خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود بررسی و نقد بنای کليساي نوتردام ,پاورپوینت

   تعدادبرگ: 25 اسلاید   قیمت: 12000 تومان     تعدادمشاهده  4


در بسیاری از موارد ، کلیسا سمبل کارهای دقیق و سنجیده لوکوربوزیه است . اصول معماری دهه ۱۹۲۰ او می رود تا جای خود را به ساختارهای مبهم و متنافض بدهد . او می کوشد تا یک طرح بی پایان و بی قاعده را بوجود آورد و به جای جوابهای آماده  ، سوالات جدیدی را مطرح سازد .

 

 

 

 

 

ادوارد ژان نرت- گريس (Charles Eduard Jeanneret-Gris) با نام مستعار لوکوربوزيه Le Corbusier در 6 اکتبر 1887 در لشودفوند (به فرانسوي: La Chaux de Fonds)، شهر کوچکي در شمال غربي سوئيس، در نزديکي مرز فرانسه متولد شد  (وفات 27 آگوست 1965). لو کوربوزيه علاقه? زيادي به هنرهاي بصري داشت و نزد شخصي به نام چارلز لپلاتنيه، که معلم يک مدرسه? هنرهاي زيباي محلي بود به آموختن مباني هنر پرداخت .
اولين خانه‌هايي که او طراحي کرد در لشودفوند و متعلق به خود وي بودند، مانند ويلا فالت، ويلا شوآب، و ويلا ژان نرت براي پدر و مادرش. اين خانه‌ها يادآور سبک معماري رايج، منطبق بر طبيعت کوه‌هاي بومي در آن منطقه، يعني رشته کوه‌هاي آلپ بودند.

لوکوربوزيه دائما براي فرار از محدوديت هاي حاکم در شهرش، به دورتا دور اروپا سفر مي کرد. در حدود سال 1907 به پاريس رفت و در آنجا در دفتر دو تن از معروف‌ترين معماران آن دوره يعني پيتر بهرنز و يک فرانسوي پيشگام توليد بتن تقويت شده، به نام آگوست پرت (August Perret)  به مدت چند سال کار کرد. بين اکتبر 1910 و مارس 1911 براي پيتر بيرنس - معمار و طراح معروف آن زمان - در نزديکي برلين کار کرد و در آنجا با لودويگ ميس واندر روهه ي جوان ملاقات کرد. در آن موقع مي توانست آلماني را بسيار روان و سليس صحبت کند. هر دوي اين تجربه ها تأثيرات زيادي بر زندگي شغلي او در آينده گذاشتند.
لوکوربوزيه، در اواخر سال 1911 به کشورهاي بالکان رفت و از يونان و ترکيه نيز ديدن کرد. دفترچه اي از اسکيس هاي او در اين مسافرت، حاوي طرح هايي از معبد پارتنون، به خوبي اثبات کننده ي تأثيرات ارائه شده در کار بعدي او به نام ورس اون آرکيتکچر (Vers Une Architecture)در سال 1923 بود.

آخرين آثار لوکوربوزيه بيان کننده ي يک برداشت پيچيده از فشارهاي مدرنيته در زمان خود بودند ولي در عين حال طراحي هاي معماري شهري او داراي حالت استهزا و انتقادگرايانه هستند.
سوئيسي ها به لوکوربوزيه، معمار بزرگ کشور خود مي بالند. براي خيلي ها که تاکنون لوکوربوزيه را با مليت فرانسوي مي شناختند، ديدن تصوير او بر روي اسکناس هاي 10 فرانکي سوئيسي اندکي تعجب برانگيز است اما واقعيت اين است که او علي رغم تمرکز فعاليت هايش در کشور فرانسه، يک سوئيسي به حساب مي آيد و تصوير او و آثارش بر روي اسکناس هاي 10 فرانکي اين کشور، به همين خاطر و در ستايش او و تأثيرات غيرقابل انکارش بر معماري مدرن صورت گرفته است. بر روي اسکناس تصوير لوکوربوزيه را مي بينم با همان عينک قاب مشکي آشنايش و در پشت اسکناس تصويري از نظام مدولاري که او براي طراحي معماري و اجزايش ابداع کرده است. در پس زمينه پشت اسکناس تصويري از نماي بناي دادگاه عالي چنديگر در هندوستان که بر مبناي همين تقسيمات مدولار طراحي شده نيز به چشم مي آيد.


(سبک معماري لوکوربوزيه)
سبك معمار لوكوربوزيه ، معماري مدرن متعالي است. و لي بهتر است قبلا توضيحاتي در رابطه با سبك كلي معماري مدرن داده شود.
معماري مدرن كه سبكي غالب و جهانگير در قرن بيستم ميلادي بوده ، ريشه در تحولاتي دارد كه خاستگاه آن شهر فلورانس در شمال ايتاليا ، در حدود چهار صد سال پيش از ظهور معماري مدرن بوده است. ولي بايد توجه داشت كه معماري مدرن بصورت يك مكتب معماري با مباني نظري مدون و ساختمانهاي ساخته شده بر اساس انديشه مدرن،از اواخر قرن 19 ميلادي شكل گرفت. خاستگاه اين معماري در شهر شيگاگو ، و در اروپا شهرهاي پاريس ، برلين و وين بود. و همچنين قابل ذكر است كه معماري مدرن ، نقطه عطفي در تاريخ معماري غرب و يا به عبارت ديگر ، در تاريخ معماري جهان بود. زيرا براي اولين بار ، نگرش از سنّت و تاريخ و گذشته ، بعنوان منبع الهام معماري تغيير جهت داد و آينده و پيشرفت ، بعنوان موضوع و هدف اصلي معماري مطرح شد.


کليساي نوتردام دو هو در رونشان در فاصله سال هاي 1950 تا 1955 ساخته شد و اثر خلاقه تنديس واره و ارزشمندي است که نشان از موقعيت محلي و عملکرد مذهبي دارد. در اين اثر، لوکوربوزيه ،ترکيب بندي دقيق نقشه و اصل زيبايي شناسي را همراه با آزادي عمل جسورانه اي که در معماري نيمه دوم قرن کسب کرده بود ، بهم درآميخت و لحن غنايي نويني در فرهنگ معماري به وجود آورد. کليسايي که در کمال سادگي ، يکي از شاهکار هاي معماري مدرن بشمار مي رود. عنصر کليدي نور است ، نور فرم ها را روشن مي کند و فرم ها قدرت شگفت انگيز خود را به نمايش مي گذارند . بازي با تناسبات و پديد آوردن حوادث غير منتظره ، يک هيجان ناگهاني را بوجود مي آورد . ولي بازي خرد مندانه با اهداف ، بنيان صحيح ، استعداد جاودانگي ساختار اصلاح طلبي ، جسارت و بازي گستاخانه با اين موضوعات مجزا ، کيفيت هاي مورد نياز و سازنده معماري را بوجود مي آورد.
نيروهاى سايت سايت بنا بر روي زمين مسطح بالاي يک تپه قرار دارد و مسير دسترسي به آن از پايين تپه در سمت جنوب شرقي آن سايت واقع است .قسمت غربي مسير با درختان محصور شده است و اين مسير از جبهه غربي سطح صاف بالاي تپه به آن وارد مي گردد.در فاصله زيادي از قسمت شرقي سايت ، درختان جنگل لبه شرقي سايت را بوجود آورده اند . در ميان اين تپه پر درخت ، سطح صاف و کوچکي در جبهه غربي آن قرار گرفته که داراي چشم اندازهايي به اطراف وخصوصا سمت جنوب است

فرم جهت دار نقطه عطف تقعر سقف در امتداد محور اصلي کليسا واقع شده است و تقعرسقف حالت جهت دار بنا راتشديد مي کند . لو کوربوزيه با کم کردن عرض ورودي وجلو کشيدن برج گوشه جنوب غربي ،خوانايي ورودي را افزايش داده است . او محور اصلي را تقويت کرده است و يک فرم جهت دار همراه با يک سقف جهت دار به سمت جنوب را به وجود آورده است .


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود , بررسی ,نقد ,بنای ,کليساي ,نوتردام , ,پاورپوینت ,pptx,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری مسجد بانیا باشی مسجدی در صوفیه، بلغارستان
پاورپوینت بررسی کاربری گچبری سنتی در معماری معاصر ایرانی
پاورپوینت بررسی معماری فضاهای باز و سبز در طراحی مساجد مدرن
پاورپوینت بررسی معماری مدرن مساجد در جهان
پاورپوینت بررسی معماری مساجد دوره عباسیان (750-1258)
پاورپوینت تحلیل بررسی کلیسای پرسبیتریان نیوتاون نیویورک
پاورپوینت تحلیل بررسی کنیسه Temple Emanu-El نیویورک آمریکا
پاورپوینت تحلیل معماری مسجد اتابک
پاورپوینت تحلیل معماری مسجد محمد عبدالخالق قرقاش
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مسجد التصامه اثر تاسگداری
پاورپوینت تحلیل بررسی اصول و طراحی مسجد
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی کلیسای یونگ جونگ دو اونوری در کره جنوبی ,pptx
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری کلیسای جامع اوری فرانسه اثر ماریو بوتا
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد کو.اس در ترکیه ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد الغرا در عربستان سعودی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد جامع حوریه در اندونزی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد الهدی نوسانترا در اندونزی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد انعکاس در امارات متحده عربی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد شاعر محمد پارا جامع در بنگلادش ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد التسامه در تونس ,pptx

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد