خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماری اهرام ثلاثه مصر

   تعدادبرگ: 45 اسلاید بهمراه تصاویر   قیمت: 25500 تومان     تعدادمشاهده  0


پاورپوینت بررسی معماری اهرام ثلاثه مصر

 هرم بزرگ خوفو: ارتفاع: 146.6 متر. اضلاع قاعده از 230.26 تا 230.45. زاویه سطوح نسبت به افق 51.51 درجه. عدم تقارن کامل هرم نه از روی دقت کم بل عمدی است زیرا در صورت تقارن کامل، انعکاس انرژی کیهانی درون هرم احتمالا یکدیگر را خنثی می نمودند. ارتفاع اطاق پادشاه یک سوم ارتفاع از قاعده. اندازه های اطاق پادشاه: طول 20 کوبیت. عرض 10 کوبیت. ارتفاع 5 کوبیت ضرب در رادیکال 5 . قطر اطاق 25 کوبیت. قطر وجه کوچک 15 کوبیت. این مثلث قائم الزاویه 15 و 20 و 25 کوبیت همان مثلث قائم الزوایه ی ایزیاک با اضلاع 3 و 4 و 5 است که هزاران سال بعد به نام فیثاغورث ثبت می شود. کوبیت= ذرع مقدس= 0.525 متر. چگالی سنگ گرانیت درون اطاق 5.7  برابر با میانگین چگالی کره زمین است.
هرم خفرن : ضلع قاعده 215.16 متر.  ارتفاع 143.87 متر. میل 52 و 53 درجه
هرم میکرینوس: ضلع قاعده 104 و 102 متر. ارتفاع 65.6 متر. میل 51.2 درجه
ابولهول = Sphinx . جهت یاب اعتدال بهار و پائیز. در میان دو پنجه ی ابولهول یک اوبلیسک قرار داشته که با اندازه گیری سایه و حرکت ستارگان مانند تقویم نجومی به کار گرفته می شد.
هرم بزرگ جیزه. خوفو
ناپولئون بناپارت در روزهای آخر عمرش در جزیره سنت هلن گفته بود: "گفتنش حالا چه فایده دارد؟ اگر هم بگویم باور نخواهید کرد!". او، هنگامی که در 1799 مصر را فتح کرد، ساعتی را تنها در اطاق پادشاه، در مرکز ثقل هرم جیزه گذراند و رنگ پریده و آشفته از آن بیرون آمده بود اما هیچ گاه آن تجربه را بازگو نکرد اما با تجربه های پژوهشگران دیگر به نظر چنین آمده که این اطاق قدرت پیش بینی بوجود می آورد. به نظر پژوهشگران، ناپلئون جوان آینده ی خود را در لحظاتی که در اطاق فرعون گذراند دیده بود.
یکی ازحوادث عجیب کره ی زمین در سرزمین مصر و پیرامون تقاطع مدار 30 درجه و نصف النهار شرقی 30 درجه  با ساخت اهرام ثلاثه و به اصطلاح ابولهول اتفاق افتاده است. اهرام ثلاثه و اهرام دیگر در جهان، مانند دایره های سنگی استون هنژ و آثار مشابه دیگر در جزایر انگلستان و آثار سنگی بزرگ دیگر در آمریکای لاتین یا سرهای بزرگ در جزیره ی پاسکوا (ایستر) اتفاقاتی هستند که هنوز چگونگی آن ها، برغم کوشش بسیار زیاد پژوهشگران، آشکار نشده و نظر دانشمندان نسبت به ساخت و ماهیت و دلیل آن ها بسیار متفاوت است. دانشمندان ژاپنی کوشیدند سنگ هایی را از کوه های اسوان به کنار نیل بیاورد اما کشتی خیزرانی آن ها هنگام خالی کردن سنگ در ساحل غربی نیل واژگون شد و پروژه را ترک نمودند. گروه دانشمندان آمریکایی نیز پس از صرف هزینه ی هنگفت آزمایش، کار را نیمه تمام رها کرد. تازه، آن ها سنگ های 2 و 3 هزار کیلویی را جابجا کردند نه سنگ های هفتاد هزار کیلویی را. سازندگان هرم جیزه