خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی اکوتوريسم و توسعه پايدار

   تعدادبرگ: 48 اسلاید   قیمت: 15000 تومان     تعدادمشاهده  5


بخشی از مطلب
اکوتوريسم به عنوان ابزار با اهميت توسعه پايدار بين کليه بخش هاي صنعت گردشگري در حال رشداست و با حصول ميلياردها دلار درآمد به عنوان صنعتي واقعي و پر سود شناخته شده است. در حال حاضر کار کرد اين بخش کاملاًاز ديگر بخش هاي صنعت گردشگري متمايز مي باشد زيرا اکوتوريسم داراي نتايج چشمگيري در جهت توسعه پايدار مي باشد. حفاظت از مناطق طبيعي ، آموزش گردش گران درباره پايداري و فوايد آن براي مردم محلي از جمله مشخصه هاي اين صنعت است.
نتايج حاصل از تحقيقات نشان دهنده اين موضوع است که توريسم به ويژه در مجموعه هاي حيات وحش و مناطق بکر داراي فوايد بيشتري است. بر اساس نتايج پانزدهمين جلسه کنفرانس حفاظت از تنوع زيستي ، اکوتوريسم نقش منحصر به فردي را در آموزش گردش گران در باره ارزش هاي سلامت کحيط زيست و تنوع زيستي ايفاء مي کند. در ده سال گذشته تجربيات سفر به مناطق فرهنگي و طبيعي دست نخورده نشان دهنده اين واقعيت است که اکو توريسم با نوآوري هاي متنوع در مقياس کوچک و ارايه راه حل هايي با کم ترين اثرات سوء توانسته است نتايج سودمندي براي اين مناطق داشته باشد. اکو توريسم صنعتي است که بايستي گروه هاي ذينفع متنوعي از جمله بازرگانان ، دولت ، سازمان هاي غير دولتي و جوامع محلي در آن مشارکت داشته باشند. مسئولين بايستي جهت مديريت متناسب و سازگار گردشگري با استفاده از راهنماها و قوانين تشويق شوند. چنان چه مديريت متناسب و سازگاردر توسعه اين نوع از گردشگري اعمال نگردد امکان از بين رفتن منابه فرهنگي و طبيعي بسيار زياد است. پديده جهاني شدن کنترل اقتصاد محلي را بسيار مشکل کرده است ، اکوتوريسم صنعتي است که با ايجاد انگيزه در صاحبان مشاغل محلي و اجتماعات محلي به مشارکت اکو توريسم به عنوان يکي از اشکال گردشگري طبيعت و به عنوان ابزار توسعه پايدار توسط سازمان هاي غير دولتي ، کارشناسان توسعه و دانشگاهيان از سال 1990 مورد مطالعه قرار گرفته است. اصطلاح اکوتوريسم از طرفي داراي مفهوم در بر گيرنده مجموعه اي از اصول و از طرف ديگر به عنوان يک بخش از بازاريابي اختصاصي و ويژه تعريف شده است. انجمن بين المللي اکو توريسم در سال 1991 يکي از اولين تعاريف را به اين شرح عنوان کرده است: "اکو توريسم مسافرت داراي مسئوليت به مناطق طبيعي استکه با هدف حفاظت از محيط زيست و پايداري شرايط مناسب زندگي براي مردم محلي صورت مي پذيرد ".
اتحاديه حفاظت جهاني ( WCU) در سال 1996 اکوتوريسم را چنين تعريف مي کند:
" اکوتوريم عبارت است از مسافرت و ديدار مسئولانه که بدون اين که خللي بر مناطق طبيعي وارد کند به منظور لذت بردن و درک ارزش هاي طبيعي فعاليت هاي فرهنگي گذشته و حال در جهت ارتقاء حفاظت و تقليل اثرات سوء گردشگري انجام مي شود و زمينه را جهت مشارکت مردم محلي در فعاليت هاي سودمند اقتصادي و اجتماعي فراهم مي آورد".
جايگاه اکو توريسم در فرآيند توسعه پايدار گردشگري
اکو توريسم زير مجموعه اي از مجموعه گسترده پايدار به حساب مي آيد. جايگاه اکوتوريسم در فرآيند توسعه پايدار گردشگري را نشان مي دهد. علاوه بر اين نشان دهنده اين واقعيت است که اکوتوريسم علاوه بر اين که دربر گيرنده بسياري از جنبه هاي گردشگري روستايي و گردشگري فرهنگي است خود به عنوان اساس گردشگري طبيعت نيز شناخته شده است. 
مقصد اکوتوريسم در کليه موارد بايستي همسو و هم جهت با توسعه پايدار باشد. و اين بدان معني است که برنامه ريزي و توسعه زير ساخت ها و فعاليت هاي متعاقب آن و حتي بازار و بازاريابي اکوتوريسم بايد بر اساس معيارهاي محيط زيست ، اجتماع ، و اقتصاد پايدار متمرکز گردد.
مولفه هاي  توسعه پايدار اکوتوريسم 
مولفه هاي اکوتوريسم عبارتند از :
مشارکت در حفاظت از تنوع زيستي.
حمايت از ارتقاي کيفيت زندگي مردم محلي.
در بر گيرنده تجربه هاي تشريحي و آموزشي.
مشارکت مسئولانه بخشي از گردش گران يا صنعت گردشگري در انجام فعاليت ها.
ابتدا با گروه هاي کوچک با حرفه هاي کوچک مقياس ارئه مي گردد.
زمينه را جهت به حداقل رساندن مصرف منابع تجديدناپذير فراهم مي آورد.
بر مشارکت مردم محلي ، مالکيت مردم محلي ، ايجاد فرصت هاي شغلي به ويژه براي مردم روستايي تاکيد دارد.
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
اکوتوريسم و توسعه پايدار ,اکوتوريسم ,توسعه پايدار ,صنعت گردشگري ,پاورپوینت بررسی ,مولفه هاي ,توسعه پايدار اکوتوريسم ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی روشهای بازیافت انرژی در معماری با رویکرد توسعه پایدار
پاورپوینت بررسی راهکارهای اقلیمی با هدف ایجاد معماری پایدار در تهران
پاورپوینت بررسی ساختمانهای خورشیدی
پاورپوینت بررسی عناصر و تکنولوژیهای ساختمان های سبز و انرژی صفر
پاورپوینت بررسی کاربرد انرژی خورشیدی در معماری
پاورپوینت بررسی مبانی معماری اکولوژیکی
پاورپوینت بررسی معماری دیوار سبز ، گرین وال ، بررسی نمونه های موردی دیوار سبز
پاورپوینت بررسی انرژی بیوگاز ،گاز زیستی ، و کاربرد آن در ساختمان
پاورپوینت بررسی سلول خورشیدی photovoltaic cell
پاورپوینت بررسی انرژی خورشیدی ، سیستم های فعال و غیرفعال خورشیدی و کاربردهای آن
پاورپوینت بررسی سازه های با فرم منحنی طنابی
پاورپوینت بررسی خانه های هوشمند
پاورپوینت بررسی تکنولوژی بام سبز و معرفی نمونه های موردی موفق در جهان
پاورپوینت بررسی انواع ، اجزاء ، مشخصات و کاربردهای کلکتور های خورشیدی
پاورپوینت بررسی تکنولوژی نیروگاه های خورشیدی ، انواع نیروگاه های خورشیدی
پاورپوینت بررسی معماری پایدار در مجتمعهای مسکونی
پاورپوینت بررسی معماری بام سبز و نقش آن در پدافند غيرعامل
پاورپوینت بررسی معماری خودپایدار طرح روستای خلاق اثر شرکت معماری دانمارکی EFFEKT
پاورپوینت بررسی معماری بزرگترین ساختمان انرژی صفر دنیا در آریزونا در آمریکا
پاورپوینت بررسی اصول کلی معماری بام سبز و معرفی 12 نمونه موردی موفق

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد