خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود پاورپوینت بررسی بیمارستان دامپزشکی در مایورکا

   تعدادبرگ: 35 اسلاید بهمراه نقشه ها و تصاویر و متن   قیمت: 10000 تومان     تعدادمشاهده  2


دانلود پاورپوینت بررسی بیمارستان دامپزشکی در مایورکا
 
بخشی از مطلب
معماران: Estudi E. Torres Pujol
 
مکان پروژه: پالما، جزایر پالئارس، اسپانیا
 
مساحت پروژه: ۱۵۳۸ متر مربع
 
سال ساخت پروژه: ۲۰۱۴
 
این پروژه را می‌توان بوسیله پنج ویژه‌گی زیر تعریف کرد:
 
محیط و فرم
 
این ساختمان در فاصله بین محیط صنعتی و مسکونی و در نزدیکی یک زندان قدیمی در شهر پالما اسپانیا قرار گرفته است و در حال حاضر این زندان  متروکه است. طرح این بیمارستان دامپزشکی به شکل ذوزنقه است، و ساختمان بر اساس استفاده حداکثری از سطوح موجود و قابل استفاده طراحی و ساخته شده است، زیرا این موضوع یکی از خواسته‌های مهم کارفرمای این بیمارستان بود. معماری حجمی این ساختمان در تعاملی پایدار با محیط اطراف آن است و طرح آن ترکیبی از سبک معماری بین‌المللی با سبک ساختمان‌های سنتی روستایی در شهر مایورکا است.
 
 سازه و سیستم ساخت و ساز پروژه
 
سازه این ساختمان ترکیبی از ستون‌های فلزی و اسلب‌های کامپوزیت است. ستون‌ها به انتهای قسمت خارجی اسکلت ساختمان متصل شده‌اند، که در نتیجه آن امکان استفاده از تمامی سطوح ساختمان، به غیر از هسته ارتباط عمودی، فراهم می‌شود. به این ترتیب، توزیع فعالیت‌ها در قسمت‌های داخلی با سازه ساختمان تداخل پیدا نخواهد کرد و امکان بازآرایی فضاها فراهم می‌شود. از سیستم G.H.A.S. برای اجرای نما استفاده شده است که به شکل قابل ملاحظه‌ای عملکرد حرارتی و مکانیکی ساختمان را بهبود می‌بخشد.
 
 نما، ترکیب بندی، و نور
 
دسترسی اصلی این ساختمان در زیر یک سایبان بزرگ قرار گرفته است و از یک دیوار شیشه‌ای ساخته شده است که تمامی طول ساختمان را در بر می‌گیرد و بیشتر اوقات فضای پشت این دیوار شیشه‌ای تاریک است. تنها یک بازشو در این دیوار شیشه‌ای وجود دارد که مشخصه ورودی بنا است و امکان ورود نور به فضای پذیرش را فراهم می‌کند.
 
ترکیب بندی سه نمای دیگر بر اساس نیاز به نور و تهویه در فضای پشت آن، طراحی شده است. برای تحقق این امر تنها سه تیپ بازشو مورد نیاز بود (ابعاد این بازشوها عبارتند از: ۵۰×۲۴۰ سانتی‌متر، ۱۰۰×۲۴۰ سانتی‌متر، ۱۵۰×۲۴۰ سانتی‌متر).
 
یکی از اهداف اصلی این پروژه، ساخت اتاق عمل‌هایی با نور طبیعی بود، فضاهایی که معمولا بسته هستند و تعداد کمی از آن‌ها وجود دارد. به منظور دستیابی به این هدف، نورگیرهایی که در جبهه شمالی ساختمان قرار دارند به اتاق‌های عمل اختصاص داده شده‌اند و امکان ورود نور و پراکنده شدن آن را در فضا فراهم می‌کنند و این عمل بدون ایجاد مزاحمت و تداخل با فعالیت‌های روزانه اتاق‌های عمل میسر شده است. دیوار طبقه همکف این ساختمان با کاشی پوشانده شده‌اند که به دلیل داشتن بافت، رنگ، و بازتابی متفاوت، تاثیری بنیادین در فضا داشته‌اند. استفاده از کاشی همچنین به تسهیل فعالیت‌های روزانه در ارتباط با تعمیر و نگهداری کمک کرده است.
 
سفید رنگ غالب در فضای داخل و خارج ساختمان است. استفاده کردن از تنها یک رنگ بر مرتب بودن و تمیزی فضا تاکید می‌کند و کاراکتر مدیترانه‌ای را که مختص این منطقه است، به شکلی آشکار به نمایش می‌گذارد.
 
خدمات
 
خدمات کاربردی در این مجموعه بر اساس نقطه نظر بهره‌وری انرژی طراحی شده‌اند، که در نتیجه آن امکان انطباق با دو نیاز اساسی فراهم شده است؛ انجام فعالیت‌های مربوط به تعمیر و نگهداری به شکلی آسان و منظم و همچنین گسترش و توسعه خدمات موجود.
 
کاربردی بودن و بودجه
 
یکی از مهم‌ترین اهداف طراحی این ساختمان خلق فضاهایی کاربردی و عملکردی بود، برای تحقق این امر محل قرارگیری فضاها و ارتباطات شکل گرفته میان آن‌ها باید به شکلی انعطاف‌پذیر و مدولار صورت می‌گرفت تا به نیازهای کارفرما نیز پاسخ مناسبی داده شود. مناطق باز و چندعملکردی به هم پیوسته هستند. طراحی و انتخاب بهینه مصالح، امکان کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی اقتصادی را ممکن ساخته است.


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود ,پاورپوینت ,بررسی بیمارستان , دامپزشکی , در مایورکا ,نمونه دامپزشکی ,معماران , Estudi E. Torres Pujol ,مکان پروژه , پالما، جزایر پالئارس، اسپانیا ,نمونه مشابه ,معماری ,طرح ,کانسبت ,ایده ,نقشه ,پلان ,اصول طراحی ,نمونه موردی ,کیس استادی ,دانلود پاورپوینت ,نمونه تطبیقی ,پروژه دانشجویی ,طرح ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری بیمارستان امام خمینی اردبیل
پاورپوینت بررسی نقش روانشناسی محیطی در معماری
پاورپوینت بررسی ضوابط استاندارد برنامه ریزي و طراحی بیمارستان ایمن
پاورپوینت بررسی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی خاتم الانبیاء ( ص) یزد
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری بیمارستان بهمن تهران بهمراه پلانها
پاورپوینت بررسی مرکز ایمپلنتولوژی و کلینیک دندانپزشکی پراگ
پاورپوینت بررسی مرکز بهداشتی درمانی ییل اثر مک اسکاگین و مریل ایلام از آتلانتا
پاورپوینت بررسی دو نمونه مرکز توانبخشی Beit-Halochem و بلمونت
پاورپوینت بررسی معماری بیمارستان زنان زایمان و اطفال تامباکوندا در سنگال
پاورپوینت بررسی معماری داروخانه جدید بیمارستان کانتونال بازل سوئیس
پاورپوینت بررسی 2 نمونه بیمارستان رین‌ستیت آرنم هلند و بیمارستان قلب ایندیانا در آمریکا
پاورپوینت بررسی بخش اورژانس در بیمارستان سیار
پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی و معرفی فضاهای بیمارستان هموفیلی تالاسمی
پاورپوینت بررسی ریز فضاها بیمارستان و برنامه فیزیکی بیمارستان
پاورپوینت بررسی استانداردهای معماری اتاق عمل جراحی بیمارستان
پاورپوینت بررسی معماری بیمارستان چشم پزشکی نور تهران
پاورپوینت بررسی معماری کلینیک دندانپزشکی مینامی ناگانو
پاورپوینت بررسی مجتمع چند منظوره باغ اوتیسم، درچه، اصفهان
پاورپوینت بررسی و تحلیل بیمارستان کودکان سوزو چین
پاورپوینت بررسی معماری بیمارستان کودکان فنیکس آریزونا

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد