خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی مبانی نظری طراحی و معماری مرکز توانبخشی معلولان

   تعدادبرگ: 40 اسلاید   قیمت: 20000 تومان     تعدادمشاهده  6


پاورپوینت بررسی مبانی نظری طراحی و معماری مرکز توانبخشی معلولان

بخشی از مطلب
 معلولیت به ناتوانی در انجام تمام یا قسمتی از ضروریات عادی زندگی فردی یا اجتماعی اطلاق می شود که به علت وجود یک نقص مادرزادی یا عارضی در قوای جسمانی یا روانی حادث شده است.نقص عارضی ممکن است ناشی از سیر طولانی یک بیماری یا نتیجه یک تروماتیسم بر اثر تصادفات،حوادث کار،اتفاقات و بلایای طبیعی،جنگ و... باشد.
معلولین را با توجه به نوع و ماهیت اختلالاتی که بر آنان عارض می گردد به سه دسته کلی تقسیم بندی می کنند:
1-معلولین جسمی                      2-معلولین ذهنی                       3-معلولین اجتماعی
معلولین جسمی به گروهی از معلولین اطلاق می شود که مبتلا به ضایعات و اختلالات جسمی شده باشند.از شایع ترین معلولیت های جسمی میتوان به نقص عضوها،ضایعات نخاعی،ناهنجاریهای مادرزادی اسکلتی و عضلانی،اختلالات بیولوژیک و متابولیسمی،نابینایان،ناشنوایان و سالمندان اشاره نمود.
معلولین حرکتی آن دسته از معلولین جسمی را شامل می شوند که نقصان جسمانی فرد باعث کاهش توانایی و ظرفیت شخص شده و این کمبود توانایی حرکتی فرد منجر به نارسایی ها و برخی محرومیت ها در زندگی شخص می گردد.
  شایع ترین معلولیت های حرکتی عبارتند از:
1-نقص عضوها: این دسته از معلولین کسانی هستند که بر اثر عوامل مختلفی از قبیل عوامل مادرزادی،حوادث و.... یک یا چند عضو حرکتی خویش را از دست داده اند که قبل از توانبخشی قادر به انجام امور روزمره و شخصی خود نیستند و به نوعی استقلال فردی خود را از دست میدهند.از مهمترین عواملی که سبب قطع عضو می گردند میتوان به ضربه، بیماریهای عروقی،تومورها،ضایعات عصبی و ناهنجاریهای مادرزادی اشاره نمود.
2-ضایعات نخاعی: اگر ضایعه نخاعی در فواصل مهره های 3 تا 7 گردنی رخ دهد اثر آن بصورت فلج دستها و پاها ظاهر می شود که بدلیل بالا بودن سطح ضایعه و فلج از گردن به پایین،به مراتب مشکلات بیشتری داشته و نیاز به مراقبت بیشتری دارد.به این گروه تتراپلژیک می گویند.اگر آسیب به نخاع در مهره های پشتی و پایین تر واقع شود،فرد از دو پا فلج می شود که به این دسته پاراپلژیک می گویند.گروهی از این معلولین قادر خواهند بود پس از توانبخشی با کمک وسایل کمکی مثل بریس،عصاو... راه بروند.
از علل اصلی ایجاد ضایعات نخاعی میتوان به ضربه ها،عفونت ها،آسیب و از بین رفتن مهره ها در اثر بعضی از بیماریهای نخاعی،کم خونی یا قطع جریان خون در قسمتی از نخاع شوکی و تومورهای ناحیه ستون فقرات اشاره نمود.
3-ناهنجاری های اسکلتی: این دسته از معلولین حرکتی مبتلا به انحرافات ستون مهره یا ناهنجاریهای مادرزادی اندام ها میباشند که این ناهنجاری ها میتواند ریشه عصبی داشته یا در اثر اختلالات و حوادث پیش آید نظیر فلج اطفال، کوتاهی پا و... .
-اهميت و ضرورت و سابقه پروژه: معلولین حرکتی دسته بزرگی از جامعه معلولین را تشکیل میدهند.طبق اعلامیه سازمان ملل متحد درباره حقوق معلولین که در سال 1975 به تصویب کشورهای عضو رسیده است حفظ حیثیت انسانی معلولین حق ذاتی آنها است.معلولین صرف نظر از علت،کیفیت و شدت ناتواناییشان دارای همان حقوق اساسی هستند که سایر افراد در جامعه از آنها برخوردارند.لذا معلول حق برخورداری از معالجات پزشکی و توانبخشی را دارد تا بتواند قابلیت ها و استعدادهای خود را ارتقاء داده و به زندگی مستقل و اجتماعی خویش برگردد.
   صرف نظر از علل مادرزادی و بیماریهای گوناگون که ممکن است منجر به معلولیت حرکتی شود یکی از علل اصلی ایجاد نقص عضو یا معلولیت های حرکتی ،تصادفات و حوادث کار می باشد.با توجه به موقعیت قرارگیری شهرستان چالوس در منطقه که به نوعی در ارتباط مستقیم با سه استان گیلان، مازندران و تهران میباشد و وجود تصادفات زیاد در منطقه و نیز با توجه به چشم انداز آینده چالوس که با تکمیل و احداث بزرگراه تهران- شمال خیل جمعیت عظیمی را شاهد خواهد بود،بالطبع تعداد معلولین منطقه و علی الخصوص معلولین حرکتی رشد فزاینده ای خواهد داشت که نیاز به یک مرکز تخصصی درمانی و توانبخشی مخصوص معلولین حرکتی را آشکار می سازد.
  احداث این مرکز درمانی در منطقه علاوه بر تأمین نیاز معلولین حرکتی چالوس میتواند پاسخگوی نیاز افراد معلول شهرهای اطراف نیز باشد تا مانع رفت و آمدهای پرخطر و پرهزینه به تهران جهت مداوای این افراد شود.در ضمن با تأسیس این مرکز شاهد اشتغال جوانان تحصیلکرده و متخصصین مرتبط در این امور در منطقه خواهیم بود که میتواند کمکی هرچند کوچک به شکوفایی منطقه بکند.
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
مبانی نظری طراحی و معماری ,مرکز توانبخشی معلولان ,پاورپوینت بررسی , معلولیت به ناتوانی ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری مجتمع اداری و آزمایشگاه کیا
پاورپوینت بررسی نمونه های موردی مرکز انکولوژی رادیوتراپی
پاورپوینت بررسی دو نمونه مرکز توانبخشی خارجی
پاورپوینت بررسی معماری بیمارستان و مجتمع تحقیقات پزشکی بارسلونا
پاورپوینت بررسی معماری زایشگاه بیمارستان
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان مدیریت و علوم بهداشتی ایالات متحده ، KAPOLEI معمار: پرکینز ویل
پاورپوینت بررسی معماری نمونه های موفق خارجی کلینیک خارجی
پاورپوینت بررسی معماری بیمارستان و مرکز درمانی Tower Rush اثر Perkins+Will
پاورپوینت بررسی معماری بیمارستان Drum tower در نانجینگ چین
پاورپوینت بررسی معماری بیمارستان Cherry اثر Perkins+Will
پاورپوینت بررسی معماری زمین بازی کودکان بر بام سبز یک بیمارستان ،اثر Moneo Brock ، اسپانیا
پاورپوینت بررسی معماری کلینیک دندانپزشکی در Los Remedios
پاورپوینت بررسی معماری کلینیک دندانپزشکی SDC اثر معماران Takeru Shoji
پاورپوینت بررسی معماری بخش اورژانس بیمارستان
پاورپوینت بررسی مرکز نگهداری بیماران سرطانی فورسترهیل
پاورپوینت بررسی معماری آزمایشگاه سانسبری Sainsbury اثر استنتون ویلیامز
پاورپوینت بررسی معماری مرکز سرطان شناسی دانشگاه Arizona
پاورپوینت بررسی معماری مرکز انکولوژی رادیوتراپی کرامر Kraemer
پاورپوینت بررسی طرح معماری بیمارستان دانشگاه پنسیلوانیا گروه معماری فاستر و شرکا
پاورپوینت بررسی معماری بیمارستان پارس در رشت ، نمونه موفق بیمارستان ایرانی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد