خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود پروژه آکوستیک در معماری و معرفی مصالح آکوستیک در 30 اسلاید,پاورپوینت

   تعدادبرگ: 30 اسلاید   قیمت: 20000 تومان     تعدادمشاهده  3


کلیاتی از صوت

تاریخچه

زندگی پر از صداست و ما همیشه طالب شنیدن صداهای خوش و حیاتی هستیم و از صداهای نا مطبوع و خطرناک گریزانیم. بطور کلی باید گفت که هر چه پیش می دویم، بشر نسبت به حس شنوایی بیشتر توجه پیدا می‌کند. پیشرفت روز افزون صنایع صوت از قبیل : تلفن ـ رادیو ـ فونوگراف ضبط صوت روی فیلم و تهیه فیلمهای صدا دار و غیره خود می‌تواند بر این موضوع دلیلی مسلم باشد .
از نظر اهمیتی که آکوستیک یا علم صدا دارا می‌باشد می‌توان انتظار داشت که این موضوع در تاریخ علوم فیزیک جزو مطالب اساسی به شمار رفته باشد، در صورتی که چنین چیزی نیست، زیرا در قبال تاریخ سایر علوم ، تاریخ آکوستیک قسمت از قلم افتاده و مهجوری بیش نیست. یکی از دلایل این مهجوریت تاریخی این است که نظریه اساسی اصلی راجع به انتشار و اخذ صوت از زمانهای بسیار قدیم در تحولات فکر بشری پیدا شده و اسلوب این فکر همان است که امروزه مورد قبول ماست.

آکوستیک در یک فضا

شاید فکر کنید برای اجرای موفق یک موسیقی تنها نیاز به سازهای خوب، نوازندگان ماهر یک رهبر خوب است، اما متاسفانه این گونه نیست و این موضوعی نیست که دست اندرکاران موسیقی اخیرآ به آن رسیده باشند. در یک اجرای خوب موارد زیر باید رعایت شود :

- شنونده باید صدای تمامی سازها و احیانآ خوانندها را با یک بالانس متعادل بین آنها بشنود .

- هر یک از خواننده یا نوازنده ها باید بتوانند اجرای خود و دیگران را به وضوح بشنوند .

- میزان طنین یا انعکاس صدا در سالن باید بگونه ای باشد که نه تنها مزاحمتی برای موسیقی نداشته باشد، بلکه بر کیفیت اجرای موسیقی بیفزاید .

- صداهای اضافی از بیرون یا آنها که احیانآ توسط تماشاچیان و شنوندگان ایجاد می شود نباید تاثیری بر اجرای کلی داشته باشد .

- صدای سالن ، حتی المقدور نباید به بیرون از آن نفوذ کند .

یونانی ها و رومی ها از اولین شناخته شدگان هستند که در جهت خلق محیط شنوایی شایسته تلاشهای بسیاری نموده اند.تئاتر اپیداروس یونان نشانی از این موضوع است. هنوز از دورترین صنلی این تئاتر ، شنیدن صدایی که از روی صحنه جاری میشود به روشنی و وضوح صورت می گیرد.(دورترین صنلی حدود ۶۰ متر از سن اجرا فاصله دارد) . جالب است بدانیم که امروزه در بزرگترین تئاترهای دنیا نهایت فاصله صندلی آخر از منبع ۵۰ متر میباشد.

فرم انتخابی یونانیان برای این امر فرمهای بیضی و مدور میباشد که دارای ویژگی های آکوستیکی خوبی است. امواج صوت در این پهنه در صورتی که فرستنده روی یکی از کانونهای بیضی قرار گیرد ، انتشار یافته از طریق دیوارهای داخلی بازتاب به سمت درون یافته و روی کانون دیگر همگرا می گردند.

علاوه بر آن این حرکت شیب دار مسیر کوتاهتری را برای صوت فراهم میسازد (رسیدن صدای مستقیم) ، مسیری که دارای کمترین دخالت کننده ها در میان است.دراین نوع طراحی طنین کوتاه بوده که این موضوع وضوح و شفافیت صدا را بالا میبرد.

در این تئاترها صندلیها بر روی یا شیب جدود ۳۰ تا ۳۴ درجه قرار گرفته اند . این زاویه تند شیب دار باعث می شود دید کامل از هر نقطه به سن اجرا وجود داشته باشد علاوه بر آن به سیستم آکوستیکی نیز کمک مینماید.....................


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود , پروژه , آکوستیک ,در معماری, , معرفی ,مصالح آکوستیک, ,دانلود ,پروژه مصالح آکوستیک, ,مصالح آکوستیک, ,آکوستیک در معماری, ,آکوستیک ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی کابردهای ساختمانی آلیاژ آلومینیوم
پاورپوینت بررسی سقف های کاذب
پاورپوینت بررسی انواع مصالح پوشش نمای ساختمان
پاورپوینت بررسی 21 قسمت مختلف از یک سقف شیبدار
پاورپوینت بررسی 15 نوع سبک سقف
پاورپوینت بررسی انواع اجرایی سقف از مواد و متریال مختلف
پاورپوینت بررسی انواع عایق های حرارتی سقفی و بررسی مزایا و معایب
پاورپوینت بررسی انواع پانل های دیواری در دکوراسیون منزل
پاورپوینت بررسی کف و پوشش کف در ساختمانسازی
پاورپوینت بررسی سقف سازی و بررسی متریال نوین پوشش سقف شیبدار
پاورپوینت بررسی انواع و مزایا و معایب کف کاذب آلومینیومی
پاورپوینت بررسی آجر و آجرهای لعابی و بلوک
پاورپوینت بررسی ارگونومی در معماری
پاورپوینت راهنمای مبحث سوم مقررات ملی ساختمان حفاظت ساختمان ها در مقابل حریق
پاورپوینت بررسی و تحلیل هندسه در معماری
پاورپوینت بررسی پله و آسانسور
پاورپوینت بررسی ایمنی در کارگاه های ساختمانی ، مبحث 12 مقررات ملی ساختمان
پاورپوینت بررسی تکنولوژی و انواع نما ساختمان
پاورپوینت بررسی نانو شیشه ، کاربردها و مزایا
پاورپوینت بررسی اصول طراحی نمای مینیمال

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد