خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی عایق های صوتی

   تعدادبرگ: 26 اسلاید   قیمت: 2600 تومان   حجم فایل: 813 kb  تعدادمشاهده  0


پاورپوینت بررسی عایق های صوتی
 
بخشی از مطلب
 
    در فضاهای زیست و كار بر طبق آیین نامه ها و مقررات ساختمانی ، حدود قابل قبولی برای سر و صدا وجود دارد و چنانچه شدت صدا از حد مزبور بالاتر رود ، آسایش و سلامتی ساكنین دچار مخاطره خواهد شد. از این رو عایقكاری صوتی یا صدابندی ساختمانها امری الزامی و ضروری است.
    
 
صدابندی ساختمان بر دو اصل استوار است:
 
مصالح متخلخل كه برای عایقكاری حرارتی ساختمانها مصرف می شوند، 
عموماً جاذب صوتی مناسبی نیز می باشند ، ولی معمولاً در برابر عبور 
صوت ضعیف اند.
در عبور صوت از میان یك دیوار سخت مانند دیوار بتنی یا آجری و
اندودهای روی آنها ، تمامی دیوار در اثر امواج صوتی به لرزه در می آید 
و دیوار لرزان، خود منبع ثانوی برای تولید صدا می گردد. به این ترتیب 
هرچه دیوار سنگین تر باشد ، لرزش آن دشوارتر شده و صدای كمتری 
ازخود عبور می دهد
 
 
در انتخاب مصالح به منظور كنترل سر و صدا، طراح ساختمان دو
: جنبه مختلف صوت را باید در نظر بگیرد 
 
 
 
  مصالحی كه جاذب سر وصداهستند ممكن است به آسانی صوت را از محلی به محل  دیگر عبور دهند و مصالحی  كه در برابر عبور
 صوت ازمیان دیوارها وسقفها پایداری می كنند،می توانند مسائلی
 مانند انعكاس صوت در فضای بسته را به وجود آورند.
مصالح آكوستیكی
مصالح آكوستیكی یا جاذب سر و صدا ، قادرند امواج صوتی را كه با سطح آنها برخورد می كنند ، به میزانی كمتر از ( 50 %) منعكس سازند، این مصالح همانند بالشی در روبه رویی با آثار ناخواسته ازانعكاس سر و صدا عمل می كنند . مقدار صوتی كه توسط مصالح جذب می شود ، بستگی به اندازه، عمق و تعداد حفره های مصالح و فركانس صوت دارد .
 
ذرات هوایی كه در اثر صوت به داخل حفره ها رفته و از آنها خارج      می شوند ، سبب ایجاد اصطكاك می گردند، بخشی از انرژی صوتی ، مستهلك و به گرما تبدیل می شود، بخشی از آن از موانع عبور می كند یا در داخل فضا منعكس می شود . در عمل، دستیابی به كاهش مقادیری بیش از 10 دسیبل با كاربرد مصالح جاذب صوت مقدور نیست.معمولاً كاهشی معادل حدود 5 تا 7 دسیبل در ساختما نهای مسكونی و دفاتر كاری كه سقف آنها با آكوستیك تایل پوشیده شده باشد، به دست می آید
 
مصالح آكوستیكی دامنه وسیعی ازمواد را دربرمی گیرد كه زیر نامها و
عناوین تجارتی مختلف تولید می شوند. گرچه ویژگی جذب صوت آنها 
مشابه است،طراح،باید مصالحی راانتخاب كند كه مناسب وقابل كاربرد
برای شرایط خاص هر پروژه باشد. مصالح آكوستیكی ممكن است به
صورت پیش ساخته باشند یا در محل اجرا شوند.
 
اندازه كاشیها و صفحات  پیش ساخته از 300*300تا 120*1200میلیمتر
تغییر می كند. 
 
بسیاری از آنها ازالیاف چوب، نی، فیبرهای معدنی یا شیشه ای ساخته شده اند كه آنها را درهم و مخلوط و یكپارچه كرده و به صو رت تخته هایی با ضخامت های گوناگون در آورده اند. مصرف كاشیها محدود به سقف می شود كه آنها را یا مستقیماً زیر سقف اصلی نصب می كنند یا در سقف كاذب متشكل از نبشی و سپری و میلگردهای آویز  به كار می برند.
 
مواد و مصالحی كه در محل كار قابل مصرف و اجرا هستند ، شامل اندودهای گچی آكوستیكی و تركیبی از قطعات جاذب صوت می باشند.
 
انواع مصالح آکوستیکی به شرح زیر می باشد:
عایقهای صوتی سربی
كاشیها و صفحات ساخته شده از فیبرهای سلولزی
كاشیهای ساخته شده از فیبرهای معدنی
كاشیهای فلزی سوراخدار
اندودهای آكوستیكی
 
عایقهای صوتی سربی
كاشیها و صفحات ساخته شده از فیبرهای سلولزی
    كاشیهای سلولزی معمولاً ازباگاس(تفاله نیشكر) ساخته می شوند، تایلهای الیاف نیشكر از قدیمی ترین و معمولاً ارزان ترین نوع آكوستیك تایل هستند. فیبرها را زیر فشار قرار می دهند وبه صورت تخته هایی درمی آورند ، به نحوی كه بین الیاف فضاهای تنگی به وجود آید. تایلهای فیبر نیشكر را معمولاً سوراخدار می سازند تا صدا بتواند به حفره های بین الیاف برسد. این موضوع باعث بهبود كیفیت جذب صوت می شود. تنوع دربافت وظاهر تایل با ایجاد تنوع درنقش  و نحوه استقرار سوراخ ها و سطح تایل به دست می آید.
 
 
تایلهای فیبر نیشكر در ا ثر جذب رطوبت ، دچار تغییر ابعاد و كاهش مقاومت می شوند، گرچه پیشروی آتش در آنها كم است ، ولی ضد آتش نیستند.این تایلها معمولاً دارای لبه ی پخ بوده، در كارخانه پوشش می شوند و اندازه آنها 300*300 تا 600*600 میلی متر مربع است.
 
كاشیهای ساخته شده از فیبرهای معدنی
    بخش اعظم تایلهای فیبر معدنی از پشم معدنی ساخته می شوند ، قسمت عمده پشم معدنی كه در كشورهای صنعتی تولید می شود از سربار كوره آهن گدازی (پشم سرباره) است. این تایلها ممكن است به صورت شكافدار یا سوراخدار ساخته شوند تا كیفیت جذب صوت آنها افزایش یابد، مصالح شكافدار انرژی صوتی را به وسیله ایجاد اصطكاك در حفره های ریز موجود بین فیبرهای مستقل از هم، مستهلك می سازند. با افزایش سوراخها می توان حداكثر كاهش انرژی صوتی را به دست آورد . 
 
 مصالح شكاف دارعموماً موقعی به كار می روند كه ظاهر كار از بیش
 ترین اهمیت برخوردار باشد. مصالح سوراخ دار بیشتر در ساختمان
 های صنعتی، فرهنگی و مؤسسات علمی كه حداكثر نفوذ و رنگ
 پذیری مورد نظر است ، مصرف می شوند.
 
 
 تایل های فیبر معدنی در مواردی مثل مكان های تجمع عمومی و راه های فرار از آتش ، كه مقررات ساختمانی مصالح غیر قابل اشتعال را تجویز می كنند، مصرف می شوند. این مصالح در گونه های مختلف از نظر اندازه، بافت، ضخامت و قابلیت جذب صوت ساخته میشوند. در رنگ آمیزی تایل های شكاف دار یا منسوج باید دقت زیادی داشت و به طوریكه حفره ها بسته نشود و ویژگی آكوستیكی مصالح كاهش نیابد.
كاشیهای فلزی سوراخدار
این تایلها متشكل ازتاوه های فلزی سوراخداری هستند كه با مصالح   لایی آكوستیكی نظیر پشم معدنی پر شده اند. تاوه های نازك فلزی سوراخ دار سبب كاهش ویژگیهای جذب صوت مصالح آكوستیكی لایی نخواهند شد، بلكه به صورت دیافراگمی در انتقال صوت به آنها عمل می كنند و صوت در آنجا جذب می شود . تاوه ممكن است از آلومینیوم یا ورق فولادی ساخته شود و معمولاً آن را با لعاب پخته شده سفیدی می پوشانند . گرچه این تایلها گران قیمت هستند ، ولی چون دوامشان زیاد و هزینه نگهداری و تعمیر آنها كم است، مصرفشان روی هم رفته اقتصادی و با صرفه است. سطح آنها را می توان با كهنه نمدار تمیز كرد و به رنگ آمیزی مجدد وتعویض قطعات نیازی ندارند. به علاوه لعاب سخت پوشش آنها باعث تأمین ویژگی های بازتاب سطوح می شود
اندودهای آكوستیكی
اندودهای آكوستیكی دو نوع اند:
 
الف: اندودهای گچی با دانه های سبك مانند پرلیت و ورمیكولیت منبسط
ب: اندودهای مشتمل بر فیبرهای معدنی به همراه چسب
 
 
اندودهای گچ و پرلیت را ازاختلاط گرد گچ، پرلیت و آب درست می كنند و  یا گچ و پرلیت آماده بسته بندی شده را با آب مخلوط كرده روی سطوح صاف زیرسازی كه ممكن است بتنی، سیمانی، گچی یا فولادی باشد ، می كشند یا با ماشین بر روی آنها می پاشند ، اندودهای ماله ای در دوقشر آستر به ضخامت حدود 10 میلیمتر و رویه به كلفتی حدود 3 میلی متر اجرا می شوند و اندودهای ماشینی در دو، سه یا چهار قشر نازك پاشیده می شوند، به طوریكه مجموع ضخامت به حدود 12 میلیمتر برسد. به موجب آزمایشهای انجام شده ضریب كاهش سر و صدا  برای اندود 12 میلیمتری دستی ، حدود 0.65 برای اندود 25 میلیمتری از همین نوع ،0.75  و برای اندود ماشینی به ضخامت 12 میلیمتر ، حدود0.55  است
 
 
    اندودهای فیبری از پنبه كوهی یا پشم معدنی و یك چسب معدنی ساخته می شوند . در كشورهای صنعتی این اندودها به صورت آماده و بسته بندی عرضه می شود . نخست سطح مورد نظر را با قشر ضخیمی از چسب ، آغشته می كنند و سپس فیبر را روی آن می پاشند . اندودهای به ضخامت بیش از 12 میلیمتر، دست كم در دو قشر باید انجام شوند  و قشر رویه را می توان با سیلر و به صورت رنگی نیز اجرا كرد. 
 
    اخیراً در بسیاری از كشورها محدودیتهایی برای مصرف پنبه كوهی به ویژه در اندودكاری به وجود آمده است. ضریب كاهش سر و صدا در اندودهای آكوستیكی متفاوت بوده و بستگی به ضخامت اندود و زیرسازی آن دارد . این ضریب برای اندودی رنگ نشده به ضخامت 18 میلیمتر بر روی زیرسازی سخت ،از 0.6 تا 0.7 و بر روی زیرسازی فلزی ،0.8 تا 0.9 و برای ضخامت 36 میلیمتر بر روی زیرسازی سخت، حدود  0.9 است ، در حالی كه ضریب اندود اخیر هنگامی كه رنگ آمیزی شود ، به0.85 كاهش می یابد.
 
 
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت بررسی عایق های صوتی , ,بخشی از مطلب , , در فضاهای زیست و كار بر طبق آیین نامه ها و مقررات ساختمانی ، حدود قابل قبولی برای سر و صدا وجود دارد و چنانچه شدت صدا از حد مزبور بالاتر رود ، آسایش و سلامتی ساكنین دچار مخاطره خواهد شد. از این رو عایقكاری صوتی یا صدابندی ساختمانها امری الزامی و ض,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی استفاده مجدد از زباله‌های تولیدی حاصل از تخریب ساختمان‌های فرسوده
پاورپوینت بررسی کابردهای ساختمانی آلیاژ آلومینیوم
پاورپوینت بررسی سقف های کاذب
پاورپوینت بررسی انواع مصالح پوشش نمای ساختمان
پاورپوینت بررسی 21 قسمت مختلف از یک سقف شیبدار
پاورپوینت بررسی 15 نوع سبک سقف
پاورپوینت بررسی انواع اجرایی سقف از مواد و متریال مختلف
پاورپوینت بررسی انواع عایق های حرارتی سقفی و بررسی مزایا و معایب
پاورپوینت بررسی انواع پانل های دیواری در دکوراسیون منزل
پاورپوینت بررسی کف و پوشش کف در ساختمانسازی
پاورپوینت بررسی سقف سازی و بررسی متریال نوین پوشش سقف شیبدار
پاورپوینت بررسی انواع و مزایا و معایب کف کاذب آلومینیومی
پاورپوینت بررسی آجر و آجرهای لعابی و بلوک
پاورپوینت بررسی ارگونومی در معماری
پاورپوینت راهنمای مبحث سوم مقررات ملی ساختمان حفاظت ساختمان ها در مقابل حریق
پاورپوینت بررسی و تحلیل هندسه در معماری
پاورپوینت بررسی پله و آسانسور
پاورپوینت بررسی ایمنی در کارگاه های ساختمانی ، مبحث 12 مقررات ملی ساختمان
پاورپوینت بررسی تکنولوژی و انواع نما ساختمان
پاورپوینت بررسی نانو شیشه ، کاربردها و مزایا

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد