پاورپوینت بررسی کلیسای یکتاپرستی روچستر اثر لویی کان
توضیحات متن توسط معماران ارائه شده است. لوئیس کان به دلیل تزریق فرهنگ و ایجاد احساس مکانی در معماری مدرن شناخته شده بود. اگرچه شاید به عنوان برخی از پروژه های دیگر او در سراسر جهان شناخته نشود ، نخستین کلیسای یونیتی در روچستر ، نیویورک یکی از برجسته ترین آثار کان است.
لوئی کان به دلیل الهام از فرهنگ و ایجاد حس مکان در معماری مدرن شناخته شده است. کلیسای یکتاپرست در شهر روچستر نیویورک ، یکی از تاثیرگذارترین آثار کان است که کمی بعد از موسسه سالک درسال ۱۹۶۷ به پایان رسید. اگرچه ممکن است این اثر به اندازه دیگر آثارش در سایر نقاط جهان شناخته نشده باشد. این کلیسا جایگزین کلیسای قبلی که توسط ریچارد upjohnموسسAIA طراحی شده بود، شد. کلیسای قبلی در طول توسعه مجدد شهری(روچستر) تخریب شده بود. کلیسای یکتاپرست، ترکیبی است از زیبایی طراحی مدرن با ارزشهای سنتی یکتاپرستی که همه را در مرکز ساختمان، محراب، به صورت یک واحد در می آورد. در مراحل اولیه طراحی، کان، با اعضای کلیسا ملاقاتی داشت و در این ملاقات، کشیش، کلیسای یکتا پرست را با آرمان های عقل گرایی، فکر و اراده آزاد و همزیستی علم و مذهب، توصیف کرده بود. این ملاقات باعث شد که کان اسکیس های خود را بر روی تخته سیاه شروع کند. آنجا بود که به صورت مفهومی ، فضاهای حمایت کننده کلیسا را در اطراف یک علامت سوال، سازمان داد. علامت سوال به صورت سمبلیک نشان دهنده محراب است. جایی که همه سوال ها در آن اتفاق می افتد. این یک نگاه دقیق به مذهب است که راهی ست برای یافتن حقیقت و پرسش به عنوان یک روند طبیعی در این راستا است. کان فضاهای اطراف محراب را به کلاس های درس اختصاص داد .این کلاس ها را به عنوان منشایی در نظر گرفت که تمام سوال های یکتا پرستی از آنجا بوجود می آید.کلاس ها به صورت چرخشی فضای اطراف محراب را احاطه می کنند. این زمینه ای برای یادگیری، فکر، پرسش و کشف می باشد. این کلیسا، مشابه دیگر آثار کان حالت سنتی دارد. کلیسا و مدرسه مشرف بر روچستر هستند. استفاده کان از مصالح آجر و بتن درجا، ظاهر حجیم و البته سنگین به بنا داده است. طراحی سنتی باعث ارائه راه کارهایی در روشنایی فضای داخلی مخصوصا در مکان های عبادت می شود. کلاسها ، اطراف محیط ساختمان به جهت معینی هستند که علاوه بر نظم ، باعث روشنایی کلاسها شده است. نمای خارجی پنجره به طور مناسبی طراحی شده است و نور را به داخل کلاس فیلتر می کند. هر بیرون آمدگی، فضای کوچکی برای نشستن بچه ها فراهم می کند. چون محراب در مرکز ساختمان است ، هدایت نور خورشید به داخل این فضا مشکل است. با این حال، کان، چهار برج نور طراحی کرد که هرکدام در یک گوشه محراب قرار دارند. برج ها به صورت فیلترهایی عمل می کنند که محراب را در طول روز با تغییرات جزئی فضا و حتی با تغییر فصل از نور اشباع می کنند. در همه معماری های کان، نور یک جزء اصلی طرح بوده است. از خصوصیات فضاها، استفاده از مصالحی در آنهاست که به جزئیات بیشتری بعد از ساخت نیاز ندارند. او به ادغام مصالح عقیده داشت به طوری که بتن درجا را با قسمت های چوبی ادغام می کند و به هر فضا زیبایی نوینی می بخشد. در محراب، طراحی سطوح نا هموار بتن درجا و آجرو طریقه برخورد نور به این سطوح ، باعث شده تا فضا درخشان و دگرگون شود. اگرچه این کلیسا از آثار مشهور کان نیست، اما اثری تاثیرگذار می باشد. این کلیسا بهترین نمونه ای ست که نشان می دهد معماری چگونه می تواند آثار را نه به طور ساده با نور یا طرح، بلکه با درک نظری و بازبینی استفاده ما از فضا تغییر دهد.
کمی بعد از انستیتوی سالک در سال 1967 تکمیل شد ، کلیسای قبلی آنها را که توسط ریچارد Upjohn ، بنیانگذار AIA طراحی شده بود ، جایگزین کرد که در جریان توسعه شهری در روچستر تخریب شد. نخستین کلیسای یونیتی ، زیبایی شناسی طراحی مدرن را با ارزش های سنتی یکتایی ترکیب می کند که باعث ترقی جامعه می شود و همه را در قلب ساختمان ، پناهگاه متحد می کند.