خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی استانداردهای سرویس بهداشتی بر اساس استانداردهای معماری

   تعدادبرگ: 35 اسلاید   قیمت: 12000 تومان     تعدادمشاهده  5


پاورپوینت بررسی استانداردهای سرویس بهداشتی بر اساس استانداردهای معماری

سرویس بهداشتی یک بخش اساسی از زندگی است. محدوده های مختلف این کاربری را بررسی کنبید ، طرح و عملکردهایی را که ترجیح می دهید انتخاب کنید و قطعات را برای تکمیل آن اضافه کنید. در ساخت سرویسهای بهداشتی چه در منزل و چه در محیط کار و توالت های عمومی استانداردهایی وجود دارد که باید رعایت شود و در صورت اهمیت ندادن به آنها دچار مشکلات فنی مهندسی و حتی مشکل شرعی خواهیم شد .

همچنین در محیط های کاری برای داشتن یک جو مناسب احتیاج به امکانات بهداشتی با دکور و کارایی مناسب میباشد . از این رو بر اساس اطلاعات آمار معماری استانداردهایی برای سرویسهای بهداشتی در نظر گرفته شد تا معماران وحتی اشخاص عادی بتوانند از آنها در ساخت سرویس بهداستی استفاده نمایند .که به آن استانداردهای سرویس بهداشتی گفته می شود .

    فاصله سرویس های بهداشتی از محل کار باید حدود ۱۰۰ متر باشد. اما در شرکت های بزرگ،تقسیم سرویس های بهداشتی به واحد های کوچکتر بهتر به نظر می رسند. (مثلا” در هر طبقه در مجاورت پله ها در پاگرد)
    اگر تهویه از طریق پنجره و فقط از یک طرف صورت گیرد مساحتی حدود cm²۱۷۰۰ نیاز است. اما در صورت محدودیت فضا این مساحت حدود cm²۱۰۰۰ می باشد.
    در توالت هایی که روزانه برای مردان بیش از ۲۵۰ مورد و خانم ها بیش از ۱۶۰ مورد استفاده می شود نیاز به یک محل زهکش با هوابند آبی بوده که دارای رابط قلاویزی با شیر فلکه و لوله ی پلاستیکی و نیز یک سینک برای شستشو تعبیه شود.
    کف نباید لغزنده باشد و باید در برابر آب مقاوم باشد و به آسانی نیز تمیز شود. همچنین کف باید بدون درز و شکاف و قابل شستشو باشد.
    دیوار ها حداقل باید تا ارتفاع ۲ متری کاشی بوده و نیز قابل شستشو باشد.
    دمای مناسب برای سرویس های بهداشتی ۲۱ درجه سانتیگراد مناسب می باشد.
    لابی ها با تهویه مطبوع در جلوی امکانات توالتی مورد نیاز می باشد و باید دارای یک دستشویی و دست خشک کن برای هر پنج توالت فراهم شود.
    کف لابی ها باید دارای کف شور به تعداد مورد نیاز،مجهز به شتر گلو بوده و نصب توری ریز روی آن الزامیست ودارای شیب مناسب به طرف کف شور فاضلاب رو باشد.(شرایط دیوار کف وسقف نیز باید رعایت شود)
    برای هر دو دستشویی حداقل یک آینه نصب گردد.
    حداقل ارتفاع اتاق مخصوص توالت با چهار W.C یا کمتر می تواند m20/2 باشد.
    توالت ها با سیفون عمیق بو را کاهش می دهد.
    شیر و شلنگ آب برای شستشو در توالت باید در سمت راست قرار گیرد. همچنین شیر آب باید مجهز به شیر آب گرم باشد.
    توالت نباید رو یا پشت به قبله باشد.
    حداقل عرض اتاقک هر توالت باید cm85 و حداقل طول اتاقک هر توالت باید بیش از cm110 باشد. همچنین حداکثر طول اتاقک توالت باید cm150 باشد.
    کاسه ی توالت نباید خیلی نزدیک دیوار باشد.
    فاصله مرکز دو دستشویی باید cm60 باشد.
    فاصله دستشویی از کنار دیوار cm45 باشد.
    بهتر است درب توالت از آلومینیوم باشد و اندازه عرض آن حداقل۶۰ وحداکثر ۷۵ سانتی متر باشد و به داخل باز گردد.
در کنار استانداردهای سرویس بهداشتی مواردی وجود دارد که بسیار مهم است و در ادامه به آنها می پردازیم :

ممکن است فضایی که قرار است سرویس بهداشتی کوچک در آن قرار بگیرید باریک یا زیر راه‌پله باشد و یا هر دو. در این مورد توالت را از پشت در جایی نصب کنید که سقف کم‌ترین ارتفاع را دارد. شما به طور نرمال برای استفاده از توالت خم می‌شوید، پس اگر فضای شما کوچک است از این امکان برای استفاده بهتر از فضاها بهره ببرید. با این حال، توالت را در فضایی که کم‌تر از ۱۵۲ سانتی‌متر ارتفاع دارد قرار ندهید. ممکن است براساس شرایطی که دارید در ارتفاعی اندکی کم‌تر از ۱۵۲ سانتی‌متر هم توالت را نصب کنید، اما اگر ارتفاع شما در قسمتی کم‌تر از ۱۲۲ سانتی‌متر است، بهتر است از این قسمت برای قرار دادن فضاهای نگهدارنده و کابینت‌ها استفاده کنید.

توالت‌های فرنگی نیز در انواع و اقسام گوناگونی مانند یک‌تکه و دو‌تکه تولید می‌شوند. توالت‌هایی نیز وجود دارند که به دیوار نصب می‌شوند و فلاش تانک آنها مخفی است. از نظر ابعاد نیز بسیار متفاوت هستند و شما را دچار سردرگمی می کنند . جهت رعایت استانداردهای سرویس بهداشتی سعی کنید توالت فرنگی انتخاب کنید که گذشته از کارکرد خوب و مناسب و برند استاندارد ،از نظر ابعاد با سرویس بهداشتی شما مطابقت داشته باشد و وقتی روی آن می نشینید زانوهای شما به حالت ۹۰ درجه قرار بگیرد و احساس راحتی کنید .

به روشویی ها و اندازه آنها در استانداردهای سرویسهای بهداشتی خیلی پرداخته نشده اما بسیار مهم است که شما بتوانید روشویی انتخاب کنید که هم کوچک و مناسب فضای شما باشد و هم گود و کارآمد باشد ،زیرا اکثر روشویی های کوچک تخت و دارای گودی کمی هستند و یا به گونه ای طراحی شده اند که در هنگام شست و شوی دست ها ،آب به بیرون پاشیده شده و باعث کثیفی می شود .

اگر در سرویس بهداشتی از پنجره به عنوان سیستم تهویه استفاده می‌شود، فضای آن باید ۱۵ درصد مساحت کلی اتاق و یا حداقل ۴۵۰ سانتی‌متر مربع باشد. از تهویه مکانیکی نیز می‌توان به جای پنجره استفاده کرد که امر بسیار متداولی است. نکته مهم در این زمینه این است که دستگاه تهویه باید ۵ بار در ساعت هوای داخلی سرویس بهداشتی را به فضای بیرون از ساختمان انتقال دهد که این عدد براساس آیین‌نامه‌های ساختمانی تعیین شده است. تمامی فن‌ها که برای این منظور به کار گرفته می‌شوند دارای دفترچه‌های راهنمایی هستند که در آن میزان هوایی را که در فضا به گردش درمی‌آورند ذکر شده است.و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت بررسی استانداردهای سرویس بهداشتی بر اساس استانداردهای معماری , ,سرویس بهداشتی یک بخش اساسی از زندگی است. محدوده های مختلف این کاربری را بررسی کنبید ، طرح و عملکردهایی را که ترجیح می دهید انتخاب کنید و قطعات را برای تکمیل آن اضافه کنید. در ساخت سرویسهای بهداشتی چه در منزل و چه در محیط کار و,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی استفاده مجدد از زباله‌های تولیدی حاصل از تخریب ساختمان‌های فرسوده
پاورپوینت بررسی کابردهای ساختمانی آلیاژ آلومینیوم
پاورپوینت بررسی سقف های کاذب
پاورپوینت بررسی انواع مصالح پوشش نمای ساختمان
پاورپوینت بررسی 21 قسمت مختلف از یک سقف شیبدار
پاورپوینت بررسی 15 نوع سبک سقف
پاورپوینت بررسی انواع اجرایی سقف از مواد و متریال مختلف
پاورپوینت بررسی انواع عایق های حرارتی سقفی و بررسی مزایا و معایب
پاورپوینت بررسی انواع پانل های دیواری در دکوراسیون منزل
پاورپوینت بررسی کف و پوشش کف در ساختمانسازی
پاورپوینت بررسی سقف سازی و بررسی متریال نوین پوشش سقف شیبدار
پاورپوینت بررسی انواع و مزایا و معایب کف کاذب آلومینیومی
پاورپوینت بررسی آجر و آجرهای لعابی و بلوک
پاورپوینت بررسی ارگونومی در معماری
پاورپوینت راهنمای مبحث سوم مقررات ملی ساختمان حفاظت ساختمان ها در مقابل حریق
پاورپوینت بررسی و تحلیل هندسه در معماری
پاورپوینت بررسی پله و آسانسور
پاورپوینت بررسی ایمنی در کارگاه های ساختمانی ، مبحث 12 مقررات ملی ساختمان
پاورپوینت بررسی تکنولوژی و انواع نما ساختمان
پاورپوینت بررسی نانو شیشه ، کاربردها و مزایا

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد