خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود بررسی زیارتگاهی به قد مت ۱۲ قرن پاورپوینت

   تعدادبرگ: 41   قیمت: 12000 تومان     تعدادمشاهده  1


پاورپوینت زیارتگاهی به قد مت ۱۲ قرن
 
بخشی از مطالب:
حرم مطهر امام رضا (ع) شامل گنبدها، گلدسته ها، نقاره خانه ها، سقاخانه ها، صحن ها، رواق ها، مقبره ها، مساجد، مدارس، تالارها، موزه ها و کتابخانه هاست.
 
گنبدها شامل گنبد طلا، گنبد گوهرشاد، گنبد الله ورديخان، گنبد پريزاد و گنبد شيخ طبرسي هستند. گلدسته ها به دو دسته عباسی و گوهرشاد تقسیم می شوند.
مقدمه:   
 
ارسن پیرامون آرامگاه امام رضا (ع) مانند مسجد جامع اصفهان گنجینه (موزه) معماری اسلامی ایران است. چون ساختمانها در آن از شیوه های گوناگون یافت میشود. بخش بزرگی از آن از شیوه آذری و اصفهانی است. بسیاری از ساختمانها در طی زمان از میان رفته اند كه در دهه های كنونی برخی دوباره بازسازی شده اند.
 
سابقه تاریخی شهر مشهد:
 
خراسان قدیم دارای چهار شهر بزرگ و مهم بوده است به نام های : بلخ، مرو، هرات و نیشابور
 
نیشابور نیز خود دارای توابعی بوده است از جمله توس كه نقش بسزایی در شكل گیری مشهد داشته است. شهر توس دارای ۴ ناحیه اصلی بوده كه عبارتند از :
 
۱-تابران:همان توس
 
۲-نوقان:در شرق تابران و به فاصله ۱ مایل از جنوب نوقان دهكده سناباد وجود داشت(كاخ حمیدبن قحطبه در وسط باغی در كنار سناباد بود) این باغ در ۲۰۳ه  ق مدفن امام رضاشد.این دهكده رو به آبادی گذاشت وبه شهری بزرگ تبدیل شد و مشهد نام گرفت.
 
(مشهد از گسترش نوقان شكل گرفت)
 
۳-اردكان:از توابع مشهد امروزی
 
۴-طرقبه:منطقه ای ییلاقی در نزدیكی مشهد
 
(مامون امام رضا را به عنوان میهمان در باغ یاد شده بالای سر پدر خود دفن میكند كه هسته اولیه شهر جدید مشهد را تشكیل میدهد.مهمترین عامل سكونت در این منطقه حضور رود اترك بود.)
 
وجه تسمیه مشهد:
 
اسم مكان عربی از ریشه شهادتبه معنای شهدد-به حضور-محل شهادت و مدفن شهید نیز میدهد.آنجا از همان ابتدا به این نام نبوده بلكه اختصاص كلمه مشهد از حمله مغولان۷۹۱ه ق صورت گرفته است. وبدین ترتیب سناباد از یادها فراموش میشود.
 
اقلیم مشهد:
 
در ناحیه كوهستانی-در دامنه كوه قره داغو هزار مسجدو بینالود واقع شده است.با اینكه در این منطقه قرار دارد ولی آب و هوای آن بیشتر شبیه كویر است.
 
محلات قذیم:
 
نوقان عیدگاه-پایین خیابان-بالا خیابان-ارگ-پاچنار سیادون-محله كشمیری ها-چهنود و چهار باغ(به تقلید از چهار باغ هرات)
 
نگاهی بر معماری:
 
مقبره آن حضرت از نوع مقابر  مجمو عه ای می باشد(مقابر دسته۳) زیرا این بنا در میان مجموعه ای از ابنیه دیگر قرار گرفته مقبره محور یا به عبارتی شكل دهنده سایر بناها بوده (در ذیل به آنها اشاره خواهیم كرد) مقبرا ایشان ابتدا بنایی ساده بوده سپس به مرور زمان در دهه ها ی بعدی به صورت یك مجموعه عظیم شهری در آمده.
 
پلان آن به صورت مربعی در حدود ۱۰*۱۰ بود.و گنبد آن نیز از نوع ناری با خیز زیاد است.
 
تزئینات:
 
دیوار های حرم از سطح به بالا دارای چند قسمت است: ۱-حاشیه كوتاه از سنگ مر مر به ارتفاع۲۲ cm 2- ازاره در بالای این حاشیه به ارتفاع ۹۲cm  از كاشی های نفیس و ممتاز مشهور به كاشی های سنجری با اشكال هندسی منظم ۴-۶-۸ ضلعی  با رنگهای بسیار بدیع و دلپذیر كه در نوع خود بی نظیر است (بر روی اغلب كاشی ها با خطوط رقاع- ثلث و نقوش اسلیمی به طور برجسته آیات-احادیث- كلمات قصار – امثال و اشعاری مكتوب و منقوش شده است.- در سقف ها نیز از آینه و … استفاده شده است.و در قوسها از مقرنس


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت , زیارتگاهی به ,قد مت ۱۲ قرن , , ,حرم مطهر امام رضا (ع) شامل ,گنبدها، ,گلدسته ها، ,نقاره خانه ها، , سقاخانه ها، صحن ها، ,رواق ها، ,مقبره ها، ,مساجد، , مدارس، ,تالارها، ,موزه ها و , کتابخانه هاست. , ,گنبدها شامل , گنبد طلا، , گنبد گوهرشاد، , گنبد الله ورديخان، , گنبد پريزاد و ,گنب,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری کلیسای جامع اوری فرانسه اثر ماریو بوتا
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد کو.اس در ترکیه ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد الغرا در عربستان سعودی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد جامع حوریه در اندونزی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد الهدی نوسانترا در اندونزی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد انعکاس در امارات متحده عربی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد شاعر محمد پارا جامع در بنگلادش ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد التسامه در تونس ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد قرمز در بنگلادش ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد جامع المتقین در اندونزی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد بیت اور رایان در بنگلادش ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد التوفیق در اندونزی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد نورالیقین در اندونزی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد انعکاس در امارات متحده عربی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد رحمه در پاکستان ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد باب السلام در عمان ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد مملوکی لنست در کویت ,pptx
پاورپوینت بررسی تناسبات در معماری کلیسای سنت آندریا، مانتوا
پاورپوینت بررسی کلیسای یونیتی در شیکاگو اثر فرانک لوید رایت
پاورپوینت بررسی کلیسای سنت مارک کاتولیک رومی در پیاتزا سن مارکو، ونیز

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد