خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی نمازخانه میراث جهانی تخت‌سلیمان

   تعدادبرگ: 30 اسلاید پاورپوینت بهمراه نقشه   قیمت: 5500 تومان   حجم فایل: 3827 kb  تعدادمشاهده  7


مشخصات سایت طراحی نمازخانه :
 
مکان: آذربایجان غربی، تکاب، بنای تاریخی تخت سلیمان
موقعیت نمازخانه: خارج از محوطه دژ تخت سلیمان و در نزدیکی ورودی دژ
معمار: امیرحسین تبریزی
سال: ۱۳۹۰
کاربری: امکانات رفاهی عمومی، مذهبی
سازه: اسکلت فلزی قابل حمل با پروفیل های آهنی و اتصالات جوشی
آستر بیرونی: سنگ تراورتن پیچ شده به نما با پیچ های گالوانیزه، درز گیر لاستیکی با روکوب پلیمر
آستر داخلی: سطح اول از کامپوزیت چوبی-پلاستیکی (WPC) و سطح آخر از ترکیب لاک و گچ
بام و کف نمازخانه: لایه اول از کامپوزیت چوبی-پلاستیکی (WPC)، لایه آخر از چوب طبیعی
جوایز: برنده رتبه اول (به صورت مشترک) در جایزه معمار ۱۳۹۱ در گروه اماکن عمومی
 
طراحی نمازخانه میراث جهانی
 
برای اطراف قاب و خود درب ورودی نمازخانه از چوب طبیعی بهره گرفته شده تا فضای صمیمانه و حالت دعوت کنندگی به سمت ورودی ها داشته باشد. فضای داخل با ترکیبی از چوب و گچ اجرا شده تا حس راحتی و صمیمت را به نمازگران و مهمانان القا کند. در نمای جلوی نمازخانه از ۱۴ پنجره محدود کننده بر حسب اعتقاد شیعیان استفاده شده است. از نکات قابل ذکر دیگر می توان به سنگ بزرگی اشاره کرد که برای نشان دادن جهت قبله از آن استفاده می شود. در هر طرف این نمازخانه، ۷ روزنه تعبیه شده که نمادی از قداست عدد ۷ در نزد ساسانیان بوده و یادآور روزنه های ۷ تایی موجود در ورودی های بناهای تاریخی دوره ساسانیان است.
 
تخت‌سلیمان یا شیز (شهر گنجک) یک بنای تاریخی ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است که در منطقه تخت‌سلیمان و در ۴۵ کیلومتری شمال‌غربی شهرستان تکاب واقع شده است. دژ تخت‌سلیمان در دره سرسبزی قرار داشته که ۳۰۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری در نزدیکی قله بلقیس احاطه شده است. از مشخصه‌ها و نکات قابل ذکر محوطه داخل این دژ روباز می توان به خرابه‌های به جای مانده از معبد آتش زرتشتیان، دریاچه کوچک داخل دژ که توسط دیواره ای از رسوبات آهکی خود دریاچه به صورت طبیعی محصور شده، بنا‌های معماری و تاریخی دیگر من جمله بناهای آیینی و مذهبی، آتشکده ها، سایت آناهیتا، و کاخ های دوره ساسانی و ایلخانی که گاها از سنگ های مکعبی عظیم ساخته شده اند، اشاره کرد. طراحی نمازخانه
 
رویکرد این پروژه:
 
اساسا طراحی اماکن تاریخی بسی دشوارتر از جاهای غیرتاریخی است چون که معمار باید در دو موقعیت طرحش را به انجام برساند: یکی زمان حال و دیگری در میراث فرهنگی به جای مانده.
موقعیت حال با پدیده جهانی شدن و شرایط و نیازهای پیاپی مواجه است. موقعیت دوم بسیار حساس و آسیب پذیر بوده، علی الخصوص که اگر در ارتباط با نیازهای امروزی انسان ها باشد. در این موقعیت خاص، رویکرد طراح باید نیازهای هر دو سو را برآورده سازد.
 
این پروژه طراحی نمازخانه نیز با این چنین رویکردی و با نظر گرفتن شرایط و الزامات بین المللی در زمینه حفاظت، مرمت و احیای بناها و بافتهای تاریخی توسعه پیدا کرده است.
 
معیارهای طراحی:
 
هدف این بود که در محدوده این بنای تاریخی بدون اینکه کوچکترین اخلالی در فضای فیزیکی و بصری آن به وجود آید با طراحی نمازخانه یک حجم جدید اضافه شود. اجرای این پروژه می بایست با حفظ بیشترین فاصله ممکن از بنای تاریخی مورد نظر صورت می گرفت و از فرم خنثی و سازگار با بنای تاریخی و منظره سرسبز تخت سلیمان بهره گرفته می شد. برای احداث این نمازخانه می بایست با حفظ ارزش های معنوی، از روش های سنتی رایج و با اتکا به نوآوری و خلاقیت استفاده می شد. بنایی که به راحتی قابلیت حذف و تغییر را داشته باشد. برای هماهنگی با منظره سرسبز منطقه و خود بنای تاریخی تخت سلیمان و همچنین آب و هوای سرد این منطقه، از سنگ تراورتن با اشکال نامنظم استفاده شده است.
و...


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت بررسی , نمازخانه میراث ,جهانی تخت‌سلیمان ,مشخصات سایت , طراحی نمازخانه : ,مکان: آذربایجان غربی، تکاب، بنای تاریخی تخت سلیمان ,موقعیت نمازخانه: خارج از محوطه , دژ تخت سلیمان و ,نزدیکی ورودی دژ ,معمار: ,امیرحسین تبریزی ,سال: ۱۳۹۰ ,کاربری: ,امکانات رفاهی ,عمومی، مذهبی ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری کلیسای وتروبا با سبک معماری بروتالیست
پاورپوینت بررسی معماری مسجد خلیفه التاجر دبی ، مسجد سازگار با محیط زیست
پاورپوینت بررسی معماری مساجد اسلامی مصر
پاورپوینت بررسی معماری کلیسای جامع واشنگتن در آمریکا
پاورپوینت بررسی معماری حمام لج مهاباد
پاورپوینت بررسی معماری مسجد شجره - مدینه منوره
پاورپوینت بررسی انگکور وات بزرگترین پرستشگاه جهان
پاورپوینت بررسی معماری کلیسای و مرکز فرهنگی Discalced Barefoot Carmelites Center کاتولیک بوسان
پاورپوینت بررسی معماری مسجد احمد قدیروف در گروزنی ، پایتخت چچن
پاورپوینت بررسی معماری کلیسای پادره پیو در سان جووانی
پاورپوینت بررسی معماری کلیسای راچستر اثر لویی کان
پاورپوینت بررسی معماری مناره و اجزای آن
پاورپوینت بررسی معماری کلیسای مایل سلام در لاکود ، کلرادو گنبد
پاورپوینت بررسی مقایسه معماری مساجد سنتی و مدرن
پاورپوینت بررسی معماری کلیسای سالزبری در انگلستان
پاورپوینت بررسی معماری کلیسای جامع لائون در فرانسه
پاورپوینت بررسی هنر و معماری و کاربرد آن در احداث مساجد
پاورپوینت بررسی معماری کلیسای صلیب مقدس در مجموعه آرارت
پاورپوینت بررسی معماری مسجد و مجموعه سلیمیه در شهر ادیرنه
پاورپوینت بررسی معماری مسجد مرکزی کمبریج در انگلستان اثر معماران بارفیلد

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد