خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی اصول و ضوابط طراحی مجتمع های تفریحی و تجاری

   تعدادبرگ: 32   قیمت: 6000 تومان     تعدادمشاهده  0


جلب عناصر تجارت:

قرارگیری هر فروشگاهی بطور مستقیم ، تحت تأثیر استعدادهای نهایی همان تجارت می باشد ، هر چه ترافیک پیاده گذرا از مقابل یک مغازه بیشتر باشد کارآیی آن تجارت نیز بیشتر می شود . پیاده روها از پارکینگ اتومبیل تا محل خرید باید طوری طرح شوند که از گذشتن خریدار بطور سرسری از مقابل مغازه های اصلی جلوگیری کند .

یک فروشگاه حداکثر مقدار تماس را برای ویترینش لازم دارد و ویترین آن باید تا جای ممکن از هر زاویه ای قابل رؤیت .

– دسترسی مشتریان

ارتباط صحیح با پارکینگ اتومبیل (و وسایل نقلیه عمومی ) از عوامل اساسی می باشد  پارکینگ مغازه داران و کارکنان با پارکینگ مشتریان نباید مشترک باشد .

استاندارد حداقلی برای پارکینگ اتومبیل از طرف فدراسیون فروشگاههای چند شعبه ای برای برآوردن احتیاجات حداکثر خرید بطور هفتگی پیشنهاد شده است (برای هر ۱۰۰ متر مربع از سطح خرده فروشی بطور خالص CLA-)

– در مناطقی که مالکیت اتومبیل بطور محلی در سطح پایین باشد ۴ محل پارک اتومبیل .

 

 

 

 

بخشی از مطلب
ضوابط و استانداردها

 

ضوابط عمومی طراحی فضاهای تجاری تفریحی:

 
-حداقل مساحت هر واحد تجاری 12 متر مربع می باشد.

 
-حداقل عرض دهنه تجاری 3 متر تعیین شده است.

 
-ارتفاع واحدهای تجاری واقع در همکف حداکثر 5/5 متر و حداقل 4 متر تعیین می شود.

 
-در طبقه همکف عرض راهروهای دو طرفه  حداقل 5 متر و یک طرفه حداقل 3 متر است.

 
-حداقل عرض راهروی جلوی واحدهای تجاری یکطرفه در طبقات بالای همکف 2 متر است.

 
-عرض راه پله بصورت یکطرفه حداقل 2 متر و بصورت دو طرفه حداقل 1/5 متر در نظر گرفته شود، و فاصله راه پله از دورترین واحد تجاری نباید از 20 متر تجاوز کند.

 
-به ازای هر 10 واحد تجاری یا 200 متر مربع سطح زیربنا، احداث یک واحد سرویس بهداشتی شامل یک توالت و دستشویی الزامی است.

 
-احداث نیم طبقه در مجموعه های تجاری مجاز نمی باشد.

زيرزمين با كاربرى انبارى در صورتيكه ارتفاع آن از جدول خيابان تا زير سقف 1/20 بيشتر نباشد و پا به صورت پاركينگ باشد در كليه كاربريها جزء تراكم ساختمانى محسوب نمى‏شود.

2 سطح زيربناء در طبقه همكف تا ميزان 100 درصد مساحت عرصه مى‏تواند باشد.

 سطح كل طبقات: در مركز محله حداكثر تا ميزان 250 درصد و در مركز ناحيه حداكثر تا ميزان 350 درصد مساحت عرصه مى‏تواند باشد.

 رعايت عقب نشينى جانبى نسبت به پلاكهاى مجاور در ساختمانهاى تجارتى تا چهار طبقه باشد عقب نشينى نسبت به پلاكهاى مجاور 2 متر از روى طبقه همكف الزاميست.

 تبصره 1: سطح زير بنا در طبقه همكف معادل 100 درصد مساحت زمين مى‏تواند باشد. در ساير طبقات نيز پس از رعايت عقب نشينى جانبى و عقب نشينى‏هاى محدوديت ارتفاع نيز مجاز است كه بقيه سطح هر طبقه )طبقات اول و دوم و...( به زير بنا اختصاص يابد مشروط به اينكه سطح كل زير بنا از سطح زيربناى مجاز 250 درصد و 350 درصد تجاوز ننمايند.

 تبصره 2: قطعات واقع در كاربردى تجارتى تفریحی در صورتيكه عقب نشينى جانبى ميسر نباشد مى‏تواند حداكثر در دوطبقه جمعاً 200 درصد زير بنا احداث گردد. مشروط به اينكه محدوديت ارتفاع بعد از طبقه همكف نسبت به عرض گذرگاه آن رعايت گردد.

 در مجموعه‏هاى تجارتى تفریحی كه در سطح كل معادل 40 درصد قطعات باقيمانده در تجارت محله به صورت دو طبقه 100 درصد و در تجارت ناحيه سه طبقه 100 درصد و مجموعاً 300 درصد احداث بنا شود و 40 درصد فضاى باز پاسخگوى پاركينگ بوده و نياز به احداث پاركينگ نخواهد بود. زيرزمين نيز به صورت انبارى در پلاكهاى فوق با رعايت ساير ضوابط و مقررات بلامانع مى‏باشد.

مقررات ساختمانی در تجارت شهری

سطح كل طبقات مساوى با 500 درصد سطح كل زمين

 سطح طبقه همكف و اول حداكثر 100 درصد كل زمين مى‏تواند با استفاده در اين نوع ساختمانهاى تجارتى عقب شى‏ء جانبى نسبت به پلاكهاى مجاور از طبقه اول به بعد به متراژ 2 متر بايستى رعايت شود.

 تبصره 1: سطح زير بنا در طبقه همكف و اول معادل 100 درصد مساحت زمين باشد. در ساير طبقات نيز پس از رعايت عقب نشينى جانبى و عقب نشينى محدوديت ارتفاع نسبت به عرض ممر مى‏توان باقيمانده سطح هر طبقه )طبقات 2 و 3...) به زير بنا اختصاص داده شود. مشروط بر اينكه سطح كل زير بنا از سطح مجاز از 500 درصد تجاوز ننمايد.

 چنانچه در پلاكهاى تجارتى تصد احداث ساختمان به صورت مختلط تجارتى و مسكونى باشد، بايستى از ضابطه مسكونى يا تراكم زياد يعنى 240 درصد استفاده شود كه در اين حالت در طبقه همكف تا ميزان 60 درصد سطح كل زمين را مى‏توان به تجارتى اختصاص داد.

 تبصره 2: حداكثر ارتفاع طبقه همكف در تجارت محله و ناحيه 4/5 متر و در تجارت شهرى 5/5 متر مى‏باشد.

 تبصره 3: احداث پله فرار و آسانسور در ساختمانهاى تجارتى بيش از سه طبقه الزاميست.

 تبصره 4: در ساختمانهاى عمومى )تجارتى و خدماتى( بيش از 600 متر مربع رامپ ورود و خروج و سرويسهاى لازم جهت معلولين بايستى پيش بينى گردد.

 تبصره 5: اتاقك مخصوص موتورخانه آسانسور در پشت بام و خر پشته در ساختمانهاى ادارى و تجارتى تا حداكثر مساحت 25 متر مربع جز سطح زير بنا محاسبه نمى‏شود، لذا مشمول پاركينگ نيست.

فهرست
•ضوابط و استانداردهای عمومی
•مقررات ساختمانی در حوزه ی تجاری و تفریحی
•مقررات ساختمانی در تجارت شهری
•مقررات تفکیک زمین های واقع در حوزه استفاده از زمین های تجاری
•استانداردهای طراحی مجتمع های تجاری و تفریحی
•مقررات ساخت و سازهای تجاری برای معلولین
•طراحی رستوران در فضای باز
•نمونه مورذی


کلمات کلیدی مرتبط:
ضوابط ,استانداردهای عمومی ,•مقررات ساختمانی ,حوزه ی تجاری ,تفریحی ,•مقررات ساختمانی ,تجارت شهری ,•مقررات تفکیک ,زمین های واقع ,حوزه استفاده ,زمین های تجاری ,•استانداردهای , طراحی مجتمع ,تجاری و تفریحی ,•مقررات ساخت و سازهای تجاری ,معلولین ,•طراحی رستوران در فضای باز ,•نمونه مورذی ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی طراحی مجموعه تجاری تفريحی با رویکرد ارتقاء تعاملات اجتماعی
پاورپوینت بررسی استفاده از پوسته در طراحی و معماری مجتمع های تفریحی
پاورپوینت بررسی و تحلیل سرانه ها اصول و ضوابط طراحی مجتمع تجاری
پاورپوینت بررسی معماری مرکز تجاری و تفریح Sihlcity در محله Enge زوریخ
پاورپوینت بررسی معماری مجتمع تجاری تفریحی ریگا پلازا در شمال اروپا
پاورپوینت بررسی طرح معماری مجتمع تجاری تفریحی فرمانیه اثر علیرضا تغابنی ، نمونه موردی موفق
پاورپوینت بررسی معماری مجتمع تجاری تفریحی اکومال کرج ، نمونه موفق ایرانی
پاورپوینت بررسی مرکز تجاری تفریحی آموزشی Tianhe Vanke پلازا در گوانگژو چین
دانلود, بررسی پاورپوینت طراحی روشنایی مجتمع تفریحی سئول"Golden Spot"در کره,pptx
پاورپوینت تحلیل معماری سه مجتمع تجاری تفریحی مطرح خارجی با طرح مدرن
پاورپوینت بررسی مجتمع تجاری تفریحی ستاره فارس ، Commercial and recreational Gulf Star
پاورپوینت بررسی ارگونومی مجموعه ها و مراکز تجاری
دانلود بررسی اصول و ضوابط طراحی مجتمع های تجاری پاورپوینت
پاورپوینت بررسی مجتمع تجاری تفریحی عمارت گلدسته اصفهان ، اصفهان مال
دانلود بررسی و تحلیل مجتمع تجاری تفریحی ستاره فارس،فایل پاورپوینت
پاورپوینت بررسی نمونه های موردی و مشابه خارجی مجتمع تجاری تفریحی
دانلود بررسی ارگونومی مراکز تجاری فایل پاورپوینت
دانلود بررسی مجموعه عظیم تجاری تفریحی توریستی خلیج فارس (شیراز)،فایل پاورپوینت
دانلود بررسی اصول و ضوابط طراحی مجتمع های تجاری و تفریحی فایل پاورپوینت
دانلود بررسی اصول و ضوابط طراحی مجتمع های تجاری،فایل پاورپوینت

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد