پاورپوینت بررسی معماری مسجد آیکونیک در بندر کریک دبی
فهرست مطالب
مقدمه
مشخصات مسجد آیکونیک دبی
معماری مسجد آیکونیک دبی
ایده و کانسپت کلی مسجد آیکونیک دبی
عملکرد متعارف در معماری اسلامی
تصاویر فضاهای داخلی مسجد آیکونیک دبی
تصاویر نماهای بیرونی مسجد آیکونیک دبی
دیاگرامهای حجمی مسجد آیکونیک دبی
روند شکل گیری طرح مسجد آیکونیک دبی
سایت پلان مسجد آیکونیک دبی
پلانهای معماری مسجد آیکونیک دبی
مقاطع معماری مسجد آیکونیک دبی
نماهای مسجد آیکونیک دبی
منابع
احساس معنوی همیشه در نظر گرفته شده است با فرم "عمودی" یا سقف های بلند از سازه و یا قرار دادن معابد بر فراز کوه همراه است که احساس هیبت و تحسین را نیز برانگیخته است. از نظر تاریخی ، عمود در معماری مذهبی ، برای همین اهداف یافت می شود ، اما با گذشت مدت زمانی ، معماری مساجد به نوع مشخصی از فرمول تکامل یافته و شکل خود را در افق بدست آورده است.
اکنون ، در زبان معماری و در طی تاریخ در معماری مساجد آزمایش و تکامل زیادی صورت نگرفته است. بنابراین ، کرختی و رخوت معماری در طرح ها احساس می شود. آموزه های اسلامی برای پاسخگویی به موضوعات جدید در راستای توسعه جهان در اقتصاد و فناوری بسیار جامع است. اسلام خلاف و در تضاد با هیچ علمی نیست . عمودی بودن نه تنها به تجربه معنوی نمادین اشاره دارد بلکه به معماری معاصر امروز (به ویژه در متن دبی) نیز می پردازد ، در حالی که به عنوان ساختار نماینده هویت دینی است.
این پروژه با رعایت مفاهیم معنوی سنتی و جایگزین کردن مدلهای موجود ، یک گام مترقی است. بنابراین ، چالش ابداع راه حل جدید و شکل مناسب است که می تواند دیدگاه های مؤمن قرن بیست و یکم را در چنین زمینه ای معتبر و مدرن برآورده کند ، ضمن آنکه آنرا با عملکرد متعارف در معماری اسلامی مطابقت می دهد. از نظر تاریخی ، معماران یا صنعتگران جهان اسلام با استفاده از ریاضیات (زبان عقل) ، شکل ها و اشکال هندسی ، اعداد ، سفارشات و رنگ در هنر و معماری خود ، نماد عقل و دانش خود بودند. این یک بعد جدید در نمادگرایی به وجود می آورد ، که می توان آن را "نمادگرایی اسلامی" نامید. اشکال نمادین واقعیت متافیزیکی اشیاء است و وجود دارد که انسان از آنها آگاه باشد یا نه.
و....