مدارها و نصف النهارها، قطر زمین و سرعت گردش آن در مدار استوا را می شناختند. ذرع مقدس، یا کوبیت، که ضریب معماری هرم خوفو است برابر است با جابجایی زمین در مدار استوا در یک ثانیه تقسیم بر یک میلیون. اوبلیسک هایی که اروپایی ها و آمریکایی ها بعنوان تحفه با خود بردند روی یک نصف النهار یا یک مدار به فاصله ی معین قرار داشتند  و با برش شیب دار نوکشان وسیله هایی برای اندازه گیری فاصله ی زمانی حرکت ستارگان بوده تا از جمله مدارهای زمین را اندازه گیری کنند. اندازه ها یی که هزاران سال بعد با نام یونانی پی و فی، یا به نام تناسبات طلایی مصطلح شدند در تمام اجزائ این هرم موجود است. این سازندگان آثار خود را در مکان های خاص که زمین دارای انرژی و میدان مغناطیسی بزرگی است ساخته اند و هنگام کسوف و خسوف می توانستند مکان و توان مغناطیسی زمین را یافته و آزمایش کنند. آن ها ماهیت زمین و سیستم شمسی را می شناختند و هرم جیزه را مانند یک آنتن فضایی، یک شکل هندسی متناسب با شکلی که اگر نوک هرم در قطب شمال باشد قاعده اش مدار استواست، یک دستگاه برای تمرکز انرژی کیهانی و ماشینی برای ارتقا دانایی و توانایی انسان، و حتی دارای قدرت پیش بینی، همانطور که ناپلئون دچار آن شد، ساختند. دستگاه استون هنژ می توانست نیروی میدان مغناطیسی زمین را هنگام کسوف و خسوف اندازه گیری کند. آن ها چه کسانی بودند؟ چه زمانی این دستگاه ها را مانند یک سیستم ساختند؟ برسر تمدن آن ها اگر خاکی بودند چه آمد و اگر از کرات دیگر بودند کجا رفتند سئوالاتی است که هر یک از گرایش های علمی پاسخ متفاوتی به آن می دهند اما هنوز از پاسخ مناسب بسیار دور هستیم. هرچه هست، آنها باعث شدند جهشی تاریخی در تمدن و در توانائی های علمی و دانش بشر بوجود بیاید که پس از مصری ها، در تمدن سومر و بابل و ایلام و زیگورات ها که دستگاه های اندازه گیری حرکت ستارگان و سیاره ها بودند؛ در میان رودان و ایران ادامه یافت و طالس فنیقی نمونه آن است، دانشی که با افلاطون و ارسطو پایان یافت و با قرون سیاه در اروپا از بین رفت.
هرم خوفو یا به قول یونانی ها خئوپس مانند یک موجود زنده یا یک دستگاه روشن و فعال است. نوک صاف شده ی آن روزگاری یک گوی طلایی داشته و  هنوز هم انرژی الکترو استاتیک ساطع می کند، اما درون آن دارای انرژی الکترو مغناطیسی است و ملکول های دو قطبی آب را پراکنده می کند و یک هندوانه ی 5 کیلویی را در چند روز به اندازه ی یک پرتقال در می آورد. گل را خشک می کند اما بر رنگ و بوی آن می افزاید. ملکول های آب را از لبه ی تیز تیغ کند شده حذف کرده باعث می شود تیغ داگر ئدر جهت محور مغناطیسی باشد وباره و چند باره تیز شود. هرچیزی در آن جا بدون کپک زدن خشک شده نگهداری می شود. عسل سفت و سخت می شود. و این ها تنها جزئیاتی از این پیام بزرگ است که هنوز کار می کند. چند دهه پیش پس از هربار عکسبرداری الکترونیک هرم خوفو، پاسخ متفاوت بوده و دانشمندان را گیج و گم کرده است.
 عجایب مصر و رازها و علامت ها و پیام های اهرام ثلاثه و هرم بزرگ جیزه، خوفو هنوز مساله ی پیچیده ای باقی مانده است و حتی در مورد زمان ساخت اهرام ثلاثه یا ابول الهول نیز میان تاریخ نویسان و باستان شناسان و دانشمندان و پژوهشگران توافق وجود ندارد. ریاضی دانان تعجب می کنند سازندگان هرم خوفو چگونه می توانستند از عدد فی و پی و سینوس و کوسینوس و تانژانت و کتانژانت آگاه باشند و اندازه های ذرع مقدس متناسب با حرکت پیرامون استوایی زمین یا فاصله با خورشید باشد. آن ها اغلب داستان را یکطرفه و به نفع خود می بینند و نمی پرسند اگر چنین است پس چقدر نکات و اسرار دیگر هنوز در اهرام مصر و در هرم بزرگ جیزه نهفته است که ما نمی دانیم؟! برای دانشمندان سخت است بپذیرند استون هنژ یا هرم خوفو نسبت به دانش امروزی در سطح بالاتری قرار داشته و دارد. آگر موضوع بدین شکل مطرح شود در می یابیم اهرام ثلاثه برای بشریت پیام داشتند و در فراگیری هندسه و مثلثات و ریاضیات و نجوم و علوم و در ارتقا و جهش دانش انسان تاثیر گذار بوده اند. دانشی که توسط سومرها و دیگر تمدن های میان رودان و فنیقی ها تا به طالس و ایرانیان هم رسید و سپس قطع شد.  جنگ و خود خواهی باعث شد انسان گنج پرست " به جان اهرام بیفتد"، دل و روده اش را در بیاورد و این منبع انرژی یا  گردآوری انرژی کیهانی را به کالا تبدیل کند. سری به مصر بزنیم و نگاه کوتاهی به هرم خوفو بیاندازیم.
تمدن کهن مصر در طول رود نیل بوجود آمد و چیزی که این رود 1000 کیلومتری را مشخص می کند طغیان های سالانه و مرتب آن است که به آرامی و نه سیل آسا حدود 9 متر بالا می آمد (تا هنگام ساخت سد اسوان) و دو طرف خود را از 6 تا 9 کیلومتر زیر آب و گل فرو می برد و باعث حاصلخیزی سواحل و دلتای بزرگ و برکت  کشت غلات و حبوبات می شده است. جنوب مصر را جونکو یا خیزران و شمال آن را زنبور عسل می گفتند و تمدن باستانی مصر روی هماهنگی و وحدت این دوگانگی شمال و جنوب، سفی و علیا و بالا آمدن آب و فروکش آن استوار بود. باد مساعد از شمال به جنوب در چهار پنجم سال کشتی رانی روی نیل را در خلاف جهت حرکت آب آسان می نمود و مصریان تا مصر جنوبی پیش می رفتند و خیزران برای کشتی سازی بر می گرفتند. طغیان نیل از آغاز تابستان آغاز و چندین ماه به درازا می کشید. برای درک این تمدن و اعتقادات و مناسبات و فرهنگ تا معماری آن ها، مانند هر تمدن و معماری دیگر، نباید آن را از   چشم انداز امروز نگریست. باید به همان زمان رفت تا بتوان آن را در بستر تاریخ و شرایط خود تصور نمود. زمانی که کشاورزان بدون سالنامه و گاهنامه نمی توانستند به موقع برای طغیان نیل آماده و جابجا شوند. کسانی که علم نجوم را می شناختند به نام خدایان آسمان و زمین و توسط فرعون و کاهنان، جابجایی کشاورزان را قبل از آغاز طغیان نیل سازماندهی می کردند. بدین معنا، پادشاه فرعون یک دانشمند و یک ستاره شناس و یک دانا به علوم زمین و آسمان، در ضمن یک ورزشکار و یک جنگجو بود و شباهتی با پادشاهان و امپراتوران خوش گذران دوره ی انحطاط روم یا سلاطین فاسد و حرمسراهایشان نداشتند. اتفاقاتی که در این سرزمین روی داده بیشمار و عجیب است و معماری و ساختمان هایشان نیز زیاد. اما این مبحث را روی دو مورد اساسی و بحث برانگیز متمرکز می کنیم. زمان و  علامات.
زمانی را که باستان شناسان برای ساخت اهرام و ابولهول در کتاب های تاریخ نوشته اند بسیار متنوع است و از 4400 تا 7600، اما گاهی تا 12000 سال پیش جابجا می کنند و می توان به هرکدام از آن ها یک سیکل نجومی  25840  ساله نیز اضافه نمود و به قبل از آخرین دوره یخبندان نیم کره ی شمال به عقب برد. اگر به تن و بدن بزرگ ابولهول و سر کوچک آن نگاه کنیم متوجه عدم تناسب می شویم که این دو با هم جور نمی آیند. در واقع سر فرعون را حدود سالهای 2560 روی بقایای تندیس یک شیر بزرگ تراشیده اند و  این به اصطلاح ابولهول وحشتناک در حقیقت یک شیر متناسب و بلند و بزرگی بوده که بر اثر فرسایش آب، آن هم عمودی و نه افقی، کوتاه شده بود و سر فلان فرعون را در جایی که گردن شیر بوده ساخته شده اند. محاسبات بعضی از باستان شناسان و ستاره شناسان مبدا تاریخ ساخت ابولهول، و همین طور اهرام ثلاثه را به 12000 سال پیش به عقب می برند و اگر بعضی از باستان شناسان بر اساس زاویه ی 26 درجه ای ورودی هرم به عنوان تلسکوپ، سن آن را  تخمین زدند، ستاره شناسان دیگر همین کار را با کانال های هواکش تنظیم کردند که شیب 45 درجه و 31 درجه دارند، و برای این کار چند دلیل می آورند.
 زاویه ی اهرام مصر، بنابر کتاب : اسرار ساختمانی هرم بزرگ گیزا، گرد آورنده دکتر حسین کشی افشار از  Mysteries of the Great Pyramid: André Puchan.                                                                                                                         L'astronomie egyptienne depius les temps les plus reculé: Eugene Michael Antonioni
 3.4 درجه نسبت به جهت جغرافیایی شمالی است که در جهت عکس حرکت ساعت چرخیده
 است و برای آن چند دلیل آورده شده. ساده ترین آن حرکت چرخشی تکتونیک قاره ی آفریقاست. اما اگر در طول این مدت کوتاه چنین چرخشی اتفاق افتاده باشد اهرام می بایست در جهت حرکت ساعت می چرخیدند. حرکت تکتونیک قاره ی آفریقا در همان جهتی نیست که شبه جزیره ی عربستان حرکت کرده و از آفریقا جدا شده. دلیل دیگر در سیکل نجومی کره ی زمین است. محور زمین هنگام حرکت انتقالی به دور خورشید به موازات خود حرکت نمی کند و دارای یک حرکت نوسانی حول قاعده دو مخروط  است که نوک مشترکشان روی مرکز زمین و قاعده ی آن ها در دو قطب زمین است و محور زمین روی دایره ی قاعده مخروط میچرخد وهر 72 سال یک درجه جابجا می شود. سیکل نجومی تقریبا 25840 سال توسط لاپلاس، بسل و نیه رن محاسبه شده است و هر نقطه از کره ی زمین پس از 25.840 سال به جای خود بر می گردد. یک دانشمند آمریکایی کره ی زمین را در جهت عکس همین سیکل نوسانی به عقب برد و آنگاه که به 12000 سال پیش رسید، کانال هایی که به نظر هواکش می آمدند به تلسکوپ رصدخانه ی ستارگانی تبدیل شدند که مصریان باستان ستایش می کردند، مانند ستارگان اوریون یا کمربند جبار و سیریوس و ستاره ی شمال که خوب می شناختند و راهروی ورودی هرم نیز در امتداد آن قرار داشته است.
در ضمن اگر همین نوسان را 12000 سال عقب ببریم، زاویه ی سه ستاره ی اوریون که در این دوره مانند عکس پایین هست به 45 درجه نزدیک می شود، مثل طرح پایین تر، و با موقعیت جغرافیایی اهرام ثلاثه روی زمین، و عجیب تر، روی بخشی از منحنی حلزونی فیبوناچی مطابقت پیدا می کند. 12000 سال پیش، ابولهول امروز نیز به شیر بزرگی تبدیل می شود که جهت آن روبروی صورت فلکی شیر قرار می گیرد که مصریان باستان ستایش می کردند و در تعادل بهار، نوروز، هنگام طلوع آفتاب روی افق ظاهر می شده است. اخباری از گذشته رسیده و مورخان به آن اشاره کرده اند که هنگام ذوب آخرین یخبندان، همان اتفاقی که در تورات به شکل سمبلیک توفان نوح به آن اشاره شده، مصر نیز دچار سیل بزرگی شده که سنگهای آهکی ابولهول را دچار فرسایش شدید کرده است .
اگر این نظریات دانشمندان را در نظر بگیریم می توانیم سال ساخت اهرام و ابولهول را که معمولا به فرعون خوفو (از 2589 تا 2566 قبل از میلاد) نسبت می دهند، بعنوان یک  فرض به 12000 سال پیش عقب برد یا یک سیکل نجومی هم به آن افزود. گفته شده تمام این فرضیه ها و رمز های دیگر روی سنگ های خارای قرمز رنگ صیقلی پوشش هرم ثبت و ضبط شده بود که شوربختانه با مجوز صلاح الدین ایوبی بعنوان معدن سنگ، برداشته شدند و در ساختمان های شهر قاهره به کار گرفته شدند.
عدد فی در هرم بزرگ جیزه و تناسبات طلایی فیبوناچی:
 2+1=3    3+2=5    5+3=8   8+5=13   13+8=21   21+13=34    34+21=55    55+34=89
 1    2    3     5    8     13   21     34    55     89    144    233    377    610    1087   .....
89/55= 1.618181= عدد فی
55/34= 1.617647
34/21= 1.619047
و برعکس:
55 تقسیم بر 89= 0.617977= فی پریم
34 تقسیم بر 55= 0.618181
  AB/BC=AB/BD=AD/DC'= fi =1.618033 
این تناسبات در پنتاگن یا پنج ضلعی نیز وجود دارد. اگر یک مثلث قائم الزاویه ترسیم کنیم که قاعده ی آن برابر با یک و ارتفاعش ریشه فی باشد، وترش برابر با فی و شیب آن برابر با شیب چهار وجه هرم خوفو برابر می شود. قطر دایره ای که قاعده ی مربع حرم خوفو را دربر می گیرد برابر با ارتفاع این هرم است. زاویه میل  (inclinazione)سطوح هرم نسبت به سطح افق 51.51 درجه بوده و کتانژانت آن 0.7853  تقریبا یک چهارم عدد پی می باشد. جمع وترهای قاعده ی هرم 25.837 ذرع مقدس و برابر با 25840 سال سیکل نجومی است. و هرم خوفو از این اسرار پر است و تا کنون کسی درنیافته که چگونه در آن زمان، مانند استون هنژ، چنین دانشی وجود داشته است زیرا توان دانش بشر هنوز نسبت به دانش کانی ها و انتقال سنگ هایی بزرگ و یک پارچه ی شالوده ی هرم خوفو و دلیل این که تیغ در جهت شمال مغناطیسی تیز می شود و گل تازه می ماند کمتر است.
اندازه گیری شعاع کره ی زمین
از اراتوسته نس یونانی گفته شده که شعاع کره ی زمین را یافته است (250 قبل از میلاد مسیح) زیرا بطلمیوس سوم از او خواسته شده بود طول قوس نصف النهاری که از اسکندریه می گذشت را محاسبه کند. اما او خودش نوشته که شایعات چاه عجیبی را شنیده بود که نور خورسید در آن گم می شده و به  زمان دور بر می گشته و او به سراغش می رود. آن چاه  روی مدار سرطان در جنوب و نزدیک اسوان کنونی قرار داشت و آفتاب ظهر انقلاب تابستانی برای لحظه ای ته آن را روشن می کرد. او چاه دیگری در اسکندریه با همان دهنه ساخت. فاصله ی میان این دو چاه را برابر با 5000 استادیو یا 925000 متر امروزی بدست آورد و با اندازه گیری عمق نور خورشید در همان ظهر که در چاه اسکندریه مورب می تابید، زاویه ی 7 درجه را پیدا کرد و با تناسبات طالس شعاع زمین را ( دوباره) بدست آورد. آنگاه او نیم درجه قوس نصف النهار میان اسکندریه و ممفیس را برابر با 923.9 متر اندازه گرفت که برابر با جمع چهار ضلع قاعده ی هرم خوفو برابر با 923.5 بود.
1- ورودی هرم در ضلع شمالی با زاویه 26.34.    2-  نقب مامون.   3 سه سنگ بزرگ برای مسدود کردن راهروی سربالایی.   6- راهروی سربالایی با همان زاویه 26.34 درجه.    7- اطاق "ملکه"    8- راهروی افقی    9- گالری بزرگ    10- اطاق "فرعون و تابوت" و "هواکش" جنوبی با زاویه 45 درجه و شمالی 31 درجه.   11- اطاق کوچک انتظار.
پیامی که هرم خوفو می فرستد هنوز از توانایی علمی بشر بیشتر و بالاتر است. بسیاری از کلید ها برای گشودن معماها و اسرار هرم خوفو را خود خلیفه ها و سپس سلاطین عثمانی و استعمارگران اروپایی و آمریکایی از بین برده و در موزه ها پخش کردند. راز و زمز هایی که تا کنون در تناسبات و اعداد "طلائی" یافته شده برای نمایش توانایی ها و مبهوت کردن انسان در آن زمان یا در این زمان نیست بل تناسباتی است طبیعی و کیهانی که خود بخود، مانند کریستال"الماس" یا دانه های برف، به کاملترین ساختار تبدیل شده و می تواند انرژی کیهانی را در خود ضبط و ثبت کند. آزمایش های انجام شده نشان داده که  به اصطلاح اطاق فرعون یا اطاق ملکه و در گاهی آن و زاویه ی سقف ها همه، باعث تراکم انرژی می شود. تناسبات طلایی که سپس به فیبوناچی موسوم شد تناسباتی است که مانند ارتعاش و صوت در حقیقت از زمان ساخت کهکشان و"بیگ بنگ" یا بانگ بزرگ تا موزارت  وجود داشته و بهترین تناسبات را در معماری ایجاد می کند. در نظر نگرفتن آن باعث ناهنجاری و عدم تمرکز حواس یا عدم رفع خستگی می گردد، و در موسیقی، بیشتر از تمام هنرهای دیگر بلافاصله حس می شود.آیا این یک اتفاق است که تقسیم بندی اکتاو در پیانو و ردیف های دو و سه سیاه رنگ آن نیز با اعداد فیبوناچی مطابقت دارد؟ اهرام ثلاثه و بویژه هرم خوفو باعث شده تلاش و پژوهش و کنکاش فوق العاده توسط دانشمندان جهان برای درک و رمز گشایی انجام بگیرد.
پژوهشگرانی که جزئیات درون این هرم را بازبینی کردند گفته اند حتی تیغ یا کاغذ لای درز سنگ های گرانیت یا آهکی فرو نمی رود، سنگ های صیقلی اطاق ها که امروز هم با دستگاه و فرز الماس م به سختی بریده میشوند. سنگ های راهروی سرپایینی 4 آنقدر کیپ ساخته شده اند تا راهرو را پر از آب کنند و با انعکاس ستاره ی شمال روی آب، همان زاویه ی 26.34  درجه راهروی سربالا 6 را به دست بیاورند. در ضمن علامتی که در فرورفتگی اطاق بالایی دیده می شود فرمول محاسبه ی زاویه را نشان می دهد که باعث جمع شدن و گردش انرژی کیهانی در درون هرم خوفو می گردد.
اندازه های اطاق "فرعون" برابر با واحد اندازه گیری و تابوت گرانیت   واحد اندازه گیری وزن مصر باستان است. عرض 10 کوبیت، طول 20 کوبیت، قطر ظلع کوچک 15 کوبیت (ذرع مقدس)
گالری بزرگ یا راهروی با شیب 26.34 درجه به سوی "اطاق فرعون" که نزدیک به ضلع غربی اش تابوت گرانیت، یا واحد اندازه گیری مصری قرار گرفته است. تناسب اندازه های اطاق و "تابوت حاوی عدد پی است.
اطاق ملکه و "درگاهی" آن. محور عمودی هرم از کنار درگاهی می گذرد.
  درگاهی اطاق ملکه در 1910. شیب سقف گرانیت پیداست. این اطاق روی محور هرم که از نوک آن می گذرد قرار دارد و کاملا بی نور و تاریک است
اطاق پادشاه. سقف 9 سنگ های یکپارچه به وزن 400.000 کیلو! عکس 1910. تابوت گرانیت واحد اندازه گیری وزن. آیا اثری از دوده ی چرب پبه سوزها روی دیوار وجود دارد؟
 فون دنیکن این مطلب را در کتابش مطرح کرده و نقش برجسته یک لامپ بزرگ در اطاقی تاریک را نشان داده که به نظر منبع انرژی هسته ای است و شخصی با دو ساطور بلند کرده علامت خطر مرگ می دهد.
سنگ های گرانیت سرخ فام روپوش صاف بجای مانده با زاویه ی دقیق 51.51 درجه روی سطح افق.  
                       فرو رفتگی 92 سانتیمتری در هر چهار وجه هرم خوفو در قاعده، که در راس صفر می شود را آندره پوشان کشف کرده است که روز اعتدال بهاری و پاییزی را ثبت می کند. این فرورفتگی که معمولا دیده نمی شود، در عکس های هوایی که با دوربین های مادون قرمز گرفته شده آشکار است. احتمالا با روپوش صیقل و سرخ فام هرم، سایه روشن دو نیم وجه هرم صبح و غروب اول بهار و اول پائیز دیده می شده و هرم خوفو مانند استون هنژ، و بعد ها در کعبه ی زرتشت، مانند گاه شمار و تقویم نجومی کار می کرده است. اما این چهار فرو رفتگی شاید خاصیت های دیگری هم داشتند.
و.......


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,اهرام ثلاثه مصر ,پاورپوینت بررسی , هرم بزرگ خوفو ,هرم بزرگ جیزه. خوفو ,ناپولئون بناپارت ,هرم خوفو , عجایب مصر و رازها ,تمدن کهن مصر ,عجایب مصر و رازها و علامت ها و ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی اشکال و فرم های گنبد در معماری ایرانی
پاورپوینت بررسی مقرنس و اجزا و عناصر در معماری
پاورپوینت بررسی مبانی جایگاه آب در معماری ایران باستان
پاورپوینت بررسی معماری بادگیر و عملکرد آن در اقلیم کاشان
پاورپوینت بررسی معماری باغ های کلاسیک سوژو چین
پاورپوینت بررسی معماری پایتخت ها و مقبره های پادشاهی کوگوریو باستان در چین
پاورپوینت بررسی معماری معبد بودایی انگکور وات کامبوج
پاورپوینت تحلیل و بررسی معماری باغ موزه قصر تهران
پاورپوینت بررسی معماری بادگیر و انواع آن
پاورپوینت بررسی نقش و اهمیت و انواع بادگیر در معماری
پاورپوینت بررسی کارکرد و انواع بادگیرها در معماری
پاورپوینت بررسی معماری سردر و بررسی نمونه های موفق
پاورپوینت بررسی معماری طاق و قوس در بناهای ایران و روشهای ترسیمی آن
پاورپوینت بررسی تزئینات آجری در معماری
پاورپوینت بررسی تزیینات آجری معماری دوره پهلوی
پاورپوینت بررسی معماری آتشکده آتشکوه، محلات
پاورپوینت بررسی معماری مقرنس ، انواع و پیشینه مقرنس
پاورپوینت بررسی معماری بادگیر و کارکرد اصلی بادگیرها ، عملکرد بادگیرها
پاورپوینت بررسی معماری ایوان خسرو ،معماری طاق کسری ، معماری ایوان مدائن
پاورپوینت بررسی معماری دروازه درب کوشک قزوین

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد