خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماری صومعه Tourette، اثر لوکوربوزیه

   تعدادبرگ: 48 اسلاید بهمراه نقشه ها و تصاویر   قیمت: 6000 تومان   حجم فایل: 4298 kb  تعدادمشاهده  0


پاورپوینت بررسی معماری صومعه Tourette، اثر لوکوربوزیه 
 
بخشی از مطلب
شما سنگ و چوب و سیمان و بقیۀ مصالح را به کار می گیرید : این می شود ساختن مهارت به کار گرفته شده است. اما ناگهان حسی قلب مرا لمس می کند و به من احساس خوبی می دهد من شادمانه می گویم چه زیباست ، این معماری است و هنر وارد می شود.
 معماری بازی ماهرانه، صحیح و خارق العاده فرم ها در نور است .
 فضا ، روشنایی و نظم عناصری هستند که بشر به آن ها نیاز دارد دقیقاً به اندازۀ نان و مکانی برای خوابیدن .
 خانه ماشینی برای زندگی است .
 زندگی مدرن نیازمند و چشم به راه برنامه ریزی جدیدی برای مسکن و برای شهر است.
 وجود سبک ها یک دروغ است
این نظریات معمار فقید لوکوربوزیه است
صومعه دومینیک مقدس واقع در فرانسه، یکی از مهم‌ترین آثار لوکوربوزیه است. ۱۷ مورد از پروژه‌های لوکوربوزیه از جمله این صومعه به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند.
صومعه Sainte Marie de La در یک سایت شیب‌دار در حوالی شهر لیون قرار دارد و یکی از آخرین آثار اروپایی لوکوربوزیه است. طراحی این بنا در سال ۱۹۵۳ کلید خورد و در بین سال‌های ۱۹۵۶ تا ۱۹۶۰ ساخته شد.لوکوربوزیه ، یکی از طرفداران اصلی جنبش مدرنیته بود که در زمینه طراحی با موسیقی‌دان پیشگام Iannis Xenakis همکاری می‌کرد. این بنا برای گروهی از راهبه های دومینک ساخته شد.
این ساختمان بتنی شامل صد اتاقک است و جلوه‌گر درون‌مایه‌های ساختاری و تزئینی است که لوکوربوزیه در طی عمر حرفه‌ای خود، آن‌ها را توسعه داد.ساختمان روی یک سری پایه ایستاده است. نوارهای افقی متشکل از پنجره‌ها باعث شده‌اند که نوری برابر به داخل همه اتاق‌ها بتابد. Xenakis در زمینه طراحی پنجره‌ها تمرکز کرده بود و در یکی از پروژه‌های لوکوربوزیه در هند درگذشت.
روی بام تخت ساختمان، شیب‌راهی طراحی شده است که به یک سری خلوتگاه منتهی می‌شود. این خلوتگاه‌ها با گیاه پوشیده شده‌اند. برای برقراری تعادل با فضای سبز پیرامون، لوکوربوزیه ، این المان را ضروری می‌دانست.اتاقک‌های راهبه ها حول حیاط و در طرحی U شکل قرار گرفته‌اند. راهروهای شیشه‌ای به تماشای حیاط نشسته‌اند. انتهای دیگر حیاط به ساختمان کلیسا اختصاص یافته است.
روی سقف، دریچه‌هایی عمیق و مورب طراحی شده است که اشعه‌ مستقیم نور را به داخل فضاهای درونی و طبقات پایین‌تر هدایت می‌کنند. از بیرون این دریچه‌ها برجسته هستند.ساختمان، پلانی پیچیده دارد اما بیشتر فضاهای غیرقابل سکنی در سه طبقه اصلی قرار گرفته‌اند. پایین‌ترین طبقه به کلیسا دسترسی دارد و تالار غذاخوری و محل گردهمایی روحانیون را در خود جای داده است.
طبقه دوم از راهرو عمومی، اتاق‌های پذیرش، خانه سرایداری، اتاق‌های مطالعه، کتابخانه، انجمن کشیشان و دیگر اتاق‌های عمومی تشکیل شده است. پنجره‌ها در اندازه‌های مختلف طراحی شده‌اند و رو به فضای مرکزی هستند.
طبقه سوم به اتاقک‌هایی کوچک اختصاص یافته است. هر اتاقک، بالکنی مشرف به چشم‌انداز پیرامون دارد. یک خلوتگاه نیز وجود دارد که با گیاه پوشیده شده است.
یک راه‌پله مارپیچ در گوشه دهلیز و خارج از مرکز پلان طراحی شده که هر سه طبقه را به هم وصل می‌کند.
اگرچه در بیشتر قسمت‌های ساختمان شاهد حضور بتن خام هستیم اما سبک کلاسیک و بروتالیسم لوکوربوزیه در رنگ بولد درها، لوله‌ها و کف‌پوش‌ها ظهور کرده است.کمی پس از تکمیل ساختمان، دومینیک‌ها تصمیم گرفتند که بیشتر راهبه ها را در مقر اصلی ساکن کنند. امروزه بیشتر اتاقک‌ها توسط مسافران، دانشجوها و دوستداران معماری اشغال شده‌اند.
سال پیش، عکاس لهستانی Alicja Dobrucka برای عکس‌برداری راهی این صومعه و در یکی از اتاقک‌ها ساکن شد.عکاس لهستانی می‌گوید: این ساختمان به زاغه‌ مهمات شبیه است. او با اشاره به پنجره‌های کوچک بنا، آن را به دژ آشوری تشبیه می‌کند.
Dobrucka در ادامه اضافه کرد: از تماشای ساختار تصادفی و برون مرکز بنا یکه خوردم. جزئیات شگفت‌انگیز متعددی در طرح ساختمان دیده می‌شود مانند بام خمیده راه‌پله یا گلدان‌های گل بتنی که شکل خاصی ندارند.این ساختمان، یکی از ۱۷ اثر لوکوربوزیه است که به لیست سایت‌های معماری و تاریخی میراث جهانی یونسکو اضافه شده است.
کابین ساحلی کوچک Cabanon در فرانسه و خانه بروتالیسم Marseille Unite d’Habitation از دیگر بناهای موجود در لیست مذکور هستند.و....

 


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت بررسی ,معماری صومعه Tourette، اثر لوکوربوزیه ,پاورپوینت صومعه Tourette ,معماری صومعه Tourette ,صومعه Tourette خارجی ,طرح صومعه Tourette ,تحلیل صومعه Tourette ,نمونه صومعه Tourette ,نمونه موردی صومعه Tourette ,نمونه مشابه صومعه Tourette ,نقشه صومعه Tourette ,پلان صومعه Tourette ,تحلیل ,ک,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری کلیسای جامع اوری فرانسه اثر ماریو بوتا
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد کو.اس در ترکیه ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد الغرا در عربستان سعودی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد جامع حوریه در اندونزی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد الهدی نوسانترا در اندونزی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد انعکاس در امارات متحده عربی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد شاعر محمد پارا جامع در بنگلادش ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد التسامه در تونس ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد قرمز در بنگلادش ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد جامع المتقین در اندونزی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد بیت اور رایان در بنگلادش ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد التوفیق در اندونزی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد نورالیقین در اندونزی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد انعکاس در امارات متحده عربی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد رحمه در پاکستان ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد باب السلام در عمان ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد مملوکی لنست در کویت ,pptx
پاورپوینت بررسی تناسبات در معماری کلیسای سنت آندریا، مانتوا
پاورپوینت بررسی کلیسای یونیتی در شیکاگو اثر فرانک لوید رایت
پاورپوینت بررسی کلیسای سنت مارک کاتولیک رومی در پیاتزا سن مارکو، ونیز

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد