خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی استانداردها و ضوابط و شناخت فضاها و دسته بندي عملكردها ترمینال مسافربری

   تعدادبرگ: 55 اسلاید   قیمت: 15000 تومان     تعدادمشاهده  1


پاورپوینت بررسی استانداردها و ضوابط و شناخت فضاها و دسته بندي عملكردها ترمینال مسافربری
 
بخشی از مطلب
در ترمينال مسافربري اتوبوسراني دو مسئله اصلي بيشتر وجود ندارد يعني مسافر و اتوبوس و همه چيز در خدمت و تناسب با اين دو و در ارتباط آن ها ساخته مي شوند يعني مسافري كه مي خواهد با استفاده از اتوبوس به مقصدش برسد. اما مسافران همانند هم نيستند و براي سرويس دادن به آن ها لازم است دسته بندي و خصوصيات هر كدام را شناخت.
مراجعين ترمينال سه دسته اند :
1.    جهت سوار شدن به اتوبوس مي آيند.
2.    جهت خريد بليط مي آيند.
3.    جهت كار هاي جنبي مي آيند.
دسته اول مخاطبين اصلي ترمينال هستند كه مسافر ناميده مي شوند. 
دسته دوم مي توانند مسافر باشند يا اينكه نباشند.
دسته سوم چندان در طراحي ترمينال در نظر گرفته نمي شوند.
دسته اول خود چند زير شاخه دارند:
الف- مسافري كه دير به اتوبوس مي رسد.
ب- مسافري كه بموقع به اتوبوس مي رسد.
ج- مسافري كه براي حركت مجدد مجبور است مدت زيادي ( چندين ساعت ) در ترمينال باشد.
گروه اول فقط به عملكرد سكو نياز دارد و زمان براي او حياتي است و هرچه سريعتر مي خواهد به پاي اتوبوس مورد نظر برسد.
وضوح فضا ها براي اين مسافرين وجود كمترين فاصله از لحاظ ورود تا پاي سكو براي او لازم است كه داشتن ديد بصري به سكو ها، وجود كمترين ابهام در انتخاب مسير بصري سكوها، اجباري نبودن حركت از فضاهاي غير ضروري در اين هنگام ( مانند باجه ها و فضاهاي تجاري )، دسترسي سريع به محلي جهت كسب اطلاعات و در نهايت دسترسي سريع به آخرين نقطه اي كه اتوبوس از ترمينال خارج مي شود ( جهت رسيدن به اتوبوسي كه حركت كرده است ) از آن جمله اند كه مي توان برخي از آن ها را در طراحي در نظر گرفت.
گروه دوم كساني هستند كه نگراني چنداني در مورد زمان حركت و جاي اتوبوس خود ندارند و در عين حال نيازي به خدمات سالن انتظار و هتل و... ندارند. فقط جاي مناسبي در كنار سكو مي خواهند كه تا وقتي كه سوار اتوبوس مي شوند بتوانند چند دقيقه منتظر شوند. اين خود فضاي نيمه سرپوشيده اي را لازم دارد كه مسافر بتواند هم ايستاده و هم نشسته بدون آنكه وسايلش سرراه باشند منتظر اتوبوس خود باشند.
گاهي اينگونه مسافرين براي مسافرت خود مي خواهند كه مقداري خوراكي يا روزنامه اي بخرند. مي توان اين نكته را مد نظر قرار داد كه ديد بصري مناسب مسافر به سكو نگراني مسافر را كمتر مي كند.  
گروه سوم مسافراني هستند كه بدليل نگراني زياد از دير رسيدن معمولا نيم يا حتي يك ساعت قبل از حركت، به ترمينال مراجعه مي كنند و عده اي هم كه اين ترمينال محلي براي تعويض اتوبوسشان است بالاجبار مدتي را در ترمينال مي گذرانند. اين افراد گاهي به همه فضا هاي ترمينال نياز پيدا مي كنند يعني بايد از باجه بليط خود را بخرند و در مكاني، غذا صرف كنند، نياز هاي خود را خريداري كنند، مدتي سرگرم شوند، نماز بخوانند از خدمات تلفن و فاكس بهره مند شوند و حتي به قسمت  هاي اداري و انتظامي مراجعه كنند. گويائي فضا و ديد بصري از سالن انتظار به سكو ها و حركت بدون دغدغه و ابهام در مسيرهاي گوناگون از خدماتي هستند كه معماري براي اين گروه ارائه مي كند. 
 
به طور متوسط دو دسته عملكرد اصلي وفرعي مي توان در نظر گرفت:
o    عملكرد هاي اصلي:
ورود مسافر، تهيه بليط، تحويل بار، انتظار سوار شدن به اتوبوس، كليه خدمات مورد نياز مسافرين و همچنين محل تخليه مسافر و خدمات مربوط به آن و استقبال مسافرين.
o    عملكردهاي فرعي:
مديريت و اداره ترمينال، انتظامات، بهداري و اورژانس، دوش و رخت كن كارگران، مسجد و نمازخانه، محل استراحت رانندگان و رستوران پرسنل اداري و خدماتي.
اين بخش ها مي توانند در ساختمان هاي مستقلي خارج از ساختمان ترمينال مستقر شده و يا به ترتيبي در ساختمان ترمينال بوده كه مسيرهاي رفت و آمد آن ها با مسير هاي مسافرين كمترين ارتباط را داشته باشد و يا اگر در طراحي، در گوشه اي از ساختمان هاي اصلي قرار گيرند حدالمقدور مسير هاي مستقل خود را حفظ كنند.
خروج مسافر:
مسافري كه وارد ترمينال مي شود پس از تهيه بليط و تحويل بار چندين حركت مختلف انجام مي دهد از جمله :
1.    پياده شدن از وسيله نقليه شهري و يا شخصي درمقابل در¬هاي ورودي
2.    ورورد به لابي ترمينال 
3.    مراجعه به باجه اطلاعات و راهنمايي 
4.    ايستادن در فضا هاي انتظار براي تعيين تكليف و آمدن همراهان
5.    مراجعه به باجه  هاي فروش يا تاييد بليط
6.    مراجعه به باجه  هاي تحويل بار يا توزين بار
7.    مراجعه به فضا هاي جنبي براي انجام كار هاي شخصي از جمله بانك، رستوران و...
8.    مراجعه به سكو براي سوار شدن
ورورد مسافربه ترمينال : ( پياده شدن از تاكسي )
ورودي هاي سالن ترمينال بايستي در حداقل فاصله با محل پياده شدن مسافر از تاكسي يا سواري بوده و تا حد امكان سرپوشيده باشد. با توجه به حجم مسافرين، اين ورودي ها ميبايستي متعدد بوده يا اگر يكي در نظر گرفته مي شود جوابگوي تعداد مراجعين باشد.
در نزديكي ورودي ها محل هائي براي توقف هاي كوتاه در حدود 10 الي 15 دقيقه بايد پيش بيني شود. حداقل عرض سكو هاي پياده شدن از تاكسي در مقابل ورودي هاي ترمينال 6 متر مي باشد.
ورود به لابي اصلي :
ورودي  هاي ترمينال از ابتداي درب هر سالن تا قسمت اطلاعات و راهنمايي و باجه  هاي فروش بليط را تشكيل مي دهند و عملا نقش يك قيف هدايت كننده 
از ابتداي ورودي تا مراحل بعدي را به عهده دارد. مساحت لابي رابطه مستقيمي با تعداد مراجعه كننده و مسافرين دارد.
اطلاعات و راهنمايي :
در مقابل هر ورودي، اولين قسمتي كه بايد در سر راه مسافرين قرار گرفته شود باجه اطلاع رساني مي باشد.
انتقال اطلاعات از طرق مختلف صورت مي پذيرد :
تابلو ها، مانيتور ها، بروشور ها و راهنمايي هاي شفاهي
گوشه هاي انتظار :
در هال ورودي به مناسبت هاي مختلف مسافرين يا همراهان مجبورند به انتظار بايستند. اين مناسبت ها عبارتند از:
خريد بليط و رعايت نوبت، انتظار كشيدن براي همراه، تحويل بار و تصميم گيري.
خدمات :
پليس، بيمه، بانك، تلفن و تلفاكس، ‌سرويس  هاي بهداشتي، انتظار سوار شدن كه خود شامل : 1- سالن نشيمن 2- رستوران 3- مغازه 4- كافي شاپ و تريا.
ديد بين سكو وسالن انتظار براي مسافر، راننده و همراهان مسافر بسيار ضروري است. سكوي سوار شدن بايد 25 -20 سانتيمتر نسبت به مسير رفت و آمد اتوبوس ها بلندتر باشد تا مسافرين به راحتي بتوانند به اتوبوس ها سوار شوند. 
ورود مسافر ( مسافري كه از سفر برگشته ):
سكوهاي تخليه حدالمقدور بايد سرپوشيده باشند. دسترسي مستقيم به تاكسي و سواري و وسائط نقليه عمومي انتقال مسافر به داخل شهر و نيز راهي براي سالن استقبال كنندگان بايد تامين گردد. 
مسيرهاي رفت و آمد به سالن استقبال كنندگان، تاكسي و سواري حدالمقدور ميبايستي تفكيك شده باشد و حركت هاي پياده بايد داراي آرامش و امنيت حركت باشند.
محوطه هاي نشيمن و انتظار :
باجه  هاي خدمات، تلفن، پليس، بيمه، بانك، آژانس  هاي مختلف، تلفكس و...
ارتباطات
ارتباط بين استقبال كنندگان و سالن اصلي ترمينال يكي از روابط مستقيمي است كه ميبايستي در طرح ترمينال مد نظر قرار گيرد و مسافريني كه مي خواهند مسير خود را تغيير داده و يا ادامه مسافرت دهند بايد بتوانند با دسترسي هرچند كوتاه به سالن اصلي ترمينال بروند. در سالن بايد امكان استقرار واحد  هاي تجاري براي خريدهاي ضروري در نظر گرفته شود.و....
 


