خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماری مجتمع تجاری ـ مسکونی زیست خاور

   تعدادبرگ: 127 اسلاید بهمراه نقشه ها و تصاویر   قیمت: 9000 تومان   حجم فایل: 8426 kb  تعدادمشاهده  8


پاورپوینت بررسی معماری مجتمع تجاری ـ مسکونی زیست خاور 
 
بخشی از مطلب
مجتمع تجاری ـ مسکونی زیست خاور مشهد به عنوان یکی از بزرگترین و مشهورترین مجتمعهای تجاری ایران به حساب می آید و گفته می شود.که در اوان ساخت به گونه ای خاص در زمان خود در خاورمیانه منحصر به فرد بوده است اگر چه به نظر می رسد که یک رابطه معقول و منطقی میان یک مجتمع تجاری با یک مجتمع اداری بر قرار می شود .
ولی مجتمع تجاری مسکونی زیست خاور مشهد از موفق ترین نمونه ها در ارتباط و همبستگی میان یک مجتمع تجاری مسکونی می باشد .
اگر بخواهیم توضیحی اجمالی و نه چندان موشکافانه در مورد موقعیت و قرارگیری مجتمع در درون سایت شهری داشته باشیم می توانیم در میان شریانی که از میدان شهدا شروع شده به سایت تفریحی کوهسنگی ختم می شود در نظر بگیریم میدان تقی آباد و به عنوان عنصر سازمان دهنده به سایت اطراف مجموعه به خصوص چهار خیابان اصلی دانشگاه،بهار،احمدآباد و کوهسنگی به حساب می آید.این خیابانها به صورت راسته هایی تجاری برخی در مقایس منطقه و برخی در مقیاس فرامنطقه کارکرد دارند.و شامل پاساژهایی تجاری می باشد.ترکیب در راسته تجاری با راسته مسکونی (کوهسنگی) از نکات جالب توجّه سایت به شمار می رود.
شاید تأثیر این دو راسته را به توان در تبدیل خیابان کوهسنگی از نوع کاربری تمام مسکونی به تجاری دید جایی که زیست خاور مطرح می شود سینما آفریقا به عنوان یک فضای کاملاً تفریحی و فرهنگی ارتباط بسیار با مجتمع تجاری زیست خاور بر قرار می کند بسیار دیده می شود که خانواده ها یک شب فراغت خود را در این محل صرف می کنند و قبل یا بعد از استفاده از سینما از مجتمع تجاری بازدید و احیاناً خرید به عمل می آورند.
مجتمع زیست خاور در یک بسته بندی کلی به دو قسمت تقسیم می شود :
الف) توده تجاری مشتمل بر چهار طبقه 
ب ) برج مسکونی شامل واحدهای مسکونی با پنج تیپ مختلف در چهارده طبقه 
یان مجتمع در جبهه های مختلف و با توجّه به کاربریهای مختلف که ارائه می دهد ورودیهای متنوعی داشته و به هر یک از قسمتها به طور جداگانه سرویس می دهد .
ورودی اصلی مجتمع همان ورودی است که درفاصله کمتر نسبت به میدان تقی آبادقرار می گیرد ورودی که جوابگوی خیل عظیمی از خریداران است که در مقیاس فرا منطقه قرار می گیرد.
 و به طبع آن طراحی آن بر اساس یک سری عناصر بصری برای شخصیت بخشیدن به ورودی می باشد اولیّن قدم برای رسیدن به این هدف خالی از ناحیه از توده برای تعریف فضایی خاصّ که می تواند از نظرهای مختلفی مورد بررسی قرار گیرد می باشد .
از دیگر ترفندها می توان به دیوار مورب و پلکان فضای آزاد اشاره کرد این فضا با توجّه به نقشی که ایفا می کند باید یک سلسه مراتب فضایی تقسیم شود .
این سلسه بندی فضایی در ابتدا با پیش فضایی تعریف می شود که از یک در ارتباط با پیاده رو و از طرف دیگر با سه پله اختلاف سطح در ارتباط با حریم اصلی فضای آزاد مجتمع تجاری قرارمی گیرد این اختلاف سطح ما را به فضایی وراد می کند که به سمت ورودی هدایت       می شود و این سلسه مراتب فضایی به ترتیب فضای باز و نیمه باز می باشد دیوار با توجّه     زاویه ای که دارد باعث تشدید حس حرکت به سمت ورودی می باشد پله در این فضا ایفا کننده و نقش عملکردی بصری ورودی می باشد که البتّه نقش مؤثر بصری آن از اهمیّت بیشتری برخودار است نقش عملکردی این پله ارتباط با طبقه 1+ می باشد.
در داخل مجتمع تجاری فضاهای ارتباطی به دو دسته تقسیم می شوند :
شامل ارتباط های عمودی و افقی که ارتباط های عمودی به سه دسته تقسیم می شوند :
1- پله برقی 2- آسانسور 3- پلکان معمولی ارتباط های اصلی و درجه یک طبقه همکف در میدان گاه مجموعه همکف به حساب می آیند.قرارگیری پله برقی در مقابل ورودی اصلی امکان دسترسی را مطلوب را در فاصله کم با دید مناسب محقّق می سازد چرخش وید به عنوان یک عنصر مرکزی که با حفظ تعادل کل مجموعه باعث سازماندهی عناصر عمودی می شود نحوه  قرارگیری پلکانهای فرعی در انتهای دو راهروی اصلی موازی با هم طوری است که نسبت به مرکز یک حرکت ضربدری در پلکان ایجاد شده است. ارتباط های افقی در ساختار کل مجموعه در مجموعه در طبقه همکف حول چهار راستای اصلی شکل گرفته که دو به دو موازی می باشد و راهروهای فرعی در امتداد این چهار راستای اصلی قرار گرفته که دو به دو موازی می باشند و راهروهای فرعی در امتداد این چهار راستای اصلی قرار گرفته اند که فضای تجاری با تناسبات مختلف در اطراف آن شکل گرفته اند.
طبقه همکف تقریباً مساحتی در حدود 4040 هزارمتر مربع از فضای تجاری را اشغال می کند که شامل 150 مغازه خواهد بود.طبقه 1ـ شامل : واحدهای تجاری پارکینگ،انبار و تأسیسات بوده که مساحتی تقریباً 5000 متر مربع از فضای تجاری را در بر می گیرد.
طبقه 2- شامل: پنج فضای کلی بوده که عبارتند :از فضای تجاری،پارکینگ و تأسیسات و سالن بولینگ و فضای تجمع طراحی شده در میدانگاه اصلی که این عناصر در جنبه های اجتماعی ، ورزشی وتفریحی نقش ایفا می کنند این طبقه فضایی به مساحت 3885 متر مربع از فضای تجاری اشغال می کند و شامل : 50 باب مغازه است.طبقه 1+ نیز علاوه بر واحدهای تجاری شامل : فضای میدانگاهی با آبنما یک رستوران و فضاهای تفریحی و ورزشی مانند استخر و سونا و تریا می باشد.طبقات بالاتر مجتمع به واحدهای مسکونی اختصاص دارد که به طور کلی آپارتمانها به دو دسته تقسیم می شوند :
آپارتمانهایی که دارای نشیمن به ارتفاع 2 طبقه می باشد و آپارتمانهایی که ارتفاع قسمت نشیمن آن درحد یک طبقه می باشد که آپارتمانهای نوع اوّل در قسمت فوقانی برج و دسته دوّم در قسمت تحتانی برج قرار دارد نورگیری آپارتمانها از دو قسمت شرقی و غربی تأمین می شود که برای استفاده از نور غرب از تراس در کلیه آپارتمانهای استفاده شده است.به طور کلی این مجتمع در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع بنا گردیده است با 70 هزار متر مربع زیر بنا در 17 طبقه و ارتفاع 60 متر یکی از عظیم ترین ساختمانهای تجاری ـ مسکونی می باشد این ساختمان در مقایسه با مجموعه های مشابه با داشتن 700 واحد تجاری در 4 طبقه و پارکینگ با ظرفیت 400 اتومبیل در 4 طبقه و 200 واحد مسکونی با انضمام تأسیساتی از قبیل 6 دستگاه پله برقی 7 دستگاه آسانسور مسافری و باربرـ برق کابل اضطراری و مدرترین تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و دستگاه تهویه و دفع فاضلاب و تهویه مطبوع در خاورمیانه بی نظیر می باشد.
و.....

فهرست مطالب
 
    معرفی مجتمع زیست خاور
    مشخصات مجتمع زیست خاور
    موقعیت مجتمع زیست خاور
    دسترسی از فرودگاه به مجتمع زیست خاور
    دسترسی از راه آهن به مجتمع زیست خاور
    دسترسی از حرم به مجتمع زیست خاور
    کارکرد میدان تقی اباد
    گذر رسیدن به سایت
    همجواریهای کلان
    بیمارستان ها
    مدارس اطراف سایت
    پارک کوهسنگی
    مجتمع تجاری آلتون
    سینما افریقا
    دید از میدان به مجتمع زیست خاور
    دید از مجتمع به میدان تقی آباد
    سایت پلان
    قسمت های مجتمع
    ورودی اصلی
    درب غربی
    پارکینگ
    ورودی های فرعی
    طبقه همکف (طبقه فردوسی)
    طبقه1-(طبقه حافظ)
    طبقه 2- (طبقه کمال الملک)
    طبقه 1+( طبقه سعدی)
    پلازا
    ارتباط‌های افقی در طبقات
    بررسی سیرکولاسیون داخلی در طبقات
    سیرکولاسیون عمودی در طبقات
    مکان پلکان های فرعی :
    مکان قرارگیری پله برقی :
    ایجاد حالت چرخش در فضا:
    کاربری طبقه 1+
    کاربری طبقه 2-
    تجاری های کلان در مجموعه زیست خاور
    ارتفاع مجموعه
    برش
    نمای مجتمع زیست خاور
    مجتمع زیست خاوردرشب
    نورپردازی مجتمع زیست خاور
    تصاویری از طراحی داخلی
    عناصر خدماتی
    فضاهای تفریحی
    طبقات مسکونی مجتمع زیست خاور
    پلان و تصاویر واحدهای مسکونی مجتمع
 


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری مجتمع تجاری ,مسکونی زیست خاور ,مجتمع تجاری ـ مسکونی زیست خاور مشهد ,پاورپوینت بررسی ,نمونه موردی ,نمونه مشابه تجاری ,معماری ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی عینک فروشی reworks120 در کره جنوبی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی نانوایی XUN در چین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه اپل جینگان در چین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه درخت در ژاپن ,pptx
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری تجاری مسکونی KoolKiel در کیل آلمان MVRDV
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مرکز تجاری ویتوریو امانوئل II در میلان، ایتالیا
پاورپوینت بررسی بازسازی کارخانه شیشه‌کاری قدیمی اسلوونی
پاورپوینت تجزیه و تحلیل معماری مجتمع تجاری لنگ هام هنگ کنگ langham place
پاورپوینت بررسی معماری نمونه تطبیقی مجتمع تجاری ایرانی
پاورپوینت بررسی معماری مجتمع تجاری تفریحی کانیون در ترکیه
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی آتلیه ام آر و فروشگاه فلکس در برزیل ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی استودیو جدا در اندونزی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه الون شبو-C25 در اسرائیل ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه 66 درجه شمالی در انگلستان ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه ماد ماتریکس در هند ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه میسون پرینس در چین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه تام وود در نروژ ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه ریبوک در کره جنوبی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه نوکاک در کره جنوبی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه و کافه کوچ ایرویز در مالزی ,pptx

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد