خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماری مسجد مرکزی کمبریج در انگلستان اثر معماران بارفیلد

   تعدادبرگ: 43 اسلاید بهمراه نقشه ها و تصاویر   قیمت: 15000 تومان   حجم فایل: 11639 kb  تعدادمشاهده  6


پاورپوینت بررسی معماری مسجد مرکزی کمبریج در انگلستان اثر معماران بارفیلد

مسجد جامع کمبریج یک ساختمان بسیار مهم است. این مهم است زیرا معماران مارکس بارفیلد - عملی که در پشت چشم لندن و بسیاری دیگر از پروژه های تحسین برانگیز و نوآورانه است - ساخت این مسجد به صورت رسمی در سال 2008 آغاز شد. 4 کلیسا و خانه‌هایی که تبدیل به مسجد شده بودند، دیگر پاسخگوی دانشجویان مسلمان نبودند. لذا آنان به دکتر تیموثی وینتر، عضو هیئت علمی مطالعات اسلامی دانشگاه کمبریج مراجعه کردند.
جدیدترین بروزرسانی در بازتعریف مداوم نوع شناسی مساجد را برای چشم انداز شهری قرن بیست و یکم ایجاد کرده اند. این نیز مهم است زیرا ، در مسجد مرکزی کمبریج ، معماران مارکس بارفیلد جدیدترین تحولات در ساخت دیجیتال و فن آوری های پایدار منفعل را با تکریم عمیق از هندسه های اسلامی و معماری ذوب کرده و آنچه را که نخستین مکان عبادت با هدف ساخته شده است ، ایجاد کرده اند.
بدین ترتیب، این پروژه تحت رهبری وینتر که پس از مسلمان شدن در سن 17 سالگی، نام عبدالحکیم مراد را انتخاب کرد، آغاز و ابتدا زمین آن خریداری شد.

اگرچه مهمترین حامی این پروژه سازمان‌های ترکیه‌ بود، اما بیش از ده هزار نفر از آن حمایت و کمک مادی کردند. صندوق ملی قطر و یوسف اسلام، خواننده و ترانه سرای انگلیس نیز از حامیان این طرح بوده‌اند.

مسجد کمبریج مطابق اصول زیبایی شناسی اسلامی ساخته شده است

این پروژه براساس اصول زیبایی شناسی اسلام، سبک زندگی پیامبر و اهمیتی که ایشان به حفظ طبیعت می‌داد، ساخته شده است. طرح این مسجد با رقابت میان چندین گروه طراحی و در چارچوب این اصول تکمیل شده و شامل حیاط، بخش ورودی با ستون‌های بلند، وضوخانه، محل اقامه نماز و غسال‌خانه است.

در طراحی حیاط این مسجد که در آوریل سال 2019 به پایان رسید و همزمان هزار نفر می توانند در آن نماز بخوانند، سنن اسلامی رعایت شده و با اصول محیط زیست سالم سازگار است.

این مسجد از مواد طبیعی مانند چوب و سنگ مرمر ساخته شده و ویژگی تولید کمترین میزان کربن را نیز دارد.

علی حوث، امام جماعت این مسجد در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی اظهار داشت: باران زیادی در انگلستان می‌بارد. ما آب باران را روی بام مسجد ذخیره و از آن برای آبیاری نهال هایی که در حیاط کاشته ایم و همچنین شستشوی دستشویی‌ها استفاده می کنیم. به این ترتیب آب باران نیز به هدر نمی‌رود.

او با اشاره به نصب پنل‌های انرژی خورشیدی روی بام مسجد، اظهار داشت: ما انرژی خورشیدی را به برق تبدیل می کنیم که حدود 30 درصد برق مصرفی مسجد است. این میزان در تابستان تا 40 درصد خواهد رسید که به کاهش هزینه برق مسجد کمک می کند.

-هوای گرم ذخیره شده و برای گرم کردن آب استفاده می‌شود

حوث با تاکید بر اینکه این مسجد هیچ آسیبی به طبیعت نمی‌رساند، افزود: یک مونتاژ پمپ حرارتی هوا نیز در بام مسجد وجود دارد و حتی کمترین گرما نیز جذب و از آن برای گرم کردن آب مخازن بزرگ مسجد استفاده می شود. این آبها نیز برای گرم کردن زمین زیر فرشها و شیر آب وضوخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امام جماعت این مسجد تصریح کرد: اگر میزان اکسیژن داخل کاهش یافته و یا درجه حرارت زیاد شود، هوای گرم توسط محفظه‌هایی جذب شده و هوای تازه از حفره هایی که در دیوارها قرار داده شده‌اند، به داخل مسجد هدایت می‌شود.

حوث با اشاره به اینکه پنجره‌ای در دیوار تعبیه نشده است، گفت: یكی از اساسی ترین عوامل این امر، توجه مردم به نماز است. همچنین به دلیل ویژگی سازگار بودن با محیط زیست، پنجره ها به شکل گنبدی در سقف مسجد قرار گرفته‌اند تا هم نور و هم گرمای خورشید به داخل مسجد انتقال یابد.

-غیرمسلمانان علاقه زیادی به این مسجد دارند

وی با بیان اینکه مردم علاقه زیادی به خواندن نماز در این مسجد دارند، افزود: سه بار در عید رمضان و قربان نماز خواندیم. برخی تنها برای دیدن مسجد به اینجا می‌آیند. غیرمسلمانان زیادی نیز به این مسجد علاقه نشان می‌دهند.

حوث گفت: لیست بازدید کنندگان پر است. 2 هزار نفر در انتظار هستند. هر روز صبح انسانهای زیادی که اکثریت آنها غیرمسلمان هستد برای بازدید آمده و با خصوصیات این مسجد آشنا می‌شوند. آنان با اسلام نیز آشنا می‌شوند. به دلیل مراجعه اکنون ثبت نام بازدیدگان را متوقف کرده‌ایم.

-بازدیدکنندگان از مسجد هم با اسلام و هم با زیبایی شناسی اسلام آشنا می‌شوند

وی ادامه داد: بازدیدکنندگان، دوستان و همسایگان غیرمسلمان بیشتر از مسلمانان هستند. همه مسلمانان و کسانی که از این مسجد حمایت کرده‌اند حتی اگر این حمایت یک نیت خیر نیز باشد، مطمئن باشند اگر کسی در این مسجد به اسلام روی بیاورد و یا تاثیر مثبتی در مقابله با سوء برداشتها از اسلام داشته باشد، ثوابش را خواهد برد.




 


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,مسجد مرکزی کمبریج ,انگلستان اثر معماران بارفیلد ,پاورپوینت بررسی ,مسجد جامع کمبریج ,نمونه موردی مسجد کمبریج ,نمونه مشابه مسجد کمبریج ,طرح معماری مسجد کمبریج ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری مسجد بانیا باشی مسجدی در صوفیه، بلغارستان
پاورپوینت بررسی معماری مساجد دوره عباسیان (750-1258)
پاورپوینت تحلیل معماری مسجد محمد عبدالخالق قرقاش
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مسجد التصامه اثر تاسگداری
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری کلیسای جامع اوری فرانسه اثر ماریو بوتا
پاورپوینت بررسی معماری و تزیینات امامزاده های زید و یحیی
دانلود, پاورپوینت اصول معماری مصلا بهمراه نمونه ها ,pptx
پاورپوینت بررسی معماری کلیسای وتروبا با سبک معماری بروتالیست
پاورپوینت بررسی معماری کلیسای جامع آخن Aachen Cathedral
پاورپوینت بررسی معماری مسجد شیعا اصفهان و مسجد جامع سمنان
پاورپوینت بررسی معماری نمازخانه فیلد برودر کلاوس در آلمان اثر پیتر زومثور
دانلود,پاورپوینت مسجد در اقلیم معتدل و مرطوب ,pptx
پاورپوینت بررسی معماری حرم حضرت ابوالفضل در کربلا
پاورپوینت بررسی معماری حرم حضرت زینب در دمشق
پاورپوینت بررسی معماری مسجد جامع دهلی نو هند
پاورپوینت بررسی معماری موزه ملی قرآن مسجدالغدیر تهران
پاورپوینت بررسی معماری مسجد جمکران قم
پاورپوینت بررسی معماری مرکز فرهنگی اسلامی در پیمونت ایتالیا
پاورپوینت بررسی معماری مسجد آکسکی آتاشهیر استانبول ترکیه
پاورپوینت بررسی معماری مسجد خلیفه التاجر دبی ، مسجد سازگار با محیط زیست

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد