خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود پاورپوینت معماری مسجد شاکرین استانبول

   تعدادبرگ: 45 اسلاید به همراه تصاویر .   قیمت: 7000 تومان   حجم فایل: 2557 kb  تعدادمشاهده  2


دانلود پاورپوینت معماری مسجد شاکرین استانبول
 
بخشی از مطلب
 
    نام پروژه مسجد شاکرین
    مهندس معمار زینب فادیلی اوغلو
    طراحی داخلی زینب فادیلی اوغلو
    مکان پروژه ترکیه -استانبول
    مساحت 3000 مترمربع
    سال ساخت 2009
    کاربری مذهبی
 
 
استانبول تنها پل ارتباطی بین دو قاره است و این ویژگی، یک امتیاز بی نظیر در دنیا به شمار می رود. همچنین استانبول به شهر هزار مسجد معروف است.در واقع یکی از جاذبه های توریستی استانبول مساجد تاریخی این شهر است.مسجد ایاصوفیه که نماینده هویت دوگانه استانبول است و تجسم آنچه که استانبول در گذر زمان به آن تبدیل شده است.
مسجد شاکرین آمیزه ای از تکنولوژی جدید ومعماری سنتی اسلامی است وشاید بتوان آن را زیباترین عمارت از این حیث دانست.در این بنا سبک فارسی، هندی،سلجوقی،عثمانی واروپایی ونیز معماری به شیوه مدرن با یکدیگرترکیب شده اند وتحفه ای منحصر به فرد را به جهان اسلام هدیه کرده اند.این مسجد در کرانه آسیایی استانبول و در محله ی کاراجا احمد که یکی از مذهبی ترین بخش های استانبول است،بنا شد. بازماندگان سمحیه شاکر که از خیرین ترکیه بودند، برای یادبود مادرشان سفارش ساخت این مسجد را به زینب فادیلی اوغلو دادند.این مسجد در طول پنج سال از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ احداث شد. این بنا در زمینی به مساحت ۱۰۰۰۰ متر مربع و با زیربنای ۳۰۰۰ متر مربع وگنجایش ۵۰۰ نفر ساخته شد.
زینب فادیلی اوغلو به عنوان نخستین زن معمار در جهان شناخته می شود که اقدام به ساخت این مسجد کرد.وی بعد از تحصیل در مقطع فوق لیسانس زبان انگلیسی در استانبول ، به لندن رفت و به تحصیل برنامه ریزی کامپیوتر پرداخت و سپس به معماری روی آورد.
به گفته طراح مسجد شاکرین هدف از ساخت این مسجد ترکیب تاثیرات گذشته وحال ونیز شرق وغرب است که البته برقراری تعادل درآن کار سختی است وهمین مسئله ویژگی خاص این پروژه می باشد. این مسجد با یک گنبد بزرگ به ارتفاع ١٣٠ فوت که از آهن و شیشه ساخته شده است و در آن جایگاه اختصاصی بانوان و آقایان به لحاظ اندازه و طراحی و امکانات در یک سطح قرار دارد. همچنین دارای دو مناره به ارتفاع ۳۵ متر، یک گنبدعظیم ویک صحن می باشد.
معمار زن این بنا به دلیل احترام وتاکید بر حقوق زنان ، ورودی نمازگزاران زن ومرد را از حیث زیبایی وابعاد، به یک اندازه در نظر گرفته است. چنان که مشهود است، عدالت محوری ویکسان نگری در طراحی فضاها رعایت شده است.
استخر کوچکی در ورودی مسجد قراردارد ودر مرکز این استخر، گنبد فلزی قراردارد و در مرکز این استخر، گنبدی فلزی قرار دارد که نمادی از کیهان می باشد و توسط مجسمه ساز معروف انگلیسی، ویلیام پی طراحی شده است. از هر زاویه ای که به این گنبد شفاف نگاه کنید تصویری از مسجد ومناره ها به چشم می آید.
گنبد بزرگ مسجد شاکرین از دیگر بخشهای این شاهکار معماری است. این گنبد از پنلهای کامپوزیت آلومینیوم، با فرم ماهی و به سبک گنبد پوسته ای طراحی شده است و شب هنگام در اثر نورپردازی بی نظیر، به رنگ آبی در می آید.
در سه قسمت از نمای مسجد از شیشه استفاده شده و این برای اولین بار است که بیرون ودرون یک مسجد به یک اندازه قابل دیدن باشد.این شیشه ها تصویر صفحات قرآن را به بیننده القا می کند.
شیوه نورپردازی در این مسجد به گونه ایست که علاوه بر نور طبیعی، انوار سلتع شده از لوستر مسجد نیز در روشنایی فضا دخیل هستند. این لوستر نامتقارن از پلگسی گلس، فلز،آینه وشیشه ساخته شده و دارای کره هایی از جنس شیشه است.موقعیت لوستر چنان است که نمازگزاران زن هم دید واضحی از آن دارند.
خانم اوغلو معتقد است که طراحی مسجد باعث شده تا هر کس وارد این مکان می شود، تحت تاثیر فضاسازی وانوار آن، غرق حس روحانی شود، گویا وارد بهشت شود ویا خانه حقیقی خود شده است.


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود پاورپوینت , معماری مسجد ,شاکرین استانبول ,نمونه موردی مسجد ,معماری مسجد خارجی ,پروژه تحلیل مسجد , نام پروژه مسجد شاکرین , مهندس معمار زینب فادیلی اوغلو , طراحی داخلی زینب فادیلی اوغلو , مکان پروژه ترکیه -استانبول , مساحت 3000 مترمربع , سال ساخت 2009 , کاربری مذهبی , , ,استا,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری کلیسای جامع اوری فرانسه اثر ماریو بوتا
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد کو.اس در ترکیه ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد الغرا در عربستان سعودی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد جامع حوریه در اندونزی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد الهدی نوسانترا در اندونزی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد انعکاس در امارات متحده عربی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد شاعر محمد پارا جامع در بنگلادش ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد التسامه در تونس ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد قرمز در بنگلادش ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد جامع المتقین در اندونزی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد بیت اور رایان در بنگلادش ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد التوفیق در اندونزی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد نورالیقین در اندونزی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد انعکاس در امارات متحده عربی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد رحمه در پاکستان ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد باب السلام در عمان ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد مملوکی لنست در کویت ,pptx
پاورپوینت بررسی تناسبات در معماری کلیسای سنت آندریا، مانتوا
پاورپوینت بررسی کلیسای یونیتی در شیکاگو اثر فرانک لوید رایت
پاورپوینت بررسی کلیسای سنت مارک کاتولیک رومی در پیاتزا سن مارکو، ونیز

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد