خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماری و طراحی داخلی، 6 نمونه مجتمع تجاری ایرانی و خارجی

   تعدادبرگ: 117 اسلاید   قیمت: 17000 تومان   حجم فایل: 7459 kb  تعدادمشاهده  8


پاورپوینت بررسی معماری و طراحی داخلی، 6 نمونه مجتمع تجاری ایرانی و خارجی
 
بخشی از مطلب
خرید یکی از مهمترین فعالیتهای روزمره است و فضای تخصص یافته به آن باید جذابیت لازم را داشته باشد  تا مراجعه کننده از طی مسافت در آن لذت ببرد و وقت بیشتری را در آن صرف کند و مجدداً نیز به آنجا باز گردد.
به منظور ایجاد جاذبه برای یک مرکز خرید می توان از شیوه های مختلفی مانند آبنما،مجسمه،فراهم آوردن تسهیلات و تفریحات برای خریداران و...استفاده کردتمام این روش ها را می توان به دو گروه اصلی تقسیم کرد:
عوامل بصری
عواملی هستند که خریدار به واسطه رویت آنها به مرکز خرید جذب می شود.این عوامل موارد زیر را شامل می شود.
عوامل جذاب در طراحی
این بخش شامل مواردی است که در طراحی ُمجموعه تجاری به منظور جذابیت و ترغیب عابران و مراجعان مدنظر قرار می گیرد و به دو صورت نماد بیرونی و درونی جلوه گر  می شوند:
نمای بیرونی
منظور از نمای بیرونی بخش خارجی مجموعه تجاری از نظر عابران است.نمود خارجی یک مجموعه تجاری باید به گونه ای باشد که توجه عابران را بر انگیزد در این زمینه می توان موارد زیر را بررسی کرد.
فضای باز مجموعه 
فضای باز و عمومی باید پررفت و آمد،مهیج و پرتحرک و به منظور استراحت مراجعان فضاهای مکانی نیز داشته باشند.فضاهای سبز،درختان،مجسمه ها،آبنماها و...مواردی هستند که یک فضای تجاری را جذاب و زنده می کنند.
حجم نماهای خارجی مجموعه
طزاحی انجام احجام،نمادها و علائم باید به گونه ای صورت پذیرد که مشخص کننده عملکرد تجاری مجموعه باشد.علاوه بر این تنوع احجام و نمادها می تواند عامل مهمی در جهت جذاب نمودن یک مرکز خرید محسوب شود.زیرا باعث می شود تا مردم مدت طولانی تری را صرف تماشای آنها کنند و با عبور از کنار این مجموعه نگاه آنان به آن مرکز جذب گردد.
 كارفرما : حمید رضا پور قاضی
طراح : شرکت پردیس کیش
مجری : شرکت پردیس کیش
شروع عملیات اجرایی : مهر1374
پایان عملیات اجرایی : اسفند 1379
مساحت زمین : 9200مترمربع
زیربنا کل : 41000متر مربع
تجهیزات و تأسیسات: چیلر جذبی، زهکش
 
موقعیت مرکز خرید تیراژه
 
این مجموعه در جداره بلوار اشرفی اصفهانی و حد فاصل اتوبان های همت و حکیم قرار دارد و از این رو دسترسی عموم شهروندان تهرانی و هم چنین ساکنین منطقه به این مجموعه به راحتی امکان پذیر است.
طراحی و ساخت
 
ساخت مجموعه ای همانند تیراژه از برخی جهات در کشور ما تجربه ای نسبتا جدید بود اغلب فضاهای تجاری تهران در جداره های خیابان ها و میدان ها به وجود آمده است و مراکز عمده تجاری در جداره های خیابان ها و یا در پاساژهای حاشیه خیابان شکل گرفته است، چنین فضاها و مراکز تجاری امروزه با نیاز ها و خواسته های افراد مختلف جامعه هماهنگی نداشته و پاسخگوی رفتارها و کنش های شهروندان نمی باشد. در این میان مراکز خاص خرید همانند مجموعه خرید گلستان در شهرک غرب نیز که متأثر از معماری اصیل بازارهای ایرانی شکل گرفته است بیشتر به جنبه خرید توجه داشته و کمتر به فضاهای تفریحی اوقات فراغت و برخوردهای اجتماعی توجه نموده است.
ایده طراحی
 
مجموعه تجاری تیراژه بر این اساس شکل گرفت که این مجتمع به شکل یک مجموعه شهری ضمن برطرف نمودن نیازهای شهر تهران در منطقه پنج به مکان های تجاری بتواند در زمینه تأمین فضای مناسب شهری و اجتماعی به شهروندان خدمت رسانی داشته باشد. این ایده برگرفته از الگوی بازارها و فضای شهری در سنت معماری کشورمان می باشد که در آن بسیاری از مناسبات اجتماعی و فرهنگی در درون این گونه فضاها صورت می پذیرفت اما در چند دهه گذشته با متمرکز شدن فضاهای تجاری در جداره های خیابان ها و عبور و مرور خودروها چنین فضاهایی از معماری شهری ها حذف گردید. بر این اساس این طرح در منطقه ۵ شهر تهران که از شبکه راه ها و اتوبان های وسیع و دسترسی های ناب شهری و با مشارکت و همکاری شهرداری تهران برخوردار است طرح ریزی شده طراحی پلان مجموعه علیرغم فرم ساده آن از جذابیت و گیرایی خاصی برخوردار بوده و با ایجاد ابهام در فضاهای جانبی و خلق منظرها و دیدهای متنوع مراجعه کنندگان را به جستجو و کشف زوایای جدید مجتمع وامی دارد. با توجه به نزدیک بودن شکل زمین مجموعه به مربع محور اصلی مجموعه در قطر زمین جانمایی گردید تا بدین ترتیب فضای داخلی از عمق بیشتری برخوردار گردد.
به منظور ایجاد یک فضای دلنشین و یکپارچه در داخل مجموعه فضای مرکزی بصورت پلکانی در طبقات عقب نشینی می کند تا ارتباط بصری مناسبی در بین طبقات و كل مجموعه ایجاد گردد. این شیوه طراحی سبب شده تا برای بسیاری از مراجعه کنندگان زوایای غیر قائم زمین مشهود نباشد. از نکات در نظر گرفته شده در طراحی این مجموعه تنوع مسیر های موجود در فضاهای داخلی آن است .مسیرهای خطی در این مجموعه بسیار محدود بوده و با توجه به تقسیمات فضایی آن در اطراف محور اصلی مسیرها و راه های متنوعی برای گردش در مجموعه طراحی شده است. محور قطری مجموعه ضمن ایجاد عمق فضایی بیشتر در فضای داخلی با توجه به تنوع مسیرها و فضاهای وید در گوشه های مجموعه سبب پیچیدگی خاصی در مجموعه شده است. ضمن آنکه پیچیدگی فضا به آن حد نمی باشد که باعث سردرگمی و عدم درک فضا گردد. مساحت کل مجموعه حدود ، ۳۰۰ متر مربع می باشد که ، ۰۰۰ متر مربع زیر بنای آن در ۴ طبقه ساخته شده است. سطح تجاری مجموعه نسبت به کل زیر بنا نسبتا پایین می باشد و فضای باز بسیاری در مجموعه پیش بینی شده است این امر سبب گردیده مراجعه کنندگان بتوانند با گردش در فضای داخلی و امکان استراحت و توقف اوقات فراغت خود را سپری نمایند.
فضای داخلی
 
سقف سالن مرکزی به صورت شبکه ای از دریاهای فلزی طراحی شده است که بوسیله نورگیرهای شیشه ای پوشیده شده است که به منظور کاهش شدت نور آفتاب در این نورگیرها از ترکیب صفحات آلومینیوم و شیشه استفاده شده است. نمای ستون های داخلی سنگ آذر شهر می باشد که با ترکیب با سنگ سفید کف باعث ایجاد نمای شاد و جذابی در فضای داخلی شده است.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری و طراحی داخلی، 6 نمونه مجتمع تجاری , ایرانی و خارجی ,پاورپوینت بررسی ,نمونه مشابه مجتمع تجاری ,طراحی مجتمع تجاری ,نمونه موردی مجتمع تجاری ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت و ورد مطالعات طراحی مجتمع تجاری
پاورپوینت بررسی معماری کافه و فروشگاه HEYTEA با کانسپت DNA
پاورپوینت بررسی کاربری تجاری
پاورپوینت بررسی و تحلیل سرانه ها اصول و ضوابط طراحی مجتمع تجاری
پاورپوینت بررسی معماری مجتمع تجاری ایست گیت برلین
پاورپوینت بررسی استاندارد ها ، و ضوابط و برنامه فیزیکی معماری مجتمع تجاری
پاورپوینت بررسی معماری مجموعه چند منظوره Sky SOHO توسط معماران Zaha Hadid
پاورپوینت بررسی معماری مجموعه تجاری , پردیس سینمایی کوروش تهران
پاورپوینت بررسی طراحی نمای تبخیری مرکز خرید Part-Dieu لیون فرانسه توسط گروه MVRDV
پاورپوینت بررسی معماری مجتمع تجاری و فرهنگی اسپاکومر Spacumer در کره جنوبی
پاورپوینت بررسی معماری مرکز خرید آرن تهران ، نمونه موفق ایرانی
پاورپوینت بررسی معماری مجتمع برند سنتر ، بام سنتر 1 فرمانیه
پاورپوینت بررسی معماری مرکز تجارت جهانی شهر تایچونگ تایوان با کانسپت گیاه بامبو
پاورپوینت بررسی معماری مجتمع تجاری بزرگ دره سبز در چین با رویکرد معماری پایدار
پاورپوینت بررسی معماری مجتمع تجاری اقامتی توس ونک
پاورپوینت بررسی ساختمان اداری تجاری پارمیدا و ساختمان اداری آلدار ALDar
پاورپوینت بررسی طراحی مجموعه تجاری تفريحی
پاورپوینت بررسی طراحی و معماری برج های بلند مرتبه
پاوپوینت بررسی معماری مجتمع تجاری اکسین ، نمونه موفق تجاری ایرانی
پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی مجتمع تجاری ،ضوابط و استاندارد، نمونه موردی مجتمع تجاری

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد