پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری مجتمع تجاری
بخشی از مطالب:
مراکز خرید و فضاهای تجاری دوران مدرن را می توان موج دوم محیط های تجاری نامید که ماحصل انقلاب صنعتی و ظهور معماری مدرن به شمار می رود و ریشه در مراکز و بازارهای سنتی دارد. اما در هزاره سوم مراکز خرید با موجی جدیدی روبرو شده اند. ظهور پدیده اینترنت و به تبع آن خرید و فروش اینترنتی، بسیاری از صاحبان صنایع، فروشگاه ها و بازاربورس را بر آن داشت تا به طراحی پایگاه های اینترنتی و ارایه خدمات به صورت آنلاین، حتی ایجاد یک فروشگاه مجازی و امکان انتخاب و گزینش محصول توسط خریدار بپردازند و دنیای تجارت و اقتصاد را با پیشرفت و در عین حال بحران جدیدی روبرو سازند.
پس از جنگ جهانی دوم مراکز تجاری به تدریج وسعت بیشتری یافتند و کاربریهای متعددی نظیر رستوان محل ورزش هتل محل بازی بچه ها ،فضاهای تفریحی بانک، سینما، و غیره به آنها اضافه شدند.
در ایران سابقه مراکز تجاری به ساختار شناخته شده بازار بر می گردد .
اولین پاساژ ایران را در دوره ی رضا شاه در خیابان لاله زار نو رضاشاه ساخت. به زودی این خیابان به یکی از خیابان های مد روز آن زمان تبدیل شد.
فهرست مطالب :
مقدمه
انواع مراکز خرید
نقشه
استانداردها و ضوابط اجرایی درمجتمع های تجاری
تصاویر بخش های مختلف مجتمع تجاری
این فایل با فرمت پاورپوینت در 52 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.