پاورپوینت بررسی مجموعه تجاری فرهنگی روزولتRoosevelt Field Mall
بخشی از مطلب
واقع در : Garden City , New York USA
متعلق به : Coporate property investors
معمار : RTKL Associates Inc
زير بناي كل : 185770 m²
وسعت كل سايت : 427,000 m²
تيپ مجموعه : Enclose two-level mall
تاسيس : April 1993
تعداد پاركينگ : 9,000
اين مركز خريد يكي از بزرگترين و نخستين مراكز خريد در آمريكا است. اين مجموعه در دهه 1950 بصورت روباز در يك طبقه ساخته شد. طبقه زير همكف نيز با عملكرد سرويس دهي ، تاسيسات و تونل باربري وجود داشت.
اين مركز در دهه 70 بسته شد و در دهه 80 بازسازي گرديد. بازسازي بطور كلي در مجموعه انجام شد كه شامل گسترش عمودي مجموعه در دو طبقه ، مسقف كردن مجموعه به همراه نورگيرهاي سقفي ،آب نماها ، فضاهاي سبز داخلي و نماهاي خارجي بود.
بعد از تامين نيازهاي مجموعه در بازسازي از قبيل ايجاد فضاهاي پركشش در فضاهاي ارتباطي ، جايگيري مناسب غرفه¬هاي تجاري و نورگيري طبيعي از سقف باعث شده عمكرد مجموعه بسيار قويتر شده و به عنوان بزرگترين مركز خريد منطقه در حومه شهر به كار خود ادامه دهد.
ورودي مركز خريد Roosevelt Field Mall
ژاک هرتزوگ در مورد پروژه ی مرکز خرید مونیخ می گوید:«مادر پی یافتن معادلی برای «مال» آمریکایی در اروپا بودیم.شما همیشه در مکانی سر پوشیده هستید. بر سطحی بلند و بی هویت که نه بر روی زمین است و نه در آسمان.در اینجا،ما کوشیده ایم مدلی برای بازیابی واقعیت، آسمان، زمین و تجربه ی حسی ارائه کنیم.»
مسلماً پروژه در تحریک احساسات موفق است؛ به خصوص هنگام عبور از زیر باغهای معلق پر شاخ و برگ، یا از کنار دیوترهای آلومینیومی مشبک که در نور خورشید و جریان آب غوطه می خورند. گرچه ممکن است طرح ابتکاری و نا متعارف به نظر برسد. در سال 1993 در مسابقه ی طراحی یک مرکز خرید بزرگدر محله ی مرکزیمونیخ به مساحت 257 هزار فوت مربع طرح هرتزوگ و دمرون برنده شد.
حرکت در داخل از مسیر راهروها و حیاطهای قدیمی است که البته اندکی تغییر یافته اند. در شکل جدید، این مسیر از مناطق بسیار متفاوتی می گذرد: ازسایبانی جنگل مانند تا تونلی با طاق قوسی و پولکهای شیشه ای درخشان. در حالی که در پروژه های هرتزوگ ودمرون معمولاً بر معدودی ایده های قوی تمرکز میشود،این طرح کثرت گر است.