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ترمینال اتوبوس ,استانداردها ترمینال اتوبوس ,ضوابط ترمینال اتوبوس ,شناخت فضاها ترمینال اتوبوس ,دسته بندي عملكردها , ترمینال مسافربری ,پاورپوینت بررسی ,بررسی ترمینال اتوبوس,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری ترمینال اتوبوس اوشودی ایالت لاگوس، نیجریه
پاورپوینت بررسی مونوریـل - مهندسی راه آهن
پاورپوینت بررسی معماری 82 مورد نمای ورودی ایستگاه های زیرزمینی مترو لندن
پاورپوینت بررسی معماری فرودگاه ستاره دریایی در پکن
پاورپوینت بررسی دیاگرام استانداردها و ضوابط طراحی معماری فرودگاه
پاورپوینت بررسی معماری فرودگاه بین المللی Ministro Pistarini ، معروف به فرودگاه Ezeiza
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان ترمینال خطوط هوایی شرکت تی.دبلیو.ای
پاورپوینت بررسی ایستگاه قطار مسیر U5 اثر گروه معماری Just/Burgeff Architekten
پاورپوینت بررسی بازسازی و معماری خانه بندر آنتورپ Antwerp اثر زاها حدید
پاورپوینت بررسی معماری فرودگاه بین المللی شنژن Bao'an چین
پاورپوینت بررسی معماری ترمینال دریایی Seville Cruise اثر معماران Buró 4 ، Hombre de Piedra Arquitectos
پاورپوینت بررسی فرودگاه بین المللی Ministro Pistarini ، فرودگاه Ezeiza آرژانتین
پاورپوینت بررسی معماری فرودگاه چونگ‌کینگ ییانگبی چین
پاورپوینت بررسی معماری فرودگاه بین المللی کویت اثر گروه معماری فاستر و همکاران
پاورپوینت بررسی معماری ایستگاه اتوبوس ثلوق Slough اثر گروه معماری Bblur در انگلستان
پاورپوینت بررسی معماری ترمینال کروز شهر چینگدائو اثر استودیوی CCDI
پاورپوینت بررسی معماری فرودگاه اسلو اثر دفتر معماری Nordic مستقر در oslo
پاورپوینت بررسی معماری طراحی فرودگاه زاگرب اثر معماران Kincl, Neidhardt, Institut IGH
پاورپوینت بررسی معماری سالن ترانزیت و ایستگاه قطار پرینستون اثر ریک جوی
پاورپوینت بررسی معماری ترمینال مولتی مودال Multimodal آزتکا اثر Manuel Cervantes Cespedes

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد