خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی کلیات و تاریخچه انرژی باد

   تعدادبرگ: 38 اسلاید   قیمت: 12500 تومان     تعدادمشاهده  3


پاورپوینت بررسی کلیات و تاریخچه انرژی باد
 
بخشی از مطلب
انرژي باد، انرژي حاصل از هواي متحرك است. باد به وسيلة گرماي غيريكنواخت سطح كرة زمين كه حاصل عملكرد خورشيد است، بوجود مي آيد. از آنجايي كه سطح زمين از سازنده هاي خشكي و آبي تشكيل شده است، اشعة خورشيد را بطور غيريكنواخت جذب مي كند. وقتي خورشيد در طول روز مي تابد، هواي روي سرزمين هاي خشكي سريع تر از هواي روي سرزمين هاي آبي گرم مي شود. هواي گرم روي خشكي ضبط شده و بالا مي رود و هواي خنك تر و سنگين تر روي آب جاي آن را مي گيرد، كه اين فرآيند، بادهاي محلي را مي سازد. هنگامي كه تابش خورشيد به طور نامساوي به سطوح ناهموار زمين مي رسد، سبب ايجاد تغييرات در دما و فشار مي گردد و در اثر اين تغييرات، باد به وجود مي آيد.
در شب، از آنجا كه هوای روي خشكي سريع تر از هواي روي آب خنك مي شود، جهت باد برعكس مي شود. به همين طريق به علت اينكه هواي سطحي نزديك استوا در اثر گرماي خورشيد بيشتر از هواي قطب شمال و جنوب گرم شده بادهاي بزرگ جوي كه زمين را دور می زنند، بوجود مي آيد. از آنجا كه باد تا زماني كه خورشيد به زمين مي تابد، بطور پيوسته توليد خواهد شد، آن را منبع انرژي تجديد شونده مي نامند.
انرژی باد و توربین های بادی
از نظر عملكرد در توربين های بادی، انرژی جنبشی باد به انرژی مكانيكی و سپس به انرژی الكتريكی تبديل می گردد. بهره برداری از انرژی باد توسط توربين های بادی تفكری بسيار قديمی است. مثلا سيستم های اوليه انرژی باد در چين باستان و خاور نزديک زمان های طولانی به کار گرفته می شدند. امروزه گستره فعاليت ها و کاربردهای توربين های بادی طيف وسيعی از صنايع را تحت پوشش قرار می دهد. می توان اين توربين ها را جهت استفاده بهينه و توليد بيشتر قدرت با سلول های خورشيدی )فتوولتائيک( نيز ترکيب نمود (نیک نهاد، 1392).
پتانسیل تولید  انرژی باد در ایران 
تاریخچه انرژی بادی
 آغاز استفاده از انرژی باد (1000 سال قبل از میلاد مسیح تا 1300 سال بعد از میلاد مسیح) تاریخچه انرژی بادی یک سیر تکاملی را به استفاده از قطعات سبک و ساده برای به حرکت درآوردن پره ها بوسیله نیروی درگ، به جای قطعات سنگین پیش گرفته است تا استفاده از قطعات سبک و مواد ایرودینامیکی پر بازده در دوران مدرن امروزی رواج پیدا کند.اما نباید اینگونه پنداشت که نیروی لیفت(نیرویی که باعث پرواز هواپیما می گردد) یک مفهوم جدید می باشد و برای باستانیان ناشناخته بوده است. اولین استفاده شناخته شده از انرژی باد مربوط به کاربرد در قایقهای بادی است و این تکنولوژی نقش بسیار مهمی در توسعه آسیابهای بادی دارد. ملوانان باستانی نیروی لیفت را می شناختند و روزانه از آن استفاده می کردند ولو اینکه هیچ توضیحی علمی برای آن نداشتند.اولین آسیابهای بادی برای آسیاب کردن غلات و پمپاژ آب به کار گرفته شده بودند و قدیمیترین مدل طراحی شده آن از نوع محور عمودی بوده که در طی سالهای 900-500 میلادی در ایران توسعه یافته است. ظاهرا اولین استفاده از این آسیابها برای پمپاژ آب بوده است ولی نحوه دقیق کار آن معلوم نیست زیرا هیچ گونه طراحی و یا نقاشی از این آسیابها موجود نیست.نخستین مستندات مربوط به طراحی این آسیابهای بادی نیز مربوط به ایرانیان می باشد. که پره های آن یا اصطلاحا بادبانهای آنها از جنس چوب و یا نی بوده که با تیرهای افقی به یک محور عمودی متصل می شدند مطابق شکل زیر:
آسیاب نمودن غلات اولین استفاده مستند شده و بسیار ساده آسیابهای بادی می باشد. به طوری که سنگ آسیاب به همان محور عمودی متصل می شده است. کلیه قسمتهای آسیاب بادی معمولا در داخل یک ساختمان محصور می شده اند و ورودی ساختمان در جهت وزش باد فضای بازی داشته تا باد بتواند به سمت داخل هدایت شود.
آسیاب های بادی محور عمودی در چین هم مورد استفاده قرار می گرفتند و چینیان ادعای تخصیص این نوع آسیابها را به زادگاه خود دارند. این در حالی است که به طور دقیق می توان گفت اولین مستندات آنها مربوط به سال 1219 میلادی می باشد که توسط یک سیاستمدار چینی با نام Yehlu Chhu-Tshai اختراع شده است. در این کشور هم اولین کاربردهای آسیاب بادی برای آرد نمودن غلات و پمپاژ آب بوده است. یکی از خوش منظره ترین و موفق ترین کاربردهای انرژی بادی که در حال حاضر هم موجود می باشد، استفاده گسترده برای پمپاژ آب در جزیره کرت می باشد. به معنای واقعی کلمه صدها آسیاب بادی برای پمپاژ آب برای محصولات کشاورزی و استفاده دام فعال هستند.
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
کلیات و تاریخچه انرژی باد ,پاورپوینت بررسی ,انرژي باد، ,تاریخچه انرژی بادی ,انرژی باد و توربین های بادی ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی راهکارهای اقلیمی با هدف ایجاد معماری پایدار در تهران
پاورپوینت بررسی ساختمانهای خورشیدی
پاورپوینت بررسی عناصر و تکنولوژیهای ساختمان های سبز و انرژی صفر
پاورپوینت بررسی کاربرد انرژی خورشیدی در معماری
پاورپوینت بررسی مبانی معماری اکولوژیکی
پاورپوینت بررسی معماری دیوار سبز ، گرین وال ، بررسی نمونه های موردی دیوار سبز
پاورپوینت بررسی انرژی بیوگاز ،گاز زیستی ، و کاربرد آن در ساختمان
پاورپوینت بررسی سلول خورشیدی photovoltaic cell
پاورپوینت بررسی انرژی خورشیدی ، سیستم های فعال و غیرفعال خورشیدی و کاربردهای آن
پاورپوینت بررسی سازه های با فرم منحنی طنابی
پاورپوینت بررسی خانه های هوشمند
پاورپوینت بررسی تکنولوژی بام سبز و معرفی نمونه های موردی موفق در جهان
پاورپوینت بررسی انواع ، اجزاء ، مشخصات و کاربردهای کلکتور های خورشیدی
پاورپوینت بررسی تکنولوژی نیروگاه های خورشیدی ، انواع نیروگاه های خورشیدی
پاورپوینت بررسی معماری پایدار در مجتمعهای مسکونی
پاورپوینت بررسی معماری بام سبز و نقش آن در پدافند غيرعامل
پاورپوینت بررسی معماری خودپایدار طرح روستای خلاق اثر شرکت معماری دانمارکی EFFEKT
پاورپوینت بررسی معماری بزرگترین ساختمان انرژی صفر دنیا در آریزونا در آمریکا
پاورپوینت بررسی اصول کلی معماری بام سبز و معرفی 12 نمونه موردی موفق
پاورپوینت بررسی معماري پايدار و نمونه های موردی آن

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد