خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسي روش شکل دهی ایده ها به فرم و فضا در طراحی ترمینال اتوبوس

   تعدادبرگ: 69 اسلاید   قیمت: 14000 تومان   حجم فایل: 5147 kb  تعدادمشاهده  2


پاورپوینت بررسي روش شکل دهی ایده ها به فرم و فضا در طراحی ترمینال اتوبوس
 
بخشی از مطلب
در طراحی پایانه ابتدا سایت مورد نظر تجزیه و تحلیل شد و امکانات، نكات قوت و محدودیت های آن مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به اهداف طراحی که قبلاً توضیح داده شد نحوه قرار گیری ساختمان های ورودی و خروجی در سایت مورد نظر و ارتباط آنها با یکدیگر ارائه گردید.
در این طرح ساختمان هایی مربوط به اتوبوس، سواری و مینی بوس در کنار هم و به عنوان یک تک فضا طراحی شده اند که با هم در ارتباط هستند. در این حالت فضا تسهیلاتی ویژه برای مسافران فراهم نموده که باعث کم شدن مساحت ساختمان  شده است همچنین مسیرهای سواره و پیاده در سایت کاملاً از هم جدا در نظر گرفته شده اند.
چگونگی شکل¬دهی ایده ها به فرم و فضا:
در این طرح از ترکیب سه فرم برای حجم اصلی ساختمان استفاده شده است که باعث تسریع درک آن توسط بیننده می شود. اما چون عملکردهای متفاوتی در داخل ساختمان در نظر گرفته شده است سعی شده تا حد امکان این تفاوت عملکردی در حجم کلی و شکل ظاهری به نمایش در آید. بدین نحو که سعی شد حجم ساختمان بصورت اتوبوسی که در حال حرکت است نشان داده شود. البته این حرکت به صورت بصری از حالت خطی و اوج گرفتن آن در قسمت ورودی اصلی قابل درک است. در قسمت میانی برای تاکید بر سکون ( بازگشتي حسي به ايده گنبد و فضاي زير آن در مساجد ايراني، كه فضاي جهت مكس و تجمع بوده است ) ( سالن اصلی ) ، فضایی ذوزنقه ای شکل با ارتفاع بیشتر و سازه ای خرپایی بر روی آن طراحی شده است، که این امر هم در حجم کلی طرح تاثیر مفیدی می گذارد و هم در تمرکز یافتن عملکردهای مشترک که این امر خود از لحاظ معماری و اقتصادی طرح ایده آل می باشد. 
پلان کلی ترمینال به صورت خطوط راست می باشد و همه عملکردها در این قالب ریخته شده اند، چرا که خطوط راست که با چرخشی آرام به طرف هم متمایل شده اند نوعی حرکت و جریان یافتن را القا می کنند که این خود با مشخصه های اصلی یک ترمینال کاملاً مطلبقت دارد.
در طراحی سایت مجموعه سعی شده است تا مسیر حرکت مسافر از وسائط نقلیه کاملاً جدا گردد لذا در قسمتی نزدیک به ورودی فضایی پارکینگی در نظر گرفته شده است تا مسافرین و مستقبلین ماشین های خود را در آنجا پارک کنند. در جلو ساختمان نیز فضاهای برای تاکسی های درون شهری در نظر گرفته شده است تا حمل و نقل مسافربه داخل شهر در کمترین زمان و سهولت انجام گیرد. 
شيب زياد در ورودي اصلي ترمينال يكي از مشكلات اصلي در بدو ورود به سايت است ؛ با توجه به مسائل اقتصادي  احداث زير گذر مقرون به صرفه نبود، لذااين مشكل را با كم نمودن شيب ورودي در طول بيشتري از مسير حل نموده ام. در داخل سايت هم ساختمان اصلي در مركز و متمايل به جبه غربي طراحي شده است و فضاهاي سبز و آبنماهاي متعدد سطح كم ( بخاطر شرايط جوي منطقه ) در داخل سايت  جهت تفكيك سواره و پياده در نظر گرفته شده است كه تاثير بسزائي از لحاظ بصري و عملكردي خواهد داشت. همچنين ساختمان هاي نظير كارواش، تعمير گاه و..... در قسمت شمالي و شمالغربي مجموعه طراحي شده اند ف تا از لحاظ آلودگي هاي صوتي و زيست محيطي كمترين تاثير را بر سايت داشته باشند.و....


کلمات کلیدی مرتبط:
روش شکل دهی ایده ها ,فرم و فضا در طراحی ,ترمینال اتوبوس ,پاورپوینت بررسي , طراحی پایانه ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری ترمینال اتوبوس کایسری ترکیه Kayseri West City Bus Terminal
پاورپوینت بررسی 5 نمونه موردی پایانه مسافربری ایرانی و خارجی ، نمونه مشابه ترمینال اتوبوس
دانلود, پاورپوینت نمونه های موردی ترمینال اتوبوس,ppt
پاورپوینت بررسي ضوابط و استانداردها ترمینال مسافربری
پاورپوینت بررسي سيستم هاي سازه اي در طراحی پایانه و ترمینال بین شهری
پاورپوینت بررسی استانداردها و ضوابط و شناخت فضاها و دسته بندي عملكردها ترمینال مسافربری
پاورپوینت بررسی و معرفی معماری انواع پایانه و ترمینال مسافربری بین شهری
پاورپوینت بررسی فرم، سیرکولاسیون و دیاگرام پایانه و ترمینال بین شهری
پاورپوینت بررسی مبانی نظری طراحی ترمینال اتوبوس
پاورپوینت بررسی معرفی سیستم سازه و تأسیسات در طراحی ترمینال اتوبوس
پاورپوینت بررسی استانداردها و سرانه فضاها در طراحی ترمینال اتوبوس
پاورپوینت ترمینال مسافربری رفسنجان به همراه ضوابط طراحی پایانه
پاورپوینت مطالعات تطبیقی نمونه های خارجی ترمینال اتوبوس

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد