خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماری سبز ، پروژه تنظیم شرایط محیطی

   تعدادبرگ: 37 اسلاید .   قیمت: 10000 تومان   حجم فایل: 2537 kb  تعدادمشاهده  2


پاورپوینت بررسی معماری سبز ، پروژه تنظیم شرایط محیطی
 
بخشی از مطلب
قبل از هر چیز که یک ساختمان سبز خاق شود مانند هر چیز دیگر به یکخالق احتیاج دارد . این موضوع یعنی ایجاد ساختمان سبز به سلامت فردی که در آن و درمحیط اطراف آن زندگی می کند کمک خواهد کرد و از او پشتیبانی خواهد کرد و از اوپشتیبانی خواهد کرد وباعث رضایت مندی و سودمندی آنان خواهد شد.این موضوع نیازمندکاربرد با دقت اْتراژیهای تصدیق شده در معماری است:استفاده از طبیعت بادوام و منبعمواد با کفایت و تکیه بر خورشید برای استفاده های گرمایی و نیروی برق و روشناییروزانه و دوباره استفاده کردن از ضایعات و .......یک اتحاد و یکپارچه سازی ساختمانیظریف این استراژیها را تولید می کند. البته باید نوجه داشت که تبدیل فرهنگ بشر بهیک پایه و تغییر ساختا ر اساسی روح و سرشت انسان بستگی دارد.ما باید یکی شدن و بههم پیوستن و وابستگی به یکدیگر را با یک چیزی خیلی وسیع تر از خودمان را دوباره کشفکنیم. جهان طبیعت قلم رویی است روحانی که نسبت به همه چیز برتری می یابد.اول شخص وبعد جامعه این عقیده بولوزوف است. او عقیده دارد ما باید هر دو گروه را مجبور سازیمکه موافق حقایق زندگی در جهان باشند.در غرب به این مسئله اعتقاد دارند که مزیت درطرح محیطی و طراحی آن در صورتی پیشرفت می کند و موفق خواهد بود که حقیقا مجمع وگروه طراحی آن فقط گروهی از طراحان باشند.arc اولین شرکتی است که دست به این کارزده است. این شرکت تشکیل شده است ازمعماران. سازندگان و مهندسین و سرانجام عده ایاز طراحان باید پاسخگو در تمامی پروژههای این شرکت باشند.این شرکت در جریان طراحیهای خود از روش مشارکتی استفاده می کند یعنی تمامی اعضا در نظر دادن آزاد هستند اماتصمیم نهایی را طراحان خواهند گرفت. این روش یک روش قدرتمند در ساختمان سازی ها بهشمار می رود.بسیاری از ساختمانها که در این شرکت در بین طراحان به توافق می رسدتوافق آنها به خاطر مطلوبیت آن اثر است.در یک کار جالب دیگر در این شرکت دعوت ازتمامی افراد صاحب نظر است برای عملی کردن و اجرایی شدن تمامی نتیجه های بدستآمده.جوانب مهمی که متفاوت با طراحی های قردادی مشخص شده است عبارتند از:1ـطراحیباید تقریبا در برگیرنده 40% از نیازها باشد نه اینکه 25% از نیازها را به صورتقراردادی بر طرف کند.2ـ روند طراحی جرینی است آشفته و پر دست انداز. بنابر ایناحتیاج به زمان طولانی دارد. طراحی به تفکر گروهای صادق و آزمایش کردن احتیاجدارد.3ـ ایجاد ساختمان نیاز مند یکپارچه سازی و اتحاد است. همان اتحادها و یکپارچهسازیهاست که منجر به تغییر ساختارهای روحی انسان خواهد شد.اغلب از ساختمان سبزتعبیر به ساختمانی می شود که اثرات منفی آن بر روی محیط اطرافش کم باشد. هدف ازایجاد ساختمانهای سبز بر اساس اصول ذکر شده بالا بهبود یافتن آب و هوا و جلوگیری ازاثرات منفی ساخت و ساز بر محیط زیست است.
مفهوم معماری سبز
فرآیند سبز در معماری فرآیندی کهن می باشد، برای مثال از هنگامی که انسان های غار نشین برای اولین بار پی به این مسئله بردند که انتخاب غاری رو به جنوب از لحاظ دمای محیط بسیار مناسب تر از غاری می باشد که دهانه آن به سمت شمال است.
موضوع جدید درک این مهم است که معماری سبز برای محیط های مصنوع و انسان آفرینش بهترین فرآیند برای طراحی ساختمان هاست؛ به گونه ای که تمام منابع وارده به ساختمان، مصالح آن، سوخت یا اشیا مورد استفاده ساکنان، نیازمند پدید آوردن یک معماری پایدار هستند. بسیاری از ساختمان های موجود حداقل یکی از ویژگی های متعدد و قابل تشخیص معماری سبز را درون خویش دارند، با این حال،تنها تعداد اندکی از این بناها کل این فرآیند کامل را دارا می باشند. بطور کلی فرآیند سبز این گونه مطرح می شود که تمامی موضوعات به یکدیگر وابسته بوده و در هر تصمیم گیری باید تمامی جنبه های آن مورد بررسی قرار گیرد و بدین ترتیب،ایده بررسی اصول بصورت مجزا با آن در تضاد قرار می گیرد .
 
معماری سبز برخاسته از معماری پایدار و توسعه پایدار بوده که این نیز ناشی از نیاز انسان امروز در مقابل پیامدهای سوء‌جهان صنعتی و مصرفی عصرحاضر است. حفظ و حراست از منابع طبیعی جهان، مصونیت از آلودگی هوا و سایرآلودگی‌های محیطی، حفاظت از لایه ازن، بهداشت جسمی و روانی، آینده بشریت و … ازموضوعاتی است که در این راستا مطرح بوده و ضرورت آن به عنوان یک وظیفه جهانی روز به روز آشکارتر می‌شود.
اغلب از ساختمان سبزتعبیر به ساختمانی می شود که اثرات منفی آن بر روی محیط اطرافش کم باشد.
هدف ازایجاد ساختمانهای سبز بر اساس اصولی که ذکر خواهد شد ، بهبود یافتن آب و هوا و جلوگیری ازاثرات منفی ساخت و ساز بر محیط زیست است
 
اصول معماری سبز
در سال های اخیر بیانیه ها و مقالات متعددی در زمینه اصول معماری سبز توسط محققان مختلف در سراسر دنیا به رشته تحریر درآمده است. اغلب این بیانیه ها با اختلاف اندک موضوعاتی را در زمینه تشویق طراحان به حفاظت از انرژی ونیز در نظر گیری ویژگی های محلی مکان و کار با کاربران ساختمان و جوامع اطراف آن تثبیت نموده اند.
معماران انگلیسی، برندا و روبرت ویل در کتاب خویش با عنوان «معماری سبز: طراحی برای آینده ای آگاه از انرژی» یکی از ساده ترین و صریح ترین چارچوب ها را برای معماری سبز مطرح نموده اند. آن ها این اصول را با استفاده از مثال های مختلف از طراحی ساختمان در اروپا انگلستان و امریکا نشان داده اند. ایشان بر فراگیری از معماری بومی تأکید زیادی داشتند، معماری که در تجربه نسل های متمادی ساکن یک منطقه و اقلیم ویژه در آن نهفته است .
 
∎ اصل دوم :کار با اقلیم
ساختمان ها باید به گونه ای طراحی شوند که قادر به استفاده از اقلیم و منابع انرژی محلی باشند .
شکل و نحوه استقرار ساختمان و محل قرار گیری فضاهای داخلی آن می توانند به گــونــه ای باشد که موجب ارتقاع سطح آسایش درون ساختمان گردد و در عین حال از طریق عایق بندی صحیح سازه ، موجبات کاهش مصرف سوخت فسیلی پدید آید. این دو فرآیند مذکور ناگزیر دارای هم پوشانی و نقاط مشترک فراوان می باشند .
پیش از گسترش همه جانبه مصرف سوخت فسیلی ، چوب منبع اصلی انرژی به حساب می آمد که هنوز هم حدود ۱۵ درصد از انرژی امروز را نیز تأمین می کند. هنگامی که چوب کمیاب و نایاب شد برای بسیاری از مردم امری طبیعی بود که در راستای کاهش نیاز به چوب ، برای تولید گرما از گرمای خورشید کمک بگیرند . شهرهای یونانی همچون «پیرنه» مکان شهر را به گونه ای تغییر دادند که از ورود سیل به شهر جلوگیری شود ، و شبکه ای مستطیل شکل با خیابانهای شرقی ـ غربی  را احداث نمودند که به ساختمان ها اجازه جهت گیری به سمت جنوب و استفاده از نور مطلوب خورشید را می داد .
 
دلایل شکل گیری
معماری سبز برخاسته از معماری پایدارو توسعه پایدار می باشد که این نیز ناشیاز نیاز انسان امروز در مقابل پیامدهای سوء جهان صنعتی ومصرفی عصر حاضر است . معماری و فن آوری میتوانند از یکدیگر یاد بگیرند .معماری “های تک” با منطق خشک تولید کلان واستفاده بی مهابا ازتکنولوژی و تلفیق با کارکردگرائی شدید منجربه محیط های خنثی و بی مصرف شد حساسیت در برابر چنین وضعیتی روابط گسترده تر از جمله ساخت مکان ،مصرف انرژی ،شهر سازی و آگاهی زیست محیطی را بوجود آورد بطوریکه امروزه اکوتک-تلفیق طبیعت با تکنولوژی-را در مقابل های تک قرار داده است .
 
مصالح سبز
استفاده از آن مواد شیمیائی که لایه ازن را از بین میبرنددر تجهبزات مکانیکی و عایق ها اجتناب کنید-از مصالح ساختمانی بدست آمده از محل استفاده کنید-از مصالح ساختمانی زائد یا فرائرده هائی که از مواد قابل برگشت به چرخه طبیعت بدست آمده استفاده کنید.
فراورده های چوبی را از جنگل های کنترل شده تهیه نمائید- از مواد دارای گازهای آلوده کننده اجتناب کنید
– از وسایل تاسیساتی با کارائی بالا استفاده کنید و بهره گیرنده از انرژی های طبیعی استفاده کنید و....

 


فهرست مطالب
مفهوم معماري سبز
معماری سبز برخاسته از معماری پایدار
اصول معماري سبز
اصل اول : حفاظت از انرژي
تعامل با اقلیم
اصل دوم :كار با اقليم
سنت طراحی با توجه به اقـلـیـم
اصل سوم : كاهش استفاده از منابع جديد
استفاده از مصالح بازیافت شده
اصل چهارم : احترام به كاربران
مشارکت انسانی
اصل پنجم : احترام به سايت
جوامع شهری
اصل ششم : كل گرايي
دلايل شكل گيري
كليات و اهداف در معماري سبز
موضوعات مطرح در معماري سبز
مصالح سبز
طراحي سبز
بام سبز
مفهوم بام سبز
انواع بامهای سبـــز
بام هاي متمركز
اجزائ تشكيل دهنده بام سبز :
تاريخچه كاربرد بام سبز
مزاياي بام سبز
معايب بام سبز
برجهاي سبز نيويورك
مركز انرژي سبز سئول
 

 


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,بررسی معماری سبز ، پروژه تنظیم , شرایط محیطی ,مفهوم معماری سبز ,فرآیند سبز ,معماری ,معماری پایدار ,توسعه پایدار ,اصول معماری سبز ,کار با اقلیم ,دلایل شکل گیری ,مصالح سبز , , ,فهرست مطالب ,مفهوم معماري سبز ,معماری سبز برخاسته از معماری پایدار ,اصول معماري سبز ,اصل اول : حفاظت از انرژ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی راهکارهای اقلیمی با هدف ایجاد معماری پایدار در تهران
پاورپوینت بررسی تاثیر نما بر میزان مصرف انرژی با استفاده از نرم افزار دیزاین بیلدر
پاورپوینت بررسی طراحی ساختمان اقلیمی و خورشیدی در تهران
پاورپوینت بررسی انرژی ژئوترمال زمین گرمایی
پاورپوینت بررسی ساختمانهای خورشیدی
پاورپوینت بررسی کالبدی معماری پایدار
پاورپوینت تحلیل بررسی ساختمان مرکز تحقیقات تعاملی پایداری (سی. ای.آر. اس)
پاورپوینت تحلیل بررسی ساختمان فدرال ادیت گرین-وندل ویات در پرتلند آمریکا
پاورپوینت تحلیل معماری اکولوژیکال پارک تحقیقاتی و تجاری سولاریس در سنگاپور
پاورپوینت تحلیل بررسی مجموعه انرژی صفر بدینگتون اکو مجموعه خنثی انگلستان
پاورپوینت تحلیل بررسی طرح معماری مرکز پایدار ازمیر (S-Hub)
پاورپوینت تحلیل بررسی جامع معماری پایدار
پاورپوینت بررسی و مقایسه ساختمان پایدار و ساختمان سبز
پاورپوینت بررسی گذشته حال آینده معماری پایدار
پاورپوینت بررسی کالبدی معماری سنتی شهر تاریخی کاشان
پاورپوینت بررسی معماری سبز و معماری پایدار
پاورپوینت بررسی معماری زیرزمینی رویکردی جالب برای طراحی و ساخت
پاورپوینت بررسی انواع پنل های خورشیدی
پاورپوینت بررسی ساختمان های با انرژی خالص صفر راه حلی برای فردا
پاورپوینت بررسی مرکز تحقیقات انرژی خورشیدی چائو هال ، اثر گروه اسمیت آمریکا

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد