفيکس بر روی تيرهای فرعی و ريختن بتن بر روی آن، اين محصول را به عنوان قالب و همينطور بخشی از فولاد تقويتی مورد استفاده قرار دهند. آزمايشات متعدد نشان دادند که ترکيب بتن با روفيکس از طريق درگير شدن بتن در شبکه های آن، مقاومت قابل توجهی را در مقابل بارگذاری از خود نشان می دهد.
—
—چکیده :
—
—امروزه با توجه به پیشرفت و توسعه روز افزون شهر و شهر سازي و همچنین نیاز به افزایش سرعت و ایمنی در کار و کاهش زمان و هزینه ها در سازه هاي مختلف، اینک به بررسی یکی از مصالح ساختمانی که توانایی واصلاح روشهاي سنتی گذشته و برآورده کردن تمامی نیازهاي فوق الذکر تحت عنوان قالب فلزي مشبک روفیکس می پردازیم.

 
—با استفاده از این روش امکان بتن ریزي همزمان همه طبقات و عدم نیاز به شمع جک و حذف قالب بندي را می توان بدون استفاده از نیروي ماهر برآورده نمود و این امر جهت رسیدن به زمان حداقل براي پیشرفت کار تاثیر بسزایی دارد و لذا می توان به تمامی طبقات به صورت کاملاً ایمنی دسترسی داشت و از ریختن و سقوط مصالح و ایمنی براي افراد حاضر در محل اطمینان خاطر ایجاد نمود.

 
—از دیگر مزایاي استفاده از این روش سبکی بیش از % 65 سقف کار شده توسط قالب فلزي مشبک روفیکس نسبت به سقفهاي متداول است که حدوداً موجب      % 40 كاهش وزن مرده ساختمان% 20 کاهش مصرف مصالح فولادي در اسکلت سازه می شود.
—مقدمه :
—
—روفیکس صفحه فلزي مشبکی است که داراي 7 ناودانی به شکل ( V ) و تعداد حداقل 7000  شبکه در هر متر مربع میباشد. روفیکس موارد استفاده بسیاري دارد كه یکی از کاربردهاي آن به صورت قالب براي سازه هاي مختلف بتنی است.
—در ادامه به بررسی امتیازات برجسته روفیکس و آزمایشات انجام گرفته بر آن در مقابل قالبهاي متداول بتنی و روشهاي دیگر می پردازیم .
—تحولی که پس ازتغیرات فوق پدید آمد موجب شد که از این محصول جدید(روفیکس) در دو زمینه مختلف بهره برداري شود :

 
—-1  اجراي سقف کاذب با حذف کامل و یا به حداقل رساندن میلگرد و درگیرکردن اندود گچ یا سیمان از زیر با شبکه هاي آن.
—2- قرار دادن روفیکس روي تیرها و اجراي یک لایه بتنی بر روي آن که دو امتیاز برجسته زیر را بطور همزمان متجلی ساخت :
—الف ) عدم نیاز به قالب بندي و حذف مشکلات مربوط به آن.
—ب ) قرار گرفتن روفیکس در تحتانی ترین لایه دال ( ناحیه حداکثر تنش کششی ) و قفل شدن بتن درشبکه هاي آن موجب شد که ناودانی هاي روفیکس بتوانند همه و یا بخشی از تنش هاي کششی بارگزاري را تحمل کرده و نیاز به میلگرد را به حداقل برسانند . دیگر آنکه متصل بودن ناودانی هاي روفیکس بصورت یکپارچه از طریق شبکه هاي آن به تبادل نیروهاي جانبی در دال کمک شایانی می کند .
—روفیکس در ایران از ورق رول به ضخامت 0,8 میلیمتر از نوع 12 st- فولاد مبارکه در دو نوع روغنی و گالوانیزه به عرض 82 سانتیمتر و طول حداکثر 12 متر و وزن حدود 4 کیلوگرم در هر متر مربع تولید میشود.

 
—برخی امتیازات برجسته استفاده از قالب فلزي مشبک روفیکس :

 
—1- سهولت اجرا : نصب روفیکس نیازي به نیروي ماهر مانند قالب بند ندارد و انجام آن توسط کارگران ساده ساختمانی به راحتی امکان پذیر است .
—2- ایمنی : همزمان با قرارگرفتن روفیکس بروي تیرها یک شبکه ایمنی در زیر پاي کارگران گسترده می شود که از سقوط اجسام و افراد ، کاملا جلوگیري می نماید .
—3- سرعت: سرعت قالب بندي با روفیکس در حدود 800 متر مربع در روز با دو کارگر می باشد. با پوشش روفیکس در تمام طبقات ساختمان، میتوان کلیه طبقات را همزمان بتن ریزي کرد .
4- قابلیت اجرا : قابلیت شکل

 

 

مطالب مرتبط در این زمینه



روفیکس قالب " درجا "یی است که اغلب برای اجرای سقف‌های مرکب بتنی و دیوارهای یک پارچه از آن استفاده می‌شود. از جمله خصوصیات روفیکس مانند سبکی، صرفه اقتصادی با توجه به شرایط اقلیمیِ اکثر مناطق ایران، سرعت و سهولت د ر نصب، نیاز به استفاده از آن را اجتنا ب ناپذیر کرده است.[۲]
مشخصات فنی

روفیکس صفحه فلزی مشبکی است با هفت ناودانی به شکل V و تعداد حداقل ۷۰۰۰ شبکه در هر متر مربع می‌باشد. مواد اولیه روفیکس ورق روغنی و یا گالوانیزه به ضخامت ۸۰/۰ یا ۷۰/۰ میلیمتر از نوع DIN 1623-1 یا ST12 فولاد مبارکه است. روفیکس موارد استفاده متفاوتی دارد. یکی از کاربردهای آن، شکل قالب برای سازه‌های مختلف بتنی است.[۲]
تاریخچه

از چهل و پنج سال پیش تا کنون از روفیکس برای ساختن سقف‌های کاذب (بدون نیاز به بستن شبکه میلگرد) در کشورهای صنعتی جهان از این محصول استفاده می شده است.[۲] مقاومت خمشی قابل توجه روفیکس مهندسین و پژوهشگران را را برآن داشت تا با قراردادن روفیکس برروی تیرهای فرعی و بتن ریزی برروی آن، این محصول را به عنوان قالب و همینطور بخشی از فولاد تقویتی مورد استفاده قرار دهند. آزمایش‌های متعدد انجام شده نشان می‌دهد که ترکیب بتن با روفیکس بوسیله درگیرشدن بتن در شبکه‌های روفیکس، مقاومت قابل توجهی را در مقابل بارگذاری از خود به نمایش می‌گذارد.[۲] از دیگر خواص این روش سبکی بیش از% ۶۵ سقف با قالب فلزی مشبک روفیکس نسبت به سقفهای متداول است که حدوداً موجب کاهش% ۴۰ وزن مرده ساختمان% ۲۰ کاهش مصرف مصالح فولادی در اسکلت سازه می‌شود.[۱]
مزایا

    سهولت اجرا: نصب روفیکس نیازی به نیروی ماهر از جمله قالب بند ندارد و انجام آن توسط کارگران

ساده ساختمانی بدون مشکلی امکان‌پذیر است.

    ایمنی: همزمان با قرارگیری روفیکس بروی تیرها، شبکه‌ای ایمنی در زیر پای کارگران گسترده می

شده و از سقوط اجسام و افراد، جلوگیری می‌کند.

    سرعت: سرعت قالب بندی با روفیکس به طور میانگین در حدود ۸۰۰ متر مربع در روز با دو کارگر می‌باشد که با

وجود پوشش روفیکس در تمام طبقات، می‌توان کلیه طبقات را همزمان بتن ریزی کرد.

    قابلیت اجرا: قابلیت شکل پذیری روفیکس امکان ایجاد فرمهای پیچیده معماری

را به سهولت بوجود آورده و قالب بندی را امکان‌پذیر می‌کند.

    روفیکس در کاهش وزن و تاثیر رفتار استاتیکی و دینامیک سازه ماثر است.
    سهولت حمل و نقل، ضایعات و حجم ناچیز: بر خلاف مصالحی مانند بلوک سفالی و قالب‌های بتنی، بارگیری، حمل، تخلیه، نگهداری، انبار کردن و مصرف روفیکس ضایعاتی در پی نخواهد داشت. علاوه بر آن، روفیکس به فضای کمی نیازمند دارد بطوری که یک کامیون به ظرفیت ۱۰ تن قادر است۲۵۰۰ متر مربع قالب روفیکس را حمل کند ومساحت قابل توجهی از روفیکس در گوشه کارگاه ساختمانی قابل انبار کردن است.
    نیاز هر چه کمتر به وسایل جانبی مانند ابزارالات، بالابر، دستگاه جوش و...
    بتن: تراکم کردن بتن توسط تخته ماله نیز امکان‌پذیر است
    تاسیسات: در روشهای متداول، شبکه لوله‌های برق، آب و شوفاژ روی سقف قرار می‌گیرد و پس از

پوشاندن سطح توسط پوکه و ماسه-سیمان کف سازی بوسیله موزاییک، سرامیک یا سنگ صورت می‌پذیرد. این روش ضخامت سقف را تا ۷ سانتیمتر افزایش می‌دهد و آن را سنگین تر می‌کند. با عبوردادن لوله‌های تاسیسات از فضای بین دو لایه سقف می‌توان ضخامت سقف و وزن آن را بطور همزمان کاهش داد. با استفاده از لوله‌های پلیمری و لوله کشی سرد و گرم در داخل ضخامت سقف، مشکلات ناشی ازخوردگی، پوسیدگی و تعمیرات بعدی به شدت کاهش می‌یابد.

    افزایش استحکام سازه: قرار گرفتن روفیکس در سطح زیرین دال و در ناحیهایی که حداکثر تنش

کششی وجود دارد و قفل شدن بتن در شبکه‌های آن صورت می‌پذیرد و موجب می‌شود که تنشهای حاصل از بارگذاری به ناودانی‌های روفیکس منتقل شوند. هر ناودانی روفیکس سطح مقطعی برابر با ۴۰ میلیمتر مربع (معادل سطح مقطع میلگردی به قطر ۷ میلیمتر) می‌باشد.

    عایق حرارتی و صوتی: بیشتر انرژی صوت، به هنگام عبور از هوای مسدود داخل سقف، جذب و به انرژی حرارتی تبدیل می‌گردد و نهایتاً میزان ناچیزی از آن به طبقه زیر می‌رسد. بنابراین میزان انرژی صوتی که مابین طبقات منتقل می‌شود، در سقفهای مرکب روفلکسی کمتر از سقفهای ضربی و بلوک سفالی است زیرا جامدات صدا را بیشتر از گازها منتقل می‌کنند. هوای مسدود داخل سقف علاوه بر صدا، عایق حرارتی خوبی در تابستان و زمستان به حساب می‌آید


کلمات کلیدی مرتبط:
روفيکس , سقفهای کاذب , شبکه ميلگرد) ,مقاومت خمشی , روفيکس ,مهندسين ,تيرهای فرعی ,ريختن بتن , محصول , قالب , فولاد تقويتی,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی کاربرد انواع بتن در معماری
دانلود بررسی سقف روفیکس پاورپوینت
دانلود تحقیق قالب های فلزی روفیکس,پاورپوینت
پاورپوینت بررسی عایق‌بندی دیوار خارجی
composite کامپوزیت

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد