دانلود پاورپوینت بررسی فروشگاه برند دیور میامی آمریکا Dior اثر گروه معماری Barbaritobancel Architectes
بخشی از مطلب
فروشگاه Dior، توسط گروه معماری Barbaritobancel، در سال ۲۰۱۶ در میامی آمریکا در سه طبقه طراحی گردیده است. در طراحی نمای فروشگاه Dior، رویکردهای زیادی تعریف گردید، برخی از این رویکردها، عبارتند از: بیان کننده ی لباس و مُد بانوان ظرافت تعالی و کمال نشان دهنده ی دانش، سنت و فرهنگ دارای خلاقیت و نوآوری فروشگاه Dior، توسط گروه معماری Barbaritobancel، در سال ۲۰۱۶ در میامی آمریکا در سه طبقه طراحی گردیده است. در طراحی نمای فروشگاه Dior، رویکردهای زیادی تعریف گردید، برخی از این رویکردها، عبارتند از:
بیان کننده ی لباس و مُد بانوان
ظرافت
تعالی و کمال
نشان دهنده ی دانش، سنت و فرهنگ
دارای خلاقیت و نوآوری
اشرافیت، لوکس بودن و زیبایی
اما معماری چیزی فراتر از “مُد” می باشد زیرا مُد زودگذر است، ولی معماری علاوه بر اینکه باید روح داشته باشد، بایستی بتواند در طول زمان پایدار باشد.
طراحی حجمِ نمای فروشگاه Dior، از دامن پُرچین زنانه به نام (plissée) الهام گرفته شده است، به عبارت دیگر، بتن سفید نما، به صورت اسلایس هایی منحنی شکل، کنار یکدیگر قرار گرفته اند، که نمادی از دامن زنانه می باشند و با اجرای نورپردازی، ظرافت و زیبایی آن دوچندان گشته است.
علاوه بر این، طراحیِ نمادین این فروشگاه، باعث نگردیده است که به صورت یک نهاد و یا یک موزه به نظر برسد، بلکه با تعریف ویترین های سخاوتمندانه، هویت “تجاری” خود را حفظ کرده است.
قسمتی از فضای طبق سوم نیز به صورت، روف گاردن برای استراحت مشتریان طراحی شده است.
و...