پاورپوینت بررسی معماری داخلی مجتمع تجاری Printemps
بعد از جنگ جهاني دوم، هسته مركزي شهر، فروشگاههاي استاني، خرده فروشيهاي كوچك، رستورانها، ساختمانهاي عمومي و خدمات شغلي را شامل شد. مردم با طي مسافت طولاني در مركز شهر گرد مي آمدند و به خريد مي پرداختند، هنگامي كه استفاده از اتومبيل همه گير شد خصوصيات خرده فروشيها تغييرات سريع خود را آغاز كرد. ابتدا با هدف توسعه فروشگاههاي تجاري و بزرگراههايي ايجاد شدند كه براي تسهيل خريد استفاده كنندگان از اتومبيل در محلي اتفاقي شكل مي گرفتند. پس از آن مركز خريد پديد آمد. اين پديده جديد مجموعهاي از فروشگاهها را تشكيل مي داد كه اغلب محلي براي خريد مواد غذايي رادر خود داشت.
حقيقتاً بازاريابي و افزايش دارائي واقعي خرده فروشيها به دنبال هم توسعه يافت. وقتي يكي از موارد ذكر شده تغيير مي كرد، ديگري نيز دچار تغيير مي شد. به عنوان مثال، وقتي خرده فروشها به خارج از هسته مركزي شهر انتقال يافتند اين مسافت ايجاد شده حقيقتاً مناسب و پر ثمرتر و ارزانتر شد. مردم تحرك بيشتري داشتند. فروشگاهها رشد كردند. يك قصابي كوچك مساحت يك سوپر ماركت 950 مترمربعي را داشت و يك سوپر ماركت 950 مترمربعي در طي رشد خود به مساحت 2350 مترمربع دست يافت. اين نمونه 2350 مترمربعي در طي مدت 20 سال از 1955 تا 1975 اندازهاي استاندارد براي خرده فروشي پديد مي آورد و تولد مراكز همسايگي را يادآوري مي كند كه در نزديكي جمعيت حومه نشين ايجاد ميشد. همانطور كه محلات با رشد مواجه ميشد اين مراكز همسايگي نيز توسط مراكز محلات به هم مي پيوست.
اين موضوع نه تنها از نظر اندازه مراكز بلكه بواسطه محدوديت سرويس دهي آنها خودنمايي ميكند. اصولا دست يابي بهاين نوع مراكز خريد بهاين معناست كه فروش به آساني كيفيت سرويس دهي و فروش مواد غذايي صورت مي گيرد.
اولين مركز همسايگي در حدود 24000 تا 32000 مترمربع وسعت داشت. پس از آن مراكز خريد ناحيهاي بزرگ قرار مي گيرند. در ابتدا، همانگونه كه مراكز خريد محلهاي همسايگي رشد مي كرد ساير المانهاي خرده فروشي موجود در مراكز شهرها بخصوص خرده فروشان كوچك يا مغازههاي mom&pop را به كنار خود انتقال دادند. در اين مراكز يك، دو يا سه هسته اوليه ميتوانست وجود داشته باشد ( در آن روزها مساحتي حدود 2350 تا 1850 مترمربع)، در حالي كه فروشگاههاي 100 تا 300 مترمربعي فراوان بود. معمولاً فضاهاي كوچك نسبت به هستههاي اوليه اجاره بهاي بيشتري را به خود اختصاص ميدادند.
طراحی مجتمع تجاری Printemps یک مرکز خرید با تمرکز بر ارائه انواع لوازم شخصی و جمعی می باشد که در فصل بهار افتتاح گردیده است. این فضای تجاری یک ساختمان قدیمی مربوط به سال 1865 می باشد که در شهر پاریس توسط جولز جلوزوت و ژان آلفرد داکلاس تاسیس شده بود. اهداف اصلی طراحی مجتمع تجاری Printemps ارائه سبک جدیدی از خرید برای مشتریان می باشد. ویژگی مهم مراکز خرید این بوده که جز اولین مکان هایی به شمار می روند که از برق و آسانسور بهره می بردند و به نوبه ی خود به خاطر طراحی پله های مارپیچ بزرگ و گنبد 42 متری شاهکار معماری مدرن محسوب می شوند.
در طول سال ها،پروژه های بازساری زیادی در این مرکز خرید انجام شده است. مانند ایمنی در برابر آتش همچنین بسیاری از ویژگی های اصلی معماری آن حذف شده بود.اگرچه در سال 1972 نوه بنیانگذار این مرکز خرید توانست گنبد بزرگ آن را دوباره نصب کند.از آن زمان به بعد هردو گنبد و نمای پوسته آنا در سبک نوآورانه به عنوان بنای تاریخی ثبت شده اند.و.....