پاورپوینت بررسی معماری ایستگاه مرکزی قطار اوترخت هلند اثر معماران بنتم کرول
بزرگترین و شلوغ ترین ایستگاه قطار در هلند به طور رسمی افتتاح شده است. ایستگاه مرکزی اوترخت برای تقریباً 35 میلیون مسافر در سال ساخته شده است . در حال حاضر سالانه 88 میلیون نفر از خدمات ایستگاه استفاده می کنند. این تعداد دائما در حال افزایش است و پیش بینی می شود در سال 2030 به یک صد میلیون مسافر برسد. Benthem Crouwel Architects از سال 2003 در توسعه ایستگاه قطار مشارکت داشته است. سیزده سال بعد ، ترمینال جدید حمل و نقل عمومی که دارای قطار ، اتوبوس و تراموا خواهد بود. سکوهای زیر یک سقف عایق باز بنا شده است.
طی دو دهه آینده ، تعداد مسافران سال ایستگاه مرکزی اوترخت به حدود صد میلیون در سال افزایش می یابد. از آنجا که ساختمان قبلی نمی توانست با افزایش تعداد مسافرین روبرو شود ، ایستگاه مرکزی اوترخت - سه برابر اندازه اصلی خود - به یک مجتمع ایستگاه یکپارچه جدید بازسازی شده است ، که حمل و نقل قطار ، تراموا و اتوبوس را تنظیم می کند. این ایستگاه با دو مربع جدید شهری در هر دو ورودی ، سمت جابر (مرکز همایش) و ضلع شهر به یک ساختمان مستقل تبدیل شده است. سال آینده ، در زیر مربع واقع در ضلع شهر ، بزرگترین مرکز پارکینگ دوچرخه در جهان به پایان رسید که 12 هزار و 500 دوچرخه در آن جای گرفته است.
در طول مرحله طراحی ، جان بنتم و ملس کرول این ایده را داشتند که سقف صاف اصلی ایستگاه مرکزی اوترخت را به عنوان موجی طراحی کنند که تابش یک حرکت پویا را به وجود می آورد و همچنین به عنوان یک روش یاب طبیعی عمل می کند. عرضی از مسیرها ، در جهت طولی سالن ، موج به ورودی ها و خروج ها اشاره دارد. موج دارای سه "بند ناف" است: بالاترین ایستگاه ایستگاه قطار ، پایین ترین در هر طرف ایستگاه های تراموا و اتوبوس است. امواج همچنین بیانگر توزیع منطقی توابع در ایستگاه هستند. برای دریافت نور روز طبیعی ترمینال ، چراغهای شیشه ای طراحی شده اند که به عنوان دریچه های دود نیز کاربرد دارند. حرکت عایق بندی شده توسط لامپهای LED مداوم روی سقف تأکید می شود. با تشکر از شکل موج دار قابل توجه سقف فولادی - و یک ساختمان نسبی کم ارتفاع (18 متر ارتفاع) - ایستگاه به وضوح در بین ساختمانها و دفاتر همسایه قابل تشخیص است.و.....