خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی کاربرد انرژی های تجدیدپذیر ، پایدار در معماری

   تعدادبرگ: 38 اسلاید   قیمت: 15000 تومان     تعدادمشاهده  7


پاورپوینت بررسی کاربرد انرژی های تجدیدپذیر ، پایدار در معماری

بخشی از مطلب
هرچند بشر از دیر باز از انرژی های تجدید پذیر نظیر باد وخورشید در زندگی خود استفاده کرد، ولی با کشف منابع سوخت های فسیلی نظیر زغال سنگ ونفت وجذابیت های آن ، استفاده از انرژی های تجدید پذیر به تدریج به فراموشی سپرده شده است.
سرمایه گذاری های جهانی در انرژی پایدار در سال 2008 بیش از 155 میلیون دلار وسرمایه گذاری در زمینه ی تولید انرژی جدید (به عنوان مثال باد، خورشید ، سوخت های زیستی و...) در سراسر جهان 9/116 میلیون دلار بوده است. در گزارش UNEP(2009) جدیدترین جذب سرمایه گذاری از انرژی های تجدید پذیر به صورت زیر می باشد: انرژی باد43% ، انرژی خورشید 28% وسوخت های زیستی 14% ، زیست توده وفن آوری زباله 7% . در سال 2008 سرمایه گذاری در انرژی باد نیز سریعترین رشد (123%) را بین سال های 2007 و2008 تجربه کرده است(آگویلار،2010 ، 12)

انرژی خورشید
هرساله بیش از سه برابر ونیم آنچه یک خانه همساز با اقلیم ومحیط زیست برای نیاز روزمره اش نیاز دارد، توسط انرژی خورشید بر بام آن می تابد.(رایت 1390 ، 22) خورشید نه تنها خود منبع عظیم انرژی است بلکه سرآغاز حیات ومنشا تمام انرژی های دیگر است. طبق برآورد های علمی در حدود 6000 میلیون سال از تولد این گوی آتشین می گذرد ودر هر ثانیه 2/4 میلیون تن از جرم خورشید به انرژی تبدیل می شود. باتوجه به وزن خورشید که حدود 333 هزار برابر وزن زمین است این کوه نورانی را می توان به عنوان منبع عظیم انرژی تا 5 میلیارد سال آینده به حساب آورد. میزان دما در مرکز خورشید حدود 10 تا 14 میلیون درجه سانتی گراد می باشد که از سطح آن با حرارتی نزدیک به 5600 درجه وبه صورت امواج الکترومغناطیسی در فضا منتشر می شود.زمین در فاصله 150 میلیون کیلومتری خورشید واقع است و8 دقیقه و18 ثانیه طول می کشد تا نور خورشید به زمین برسد بنابراین سهم زمین دردریافت انرژی از خورشید حدود1/(2*〖10〗^9 ) از کل انرژی تابشی آن می باشد.(ویکی پدیا)
جالب است که سوخت های فسیلی ذخیره شده در اعماق زمین ، انرژی های باد وآبشار وامواج دریاها وبسیاری موارد دیگر از جمله نتایج همین مقدار انرژی دریافتی از خورشید می باشد.

کاربرد های انرژی خورشید
در عصر حاضر از انرژی خورشیدی توسط سیستمهای مختلف وبرای مقاصد متفاوت استفاده وبهره گیری می شود که عبارتنداز:
    استفاده از انرژی خورشید برای مصارف خانگی ، صنعتی ونیروگاهی
    تبدیل مستقیم پرتوهای خورشید به الکتریسیته بوسیله تجهیزاتی به نام فتوولتائیک
الف) استفاده از انرژی حرارتی خورشید
رشد روز افزون نیاز به انرژي و پایان پذیري سوختهاي فسیلی از یک سو و افزایش آلودگیهاي زیست محیطی از سوي دیگر، محرکی شده است که محققان و سرمایه گذاران در بخش انرژي، به سمت مهار و تامین انرژي از منابع تجدیدپذیر جذب شوند. با توجه به پتانسیل بالاي تابش در مناطق وسیعی از کشور ایران اسلامی، از میان این منابع،انرژي خورشیدي داراي جذابیت بیشتري است. در یک طبقه بندي ساده، فناوريهاي تولید الکتریسیته از خورشید به سه دسته فتوولتائیک، متمرکزکننده گرمایش خورشیدي و فناوريهاي نوظهور، شامل حوضچه ها و تنوره خورشیدي تقسیم میشوند. در میان این سه دسته، فناوري فتوولتائیک که بر اساس تبدیل نور خورشید به الکتریسیته عمل میکند، بیشترین رشد را داشته و امروز کشورهاي زیادي از آن در قالب متصل به شبکه و مستقل از شبکه استفاده میکنند.(شمس وهمکاران ، 1392 ،1)
این بخش از کاربردهای انرژی خورشیدی ، شامل دوگروه که انرژی خورشید را جمع کرده وبا متمرکز کرده ، درجه حرارت بالا ایجاد می کندو انرژی جمع آوری شده از طریق مبدل های حرارتی ، توربین ها ، ژنراتورها ویا موتورهای بخار به انرژی الکتریکی تبدیل خواهد شد.
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
کاربرد انرژی های تجدیدپذیر ، پایدار در معماری ,پاورپوینت بررسی , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی روشهای بازیافت انرژی در معماری با رویکرد توسعه پایدار
پاورپوینت بررسی ساختمان اداری پایدار The Edge
پاورپوینت بررسی راهکارهای اقلیمی با هدف ایجاد معماری پایدار در تهران
پاورپوینت بررسی تاثیر نما بر میزان مصرف انرژی با استفاده از نرم افزار دیزاین بیلدر
پاورپوینت بررسی طراحی ساختمان اقلیمی و خورشیدی در تهران
پاورپوینت بررسی انرژی ژئوترمال زمین گرمایی
پاورپوینت بررسی ساختمانهای خورشیدی
پاورپوینت بررسی کالبدی معماری پایدار
پاورپوینت تحلیل بررسی ساختمان مرکز تحقیقات تعاملی پایداری (سی. ای.آر. اس)
پاورپوینت تحلیل بررسی ساختمان فدرال ادیت گرین-وندل ویات در پرتلند آمریکا
پاورپوینت تحلیل معماری اکولوژیکال پارک تحقیقاتی و تجاری سولاریس در سنگاپور
پاورپوینت تحلیل بررسی مجموعه انرژی صفر بدینگتون اکو مجموعه خنثی انگلستان
پاورپوینت تحلیل بررسی طرح معماری مرکز پایدار ازمیر (S-Hub)
پاورپوینت تحلیل بررسی جامع معماری پایدار
پاورپوینت بررسی و مقایسه ساختمان پایدار و ساختمان سبز
پاورپوینت بررسی گذشته حال آینده معماری پایدار
پاورپوینت بررسی کالبدی معماری سنتی شهر تاریخی کاشان
پاورپوینت بررسی معماری سبز و معماری پایدار
پاورپوینت بررسی معماری زیرزمینی رویکردی جالب برای طراحی و ساخت
پاورپوینت بررسی انواع پنل های خورشیدی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد