پاورپوینت بررسی معماری ایستگاه مترو بیلبائو اثر نورمن فاستر
بخشی از مطلب
یک سیستم مترو، نمایش بسیار خوبی است که چگونه محیط ساخته شده می تواند کیفیت زندگی روزمره شهری را تحت تاثیر قرار دهد. ساخت تونل ها برای قطار ها اغلب به صورت جداگانه از ارائه فضاهای گردشگری برای مردم مشاهده می شود، هرچند که آنها بخشی از تجربه مداوم مسافر، شروع و پایان دادن به سطح خیابان هستند. مترو بیلبائو در دو مرحله طراحی و ساخته شده است تا یک جفت اتصالات زیرزمینی در امتداد خطوط رودخانه Nervion را به طور کلی بنا نهند: از ابتدا، مهارت های معماری، مهندسی، ساخت و ساز و طراحی گرافیک آنها بر اساس چشم انداز مشترک
بر خلاف بسیاری از سیستم های مترو که در آن کاربران باید بر روی علائم ورود به پلتفرم تکیه می کنند، ایستگاه مترو بیلبائو با معماری قابل خواندن طراحی شده است که اجازه دسترسی مستقیم به تونل های وسیع را می دهد. بنابراین تجربه حرکت از طریق یک حجم بزرگ تعاملی، بسیار چشمگیر است در حالی که طرح ساده و روان است و مفهوم ارائه شده به درجه بالایی از انعطاف پذیری برای طرح های گسترش آینده است. اشکال منحنی این فضاها بیان نیروهای عظیم برای حمایت و برای آنها طراحی شده است، در حالی که ساخت و ساز آن نشان دهنده سنت بزرگ مهندسی بیلبائو است. مهندسان اسپانیا، پیشگامان استفاده از پورتال های موبایل برای بهره برداری از هوافضا از این تکنولوژی برای ساخت پنل های پیش ساخته بتنی برای فصل ها.بوده اند
... توانایی برقراری ارتباط فیزیکی - سهولت که مردم می توانند آزادانه و به شکل متمدن حرکت کنند - برای آینده شهرها و معماری این نوع زیرساخت ها برای توسعه شهری حیاتی است ... "(نورمن فوستر)
شبکه متروی بیلبائو، اسپانیا، در دو طرف رودخانه شهر گسترش می یابد. با طرح بندی آن در "Y"، دو خط هر دو طرف را اجرا می کنند و در ایستگاه سان ایاتاسو ملاقات می کنند، جایی که آنها مسیر مشترک خود را دنبال می کنند که منجر به شهرداری باساوری می شود. خط 1، Plentzia-Basauri، 31 کیلومتر و خط 2، Santurce-Basauri، 20 کیلومتر، با بخش مشترک از دو خط 10.5 کیلومتر، سان Inazio-Basauri اجرا می شود.
در سال 2007 و 2008، دولت باسک، با اضافه کردن خط 3 که تا فرودگاه بیلبائو و خطوط 4 و 5 ادامه داشت، پروژه های گسترش این سرویس را ارائه می داد.و....