خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی استاندارد ها مجموعه های تجاری معاصر

   تعدادبرگ: 59 اسلاید   قیمت: 12000 تومان     تعدادمشاهده  4


پاورپوینت بررسی استاندارد ها مجموعه های تجاری معاصر
 
بخشی از مطلب
استانداردهاي زير در كليه مراكز خريد ، پاساژها و بازارچه ها به شرح زير لازم الرعايه مي باشد: 
حداقل عرض ورودي 6 متر. 
حداقل عرض راهروهاي عبوري مقابل مغازه ها در طبقات به صورت يك طرفه 2/4 متر و در حالت دو طرفه 80/4 متر 
حداقل عرض راهروي فرعي 2/4 متر. 
حداقل عرض پله 2 متر  پيش بيني آسانسور و پله برقي جهت ارتباطات عمومي پيش بيني پاركينگ براي مراجعه كنندگان در زيرزمين و يا به صورت پاركينگ چند طبقه تامين سرويس هاي بهداشتي با تهويه كافي با تجهيزات بهداشتي اختصاصي معلولين ، به تفكيك مردانه و زنانه تعداد سرويسهاي بهداشتي بر اساس هر 300متر مربع زير بنا يك زوج مي باشد. پيش بيني بارانداز و امكان دسترسي مجزا جهت وسايل حمل و نقل مواد و كالا و تخليه زباله ميانگين سطح مورد نياز براي هر واحد پاركينگ 25 متر مربع مي باشد. 
مساحت هر جاي پارك 12 متر مربع (8/4  * 5/2) و مساحت هر پاركينگ عمومي (محل پارك ، محل مانور و دسترسيهاي جانبي) به صورت 90 درجه معادل 24 متر مربع و به صورت 45 درجه 27 متر مربع در نظر گرفته شود. 
حداقل عرض رامپ مستقيم جهت دسترسي به پاركينگ يك طرفه 3 متر و دو طرفه 75/5 متر است. حداكثر شيب محل توقف نبايستي از 5 درصد تجاز كند.
 
•    ورودي ها 
ايجاد ورودي ها و خروجي هاي مجزا از هم و قابل كنترل در فضاي تجاري اصلي ، همچنين امكان نظارت عمومي براي قسمت هاي كنترل و صندوق ها ، با در نظر گرفتن فضاي كافي براي نگهباني ، كنترل و اطلاعات در نظر گرفتن يك ورودي براي هر 25 تا 30 متر جبهه ساختمان يك ورودي بيشتر توصيه نمي شود. در حالت معمولي ورودي نبايد در نبش قرار گيرد چون نبش فروشگاه جهت نمايش كالا مكاني قيمتي است چون از نقاط دور قابل رويت مي باشد. 
از طرف ديگر با توجه به اينكه سر نبش فروشگاه جهت نمايش كالا مكاني قيمتي است چون از نقاط دور قابل رويت مي باشد. درهاي ورودي به شكل هاي مختلفي ممكن است طراحي شود ، در جهت تسهيل در امر ورود و خروج دو در ، در هر ورودي فروشگاه هاي بزرگ ممكن است پيش بيني شود ، كه هر كدام به هر دو طرف باز شوند. (درهاي بادبزني) اين درها ممكن است جفتي و تكي نصب شده باشند ، مزيت درهاي تكي در ان است كه ورود و خروج را با هم در نمي آميزد و مي توان يكي از براي ورود و ديگري را براي خروج اختصاص داد. با توجه به عمل ويترين هاي طرفين درها ، درها مي توانند در فضاي اختصاصي خود باز و بسته شوند. 
درهاي ورودي نسبت به جبهه ساختمان بايد عقب نشيني داشته باشند ويك فضاي سرسرا ماند (لابي) را در حد واسط بين سنگ فرش بيرون و محوطه فروشگاه به وجود آورند. تمام درها بايد در شب در حد خيابان به وسيله درهاي كركره اي ، كشوي ، آكاردئوني و نظاير آن بسته شوند. فروشگاه هايي كه بالاي 1500 متر مربع زير بنا دارند بايد ورودي و خروجي جداگانه داشته باشند. ورودي هاي مزبور لازم است به اندازه كافي پهنا داشته باشند تا افراد بتوانند داخل و خارج شده و ضمنا جاي كافي براي نگهبان كنترل و اطلاعات داشته باشند. 
در كنار ورودي ها بايد مكاني جهت چيدن چرخ هاي دستي و سبد خريد پيش بيني شود. براي هر يكصد متر مربع فروشگاه از 50 تا 100 سبد و 10 چرخ دستي لازم است. پهناي در به قرار زير است. 
تا 500 نفر يك متر براي هر 120 نفر 
تا 1000 نفر يك متر براي هر 150 نفر 
بالاتر از 1000 نفر يك متر براي هر 200 متر 
عرض خروجي ها و راهروهاي ارتباطي چنانچه ظرفيت فروشگاه براي 200 نفر پيش بيني شود 107 سانتيمتر در نظر گرفته شده و به ازاي هر 30 نفر اضافي 15 سانتيمتر به آن اضافه مي گردد. به طور كلي راهروهاي اصلي طبقه همكف با عرض 2 متر و راهروهاي فرعي به عرض 1 متر است. ورودي كارمندان از قسمت مشتريان جدا و در صورت لزوم در مجاورت تحويل كالا ، با پلكان مخصوص به رختكن ، 4/0 تا 5/0 متر مربع براي هر فرد است.
حداقل عمق فضاي ورودي 140 سانتي متر است. 
وجود سايه بان به عرض حداقل 140 سانتي متر بر روي فضاي جلوي ورودي الزامي است. 
حداقل عرض باز شوها در ورودي ساختمان 160 سانتي متر باشد.
•      راهروها 
حداقل عرض راهروها 140 سانتي متر باشد. 
صورت وجود اختلاف سطح در كف راهرو بايد ارتباط با سطح شيبدار به صورت مناسبي تامين گردد. 
در مورد درهايي كه به خارج باز مي شوند تامين ديد كافي الزامي است. 
در صورت استفاده از درهاي چرخان ، گردشي ، كشويي پيش بيني يك در معمولي به عرض مفيد حداقل 80 سانتي متر در جوار آنها براي استفاده معلولان الزامي است.
•    سطح شيبدار 
حداقل عرض سطح شيبدار 120 سانتي متر باشد. 
براي سطوح شيبدار تا 3 متر طول ، حداكثر شيب 8 درصد با عرض 20 سانتي متر باشد. 
پيش بيني يك پاگرد به عمق حداقل 120 سانتي متر و در هر 9 متر طول الزامي است.
•    آسانسور
 بايد سعي نمود كه تعداد طبقات فروشگاه كمتر باشد تا مشتريان براي خريد مجبور به طي طبقات مختلف نباشند. ضمن ان كه حمل بار به طبقات همواره با مشكل مواجه خواهد بود. 
معمولا مشتريان ترجيح مي دهند از پله برقي يا اسانسور استفاده نمايند. بدين منظور لازم است تا پله برقي براي هشتاد درصد مراجعين و اسانسور براي بيست درصد بقيه پيش بيني شود. آسانسور و پله برقي بايد در جايي قرار گيرند كه از تمام ورودي ها قابل رويت باشند. 
بهترين وضعيت واقع شدن در مركز فروشگاه مي باشد ، و بيش از 50 متر از قسمت هاي مختلف فروش فاصله نداشته باشند. آسانسورها بايد گروهي ، پشت به پشت و يا پيوسته به پله برقي بوده و ظرفيت انها براي ده نفر در نظر گرفته شود و داراي متصدي مخصوص خود باشد. وجود پله هنگامي كه تقريبا 2000نفر در ساعت بايد منتقل شوند از اهميت زيادي برخوردار است و بايد متواليا به دفعات به تمام طبقات فروش در هر دو جهت حركت كند زاويه پله برقي با خطر افق نبايد از 30 درجه بيشتر باشد و آسانسور حمل  بار به طور جداگانه مي بايست در ارتباط با انبار و فضاهاي جنبي پيش بيني گردد. پله ها ترجيحا مجاور ديوار خارجي بوده و به هواي آزاد دسترسي داشته باشند. فاصله هر د و راه پله حداكثر 50 متر مي باشد و به طور كلي فاصله هر اتاق و غرفه فروش از راه پله بيش از 25 متر نباشد. پهناي پله براي ظرفيت تا 2000 نفر در ساعت 107 سانتيمتر بوده و به ازاي هر 30 نفر اضافي 15 سانتيمتر به عرض آن اضافه مي گردد. 
ارتفاع پله 17 و عرض هر پله 28 سانتيمتر بايد در نظر گرفته شود.پهناي پلكان كارمندان برايتا 200 نفر 2/1 متر است. پلكان زيرزمين بايد مثل آنهايي كه به سالن فروش ميروند محاسبه گردد. براي هر يكصد متر مربع سطح فروشگاه پهناي پله 20 سانتيمتر در نظر گرفته مي شود. اصولا پهناي پله با توجه به تعداد نفر در ساعت روي پله به قرار زير است : 
4000 نفر روي پله در ساعت پهناي پله 25/1 متر 
6000 نفر روي پله در ساعت پهناي پله 45/1 متر 
8000 نفر روي پله در ساعت پهناي پله 00/2 متر 
پله هاي پهن تر از دو متر بايد جتما در وسط نرده دستگير داشته باشند.
در ساختمان هاي عمومي كه براي دسترسي به طبقات از آسانسور استفاده مي شود ، وجود حداقل يكي آسانسور قابل استفاده براي معلولان روي صندلي چرخدار الزامي است.
حداقل فضاي انتظار در جلوي آسانسور در هر طبقه 150  * 150 سانتي متر باشد. 
بيشتر مشتريان از پله برقي استفاده مي كنند. آسانسورها بايد گروهي بوده و از ورودي قابل رويت باشند.در فروشگاه هاي بزرگ معمولا در مركز ساختمان با كمتر از 50 متر فاصله از همه سمت طبقه قرار مي گيرند.
بهترين وضعيت واقع شدن پله برقي در مركز بوده و از تمام وروديها قابل ديد باشد. 
تحويل كالا از سيركولاسيون مشتريان جداست ، متناوباً در حياط دريافت كالا و يا از طريق راه شيبدار (رامپ) تحويل در زير زمين ، تحويل را مي توان از انبار كالاي متصل به انبار كلي متوسط تونل يا پل يا منتقل كننده خودكار انجام داده ، اگر تحويل در خيابان شلوغ مشكل است ، دهانه پاركينگ توصيه مي شود. 
وروديهاي كارمندان از قسمت مشتريان جدا و در صورت لزوم در مجاورت تحويل كالا با پلكان مخصوص و در ارتباط با رختكن. 
در طبقه همكف تقريبا 2 خروجي به خيابان لازم است.
•      عرض معابر در واحدهاي تجاري
در انتهاي بحث خدمات فروش، ارقامي را در زمينة استاندارد عرض معابر در واحدهاي فروش ارائه مي‌كنيم:
در شهرهاي بزرگ، عرض معابر واحدهاي تجاري كه داراي يك گذر هستند، معمولاً 3 تا 5/4 متر و طول آن‌ها 17 تا 20 متر مي‌باشد. اين واحدها در شهرهاي كوچك داراي عرض 5 تا 6 متر و طول 20 تا 27 متر مي‌باشند. (بايد توجه داشت كه ابعاد مذكور، مخصوص فروشگاه‌هايي است كه در بخشهاي تجاري شهر هستند)
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت بررسی ,استاندارد ها مجموعه های , تجاری معاصر ,استانداردهاي مراكز خريد ، پاساژها و بازارچه ها ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری کافه و فروشگاه HEYTEA با کانسپت DNA
پاورپوینت بررسی کاربری تجاری
پاورپوینت بررسی معماری مجتمع تجاری ایست گیت برلین
پاورپوینت بررسی معماری مجموعه چند منظوره Sky SOHO توسط معماران Zaha Hadid
پاورپوینت بررسی معماری مجموعه تجاری , پردیس سینمایی کوروش تهران
پاورپوینت بررسی طراحی نمای تبخیری مرکز خرید Part-Dieu لیون فرانسه توسط گروه MVRDV
پاورپوینت بررسی معماری مرکز خرید آرن تهران ، نمونه موفق ایرانی
پاورپوینت بررسی معماری مجتمع برند سنتر ، بام سنتر 1 فرمانیه
پاورپوینت بررسی معماری مرکز تجارت جهانی شهر تایچونگ تایوان با کانسپت گیاه بامبو
پاورپوینت بررسی معماری مجتمع تجاری بزرگ دره سبز در چین با رویکرد معماری پایدار
پاورپوینت بررسی معماری مجتمع تجاری اقامتی توس ونک
پاورپوینت بررسی ساختمان اداری تجاری پارمیدا و ساختمان اداری آلدار ALDar
پاورپوینت بررسی طراحی مجموعه تجاری تفريحی
پاورپوینت بررسی طراحی و معماری برج های بلند مرتبه
پاورپوینت بررسی معماری مرکز تجاری با کانسپت حباب صابون در آینتهون هلند
پاورپوینت بررسی معماری مجتمع تجاری اداری سام پاسداران
پاورپوینت بررسی معماری مرکز خرید زنجیره‌ای لیورپول اثر گروه معماری روجکیند
پاورپوینت بررسی معماری مجتمع تجاری چند منظوره شانگهای در Kingboard Culture Plaza
پاورپوینت بررسی معماری نمايشگاه صنعتی - اداری آريو چوب
پاورپوینت بررسی معماری برج تجاری poly international plaza در چین

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد