خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماری بازار بین المللی پردیس 2 کیش

   تعدادبرگ: 63 اسلاید   قیمت: 7000 تومان   حجم فایل: 1674 kb  تعدادمشاهده  21


پاورپوینت بررسی معماری بازار بین المللی پردیس 2 کیش 
 
بخشی از مطلب
مراحل اجرایی طرح بازار بین اللمللی پردیس 2 در شهریور سال 1357 آغاز گردید و در بهمن 1377 افتتاح گردید. نیاز به فضاهای جدید و توسعه فضاهای تجاری در جزیره کیش از عوامل اصلی آغاز پروژه بود . ایجاد فضای شهری مدرن در قالب مجموعه ای از فضاهای باز و بسته جهت پاسخگویی مطلوب به استفاده کنندگان از این نوع فضاها ، با توجه به امکانات سایت مانند همجواری با بازار پردیس 1 ، استقرار در بهترین نقطه سایت تجاری و تفریحی جزیره کیش و ... از اهداف اصلی طراحی بازار بین المللی پردیس بوده است . 
 
فرم مجموعه
     
 شکل اصلی مجموعه از شرایط زمین تبعیت می کند . اتصال و ارتباط با مجموعه پردیس یک از جمله موضوعات مدنظر بوده است . تقویت نقش کارکردی پردیس یک در جزیره و تکمیل فضاهای جانبی آن از جمله اهداف طرح بود . 
ارتباط بین دو مجموعه به وسیله یک پیاده رو متحرک سرپوشیده امکان پذییر است و فضای سبز و باز بین دو مجموعه طراحی شده است ، که از جمله جاذبه های مجموعه به شمار می آید و علاوه بر استفاده مراجعه کنندگان ، در فصل های مختلف نیز مراسم گوناگونی در این بخش اجرا می گردد. موضوعاتی مانند سلسله مراتب دسترسی ها در سطوح افقی و عمودی و تفکیک انواع آن ( عمومی ، خدماتی و ... ) گروه بندی فعالیت ها و توزیع مناسب آن در سطح بازار ، خوانایی فضا ، پیش بینی محور ها و مکان های خاص و به یادماندنی در پروژه و امکان استفاده از تمام مجموعه برای افراد ناتوان و ... از نکات قابل توجه در طراحی مجموعه بوده است . 
ایده ساماندهی فضاهای پروژه 
علاوه بر تاثیر پذیری از عوامل بیرونی و محیطی مانند اقلیم ، توپوگرافی ، شبکه ارتباطی سواره و پیاده اطراف ، همجواری با مکان های خاص و دید و منظر به خلیج فارس ، تفکری اصلی که در طراحی پروژه حاکم بوده است ، در نظر داشتن پروژه به عنوان یک فضای شهری با تمام خصوصیات ، امکانات و تجهیزات مورد نیاز در چنین مکان هایی بود . روند تحولات کاربری های تجاری در شهرهای ایران از بازار به مراکز خرید سرپوشیده و عدم پاسخ گویی مراکز تجاری جدید همانند پاساژهای حاشیه خیابان و واحدهای تجاری حاشیه آن به نیازها و خواسته های مراجعه کنندگان در مطالعات بازار بین المللی پردیس 2 گردید . 
از جمله نتایج به دست آمده در این خصوص ماهیت اجتماعی و کارکردهای غیرتجاری بازارها بود که مورد توجه مجریان و طراحان پروژه قرار گرفت . بازارهای قدیمی که در آن ها فضاهای گوناگون و متنوعی وجود دارد این امکان را به خریدار می دهد ، که در مرکز خرید افزون بر خرید ، از بناهای مختلف و اتفاقات گوناگون اجتماعی مطلع گردد . در واقع در بازارها خرید و بازدید از فروشگاه ها امری الزام آور  نیست ، در هنگام گردش در بازار افراد می توانند به فضاهای دیگر همانند مسجدها ، تکایا و ... وارد شوند ، مسیر خود را در محدوده بازارها تغییر داده و یا در نقاط خاصی از بازار به استراحت و یا تعامل اجتماعی بپردازند . افزون بر ان بازارها برای افراد شاغل در آن نیز امکانات مختلف را فراهم می نماید ، که سبب می گردید افراد بدون ترک بازار و محیط کار خود بتوانند فعالیت های مختلف اجتماعی را انجام داده و نیازهای خود را برطرف سازند ، همانند مراسم عزاداری و روضه و ... که در خود مجموعه بازار برپا می گردد 
اهداف طراحی بر این اساس و با توجه به ویژگی های توریستی جزیره کیش و در نظر گرفتن رفتارها و کنش های مراجعه کنندگان ، طراحان و مجریان طرح را به این نتیجه رساند که فضاهای استراحت و تفریحی محدود بهترین گزینه برای این طرح می باشد . مددت زمان اقامت گردشگران در این جزیره اغلب کمتر از یک هفته و عموما 3 تا 5 روز می باشد . هم چنین جزیره کیش به عنوان منطقه اقتصادی – تجاری بیشتر کاربری تجاری داشته و گردشگران کمتر به منظور تفریح و استراحت به این جزیره سفر می کنند ، بدین سبب موضوع طراحی فضاهای تفریحی گسترده همانند پروژه تیراژه در این مجموعه منتفی گردید و تنها به طراحی فضاهای استراحت و توقف بسنده گردید. 
خرید و به خرید رفتن برای عموم گردشگران که اغلب نیز به صورت خانوادگی به جزیره مراجعه می کنند الویت اول محسوب می گردد . با توجه به این امر و جمعی بودن خرید در فرهنگ اجتماعی مردم کشورمان و اینکه مراجعه کنندگان و گردشگران اغلب چندین ساعت را به صورت مستمر به این امر اختصاص می دهند ، نیاز به فضاهای استراحت برای افراد مختلف خانواده همانند افراد مسن و کودکان و همچنین مردان که کمتر در خرید مشارکت می کنند ، ایده اصلی طراحی مجموعه بود ، در واقع با طراحی چنین فضاهایی امکان توقف طولانی مدت مراجعه کنندگان در مجموعه ای از فعالیت های مختلف ولی همگون شهری در این مجتمع پیش بینی گردید ، که با سلسله مراتب خاص در مجموعه جانمایی شده اند ، تا بتوانند پاسخگویی نیازهای ثانویه مراجعه کنندگان باشد . 
طراحی
طراحی مجموعه به گونه ای است که برای مراجعه کنندگان امکان بازدید ، خرید ، استراحت و ... را به راحتی فراهم می سازد و در واقع مهم ترین ویژگی مجموعه با توجه به خصوصیت توریستی جزیره کیش ، فراهم نمودن فضاهای جانبی خرید برای مراجعه کنندگان است . از رستوران و کافی شاپ گرفته تا نمازخانه در نقاط عطف مسیرهای تجاری طراحی گردیده است .
 
 موقعیت خاص بازار و دسترسی ها به ان سبب شده تا ورودی های مختلفی برای دسترسی به مجموعه وجود داشته باشد ، ورودی اصلی مجموعه در کنار پردیس یک شکل گرفته است که افزون بر اشراف بر فضای باز محوطه به وسیله یک شیب راهه برقی با این مجتمع ارتباط پیدا می کند      
نمای بیرونی مجموعه با یک پوشش سیمانی و بوسیله رنگ مخصوص پوشانیده شده است ، به جز خطوط افقی در نما که نشانگر سقف طبقات می باشد و با رنگ متفاوت نمایش داده شده است ، فضاهای ورودی نیز با شیشه های رنگی از سایر بخش ها جدا شده و با شبکه های فضایی فلزی نقش آن ها در نما برجسته تر شده است . در مجموع می توان ایده اصلی را فضایی درون گرا دانست که تنها ورودی های آن به وسیله شیشه های رنگی از بدنه آن جدا شده اند . در فضای داخلی مجموعه نیز ترکیبی از عناصر معماری و سازه ای همانند خرپاهای ورودی و سقف راهروها ، نورگیرهای سقفی ، راه پله های فلزی با طراحی خاص خرپایی ، نرده های شیشه ای و مجموعه ای از عناصر ساختمانی و تاسیساتی همانند سقف های کاذب ، کف سازی ها و درختان مصنوعی و طبیعی با ترکیب بسیار یک دست و هماهنگ طراحی شده اند . 
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری بازار جدید ,نمونه بازار مدرن ایرانی ,نمونه مشابه بازار مدرن ,طرح بازار ایرانی ,پاورپوینت بررسی , معماری بازار , بین المللی پردیس 2 کیش ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری فروشگاه میکس سی شانگهای اثر Shanghai United Design Group
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل بازار قیصریه اصفهان
پاورپوینت بررسی رستوران ایتالیایی گرانو اثر هومن بالازاده
پاورپوینت بررسی ساختمان مرکز خرید و مرکز اداری ۷۲ پرده در شهر جایپور هندوستان
پاورپوینت بررسی مرکز فروش محصولات زیبایی و آرایشی و بهداشتی جونو
پاورپوینت بررسی بازار بزرگ ملل مشهد - Melal Grand Bazaar
پاورپوینت بررسی مجموعه چند منظوره شمس الضیافه در مشهد اثر مهندسین مشاور فضا زیست شرق
پاورپوینت بررسی طراحی و معماری بازار و رستوران زراعی چایمیدو
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان تجاری اداری ولیعهدی کار هومن بالازاده
پاورپوینت بررسی مرکز خرید وصال مشهد
پاورپوینت بررسی مجتمع تجاری پردیس شرق
پاورپوینت بررسی طرح مجتمع تجاری اداری مجد
پاورپوینت بررسی سیتی سنتر مهزیار اهواز
پاورپوینت بررسی مجتمع تجاری تفریحی ستاره یزد
پاورپوینت بررسی مجتمع تجاری اداری روشا سنتر
پاورپوینت بررسی مجتمع تجاری اداری تماشا
پاورپوینت بررسی مجتمع تجاري زعفرانيه - مرکز خرید زعفرانیه پلازا
پاورپوینت بررسی مجتمع تجاری اداری رزمال
پاورپوینت بررسی مجتمع تجاري مهستان
پاورپوینت بررسی مجتمع تجاری ارم

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد